Ulei Cutie De Viteze
Vreau sa schimb si eu uleiul din cutie pentru ca intra mai de greu in treapta 2. Mi-a facut probleme iarna, la rece pana cand se incalzea si am crezut ca este normal dar se pare ca si acum in luna Aprilie cand este cald afara imi face figuri pana se incalzeste. (dupa ce se incalzeste ,functioneaza bine dar nu foarte bine) Nu se aude niciun zgomot fier pe fier dar trebuie sa aplic ceva forta ca sa schimb treapta. Cateodata dupa treapta 1 schimb treapta 3 ca sa nu o fortez. ( ma refer la vale sau pe loc drept)
Am sunat la reprezentanta in iasi sa comand uleiul si m-am linistit cand mi-au cerut 180 lei pe litru, 360 lei pentru 2 litri.( am intrebat de 2 ori) Nu vreau sa ma risc si sa-i pun ulei obisnuit, pe care il gasesc la orice magazin de piese auto dar mi se pare un pret exagerat 180 lei litrul.
Am vazut pe acest topic ca pretul pentru 1 litru este de 40 lei... Este o diferenta enorma in comparatie cu cel original.
Sa fie si diferenta de calitate intre cele doua atat de mare ?
Am sunat la reprezentanta in iasi sa comand uleiul si m-am linistit cand mi-au cerut 180 lei pe litru, 360 lei pentru 2 litri.( am intrebat de 2 ori) Nu vreau sa ma risc si sa-i pun ulei obisnuit, pe care il gasesc la orice magazin de piese auto dar mi se pare un pret exagerat 180 lei litrul.
Am vazut pe acest topic ca pretul pentru 1 litru este de 40 lei... Este o diferenta enorma in comparatie cu cel original.
Sa fie si diferenta de calitate intre cele doua atat de mare ?
QUOTE (ATM @ Apr 2 2014, 12:21 AM) Aceeasi treaba si la mine, pus Castrol Syntrans 75W90 GL4. Dar agata la schimbari, fir-ar al naibii, si mai ales cand se incalzeste. Efectiv simti in maneta toate sincroanele alea...
Zilele astea am studiat problema mai in amanunt. Se pare ca problema e certificarea API. Majoritatea uleiurilor de cutie de pe piata se incadreaza in normele API GL-5 sau variatiuni gen API GL-4/GL-5, API GL 4+ (vezi Castrol de care am luat eu si tu). Cutia de Colt are nevoie de API GL-4 care are in componenta substante care nu corodeaza metalele galbene si nu creeaza o presiune asa mare pe sincroanele din cutie. Din cercetarile mele sunt foarte putine firme care mai produc ulei de cutie 75w-90 GL-4 "pur", sa zic asa. Castrol, Mobil, Eneos, Motul etc. toate fac ulei 75w-90 API GL-5 sau variatiuni, dar nu 75w-90 API GL-4.
Suparat ca nu gasesc exact ceea ce vreau am dat o cautare pe net si am descoperit ceva firme americane care produc ulei 75w-90 etichetat doar GL-4. Valvoline, Redline, Penzoil... Mai jos am pus ceva exemple:
http://www.arizonamotors.ro/product/802 ... 90-1l.html
http://www.ulei-sua.com/ulei-transmisie ... 46-ml.html
Tot din cautarile mele am ajuns la concluzia ca ar fi bun si uleiul Febi no. 21829 http://www.amazon.com/Febi-Bilstein-Gea ... B0081FPCK4 Acesta din urma cred ca se gaseste mai usor, deoarece eu lucrez la o firma care distribuie acest tip de ulei. Asadar eu voi incerca una dintre variantele de mai sus cat mai curand posibil deoarece nu-mi place cum se misca cutia.
Zilele astea am studiat problema mai in amanunt. Se pare ca problema e certificarea API. Majoritatea uleiurilor de cutie de pe piata se incadreaza in normele API GL-5 sau variatiuni gen API GL-4/GL-5, API GL 4+ (vezi Castrol de care am luat eu si tu). Cutia de Colt are nevoie de API GL-4 care are in componenta substante care nu corodeaza metalele galbene si nu creeaza o presiune asa mare pe sincroanele din cutie. Din cercetarile mele sunt foarte putine firme care mai produc ulei de cutie 75w-90 GL-4 "pur", sa zic asa. Castrol, Mobil, Eneos, Motul etc. toate fac ulei 75w-90 API GL-5 sau variatiuni, dar nu 75w-90 API GL-4.
Suparat ca nu gasesc exact ceea ce vreau am dat o cautare pe net si am descoperit ceva firme americane care produc ulei 75w-90 etichetat doar GL-4. Valvoline, Redline, Penzoil... Mai jos am pus ceva exemple:
http://www.arizonamotors.ro/product/802 ... 90-1l.html
http://www.ulei-sua.com/ulei-transmisie ... 46-ml.html
Tot din cautarile mele am ajuns la concluzia ca ar fi bun si uleiul Febi no. 21829 http://www.amazon.com/Febi-Bilstein-Gea ... B0081FPCK4 Acesta din urma cred ca se gaseste mai usor, deoarece eu lucrez la o firma care distribuie acest tip de ulei. Asadar eu voi incerca una dintre variantele de mai sus cat mai curand posibil deoarece nu-mi place cum se misca cutia.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 61 vizitatori