Pagina 1 din 2

Scris: Joi Oct 20, 2011 8:00 am
de geticul
trebuie sa imi schimb jentile de aliaj ale rotilor de iarna. pe alea vechi le-am luat SH si cred ca le ajunge 4 ierni in care m-au ajutat. acum vreau sa le schimb ca 2 dintre ele imi creaza probleme la strangerea prezoanelor.

m-am uitat pe net sa vad modele. cele de otel care sunt mai practice, se spune, nu ma pasioneaza modelul. sunt clasice. pana la urma asa arata toate.

la cele de aliaj e alta treaba. modele mai frumoase si cum nu vreau sa arate colt-isorul urat ma gandeam sa iau tot de aliaj. am gasit modele de aliaj, dar clasice. ce am vazut si mi-a placut nu stiu sigur daca merg ca au ET mai mic fata de cele care sunt speciale pt colt. ET normal pentru colt e de 40 ce mi-a placut e cu ET de 38. poate influenta aceasta diferenta?

precizez ca anvelopele care le am sunt 195/65xR14.

modelul care mi-a placut este in poza.

Scris: Joi Oct 20, 2011 8:53 am
de andrei
De la 40 la 38 n-ar trebui sa fie problema, or sa stea o idee mai spre exterior.

Scris: Joi Oct 20, 2011 9:17 am
de Alex44
ET normal nu e 46? Cu ET38 or sa stea mai in exterior, si din cauza ca se modifica unghuirile fortelor e posibil ca suspensia sa nu mai fie 100% eficienta, si sa apara si uzuri mai mari la rulmenti.

Scris: Joi Oct 20, 2011 12:13 pm
de geticul
nu stiu cat e ET-ul. CE am gasit pe net si se spunea ca sunt pentru colt aveau ET 40.

chiar acum am cautat pe net si am gasit o geanta de 14 cu ET de 35. Recomandata ca e pentru colt.

eu nu mai inteleg nimic, sincer.

LE am cautat pe site-uri din afara si acolo spune ca ET-ul poate sa fie intre 37 si 45. Daca ar fi asa inseamna ca ma incadrez. cred ET-ul depinde si de latimea jantei, una este cand latimea este de 6 si alta e cand latimea e de 5,5.

Scris: Joi Oct 20, 2011 12:29 pm
de Alex44
Uite aici specificatiile jantelor OEM. Cu ET35 o sa iti stea mult mai inafara. Eu am pus ET44 (carisma, volvo V40) pe spate si se cunoaste diferenta.

Ce iti spun ei ca este compatibil este PCD-ul, distanta intre prezoane adica, si poate si diametrul gaurii centrale (asta daca nu vin cu inele de centrare). La ET nu-si bate capul nimeni, desi este f important.

Scris: Joi Oct 20, 2011 12:38 pm
de geticul
eu stiam ca cel mai important este nr de prezoane, distanta intre ele si diametrul gaurii pentru butuc.

LE a comandat cineva jenti din afara? vreau si eu niste detalii. am vazut pe cateva site-uri pe afara niste preturi mult mai mici decat ce am vazut in tara.

Scris: Joi Oct 20, 2011 12:47 pm
de Alex44
Pai daca alea nu sunt bune, nu se poate monta janta fizic. Dar de la o janta care incape pe masina pana la o janta care este in parametrii mai conteaza si ET-ul. Daca n-ar fi nu s-ar mai povesti, vorba aia. Evident, fiecare pune ce-i place si ce are. Dar cu offsetul ala e oarecum ca si cand ai avea distantiere.

Scris: Vin Oct 21, 2011 12:54 pm
de geticul
a comandat cineva jenti din afara? vreau si eu niste detalii. am vazut pe cateva site-uri pe afara niste preturi mult mai mici decat ce am vazut in tara.

LE am vazut la configuratoare ca se dau doua dimensiuni pentru butuc, de 67,1 sau 72,5. nu zic ca daca e mai mare se pun inele de distantiere, dar daca e de 72,5 si iau jeanta de 67,1? ce fac dupa aia?

stie cineva sigur cat are butucul?

Scris: Vin Oct 21, 2011 2:05 pm
de geticul
intre borbet si oz ce mi se recomanda?

imi place acest oz pe alb celalalt borbet.

Scris: Vin Oct 21, 2011 2:11 pm
de Alex44
67.1 garantat. Pt cele mai mari iti trebuie evident inele de centrare. Daca ar fi sa pun aliaje as cauta ceva OEM de la o masina compatibila. Pe volvo club ro sunt cateva jante de V40 de 15-16-17 inch cu 4x114.3 si 67,1 la butuc, doar ET e 44 in loc de 46, dar este acceptabil.