Busonul De Golire Si Busonul De Umplere Cu Ulei Cutie Colt 1.5 D-id

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Vin Apr 19, 2013 7:11 am

Salutare, stie careva unde-s situate si cum arata busoanele de umplere si de golire ale cutiei de viteze, la Colt D-ID 1.5 transmisie manuala 5 trepte?

Vreau sa verific uleiul in cutie si mi-e frica sa nu desfac alte chestii care ar putea fi de fapt altceva si sa-mi cada piese prin cutie sa fiu nevoit sa o fac bucati, ca-s patit si cu de-astea.

Unde sunt situate si cum arata? Se desfac cu cheie cu imbus? Dimensiuni ceva?

Sa dea naiba internetul asta nu este bun de nimic, am cautat peste tot dar nu am rezultate.

O zi buna!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Apr 19, 2013 8:58 am

Sunt Torx nu imbus busonul de umplere si cel de golire. Eu am benzina, dar cred ca sunt la fel dispuse busoanele, uita-te dinspre planetara scurta. Sunt 3, golire, putin mai sus si parca mai in dreapta umplere, si mai sus si mai mic decat celelalte 2 aerisire.

Ce ulei ii vei pune?

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Apr 20, 2013 6:20 am

Da, nu stiu cat de asemanatoare sunt cutiile noastre pentru ca nu reusesc sa identific nimic din cele 3 elemente pe partea cu planetara scurta dar o sa ma uit mai atent. Pun ulei Mobil 75w90 syntetic 1,8 litri. Astea sunt specificatiile pentru uleiul de transmisie manuala, iar Mobil am ales pentru ca eu Mobil pun si in Motor si sunt foarte fericit. Astazi fac operatiunea...asa ca sper sa fie toate bune.. O sa ma uit dupa torx-uri.. problema e ca nu stiu nici ce dimensiune au.. trebuie sa ma pun cu sublerul pe ele.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Apr 20, 2013 4:42 pm

Gata am completat cu ulei. Deci cutia la diesel nu este ca la benzina. Busonul de golire si cel de umplere sunt imbusuri, nu torx! Cel de golire e pe partea dreapta jos si cel de umplere pe partea stanga (cea cu soferul), situat undeva mai sus. Mai precis se desface cu un imbus de 8mm. Gura de alimentare are insa 17mm, am masurat eu cu sublerul. Am luat un furtun de buna calitate de 15mm pe diametrul exterior, transparent, o palnie mica. Total investit 12 lei. Am alimentat cutia cu ulei, am constatat ca lipseau 400ml fata de nivelul ei, si stiu si cand s-au pierdut, nu eram sigur cat, dar am rezolvat problema. Uleiul folosit a fost Mobil 75W90 Full Synthetic, pret 40lei/litru. Deci care aveti diesel si umblati la cutie sa verificati uleiul, acum stiti care pe unde-s puse. Modelul pe benzina are sigur alta cutie (ma refer si pe exterior nu doar in interior).

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Sâm Apr 20, 2013 7:33 pm

Salve.
Pe langa vascozitatea uleiului trebuie respectata si norma GL. Pentru cutiile de viteze de pe colt-uri trebuie GL-4. GL-5 are o compozitie care nu convine metalelor din cutiile de pe colt. Verifica si chestiunea asta.
Succes!

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Lun Apr 22, 2013 10:15 am

Nu are nici o legatura ce spui tu. Alea sunt niste standarde de calitate.
N-are ce sa nu convina metalului din Colt ca cutiile astea-s facute toate cam din aceeleasi aliaje, tot otel si aluminiu ai pe ele.

Ca sa te lamuresti uite ce inseamna chestia asta cu API GL:

API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions. Lubricants qualified under U.S. Military specification MIL-L-2105D (formerly MIL-L-2015C), MIL-PRF-2105E and SAE J2360 satisfy the requirements of the API GL-5 service designation.

Pe romaneste primul se adreseaza mecanismelor care lucreaza sub incarcari si viteze normale, iar al doilea viteze mari si mici in conditii de cuplu mari.
Asadar poti sta foarte bine la un Colt (si la orice masina normala) cu un GL-4, iar cu un GL-5 e si mai bine!

Uleiul meu e Mobil 1 75W90 Full Synthetic si e in conformitate cu normele GL-5, deci e foarte bun.

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Lun Apr 22, 2013 3:04 pm

Si uite asa am mai invatat si eu ceva moca

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Lun Apr 22, 2013 6:02 pm

Eu am citit (dar nu mai tin minte pe unde, fie in manualul de service, fie in workshop manual pentru Colt) ca uleiurile GL5 au un pachet de aditivi nepotrivit pentru metalele "moi" (alama, bronz sau ce aliaj o fi) din care sunt confectionate unele repere ale sincroanelor din cutia de viteze a colt-ului. Uleiul e bun, nimic de zis, dar este posibil ca in timp uzura sincroanelor sa fie mai mare decat in mod normal.
Cu toate ca norma GL 5 e aparuta de ceva vreme, cei de la Mitsubishi au insistat sa treaca in manualele de utilizare/service ca uleiul din cutiile lor trebuie sa fie de tip GL4 pentru Colt iar pentru Lancer 2008-... chiar GL3. Stiu doar pentru aceste doua modele ce se recomanda.
Cutiile de viteze au cea mai mare parte a lor fabricata din aluminiu (partile de carcasa in general si uneori si furcile de angrenare), din otel de diferite compozitii si duritati (arbori de transmisie, roti dintate, pinioane etc) iar sincroanele se fabrica din metale mai moi decat otelul, cu caracteristici lubrifiante pentru otel (alama, bronz si alte aliaje ce includ cuprul).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Apr 22, 2013 6:18 pm

Ca si i2c, sustin folosirea GL-4 pt cutiile de viteza.GL-5 sunt pt cutii de transfer, diferentiale, reductoare. Sulful in exces din uleiurile GL-5 ataca bronzul/alama din care sunt facute sincroanele.

Aditivii din uleiul de cutie formeaza un strat protector subtire pe suprafetele din cutie ce se afla in contact direct una cu alta, strat ce este sacrificat la fiecare rotatie a pieselor. Exact aditivii astia de inalta presiune sunt prea agresivi si ataca sincroanele cutiilor ce nu sunt concepute pt astfel de uleiuri.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Apr 27, 2013 5:53 am

Eu m-as mira sa mai gasiti ulei GL-4. Am vazut ca nu prea se gaseste. Oricum 400ml cat am pus eu din 1600ml cat are toata cutia reprezinta cam 25% deci nu e mult. Nu l-am schimbat pe tot ca era curat si nu am vazut rostul. Am gasit poza urmatoare. Mie mi se pare o tampenie sa pui in circulatie un ulei care afecteaza cutiile de viteze. Probabil in ani de zile s-ar intampla fenomenul ala de coroziune a metalelor galbene, probabil ca daca planuiesti sa tii masina toata viata e bine sa-ti pui GL-4 in Colt (nu gasesc cartea sa vad ce ulei trebuie exact), dar cum a mea deja se face de schimbat cu prima ocazie, zic eu ca si-a facut treaba.

Observ ca merge putin mai bine cutia. In general Coltul diesel mai agata cand bagi R dar acum vad ca se duce unsa. Aveam si un zgomot usor care a disparut (probabil nivelul scazut de ulei, desi 400ml, nu sunt f multi).
Fişiere ataşate
oil.PNG
oil.PNG (83.68 KiB) Vizualizat de 6366 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori