Scartait Puternic

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Lun Mar 14, 2011 5:31 pm

Salut colegii coforumsiti după o absenţa destul de lungă! Am următoarea problema: la gropi, c?nd trec peste denivelari sau c?nd urc borduri; ?n general c?nd roată trebuie să se mişte pe direcţia sus jos, nu şi la rotirea volanului, se aude din partea st?nga faţă un scartait FOARTE puternic... Mentionez că a apărut de acum c?teva ore şi nu ştiu ce poate fi ... A mai avut cineva problema asta? Cum s-a rezolvat?

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Mar 14, 2011 8:01 pm

Am sesizat si eu chestia asta de curand, insa nu am apucat sa merg sa verific pentru ca am planuita revizia curand si voi verifica atunci tot ce tine de articulatii. Daca reusesti sa ajungi inaintea mea la un mecanic, te rog sa ne tii la curent. Daca ajung eu inainte, sper sa ma intorc cu vesti macar pe jumatate bune.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Mar 15, 2011 8:27 am

Bucsele de la bieleta antiruliu?

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Mar Mar 15, 2011 12:07 pm

Si mie imi scartaie la trecerea peste denivelari, peste limitatoare de viteza, dar numai puntea fata.
Insa ce este ciudat numai cand sunt sub 10 grade. Daca merg mai mult si se incalzeste puntea, nu mai face, acum depinde de drum, daca e romanesc sau de calitate.
Am fost la trei verificari, doua ITP-uri si nu are nimic.
Asa ca astept sa vina caldura si sa scap de scartait.
Intra la categoria "asa fac toate".
Decat alte probleme, prefer scartaitul de iarna.
P.S. Daca vand masina o s-o vand vara....

Avatar utilizator
mihaiqaz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 24, 2010 3:52 pm

Mesaj de mihaiqaz » Mar Mar 15, 2011 6:37 pm

Am avut acelasi simptom la un Renault si era bieleta antirului.Se ciupise burduful de la una dintre nuci si pierduse vasilina si cand era cald si uscat scartaia de te dureau urechile,cand treceam prin apa ,sau ploua,nu se mai auzea nimic.Poate sa fie si de la un pivot care are burduful rupt sau ciupit.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Mie Mar 16, 2011 6:40 am

Am fost ieri la mecanic şi din păcate se pare că nu este nici o biela sau vreun pivot... După ?ndelungi căutări şi ascultări a făcut un experiment: mi-a gresat cu ulei bucsi, biele şi ce ar mai putea fi pe acolo şi m-a pus să mai fac o tură... Rezultatul din păcate, a fost acelaşi... Drept urmare mi-a spus că este amortizorul :@ ... Ca de obicei a trebuit să am un şoc ?n ceea ce priveşte preţul: amortizorul sachs,kyb sau boge sunt pe la 320 ron, iar flansa (care ?n general e bine să o schimbi ?mpreună cu amortizorul), care la orice maşină normală este net inferioară ca preţ amortizorului, este 260 ron ... Azi ?mi iau amortizorul şi revin cu info după schimbare... Tot ce sper este să nu mă trezesc că dau banii degeaba pe el...off ;( . Vroiam să vă rog, pe cei care aţi mai făcut această operaţiune să ?mi spuneţi şi mie cum aţi efectuat schimbarea, deoarece mecanicul meu nu prea a lucrat cu japoneze şi se uita cam ciudat la amortizor, ?n sensul că nu ?şi prea dădea seama cum se poate scoate, neav?nd acces că la orice maşină normală, prin partea de sus.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mar 16, 2011 7:59 am

Vrei sa-ti imprumut un amortizor de proba? E din dezmembrari, dar masina avea km putini. Are si arc pe el, asa ca in jumatate de ora ai facut schimbul.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mie Mar 16, 2011 11:35 am

Amortizorul e usor de schimbat, is doua suruburi linga discul de frana si alte 3 in compartimentul motor. Pana sa ajungi al cele trei, trebuie sa demontezi tot ce e pe acolo..in speta stergatoarele, ansamblul lor plus sa dai jos placa metalica de protectie.
Dupa ce ai dat ansamblul amortizor arc jos, trebuie desfaci surubul din capul superior de pe axul amortizorului...apoi sa comprimi un pic arcul sa iti iasa de pe o ciuperca de metal si asa mai departe.

...exact aceeasi problema cu scartaitul am avut si eu. Si s-a rezolvat prin schimbarea ansamblului de rulment, ciuperca si ce mai e deasupra amortizoruluo
Asa cum ziceam mai mult ca sigur degeaba schimbi amortizorul, totul e de la ansamblul care sustine amortizorul, adica ciuperca de deasupra, rulmentul, plus partea care se prinde de caroserie.
Asa sistem cretin nu mi-a fost dat sa vad...adica daca ai ghinion si intra praf si pietricele in ansamblu, la orice rotire de volan scartaie, sau atunci cand arcul de decomprima, comprima suficient de mult si misca ce e pe acolo.
Am sa atasez o poza cu ansamblul cat de curand.
Fişiere ataşate
amortizor_fata_colt.jpg
amortizor_fata_colt.jpg (107.48 KiB) Vizualizat de 6248 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mar 16, 2011 11:48 am

E cuprinsa si flansa de amortizor in poza aia?


Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mie Mar 16, 2011 2:28 pm

Imaginea arata tot ansamblul de suspensie fata.
Din imagine:
- 40002 e un rulment format din doua inele concentrice, intre ele fiind un disc alb din teflon. Chiar daca in interior e plin de vaselina, eu tot am gasit praf pe margine...iata prima sursa de scartait.
- 40025 si 40162 formeaza ansamblul de flansa...intre ele e rulmetul. Ghiciti unde se aduna pietricele si praf...in 40162.
- Pe 40146 intra amorizorul..din cate am auzit unii isi imbraca cateva spire superioare din amortizor cu furtun, astfel ca sa nu mai frece intre ele si in plus sa nu frece de 40146.
-40017 e un buduf de plastic.
Eu am schimbat 40025 + 40002 + 40162 la ambele roti...total 8 mil...dar am scapat de scartieli iarna.
Cred ca totusi cu o curatare adecvata (si nu la reprezentanta) aveam portmoneul mai plin....totusi sunt fff. mirat cum naiba ajunge mizeria la rulment?
Din ce stiu eu amotizorul nu scartaie, ci doar bate, insa nu sunt mecanic de meserie si s-ar putea sa ma insel.
Mai trebuie verificate si bucsele de la bara stabilizatoare (40699), alta sursa majora de scaratieli.

Ps: am acasa piesele vechi, daca vreti musai poze cu ele pot sa le urc pe site. Altfel, eu zica ca imaginea e destul de clara.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori