Ulei Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Noi 30, 2011 4:48 pm

Eu nu m-as zgarci la ulei, mai bine merg mai putin sau mai incet cu masina sa recuperez banii prin economia de carburant. Uleiul e cel mai important, protejeaza motorul, mai ales la noi si cu distributia pe lant, mivec...e pacat sa nu-i pui ce-i mai bun, ca tot tu ajungi dupa aia sa tragi.

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Mar Dec 06, 2011 12:38 pm

Eu am pus XADO 5W40 made ?n holland, masina merge "ca unsa" şi consumul a scăzut vizibil. ?l recomand ?n locul la Castrol,Mobil,texaco şi alte chinezarii. Preţul este ok.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Dec 07, 2011 10:30 am

Castrol si Mobil sunt chinezarii? Si cam cu cat ti-a scazut consumul? Nu de alta, dar la o trecere de la un w40 la un w20 eventuala scadere e de maxim 2% (ceea ce inseamna la un consum de 7l/100km un 0.14l/100km) in anumite conditii de utilizare.. Sunt sigur ca trecand de la un w40 la alt w40 ai inregistrat o scadere de cel putin 2l/100km.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Dec 07, 2011 8:16 pm

Bine ca n-ai bagat chinezarii si ai bagat produse ucrainene!

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Joi Dec 08, 2011 3:12 pm

Chiar....la asta nu m-am g?ndit. Bine ca noi cumpăram un brand american făcut ?n turcia,rom?nia. E aceeaşi chestie ca su cu masinile nemţeşti: după revoluţie de unde puteai aduce maşini? Din Japonia? Nu...din Germania,deci după ce treceai de la Dacia 1300 la Audi 80 ....wow....şi după 22de ani sunt muuuulti oameni care cred şi susţin ca masinile nemţeşti sunt cele mai buuuune. dar, noi nu nu luăm după ei. avem mitsu. aşa şi cu uleiul. Trecerea de la uleiul PECO LA CASTROL....WOW....dar...mai sunt şi alte branduri. Consumul, cu 50 lei fac 15km ?n plus de c?nd am schimbat uleiul.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Dec 08, 2011 9:09 pm

Poate tu ai folosit ulei Peco... Nu ai o vaga impresie cum ca sari un pic calul? Si multumesc pentru informare legata de prezenta altor marci pe piata. Daca nu spuneai zau daca aflam vreodata Pentru informarea ta singurul ulei Mobil (de exemplu) facut in Turcia este Mobil S. Daca vei folosi un ulei Mobil 1, vei avea surpriza sa observi ca este facut in alta parte. Asta pe langa faptul ca indiferent unde este situata o fabrica, normele impuse de fabricant sunt respectate intocmai. In afara de impresii de-a dreptul hilare... uleiurile aste au o fisa tehnica(mult mai edificatoare, as zice, decat impresii ochiometrice). Fisa care la Xado Atomic nu prea impresioneaza cu nimic. Foarte interesanta aproximarea asta cu "de 50 lei merg cu 15 km mai mult" cum determini cand ai consumat exact de 50 lei? Nu de alta dar:
1. De 50lei bagi cam 9L de benzina, cu care presupun ca faci cam 115 km(la un consum de 7.8l/100km pe temperaturile astea cu un Colt 1.1).
2. 15km in plus inseamna un rulaj de 130km cu 9L, adica un consum de 6.92l/100km. Doar din schimbarea uleiului, nu s-ar obtine niciodata diferenta asta de consum. Dupa cum spuneam, nic daca ai trece de la un w40 la un w20.
Stii ce ulei am in cutia de viteze de exemplu? Q8. Nu e nici Castrol si nici Mobil 1. Asa ca... Nu spun ca acest Xado nu e un ulei ok, dar de la asta pana la a numi alte marci "chinezarii" e cale lunga. Mai ales cand fisele lor tehnice stau mult mai bine decat cele ale uleiului tau.

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Vin Dec 09, 2011 10:26 am

Ai dreptate. Te rog dacă vrei ?mi dai şi mie un link cu fişele tehnice la alte tipuri de ulei. Chiar vreau să fac o paralelă. ?ntre uleiuri. Coltul meu consumă mai puţin dec?t ai spus tu. Şi dacă este nevoie de o dovada ?ţi pot aduce. Există multe metode prin care poţi să scazi consumul. uite,?ţi mai dau un exemplu de "chinezarie". Mergi ?ntr.un magazin de piese auto şi citeşte pe eticheta la uleiul elf,total,dfacia şi lubrifin zece w patruzeci. Vezi ce scrie. Eu nu stiam ca exista mobil s si mobil one. Stiam doar de mobil one. Deci daca luam versiunea s credeam ca iau produsul original dar mă păcăleam. ?n carrefour se vinde la raft miere de albine dar de fapt este zahar....dar nah e mai ok asta ca sunt norme de igienă....aşa g?ndim,de fapt dăm ?n diabet.....nu mai bine iau miere de la stup care este ur?tă ?n borcan şi zaharisita dar....sănătoasă. la asta spun eu chinezarie,la fake.
Am mai scris pe aici despre uleiuri,?n alte topicuri,am o dacia veche cu care merg zilnic?n ea am pus toate natiile de produse, ulei castro,motul,bardahl,mobil,lubrifin,agip,avia,dacia,....am amestecat semisintetic cu mineral şi nu a crăpat motorul,nu a făcut spuma şi ?ţi pot spune multe teste făcute. pe ea m.am ?nvăţat mult să aleg pentru ca este o chestie mecanică,nu falsă,electronică,dacă un produs este bun merge ok,dacă e rău merge rau sale. sunt uleiuri cu care mergea super,dar motorul le consumă.
Acum o să fac un test pe colt. la mine,probabil ca şi la voi, iarnă c?nd masina este rece agata ?n treapta doi şi trei şi caraie. o să ?i pun un aditiv pentru cutie fără să schimb uleiul. dacă este bun se amelioreaza.

Avatar utilizator
jschitt
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 11, 2009 8:26 am

Mesaj de jschitt » Joi Iul 12, 2012 8:59 am

Salutare!

Mă așteaptă ?n August revizia de 45k (km real pe mașină sunt doar 34-35k km).
P?nă acum am mers ?n primele 2 revizii pe Mobil S(uper) 3000 5w40 full synth, dar găsind acest thread am văzut că pe Colt merge și un 0w40...

Av?nd ?n vedere că merg ?n medie 10-12k pe an, merită trecerea de la 5w40 la 0w40? 5w40 de la Mobil era tot full synth, nu semi....

Ce ați recomanda ?ntre Mobil 1 0w40 și Castrol Edge 0w40?
Diferența de preț e nesemnificativă și aș alege pe baza experienței voastre...

Avatar utilizator
piticu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 12, 2009 1:53 pm

Mesaj de piticu » Mar Noi 13, 2012 10:42 am

Buna ziua. Topicul acesta vreau sa fie ca un jurnal al uleiului de motor si v-as ruga sa precizati ce marca de ulei si ce indice ati avut si aveti in masina.
Incep eu prin a spune ca uleiul cel am acum in motor e ARAL 0w40. Si ca o parere personala este ca nici un ulei avut dupa cel din fabrica nu a fost la fel de bun si daca imi poate confirma cineva ca vine ca prima umplere cu 0w20. Astept pareri si opinii.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Noi 13, 2012 11:27 am

Eu am folosit mult timp aral 0w40, cu asta a venit si masina in ea cand am cumparat-o SH din germania. Apoi am trecut la Mobil1 5w30 ESP, Shell 5w30, Shell 0w40, Amsoil 5w30 European formula, si acum din nou la Shell 0w40. Cu uleiul asta motorul e mai silentios, parca nu mai tacane si bate asa, si chiar si spre sfarsitul intervalului de service (20.000km) inca are acest sunet infundat, nu se subtiaza uleiul asa rau ca mobil, care dupa cateva mii deja se cerea afara. Amsoil a fost foarte subtire, am facut drumuri foarte lungi anul asta cu el si s-a comportat foarte bine, consum mic (4.8 belgia-romania, cu jante 17, si cauciucuri 205 si 225, a/c, eleron, viteza de autostrada) dar pretul e foarte foarte mare pe litru.

In cealalta masina (Suzuki SX4) in a carei carte "Se recomanda cu tarie 0w20" (exact asa scrie) si care are un sticker cu shell din fabrica pe interiorul capotei am folosit Mobil 1 0w30, Shell 0w40 si Amsoil 0w20 Signature series. Cu amsoil consumul la fel a fost mai scazut decat media cu care eram obisnuit de 3 ani dar la 5000km uleiul e deja negru, nu mai are aceeasi consistenta, si motorul suna altfel, asa ca i-am luat si lui tot Shell 0w40.

Nu cred ca din fabrica vine cu 0w20, si nici nu-l vad adecvat pt un interval de schimb de 15.000km. 5w30 sau 0w40, cu Aceea A3/B3 nu A1 sau A5, vrem viata maxima a motorului nu a catalizatorului.

Si inca ceva foarte important: Toate uleiurile folosite indeplinesc norma MB229.5 sau 229.51 (ESP-ul si Amsoilul au cu 51 ca sunt mai prietenoase cu catalizatoarele si DPF-urile de pe euro5, dar pe mine nu ma incalzeste asta, a mea fiind euro4).

Ce norme are Aralul folosit de tine? Din ce imi aduc eu aminte, bagam Aral 0w40 hightronic LL3.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori