Schimb Ulei / Cheie Filtru Ulei
- razvan2354
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Oct 12, 2010 4:16 pm
In primul rand felicitari pt initiativa. Intradevar, schimbatul uleiului e ceva simplu, ce poti face si tu fara probleme atata timp cat ai unde.
Nu incerca cu masina pe cric, e periculos.Daca nu ai rampa, atunci pui masina pe standuri.Daca n-ai nici d'alea, atunci e mai urat. Cu 2 cricuri si caramizi mi-am schimbat eu, dar nu e deloc recomandabil.
Daca e curat filtrul(nu e unsuros), ar trebui sa-l poti desface usor cu mana. Eu mi-am luat cheie dar nu mi-a folosit.
Pui galeata, lighean ce ai sub masina. Vezi ca daca busonul nu e pe burta baii ci e intr-o parte, uleiul o sa tasneasca nitzel.
Desfaci de sus de la motor busonul de umplere, apoi de la baie. Dupa ce s-a scurs, scoti si filtrul, atentie si la ala ca o sa fie plin de ulei, sa nu te murdaresti, sau sa dai pe masina. Dupa ce s-a scurs tot tot tot, pui busonul de la baie la loc. Daca ai o garnitura noua, excelent. Daca nu, merge si cea veche.
E foarte important sa ungi garnitura noului filtru cu niste ulei curat, si sa il umpli cu ulei. Nu-ti face griji daca o sa mai curga din el cand il infiletezi, cureti si tu prin jur si gata. Mult mai bine sa murdaresti un pic motorul decat sa-ti mearga la prima 10s fara pic de ulei pana se umple filtrul. Torni uleiu nou in motor pana ajunge aproape de max pe joja. Pui busonul de umplere la loc, inspectezi sa fie totul strans cum trebuie si pornesti. Daca in prima secunda iti zice ca presiunea e prea mica, nu te speria, ar trebui sa dispara repede mesajul, sau sa se stinga becul, depinde ce computer de bord sau martori ai prin bord.
Succes!
Nu incerca cu masina pe cric, e periculos.Daca nu ai rampa, atunci pui masina pe standuri.Daca n-ai nici d'alea, atunci e mai urat. Cu 2 cricuri si caramizi mi-am schimbat eu, dar nu e deloc recomandabil.
Daca e curat filtrul(nu e unsuros), ar trebui sa-l poti desface usor cu mana. Eu mi-am luat cheie dar nu mi-a folosit.
Pui galeata, lighean ce ai sub masina. Vezi ca daca busonul nu e pe burta baii ci e intr-o parte, uleiul o sa tasneasca nitzel.
Desfaci de sus de la motor busonul de umplere, apoi de la baie. Dupa ce s-a scurs, scoti si filtrul, atentie si la ala ca o sa fie plin de ulei, sa nu te murdaresti, sau sa dai pe masina. Dupa ce s-a scurs tot tot tot, pui busonul de la baie la loc. Daca ai o garnitura noua, excelent. Daca nu, merge si cea veche.
E foarte important sa ungi garnitura noului filtru cu niste ulei curat, si sa il umpli cu ulei. Nu-ti face griji daca o sa mai curga din el cand il infiletezi, cureti si tu prin jur si gata. Mult mai bine sa murdaresti un pic motorul decat sa-ti mearga la prima 10s fara pic de ulei pana se umple filtrul. Torni uleiu nou in motor pana ajunge aproape de max pe joja. Pui busonul de umplere la loc, inspectezi sa fie totul strans cum trebuie si pornesti. Daca in prima secunda iti zice ca presiunea e prea mica, nu te speria, ar trebui sa dispara repede mesajul, sau sa se stinga becul, depinde ce computer de bord sau martori ai prin bord.
Succes!
Mersi mult de tot pentru ghid. Extrem de util. Cred ca ar trebui postat si la sectiunea Do IT Yourself.
In filtru e bine sa torn cam 0.2 litri aproximativ, asa cum scrie in cartea masinii?
Mai auzisem o teorie ''pe net''. Cand schimbi uleiul cu altul complet diferit (in cazul de fata, de la Mobil1 trec la Motul) ar trebui sa torni 1L din cel nou, dupa ce se scurge cel vechi, si sa pornesti motorul cateva minute pentru a curata baia de ulei si a nu se amesteca uleiurile diferite. Sincer, mi se pare o tampenie. Ati auzit de asa ceva? Sau pur si simplu, dupa ce s-a scurs bine de tot Mobil, torn Motul-ul si gata?
In filtru e bine sa torn cam 0.2 litri aproximativ, asa cum scrie in cartea masinii?
Mai auzisem o teorie ''pe net''. Cand schimbi uleiul cu altul complet diferit (in cazul de fata, de la Mobil1 trec la Motul) ar trebui sa torni 1L din cel nou, dupa ce se scurge cel vechi, si sa pornesti motorul cateva minute pentru a curata baia de ulei si a nu se amesteca uleiurile diferite. Sincer, mi se pare o tampenie. Ati auzit de asa ceva? Sau pur si simplu, dupa ce s-a scurs bine de tot Mobil, torn Motul-ul si gata?
QUOTE (the1 @ Oct 14 2010, 09:10 AM) Mai auzisem o teorie ''pe net''. Cand schimbi uleiul cu altul complet diferit (in cazul de fata, de la Mobil1 trec la Motul) ar trebui sa torni 1L din cel nou, dupa ce se scurge cel vechi, si sa pornesti motorul cateva minute pentru a curata baia de ulei si a nu se amesteca uleiurile diferite. Sincer, mi se pare o tampenie. Ati auzit de asa ceva? Sau pur si simplu, dupa ce s-a scurs bine de tot Mobil, torn Motul-ul si gata?
Teoria "auzita pe net" este valabila insa pentru maniaci. Exista si solutii de diluare si se scurge "relativ" tot uleiul (resturi) din baie dar acum sa fim serios. Pana la urma e un ulei, oricum il schimbam des daca face kilometrii deci deja atata bibileala nu cred ca se justifica din partea proprietarilor de masini de serie.
Pana la urma se schimba uleiul cu altul, cat timp este aceeasi vascozitate, nu prea vad sensul altor operatiuni. Lasi busonul 5-10 minute deschis sa picure tot ce se poate din baia de ulei si gata...
Teoria "auzita pe net" este valabila insa pentru maniaci. Exista si solutii de diluare si se scurge "relativ" tot uleiul (resturi) din baie dar acum sa fim serios. Pana la urma e un ulei, oricum il schimbam des daca face kilometrii deci deja atata bibileala nu cred ca se justifica din partea proprietarilor de masini de serie.
Pana la urma se schimba uleiul cu altul, cat timp este aceeasi vascozitate, nu prea vad sensul altor operatiuni. Lasi busonul 5-10 minute deschis sa picure tot ce se poate din baia de ulei si gata...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori