Motor "julit ca pe Targu Ocna"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
adisonn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 26, 2010 10:12 am

Mesaj de adisonn » Mar Ian 04, 2011 1:04 pm

multam.

intrebam daca se merita sa cumpar de la reprezentanta,sa nu patesc si eu la fel cu niste bujii proaste..

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Ian 04, 2011 2:11 pm

tot de acolo vin si alea de la reprezentanta ca si alea din lanturile de piese auto. Nu cred ca merita asa de stres

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Ian 04, 2011 3:34 pm

Salut!

Masina a mers bine, nu a facut nici un fel de probleme in cei 1100 km rulati de la inceputul acestui topic, 70l alimentati la pompa, pe bord am vazut si consum mediu de 6l/100km, chiar si 5l/100km (ceea ce nu mai vazusem de multa vreme), in conditiile unui rulaj pana in 120km/h, dar si deplasare in coloana, stationari prelungite cu motorul pornit, drumuri de munte (Ranca) cu urcusuri, uneori patinat, lanturi...etc.
Peste 140 km/h consumul a mai crescut, dar normal.
Ma refer si la consum pentru ca un motor cu probleme grave nu mai consuma corect.

1100 km a consumat ulei, cam o 1/4 din suprafata dintre min si max de pe joja....100ml ?
Cat am mentinut viteza sub 140km/h, la ducere, (in medie 120km/h) nu a consumat ulei sau cel putin nu a fost sesizabil.
La intoarcere a urcat pana la 180km/h (de control) fara probleme, la fel ca inainte cand era ok, mai era pedala pentru maxim, insa nu mi-a placut cum se auzea motorul si am lasat-o mai usor.

In rest cum am zis si inainte, porneste la sfert, nu pierde lichide, fumul arata si miroase ok , daca nu ar fi sa aud motorul cum tacane si mai ales cum bate dupa ce se incalzeste uleiul as zice ca nu are nimic masina.
La drum intins trage ok, nu ca inainte dar ok, in panta insa pierde putere cam repede.

Alex44, da, cred ca ai dreptate si inclin sa cred ca blocul motor nu a fost afectat, altfel ar fi fost mult mai grav.
avy, o sa tin cont de recomandarea ta.

In rest, nu va agitati asa tare vis-a-vis de bujii, da, verificate mai des, eventual schimbate la 20.000 indiferent de exploatare, poate chiar cu unele mai bune. Ce mi s-a intamplat mie e un caz extrem si nu unul obisnuit.

QUOTE (Ady @ Dec 29 2010, 10:16 PM) Salut ! imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat , cu placere iti pot recomanda un mecanic capabil . Daca doresti da-mi pm .
Sigur, as fi interesat ca inainte de orice decizie sa stau de vorba cu un mecanic capabil.
Nu stiu insa daca o sa pot luna asta, am intrat direct in treaba si cum o sa-mi fac timp, o sa-l caut.
Multumesc!

QUOTE (Alex44 @ Dec 30 2010, 12:39 PM) "Am uitat sa va spun ca inainte de a schimba bujiile, masina curenta, probabil acele bujii se descarcau in chiulasa."

Bobinele au supravietuit daca zici ca bujiile erau asa duse?
Da.
Si eu ma intreb cum au supravietuit multe, de la motor pana la ECU.
Ma pot considera norocos, pe de o parte.


Numai bine!

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mar Ian 04, 2011 4:14 pm

ECU n-are nimica, dar bobina in unele cazuri ar putea fi afectata. Daca descarcarea mergea in chiulasa/piston, probabil bobina nu simtea prea mult. De scurtcircuit nu cred ca a fost vorba in cazul lui Cristi. Altfel cred ca ar avea secundare prajite la bobine.

Avatar utilizator
baghera_gl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 08, 2009 1:16 pm

Mesaj de baghera_gl » Mar Ian 04, 2011 8:48 pm

Salut!

Iti dau si eu un sfat: schimba-ti masina!:)
Ideea e ca eu sunt ala cu comentariul ca fiatul albea de 1.2/16v/1242cmc/80CP e mai tare decat coltul 1.3, pe care in momentul de fata il utilizez. Pana acum m-am ferit sa mai fac comentarii, pentru ca nu am rulat cu masina decat 15.000, insa am facut acum un drum de 5000 km in 8-9 zile si am vazut ce si cum poate. Si, sincer, e sub asteptari, mai ales ca puterea declarata e de 95 CP, dar care cred ca la vreo 6000 rot/min.

Legat de bujii, la fiat albea le-am schimbat la 60.000 km erau NGK Japan, scumpe (60-80 lei/bucata) dar sfinte, la 60.000 cand le-am schimbat aratau impecabil, le-am schimbat ca "asa scria la carte", insa in 120.000 cat am tinut-o eu, nu mi-au curs in motor. deee...fiat!!! (fix it again tony...cum mai spun nemtii).

Ref. la comportamentul coltului 1.3 lucrurile au stat in felul urmator: 4 persoane + bagaje, pe autostrada la 130-140 km/h consum de 8.0-8,4 litri/100 km. Am urcat cateva pante mai incordate, in viteza a 3-a, la 60 km/h, cam 3000 rot/min si in capul dealului mirosea a disc de ambreiaj. Prin comparatie, va pot spune ca am mers cu fiatul albea prin alpi de 2 ori, pe autostrada de mult mai multe ori, la viteze de 130- 145 km/h, insa consumul peste 7.2 % nu a sarit, am urcat ceva serpentine cu el si nici a ambreiaj nu a mirosit. Eu unul nu prea am fost placut impresionat sa vad cum miroase a disc de ambreiaj la primul drum mai serios, cu masina noua. Iar daca, printr-o pura intamplare, as fi in situatia de a mi se dezintegra bujiile prin motor cred ca le scriu direct la aia la fabrica din Nedcar (la cum consider eu ca exploatez masina).
Sincer? ma cam sperii sa mai circul pe strazile din Ro, cand vad ca existe printre noi soferi de se lauda ca merg cu coltul cu 200 km/h. Pe unde si cand? Eu am mai avut si alta masina si am mai si condus alte masini, insa cu 200 cosider ca nu poti merge in siguranta decat in Germania, si nici acolo nu e intotdeauna sigur.

Avatar utilizator
alexio
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 16, 2008 7:10 pm

Mesaj de alexio » Mar Ian 04, 2011 9:18 pm

Iar Fiat? Vinde Colt-ul si mergi cu Albea daca e asa de tare!

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Ian 05, 2011 1:52 am

Salut baghera!

Nu te contrazic, posibil ca fiat albea sa fie mai tare decat, fix coltul 1.3 utilizat de tine.
Spun "utilizat de tine" pentru ca am condus si colturi apartinand altor persoane care aveau la momentul respectiv un comportament sub asteptari comparativ cu cifrele din fisa tehnica a masinii si altele care erau peste asteptari.
Dar asta e valabil pentru orice model/marca si motivele pot fi multe, nu tin neaparat de model in sine, ci de masina respectiva, de modul cum a fost rulata, de intretinere, de proprietar in general si chiar generate de anumite probleme, minore de cele mai multe ori.

De exemplu un colt care are senzorul din admisie imbacsit sau a fost rulat mai mult in oras, subturat in raport cu regimul sau normal de turatie sau...merge prost, chiar mai prost ca un logan.
Din nefericire acest senzor se imbacseste mult mai repede decat la alte modele si comportamentul masinii se modifica foarte mult in functie de starea sa.

Am dat un singur exemplu si ar mai fi cateva lucruri care tin exclusiv de exploatarea acestui model, deloc pretentioase, dar importante si care fac diferenta de la foarte bine la foarte prost, insa odata ce tii cont de ele, nu sunt probleme.
Cei care le afla si tin cont de ele, pot spune ca e genul de masina care te tine o viata, restul vor ramane vesnic nemultumiti.

Sunt si persoane care au si ghinionul sa nimereasca o masina cu probleme din start si aceste probleme sa nu se rezolve niciodata in service-urile noastre, dar iarasi e ceva valabil pentru orice model si nu e o caracteristica in sine.
O alta chestie la colt, se duc bucsile de la bara stabilizatoare destul de repede, desi sunt si colturi care au rulat cu ele zeci de mii de km.
Exceptand accidentele, nici un colt nu a ajuns in service cu probleme de motor, insa nici perfecte nu sunt, in schimb colturi cu peste 300 mii de km, fara probleme sunt si nu putine...asa cum sunt ele, zgomotoase, samd.

Puterea la un colt 1.5, model 2006 se simte, cel putin la al meu se simtea si nu o spun asa ca sa ma laud ca nu e vr-un super car, e doar o masinuta, in prezent depasita de anumite modele din clasa sa...si mai ales nu o spuneam doar eu, eu ma obisnuisem cu ea si nu mi se mai parea nimic si nu e vorba de spus ci de altele live din vremurile cand eram pasionat.
Intr-adevar doar de la 3500 - 4000 rpm in sus trage altfel, total altfel, insa nu la fel la toate colturile.
Inca o chestie buna in toti cei aproape 4 ani si 6 luni, fie ca a mers mai prost sau mai bine, in 95% din tot acest timp as putea spune chiar bine, pana sa apara acasta problema, motorul si comportamentul masinii in general au ramas la fel de dinamice, exceptand suspensiile...

Masina a rezistat eroic si nu ar fi avut probleme nici in prezent daca as fi tinut cont de niste lucruri...ma rog eu am cam tinut cont, dar masina nu se imprumuta...si nu asta a fost problema cat mai ales ce s-a bagat in ea, benzina de 95 in ea din benzinarii din provincie, in mediu rural si forja care si-a luat-o...cel putin au fost sinceri...prieteni, niste simpatici. )

Ce nu ai inteles tu e ca masina asta nu are aceste probleme asa din senin, ci din niste motive care ti-ar fi trimis acel fiat albea la fier vechi in 30 de zile, 720 ore, 43200 minute. )

Am glumit, dar nu avem ce sa comparam nici la capitolul fiabilitate si cred eu, nici ca performanta.
Am condus fiat, e o masina buna si destul de fiabila contrar tuturor parerilor, dar asta se aplica numai in cazul unei utilizari normale, de familie, ceea ce e cu mult diferit fata de alt gen de exploatare.
Nu sunt racer, in general cam pe fuga, neintentionat, dar nu in orice conditii si oriunde, mi-a trecut demult...insa daca vrei pentru tine pot face o exceptie cateva zile cu acel fiat albea si apoi mai povestim despre ea. )

Felicitari pentru bujii!
Cu adevarat o alegere inteleapta, cred ca singurele piese de interes din fiat albea.

Ref. la comportamentul coltului 1.3 lucrurile au stat in felul urmator: 4 persoane + bagaje, pe autostrada la 130-140 km/h consum de 8.0-8,4 litri/100 km

E un consum bun, se putea si mai bine.
La colt nu e un consum standard, viteza X, inarcare Y = consum Z.
E mai complicat cu consumul...uneori nesperat de putin, alteori mai mult sau chiar prea mult, dar una e ce indica pe bord si alta e ce si cat alimentezi la pompa.
In general se pupa, dar nu mereu, insa in regim normal chiar si coltul poate consuma rezonabil.

Am urcat cateva pante mai incordate, in viteza a 3-a, la 60 km/h, cam 3000 rot/min si in capul dealului mirosea a disc de ambreiaj.

Nu stiu cat de incordate erau pantele, dar in mod clar ai nevoie de alta masina, care sa traga de la turatii mai mici, eventual un diesel.

Si la mine a mirosit ambreiajul cand era noua, cand ii faceam rodajul pe ruta bucuresti - brasov, insa nu au fost probleme.
Legat de bujii, daca o sa citesti toate posturile din acest topic o sa intelegi de ce au ajuns sa arate asa.

Nu e vorba de laudat aici, e vorba de cauze si efect pentru a se intelege de ce s-a ajuns aici, strict informativ, atat pentru mine, cat si pentru alti posesori.
Nu am vrut decat niste pareri, preferabil tehnice, de la acei forumisti mai in tema cu motoarele si in acelasi timp sa impartasesc o experienta din gama "asa nu".
Legat de 200, stai linistit, am uitat sa spun ca era vitezometrul stricat, in realitate erau 80. )

Avatar utilizator
baghera_gl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 08, 2009 1:16 pm

Mesaj de baghera_gl » Mie Ian 05, 2011 9:37 am

Salutare!

In primul rand vreau sa-mi cer scuze pentru postarea gresita a ceea ce am scris. Inca o data nu ridic statuie fiatului, insa gasesc drept inacceptabil sa miroasa discul de ambreiaj la un urcus pe o panta de 7%, in conditiile mentionate. De asemenea, chestia cu consumul e mai mult decat deranjanta in conditiile in care puteam face un efort, considerabil ce-i drept si sa-mi achizitionez din start o honda civic, cu un sconsum intre 8 si 10%, dar cu vreo 45-50 cp in plus si performante pe masura. Eu insa mi-am luat mitsu colt 1.3 ca sa am o masina de oras, cu un consum mic, si un motor economic ca si costuri de intretinere. Un criteriu pentru care am ales aceasta masina este transmisia pe lant. In fine...sper sa-mi schimb opiniile!

Cristi, mi-a placut la culme comentariul postat, precum si argumentele tale. Esti un forumist de treaba. Multumesc.

Kilometri multi si fara probleme tuturor posesorilor de colt.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Ian 05, 2011 9:47 am

As aprecia un efort de revenire ontopic, multumesc.

Avatar utilizator
adisonn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 26, 2010 10:12 am

Mesaj de adisonn » Mie Ian 05, 2011 10:02 am

baghera, nu stiu de ce esti asa de nemultumit de masina,am si eu tot un new colt, si sunt f multumit, mai ales de motor, directie si frane,trage exceptional de bine(este adevarat la turatii mai mari-este motor de turatie),de consum mai ma plang si eu,nu mereu dar in bucuresti,in afara consuma normal.si inca ceva nici nu poti sa compari un fiat albea cu un colt,parerea mea!e clar ca coltul este mult peste albea!

numai bine!

ok andrei,in timp ce ai scris tu,scriam si eu, si nu am vzt.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori