Roti 205/50 R15 Pe Colt. Roata De Rezerva
Saptamana aceasta Coltul meu (de fapt al sotiei mele, incepatoare) a primt incaltari noi 205/50 R15 (jante + anvelope), nu pt. ca cele anterioare, originale 205/45 R16 ar fi fost foarte vechi (doar 1000 km), ci din urmatoarele motive:
- pt. drumurile patriei noastre am dorit niste anvelope cu talon mai mare, atat pt. confort cat si pt. a scadea uzura anvelopei;
- preturile unei jante de 16'' si al unei anvelope 205/45 R16 sunt destul de mari.
Asa ca m-am pus pe studiu si am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita anvelopa ar fi 205/50 R15. Dupa cum se vede din poza cu comparatiile intre anvelope, 205/50 R15 se incadreaza din punct de vedere al diametrului total si al diferentei de viteza intre cele doua anvelope care se gasesc in mod obisnuit pe Colt-uri, din fabrica: 205/45 R16 si 195/50 R15 (ambele trecute in C.IV.-ul masinii mele), mai aproape de prima (pe care o aveam si eu pe masina de la dealer). Avantajul principal e ca talonul a crescut cu 1 cm.
M-am dus la RAR pt. omologare (desi anvelopele nu mai apar in noile certificate de inmatriculare) pt. a evita orice problema. Dupa ce un ageamiu de acolo m-a purtat cu vorba si m-a pus pe drumuri de vreo 4-5 ori, in asteptarea unei spagi pe care oricum aveam de gand sa i-o dau daca se purta frumos, am reusit, cu sprijinul altui inginer (care se saturase de insistentele mele) sa le trec in C.I.V. Le-am inchis gura in momentul in care le-am aratat un TUV nemtesc pt. 205/50 R15 exact pe modelul meu de masina:
http://www.aez-wheels.com/certificates/ ... 985548.pdf
Apoi am comandat jante de aliaj de 15'' Dezent V Dark (80 Euro/buc) si anvelope Goodyear Eagle NCT 5 (350 RON/buc), pe care le puteti vedea in pozele urmatoare. Intra-adevar confortul a crescut. Parca un pic volanul e mai greu la virarea pe loc.
Urmatorul pas pe care vreau sa-l fac e sa-i montez un scut motor si sa-i cumpar niste jante de tabla pt. iarna. Stie cineva unde pot gasi jante de tabla?
Si mai vreau sa-i cumpar o roata de rezerva de dimensiuni reduse, dar aici am o mare dilema. Am vazut la versiunea Ralliart care vine cu aceleasi roti cu care a venit a mea (205/45 R16) ca se da roata de rezerva de dimensiuni reduse T115/70 D15 (oare de la ce vine acel "D" ?). Dupa calculele mele imi iese insa o diferenta de diametru de aprox. 5 cm intre ele (vezi pozele cu calculul); nu pot intelege cum sa mergi cu o asemenea roata de rezerva. Mai potrivita mi s-a parut T125/70 D16 pe care am gasit-o la Mazda. As ruga pe cineva care are rezerva T115/70 D15 sa faca o masuratoare si sa-mi spuna si mie cat este diametrul exact.
- pt. drumurile patriei noastre am dorit niste anvelope cu talon mai mare, atat pt. confort cat si pt. a scadea uzura anvelopei;
- preturile unei jante de 16'' si al unei anvelope 205/45 R16 sunt destul de mari.
Asa ca m-am pus pe studiu si am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita anvelopa ar fi 205/50 R15. Dupa cum se vede din poza cu comparatiile intre anvelope, 205/50 R15 se incadreaza din punct de vedere al diametrului total si al diferentei de viteza intre cele doua anvelope care se gasesc in mod obisnuit pe Colt-uri, din fabrica: 205/45 R16 si 195/50 R15 (ambele trecute in C.IV.-ul masinii mele), mai aproape de prima (pe care o aveam si eu pe masina de la dealer). Avantajul principal e ca talonul a crescut cu 1 cm.
M-am dus la RAR pt. omologare (desi anvelopele nu mai apar in noile certificate de inmatriculare) pt. a evita orice problema. Dupa ce un ageamiu de acolo m-a purtat cu vorba si m-a pus pe drumuri de vreo 4-5 ori, in asteptarea unei spagi pe care oricum aveam de gand sa i-o dau daca se purta frumos, am reusit, cu sprijinul altui inginer (care se saturase de insistentele mele) sa le trec in C.I.V. Le-am inchis gura in momentul in care le-am aratat un TUV nemtesc pt. 205/50 R15 exact pe modelul meu de masina:
http://www.aez-wheels.com/certificates/ ... 985548.pdf
Apoi am comandat jante de aliaj de 15'' Dezent V Dark (80 Euro/buc) si anvelope Goodyear Eagle NCT 5 (350 RON/buc), pe care le puteti vedea in pozele urmatoare. Intra-adevar confortul a crescut. Parca un pic volanul e mai greu la virarea pe loc.
Urmatorul pas pe care vreau sa-l fac e sa-i montez un scut motor si sa-i cumpar niste jante de tabla pt. iarna. Stie cineva unde pot gasi jante de tabla?
Si mai vreau sa-i cumpar o roata de rezerva de dimensiuni reduse, dar aici am o mare dilema. Am vazut la versiunea Ralliart care vine cu aceleasi roti cu care a venit a mea (205/45 R16) ca se da roata de rezerva de dimensiuni reduse T115/70 D15 (oare de la ce vine acel "D" ?). Dupa calculele mele imi iese insa o diferenta de diametru de aprox. 5 cm intre ele (vezi pozele cu calculul); nu pot intelege cum sa mergi cu o asemenea roata de rezerva. Mai potrivita mi s-a parut T125/70 D16 pe care am gasit-o la Mazda. As ruga pe cineva care are rezerva T115/70 D15 sa faca o masuratoare si sa-mi spuna si mie cat este diametrul exact.
- Fişiere ataşate
-
- Roata_rezerva___roata_normala_2.jpg (150.04 KiB) Vizualizat de 6418 ori
-
- Roata_rezerva___roata_normala_1.JPG (144.59 KiB) Vizualizat de 6433 ori
-
- 118_691_1.jpg (382.78 KiB) Vizualizat de 6442 ori
-
- Comparatie_roti.jpg (326.93 KiB) Vizualizat de 6455 ori
-
- IMG007.jpg (230.43 KiB) Vizualizat de 6443 ori
-
- IMG006.jpg (252.72 KiB) Vizualizat de 6437 ori
-
- IMG005.jpg (250.41 KiB) Vizualizat de 6469 ori
-
- IMG004.jpg (269.7 KiB) Vizualizat de 6443 ori
-
- IMG001.jpg (245.9 KiB) Vizualizat de 6466 ori
Salut,
eu am roata de rezerva de dimensiuni reduse. Ideea este ca e limitata la viteza de 80 km/h, deci nu te baza ca o vei folosi prea mult. E doar ca sa te scoata din dificultate pana ajungi la prima vulcanizare. Oricum, sper sa o folosesc cat mai putin posibil, chestie pe care ti-o doresc si tie in caz ca te hotarasti sa achizitionezi kitul.
eu am roata de rezerva de dimensiuni reduse. Ideea este ca e limitata la viteza de 80 km/h, deci nu te baza ca o vei folosi prea mult. E doar ca sa te scoata din dificultate pana ajungi la prima vulcanizare. Oricum, sper sa o folosesc cat mai putin posibil, chestie pe care ti-o doresc si tie in caz ca te hotarasti sa achizitionezi kitul.
andrei,
Ce anvelope ai pe masina? Stiu ca rezerva e pt. max 80 km/h, dar ma mira diferenta mare de diametru (5 cm! dupa calculele mele) intre ea si 205/45 R16 (sau chiar si 195/50 R15). Nu inteleg cum ai putea merge asa. Eu vreau s-o cumpar in caz ca mi se taie cauciucul undeva in varful muntelui; o sa pastrez si compresorul. Astia de la Mitsubishi o vand cu vreo 100 Euro.
Te rog sa-i masori diametrul si sa-mi spui si mie. Eu am primit compresor dar sper ca locasul din portbagaj e acelasi la toate Colturile ca sa intre acolo. Ai primit alte prezoane la ea sau sunt cele de pe aliaj (care sunt infundate in cap) ?
Ce anvelope ai pe masina? Stiu ca rezerva e pt. max 80 km/h, dar ma mira diferenta mare de diametru (5 cm! dupa calculele mele) intre ea si 205/45 R16 (sau chiar si 195/50 R15). Nu inteleg cum ai putea merge asa. Eu vreau s-o cumpar in caz ca mi se taie cauciucul undeva in varful muntelui; o sa pastrez si compresorul. Astia de la Mitsubishi o vand cu vreo 100 Euro.
Te rog sa-i masori diametrul si sa-mi spui si mie. Eu am primit compresor dar sper ca locasul din portbagaj e acelasi la toate Colturile ca sa intre acolo. Ai primit alte prezoane la ea sau sunt cele de pe aliaj (care sunt infundate in cap) ?
QUOTE (andrei @ Jun 15 2009, 08:25 AM) daca pui rezerva pe spate, pana la prima vulcanizare nu ar trebui sa incurce.. prea tare.
Pe spate? Si daca ai pana pe fatza pui o roata din spate in fatza ?
Imi zicea cineva de aici de pe forum cu un Lancer Classic ca prezoanele de la rotile de aliaj nu i s-au potrivit la rezerva din cauza ca au capatul infundat si a trebuit sa cumpere altele. Nu mai stiu daca cheia de roti se potriveste.
Pe spate? Si daca ai pana pe fatza pui o roata din spate in fatza ?
Imi zicea cineva de aici de pe forum cu un Lancer Classic ca prezoanele de la rotile de aliaj nu i s-au potrivit la rezerva din cauza ca au capatul infundat si a trebuit sa cumpere altele. Nu mai stiu daca cheia de roti se potriveste.
La M-car un chit de pana (roata de dim. reduse, cric, coarba) costa cca. 100 euro.
O janta de otel R14 cca. 60 euro. Eu mi-am luat 4 buc. si anvelope 175/65/R14 pentru iarna.
Am probleme la Honda Civic unde o roata de dimensiuni reduse costa 540 euro. Nu stiu de unde aceste diferente intre preturile accesoriilor la masinile japoneze.
O janta de otel R14 cca. 60 euro. Eu mi-am luat 4 buc. si anvelope 175/65/R14 pentru iarna.
Am probleme la Honda Civic unde o roata de dimensiuni reduse costa 540 euro. Nu stiu de unde aceste diferente intre preturile accesoriilor la masinile japoneze.
Te rog sa-mi spui si mie cat au costat noile jenti si caracteristicile din catalog. Stiu ca sunt destul de rare si de regula nu se gasesc pe stoc la magazin. Nu stiu cat sunt de bune la magazinele online. Eu m-am convins ca jantele de tabla sunt proaste. Se iteaza repede . De asemenea sa-mi spui, te rog, daca a fost nevoie sa schimbi bolturile, stiut fiind ca jentile de aliaj sunt mai groase in carne. In mod normal boltul trebuie sa iese cel putin cu doua nervuri afara de pe piulita dupa fixare.
Ce inseamna se iteaza?
Preturile jentilor si anvelopelor sunt in primul mesaj din topic. Caracteristici - vezi in atasament. Le gasesti pe jante.ro. Eu le-am comandat si le-am montat la un dealer local.
Eu am schimbat jentile originale de aliaj de 16'' de pe masina cu astea de 15''. Jentile noi au venit cu bolturile (banuiesc ca te referi la prezoane) lor, asa ca le-am schimbat direct; nu stiu daca se potriveau cele vechi. La aliaje prezoanele, in general, sunt infundate in cap asa ca n-am cum sa stiu cu cat ies inafara surubului.
Daca te referi la suruburile de pe butuc - n-am schimbat nimic. Nu mi s-a spus ca ar fi necesar; m-ai pus pe ganduri.
Preturile jentilor si anvelopelor sunt in primul mesaj din topic. Caracteristici - vezi in atasament. Le gasesti pe jante.ro. Eu le-am comandat si le-am montat la un dealer local.
Eu am schimbat jentile originale de aliaj de 16'' de pe masina cu astea de 15''. Jentile noi au venit cu bolturile (banuiesc ca te referi la prezoane) lor, asa ca le-am schimbat direct; nu stiu daca se potriveau cele vechi. La aliaje prezoanele, in general, sunt infundate in cap asa ca n-am cum sa stiu cu cat ies inafara surubului.
Daca te referi la suruburile de pe butuc - n-am schimbat nimic. Nu mi s-a spus ca ar fi necesar; m-ai pus pe ganduri.
- Fişiere ataşate
-
- Jante.JPG (104.67 KiB) Vizualizat de 6429 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori