Lipsa Ulei Motor, Probleme Directie?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Mie Ian 18, 2012 4:17 pm

Salut colegii coforumisti si adresez pe aceasta cale si un La multi ani! Ma adresez celor care au vreo idee sau au patit asa ceva cu urmatoarea problema, pe care nu am mai intalnit-o si chiar m-a speriat.
Faptele stau in felul urmator:
1) in vara am facut schimbul de ulei si filtre. Pentru prima data am pus ulei aral (mi se pusese mie pata sa fac un test ca am vazut ca pe bidoanele aral scrie made in germany, fata de restul pe care scrie made in ue). Ce mi s-a parut total aiurea este ca in 7500 de km de cand am facut schimbul a tot scazut nivelul, lucru care nu l-am patit niciodata in 100 k km de cand am masina. Pana acum am folosit doar castrol tot 10w40, deci nu am schimbat vascozitatea, ci doar brandul.
Pana ieri am completat in 7000 de km 1,5 l ulei tot aral, ceea ce m-a cam ingrijorat, insa am pus-o pe tema faptului ca in intervalul asta am facut si transalpinia si mai multe drumuri in afara unde am avut talpa cam grea si am zis ca poate e de inteles;
2) ieri apare problema a doua. Fiind pe Calea Victoriei si la o ora de varf, cand sa trec de pe banda 2 pe banda 3, la viteza mica, chiar inainte de semaforul cu intersectia cu splaiul, trag stanga de volan si observ ca merge sacadat, nu pot lua cursa intreaga stanga. Ma opresc la semafor si cand incerc sa iau stanga dreapta sa vad daca nu cumva mi s-a parut observ ca volanul merge sacadat si nici nu pot lua mai mult de un sfert de tura nici catre stanga nici catre dreapta.
Ajung cu emotie in parcare, unde brusc directia nu mai manifesta nici un simptom;
3) acum vine faza tare: imi fac treburile si inainte sa plec nu stiu cum ma trage de maneca instinctul sa verific si eu uleiul, caci nu o mai facusem de la ultima completare (acum aprox.3000 de km) si cand scot joja uleiul era sub minim.
Plin de draci ma opresc la primul magazin de piese auto, iau 1 litru de castrol 10w40 il pun pe tot si acum sunt cu nivelul fix la maxim si nici nu a mai dat semne de mers sacadat directia, ba chiar parca merge mai usor (sau e doar placebo).
Acum adresez urmatoarele intrebari:
- poate avea vreo legatura lipsa uleiului cu problema de la directie? Stiu ca directia este electrica la colt, deci nu vad legatura, dar nici mecanic nu sunt, asa ca...?
- faptul ca am completat in 7500 km 2,5 litri de ulei imi pune serioase semne de intrebare in ceea ce priveste motorul, nu ma pricep prea tare, dar stiu ca atunci cand un benzinar incepe sa manance ulei, inseamna ca e pe duca, insa atata timp cat nu a mancat un gram in 100 k km, chiar daca era pe duca chiuloasa sau ce e responsabil cu consumul de ulei la benzinare, nu ar incepe sa consume treptat? Mi se pare enorm sa ia 2,5 litri in 7500 km, asa brusc, aici precizez si faptul ca am verificat si nu am pierderi de ulei pe la filtru sau sa fie ulei pe sub masina.
Va multumesc anticipat de raspunsuri si scuze pentru toata naratiunea, dar am zis sa prezint toata situatia de la inceput.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mie Ian 18, 2012 4:33 pm

salut,
eu cred ca ai 2 probleme.
- una cu directia, tre sa o monitorizezi. Servodirectia e electrica, iar principiul e foarte simplu: exista un senzor de cuplu care detecteaza ca tu vrei sa roteti volanul, si imediat unitatea electronica a directiei da comanda la motor sa te ajute. E un fel de sistem de urmarire..cu cat mai mult vrei sa rotesti volanul, cuplul creste => da comanda la motor sa zicem "sa te ajunga din urma". Practic totul se petrece ff repede si nu ar trebui sa simti nimic. Totusi sacadarile astea pot veni din: ori senzorl da ceva informatii cu virgula, ori ai un contact naspa...ori, electric vorbind, nu ai destul tensiune. Ori, daca rotesti f putin, s-ar putea sa il prinzi la limta de detectie a senzorulu., dar nu cred ca a fost cazul.

Nu siu, zic sa urmaresti problema.
- una cu uleiul...esti sigur ca ARAL-ul e made in Germany? Eu am avut pe masina la inceput pentru primii 40mii km un ulei 5w50 , mergea fain nu aveam ce zice insa iarna imi bateau tachetii. am trecut pe 5W40 si e f ok, zero batai. (nu dau firmele sa nu fie reclama, ambele sintetice). euas zice sa eviti 10W40 ca majoritatea firmelor vand ulei semisintetic.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 18, 2012 4:46 pm

In primul rand folosesti un ulei foarte gros. Acum nu stiu ce fel de aditivi avea castrol-ul, da e posibil sa fi fost un ulei gandit pt motoare obosite, care sa aibe agenti ce umfla garniturile ca sa etanseze mai bine. Acum garniturile tale sunt rodate in starea aia umflata, si fara aditivii de umflare nu mai etanseaza. Oricum nu e o idee buna sa amesteci uleiurile, sau sa treci de la o marca la alta. Ai apucat cu unul, aia e mergi pe el.

Directia este complet electrica si nu are legatura cu problema cu motorul. S-a intamplat mai des la modelele cu volan pe dreapta sa pice ecu al casetei, eu am crezut ca le ploua pe ele. Acum la tine nu stiu ce e, caseta sau computerul, dar una din astea doua e. Senzorul de cuplu nu am auzit sa se strice.




Mergi la un mecanic sa iti verifice toate contactele, sa verifice releul de alimentare al motorului electric de servo, etc etc. Poate ai noroc si se poate remedia. Mertia dat jos si motorul si verificat si el.Daca nu se poate face nimci si e inceputul sfarsitului, iti zic sa vanezi de pe acum dezmembrari si sa te lipesti rapid de o caseta si ecu.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Mie Ian 18, 2012 5:49 pm

Multumesc pt. raspunsurile prompte! Acum sa inteleg ca in urmatorii km imi va tot manca ulei, dar de la schimbul urmator daca revin la castrol isi va reveni?
Ceea ce spuneti cu privire la caseta ma sperie efectiv...sa inteleg ca va trebui sa schimb caseta la o masina japoneza atat de repede (acea piesa de care spunea laur parca pe alt topic ca e 1000 euro), in conditiile in care la dacia 1300 a unui prieten, a trebuit schimbata dupa 20 de ani de gropi si drumuri la pescuit?
Voi urmari problema cu caseta, insa din pacate am un mecanic f priceput, insa la probleme mecanice, la chestii din astea electronice si de finete nu prea imi vine sa-l bag. Ce as mai dori sa intreb: daca va ceda piesa de care vorbiti la caseta, voi ramane fara directie sau pur si simplu nu va mai fi asistata si doar va merge mai greu volanul?

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mie Ian 18, 2012 10:06 pm

Salut,

Lumea nu e pregatita sa mearga "fly by wire", asa ca daca pica partea electrica, ramai cu partea mecanica; practic o sa ai o directie de Dacie 1300 pe un mitsu.. Vei putea merge, insa tre sa pui umarul la treaba serios.
Sincer sa fiu, mecanic nu cred ca are ce sa fie, pentru ca "electrificarea" directiei a adus cu sine si o caseta de directie ultrasimpla dpv mecanic ( ca de Dacie )
Intr-adevar daca o iei noua e 3700Ron fara TVA, insa pe ebay gasesti sub 100lire SH.
Totusi atat timp ca merge, eu suspectez un contact imperfect...altceva nu cred. ECU-urile is asa de sigilate inauntru incat nu cred ca intra umezeala in ele. La contace pot apare scurturi si astfel se deterioreaza....cu toate ca daca hardware-ul e facut destept, is protejate si la asa ceva. Stiu ce zic ca lucru in domeniu.
Vezi la mecanicul tau ce zice, macar mai auzi si o alta pare.
Dar, intreb si eu, cand ai incercat sa schimbi directia si ai avut vibratii, era numai asfalt sau si ceva linii de tramvai..scuze nu sunt din Bucuresti si nu stiu.

Legat de ulei, nu cred ca o sa poata baga mana in foc cineva pentru cum o sa evolueze treaba pe masina ta daca pui Castrol pe viitor... daca mai ai rabdare si ceva bani de experimente incearca sa zicem un 5W40 Motul sintetic si vezi cum e.
Ar mai fi fost o idee sa te uiti ce fel de fum scoate...alb-> arde ulei..insa acum iarna e aproape imposibil de dat seama, pentru ca fiind rece mai scoate pe teava de esapament si aburi/condens.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Ian 19, 2012 8:22 am

Cand papa ulei scoate fum mai albastrui un pic, dar are si miros specific, e usor sa iti dai seama. Eu m-as intoarce pe castrol cat mai repede, si daca si cu ala mi-ar manca, as incerca un ulei formulat special pt masini cu kilometrii mai multi, High Mileage (au Mobil sortimente dintr-astea, si credc ca si alti producatori).

Caseta in sine nu are nimic mecanic (daca nu trancane si nu se blocheaza), poate motorul electric sau ECU al casetei. Probleme la motorul electric pot aparea ca la orice motor electric,deci ar putea fi reparat de cei ce reconditioneaza motoare electrice, alternatoare, etc, iar la ecu nu stiu cum e sa-l desfaci, dar daca e problema comuna cu releul de alimentare atunci poate se poate rezolva si aia. Oricum nu are rost sa cumperi noua, sunt atatea smarturi si colturi la dezmembrari, iei SH una. NU e o piesa foarte cautata asa ca n-ar trebui sa aibe un pret umflat.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Joi Ian 19, 2012 10:04 am

Multam de raspunsuri si revin cu info si o intrebare...am fost sa umflu rotile si aveam 1.8 fata de 2.2 cat le fac mereu...dupa ce am plecat de la vulcanizare, am incercat sa fac diverse manevre si am observat urmatorul lucru: cel mai urat face cand ajunge aproape de capatul cursei, stand pe loc si se aude si un zgomot urat de la cauciucuri la frecarea cu asfaltul...aveam un zgomot aproximaitiv la fel inainte sa schimb cauciucurile de vara cu cele de iarna. Dupa ce le-am schimbat, o vreme nu am mai auzit zgomotul, care pot baga mana in foc ca vine de la frecarea dintre cauciuc si asfalt, si a mers si volanul parca mai usor.
Simptomul este exact cum spunea laur: face de parca schimbi directia de pe asfalt pe sina de tramvai, etc.(posesorii stiu despre ce vb ).
Acum si intrebarea (nu radeti de mine dar speranta moare ultima ): e posibil ca toate simptomele sa fie de la anvelope, daca acestea ar fi de proasta calitate (mentionez ca am debica frigo, iar de vara am avut tot debica care nu m-au impresionat prea tare ca performante, iar ca idee: dupa ce le-am folosit 2 ani si jumatate erau coapte de parca aveau 15 ani) sau stiu eu...sa devina prea rugoase cand e prea frig si sa ingreuneze asa mult directia, neavand un contact corespunzator cu suprafata de rulare?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Ian 19, 2012 10:16 am

Nu. Si pe nisip merge ok servo. n-ar trebui sa se blocheze pe asfalt oricat de dezumflate ar fi cauciucurile. Si eu tin 1.8-2 in cauciucuri pt mers prin oras, ca sa nu mai troncane asa tare.

Eu zic sa mergi cat mai repede la un service. Sa circuli cu probleme la directie, mai ales dintr-astea intermitente, e foarte foarte periculos (si ilegal). NU stii cand se ingreuneaza brusc volanul si nu reusesti sa eviti ceva. Sa nu ai neplaceri . Cand o mai apuca pandaliile, vezi daca poti sa rotesti pana la capat de volan, si apoi sa o iei repede in partea cealalta, poate isi revine. Sau daca nu, repornesti motorul pana isi revine.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Joi Ian 19, 2012 2:30 pm

am facut programare pentru miercuri abia aveau liber la tiriac auto...ma gandesc ca din punct de vedere al diagnozei ar trebui sa fie printre cei mai buni...sper sa nu am vreun necaz pana atunci...acum vin si eu cu o alta nedumerire: daca ar fi probleme la directie pe parte electrica/electronica, nu ar trebui sa se aprinda martorul EPS?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Ian 20, 2012 10:05 am

da numarul meu de telefon il mai ai? cum adica miercuri?
in alta ordine de idei, eu am trecut pe motul 5w40 si parca s-a schimbat masina. merge uber gut. nu stiu daca va papa sau nu.
castrol a papat si la mine. 5w40.
sigur la chestia cu sacadatul nu ai fost pe vreo denivelare?
debica frigo 2 am si eu de iarna si nu fac anvelopele in nici un fel (in sensul rau adica) si le tin la 2.2

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori