Fum Albastru Colt 1.3

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
bucifalis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 21, 2010 4:35 pm

Mesaj de bucifalis » Mar Iul 20, 2010 10:27 am

salutare.de curand am achizitionat un Colt 1.3 din 1999.scotea fum albastru de cand l-am luat.am verif compresia, totul ok, aprox 12 pe aparat...am schimbat simeringurile de supape, garnitura de chiulasa.tot asa scoate. ceva pareri?sa fie oare chiulasa?mentionez ca garnitura veche era de fier (tabla).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Iul 20, 2010 11:17 am

Fum albastru parca era de la ulei ars. Ti-l papa?

Avatar utilizator
doza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 15, 2009 7:18 am

Mesaj de doza » Mar Iul 20, 2010 11:18 pm

Am auzit asa ceva si la un amic cu un peugeot, era de la ulei, a schimbat uleiu si na mai scos fum, daca deja ai facu asta inseamna ca e altceva ...

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Iul 20, 2010 11:42 pm

Pai daca zici ca ai schimbat simeringuri la supape si ca compresia a iesit bine, practic nu mai are pe unde baga ulei in camera de ardere. Te intreb, pt ca nu stiu exact motorul tau... Are turbo ? Jox ax, eventual rupt? Tot-odata, fumul albastru, daca nu pute a ulei ars, poate proveni de la o ardere insuficienta a carburantului, adica cumva ca bujiile sau bobina e pe gata. Macar miroase in urma a ulei ? E un miros inconfundabil....

Garnitura veche, cel mai probabil era un Victor Reinz. Dar am o intrebare serioasa... Zici ca ai schimbat simeringuri si garnitura la chiulasa... Dar un plan ai facut la chiulasa? Sau un scaun la supape. Chiulasa a fost stransa "ca la carte" cu cheie dinamometrica si in ordine circulara ? Sau dupa principiul "dai ca merge" ? Daca e a doua, atunci spera sa nu trebuiasca alta chiulasa noua. Daca faceai planul, se putea observa foarte usor eventuale fisuri. Daca nu, ai schimbat garnitura degeaba...

In alta ordine de idei... presupun ca ai schimbat uleiul. Daca da, cat ai pus ? Nu ai scapat acolo juma de litru in plus? De obicei, ce-i peste maxim, scoate afara, si scoate afara pe unde apuca el(motorul), mai usor. Adica pe la o supapa, un simering, etc.

Daca zici ca ai facut toate astea bine, atunci gandeste-te ca poate ti-a facut "un prieten" o gluma "buna" si ti-a turnat un litru de ulei de amestec 2T in rezervor... ca sa te mai unga putin pe suflet.... Spun asta pt ca mie mia facut un prieten o faza asemanatoare, insa dupa aceea i-am fost profund recunoscator... Am aflat ca-mi merge masina perfect, pe ulei de floarea soarelui dublu rafinat.

Avatar utilizator
bucifalis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 21, 2010 4:35 pm

Mesaj de bucifalis » Mie Aug 11, 2010 11:01 am

QUOTE (Klez @ Jul 20 2010, 11:42 PM) Pai daca zici ca ai schimbat simeringuri la supape si ca compresia a iesit bine, practic nu mai are pe unde baga ulei in camera de ardere. Te intreb, pt ca nu stiu exact motorul tau... Are turbo ? Jox ax, eventual rupt? Tot-odata, fumul albastru, daca nu pute a ulei ars, poate proveni de la o ardere insuficienta a carburantului, adica cumva ca bujiile sau bobina e pe gata. Macar miroase in urma a ulei ? E un miros inconfundabil....

Garnitura veche, cel mai probabil era un Victor Reinz. Dar am o intrebare serioasa... Zici ca ai schimbat simeringuri si garnitura la chiulasa... Dar un plan ai facut la chiulasa? Sau un scaun la supape. Chiulasa a fost stransa "ca la carte" cu cheie dinamometrica si in ordine circulara ? Sau dupa principiul "dai ca merge" ? Daca e a doua, atunci spera sa nu trebuiasca alta chiulasa noua. Daca faceai planul, se putea observa foarte usor eventuale fisuri. Daca nu, ai schimbat garnitura degeaba...

In alta ordine de idei... presupun ca ai schimbat uleiul. Daca da, cat ai pus ? Nu ai scapat acolo juma de litru in plus? De obicei, ce-i peste maxim, scoate afara, si scoate afara pe unde apuca el(motorul), mai usor. Adica pe la o supapa, un simering, etc.

Daca zici ca ai facut toate astea bine, atunci gandeste-te ca poate ti-a facut "un prieten" o gluma "buna" si ti-a turnat un litru de ulei de amestec 2T in rezervor... ca sa te mai unga putin pe suflet.... Spun asta pt ca mie mia facut un prieten o faza asemanatoare, insa dupa aceea i-am fost profund recunoscator... Am aflat ca-mi merge masina perfect, pe ulei de floarea soarelui dublu rafinat.


merci pentru raspuns.E fum de ulei ars, nu de benzina, acela fiind negru.bujiile nu au treaba, bobina nici atat.nivelul scade, motorul este aspirat. Garnitura era OE, nu am gasit decat decat ELRING after market. noua garnitura am facut-o din clingherit, deoarece ce era pe piata era metalica, si nu am gasit om care sa isi asume strangerea la cea metalica.planul este ok, verificat prin tusare...scaunul la supape nu l-am facut, merge ok, nici urma de misfire.in final, eu cred ca cel dinaintea mea a calat putin motorul, si mi-e teama sa nu fi ancrasat segmentii...mai astept pareri, merci mult.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Aug 11, 2010 7:39 pm

adica ai gasit sa cumperi garnitura de chiuloasa Elring si ai refuzat, facandu-ti una din clingherit?
asa ceva nu am mai auzit. cum adica nu si-a asumat nimeni sa stranga garnitura? da aia ce erau? aprozargii?
tu ai garnitara facuta de tine pe masina?
incearca sa explici pe indelete sa nu intelegem aiurea, dar eu asta am inteles ce ai scris mai sus.

Avatar utilizator
bucifalis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 21, 2010 4:35 pm

Mesaj de bucifalis » Sâm Aug 14, 2010 12:41 pm

QUOTE (COObra @ Aug 11 2010, 07:39 PM) adica ai gasit sa cumperi garnitura de chiuloasa Elring si ai refuzat, facandu-ti una din clingherit?
asa ceva nu am mai auzit. cum adica nu si-a asumat nimeni sa stranga garnitura? da aia ce erau? aprozargii?
tu ai garnitara facuta de tine pe masina?
incearca sa explici pe indelete sa nu intelegem aiurea, dar eu asta am inteles ce ai scris mai sus.

merci pt comm
da, am gasit garnitura Elring, dar era metalica de 0.4.la montarea chiulasei cu acest fel de garnitura, aceasta trebuie stransa cu cap multiax, la 50Nm...apoi se slabest de tot toate prezoanele si se strang iar la 20.apoi se lasa un tp si se strang iar cu 180 grade (in 2 etape, cate 90 grade).cert e ca cu cine am discutat aici, nu a vrut sa o stranga.dar dupa 200000 km, e indicat a se folosi o astfel de garnitura de clingherit, care suporta si mici deformari. garnitura nue facuta de mine, ci de o firma specializata, care face garnituri cum face oricine, cu tot cu inelele de foc de la cilindrii.garnitura e super OK, nu e prima masina la care am facut din astea, si sunt garantate mai mult decat cele italiene sau belgiene.mai astept pareri.stie cineva de unde pot lua segmenti, in afara de e-bay?va multumesc

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Sâm Aug 14, 2010 9:19 pm

deci aia sunt pasii de strangere, si asa este, trebuie mai multa atentie, dar asta nu inseamna ca e proasta sau ca nu trebuie sa o iei. e problema lor ca nu au vrut sa ti-o stranga. cauta un mecanic care stie ce vrea si are chef de munca.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori