salutare,
ridic si eu o problema la fileu: mi-am mai aruncat o privire sub capota coltului si am obesvat ulei curs pe la un furtun gros care continua turbina. nu curge propriu zis, initial a fost asa ca un abur de ulei amestecat cu praf acum e mult mai mult adica daca pui mana te murdaresti de ulei...
turbina se aude bine... consumul de ulei este mic (100-200 ml la 1000km) dar este (pana acum nu consuma deloc)
ce parere aveti? este doar un furtun sau colier care a cedat sau....?
si inca una:
s-a intamplat de vreo 2-3 ori cand incui masina (telecomanda de pe cheie, nu am alarma) in loc sa clipeasca 1 data la inchis si de 2 la deschis sa inceapa sa clipoceasca ca nebuna de vreo 8-10 ori (destul de mult si repede astfel incat nu am apucat sa numar) usile se incuie si se descuie, nu pare nimic in neregula si dupa vreo cateva cicluri deschis inchis dispare de la sine.
daca aveti idei cam despre ce ar putea fi vorba v-as ramane recunoscator daca le-ati impartasii ...
enjoy life.... but not to much!
dragos
Ulei Pe Motor
100-200 la 1000 km nu este putin, este mult. La 15.000km iti consuma 1.5-3L...deci jumatate din ulei.
Clipeste des pt ca ori bateria din cheie (cel mai probabil, si in cazul asta mai ai 100 de incuieri/descuier) ori acumulatorul masinii este pe duca. Inlocuieste bateria din cheie cu una de calitate CR2016 (~5lei Varta in Bricostore) si vezi daca mai face. Sau incearca si cu cheia de rezerva vezi daca la fel face. Si fa un efort si numara de cate ori clipeste (8 sau 10) si uita-te in manual si vezi de la care din astea 2 e.
Clipeste des pt ca ori bateria din cheie (cel mai probabil, si in cazul asta mai ai 100 de incuieri/descuier) ori acumulatorul masinii este pe duca. Inlocuieste bateria din cheie cu una de calitate CR2016 (~5lei Varta in Bricostore) si vezi daca mai face. Sau incearca si cu cheia de rezerva vezi daca la fel face. Si fa un efort si numara de cate ori clipeste (8 sau 10) si uita-te in manual si vezi de la care din astea 2 e.
Problema cu ulei ul pe furtunul care iese din turbosuflanta este un semn de uzura a acesteia, nu furtun sau colier, deoarece pe tot traseul de aer care pleaca de la turbo pana in galeria de admisie nu ar trebui sa fie deloc ulei .Spun asta ptr ca pe acest traseu ,furtun(care iese din turbo")-intercooler-furtun (la galeria de admisie)nu ar trebui sa fie decat aer , presiunea de aer pe care o creeza turbosuflanta , nicidecum ulei . Uleiul ajunge in acest traseu asa cum am zis mai sus din cauza uzurii unor segmenti de etansare (gen simering ) care sunt situati pe axul cu paleti si a unei bucse aflata tot pe acest ax intre cei 2 segmenti .Nu vreau sa te sperii dar aceasta este realitatea shi problema des intalnita la diesel , mai poate merge ceva timp nu o sa cada brusc dar trebuie sa te pregatesti ptr ca pot aparea probleme grave daca aceste piese cedeaza de tot> Cel mai grav scenariu: poti ramane fara ulei in mototr intr-un timp foarte scurt ptr ca il arunca pe tot in admisie il arde scoate fum ...........s.a.m.d
Povestea este lunga ......
Povestea este lunga ......
- medevac106
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Apr 06, 2009 9:28 pm
QUOTE (Alex44 @ Nov 9 2011, 02:11 PM) 100-200 la 1000 km nu este putin, este mult. La 15.000km iti consuma 1.5-3L...deci jumatate din ulei.
hi hi
pai eu vad partea plina a paharului... nu mai trebuie sa schimb uleiul, doar completez, restul se rezolva de la sine!!!
cat despre baterii intradevar chestia asta apare de cand s-a facut frig (masina are deja 5 ani si pana acum n-am schimbat nici acumulatorul nici bateria de la cheie. iar cea de-a 2 cheie n-are butoane e doar o bucata de plastic deci n-am cum sa verific)
acum iar nu mai face dar data viitoare o sa incerc sa numar... insa prin manual n-am gasit nimic legat de aceasta problema. aveti vreun manual pdf, online? bineinteles manual de colt did. (user manual sau manual de service)
QUOTE (9mm @ Nov 10 2011, 04:46 PM) Problema cu ulei ul pe furtunul care iese din turbosuflanta este un semn de uzura a acesteia,.................
Cel mai grav scenariu: poti ramane fara ulei in mototr intr-un timp foarte scurt ptr ca il arunca pe tot in admisie il arde scoate fum ...........s.a.m.d
Povestea este lunga ......
mda, fum inca nu scoate deloc. iar fara ulei o sa am grija sa nu raman... deci asa cum ai zis si tu sper sa fie o poveste lunga... si nu o moarte scurta!
multumesc mult!
hi hi
pai eu vad partea plina a paharului... nu mai trebuie sa schimb uleiul, doar completez, restul se rezolva de la sine!!!
cat despre baterii intradevar chestia asta apare de cand s-a facut frig (masina are deja 5 ani si pana acum n-am schimbat nici acumulatorul nici bateria de la cheie. iar cea de-a 2 cheie n-are butoane e doar o bucata de plastic deci n-am cum sa verific)
acum iar nu mai face dar data viitoare o sa incerc sa numar... insa prin manual n-am gasit nimic legat de aceasta problema. aveti vreun manual pdf, online? bineinteles manual de colt did. (user manual sau manual de service)
QUOTE (9mm @ Nov 10 2011, 04:46 PM) Problema cu ulei ul pe furtunul care iese din turbosuflanta este un semn de uzura a acesteia,.................
Cel mai grav scenariu: poti ramane fara ulei in mototr intr-un timp foarte scurt ptr ca il arunca pe tot in admisie il arde scoate fum ...........s.a.m.d
Povestea este lunga ......
mda, fum inca nu scoate deloc. iar fara ulei o sa am grija sa nu raman... deci asa cum ai zis si tu sper sa fie o poveste lunga... si nu o moarte scurta!
multumesc mult!
La forfour daca face de 9 ori e bateria din cheie.
Ulei am mai vazut la forfour 1.5cdi in capatul furtunului care vine din turbina si intra in intercooler, si mai si pica din coltul de jos al imbinarii plasticului cu fagurele intercoolerului. ~100k km, masina nu consuma ulei simtitor...deci se acumulase in timp acolo... Nu cred ca e ceva fatal in momentul de fata, dar poate totusi ar fi mai bine sa remediezi acum problema cat e mai ieftina o rectificare partiala decat sa lasi sa se ajunga la o inlocuire a tuturor internelor turbinei. Mai ales ca e si faci accesul la ea, nu cred ca te-ar costa mult o constatare la un atelier competent.
Ulei am mai vazut la forfour 1.5cdi in capatul furtunului care vine din turbina si intra in intercooler, si mai si pica din coltul de jos al imbinarii plasticului cu fagurele intercoolerului. ~100k km, masina nu consuma ulei simtitor...deci se acumulase in timp acolo... Nu cred ca e ceva fatal in momentul de fata, dar poate totusi ar fi mai bine sa remediezi acum problema cat e mai ieftina o rectificare partiala decat sa lasi sa se ajunga la o inlocuire a tuturor internelor turbinei. Mai ales ca e si faci accesul la ea, nu cred ca te-ar costa mult o constatare la un atelier competent.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 36 vizitatori