Defecte posibile COLT - rezolvare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de cristi4x4 » Lun Feb 17, 2020 12:19 pm

Placa de presiune.Nu are nici un fel de treaba cu sincronul de 1-2.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Pepino » Lun Feb 17, 2020 12:23 pm

Deci ar fi placa de presiune? Siii asta presupune demontarea numai a ambreiajului sau trebuie si cutia de viteze demontata?

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de ATM » Lun Feb 17, 2020 8:48 pm

Trebuie data cutia jos, ca nu are capac de vizitare. Iar odată data, se schimba tot kitul de ambreiaj, mai ales dacă e vechi (pe principiul ca nu umbli des acolo, plus ca nu știu cât se bine se împerechează placa noua cu disc patinat vechi).
Totuși, înainte de a schimba ambreiajul (care altminteri înțeleg ca merge in celelalte trepte, dar “agata” in tr. 1) ia in calcul și uleiul din cutie, mai ales dacă e neschimbat de mult timp. Eu unul aveam aceleași simptome mai demult cu uleiul vechi de 5 ani, Ravenol, mai ales când mașina era calda și uleiul subțire. După schimbare au dispărut simptomele (pus Castrol). Dacă te hotărăști sa îl schimbi, vezi ca ia un ulei mai rar- indicele de vascozitate e 75w90, DAR atenție, sa fie mortiș GL4 (nu GL5). Majoritatea 75w90 pe care le vei găsi vor fi GL4+ sau GL5.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Pepino » Mar Feb 18, 2020 8:16 am

Salut. In legatura cu placa de presiune: ma gandeam ca, daca ea ar fi buba, nu ar trebui sa imi faca probleme tot timpul in treapta 1, dar si in celelalte trepte? Si chiar si in treapta 1, nu-mi agata tot timpul. Uneori trec si 2-3 zile fara sa imi agate in treapta 1.
Oricum, de patinat nu-mi patineaza. In nicio treapta. Se comporta foarte bine in toate treptele. Accelereaza corespunzator numarului de turatii. Ba chiar sunt foarte multumit de faptul ca accelereaza foarte repede. Are "jvac" masinuta asta. :D
Referitor la uleiul din cutia de viteze: l-am schimbat. Nu mai stiu ce marca era. Mecanicul s-a ocupat si de procurarea uleiului. Nu l-am cumparat eu. Deci nu stiu sa spun ce vascozitate are, insa mecanicul mi l-a luat tinand seama de seria sasiului(mi-a cerut-o ca sa comande special uleiul in functie de seria sasiului, deci pot doar sa banuiesc ca uleiul inlocuit este corespunzator). Dar as fi dispus sa il mai schimb inca o data. Insa am vazut ca pe unele uleiuri scrie "75W-90 GL4/GL5". Astea sunt ok? La sfarsitul saptamanii, m-am hotarat sa-i bag un aditiv de cutie. Sunt curios sa vad daca apare vreo imbunatatire. Daca nu, asta e. Mai merg asa cu ea pana cand voi simti ca imi face probleme mai mari si voi schimba tot ambreiajul. Pentru ca deocamdata, asta e singura problema pe care o am (cea cu treapta 1). In rest, nu am alte probleme. Pedala e ok. Nu e nici moale si nici tare si este la nivelul corespunzator. Nu face niciun zogomot. Nici pacanit, nici scartait, nici suierat. Nimic. Singurul zgomot(mai pitigaiat, cam ca un sirenaj), il aud dinspre zona motorului cand turatia ajunge la 2000. Si e din ce in ce in ce mai pitigaiat, pe masura ce accelerez spre 3000 de turatii. Dupa 3000 de turatii se atenueaza, in sensul ca incepe sa fie acoperit de zgomotul motorului. De unde ar fi acest sunet pitigaiat?

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de LauCalin » Mie Feb 19, 2020 5:14 pm

Posibil sa fie de la cureaua de accesii și/sau o rola întinzătoare.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Pepino » Vin Feb 21, 2020 8:41 am

LauCalin scrie:
Mie Feb 19, 2020 5:14 pm
Posibil sa fie de la cureaua de accesii și/sau o rola întinzătoare.
Am inteles. Si eu ma gandeam tot asa, ca ar fi ceva de pe la alternator. In weekend-ul acesta o duc la mecanic sa-mi verifice alternatorul. Multumesc frumos. :)

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de LauCalin » Sâm Feb 22, 2020 1:55 am

Te rog să îmi spui și mie care e problema. Pentru că și a mea are apucături de genul, când are chef. Mersi. :)

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Pepino » Sâm Feb 22, 2020 5:47 am

LauCalin scrie:
Sâm Feb 22, 2020 1:55 am
Te rog să îmi spui și mie care e problema. Pentru că și a mea are apucături de genul, când are chef. Mersi. :)
Te referi la problema cu intrarea greoaie în treapta 1 de viteză? Păi mie mi-a zis mecanicul că ar fi de la sincron. Eu i-am zis să facă și o curățare și apoi o ungere a selectorului(am citit tot p-aci cum se procedează), dar mi-a zis că nu se face așa ceva. Cică numai înlocuirea lui cu tot cu cablu. 🤔
Deocamdată, azi verific alternatorul și pun un aditiv de ulei de cutie. O să vă
informez cum se comportă cu aditivul acesta.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Pepino » Dum Feb 23, 2020 12:43 pm

Ieri am verificat alternatorul. Totul e ok la el. Totusi, am schimbat cureaua de accesorii. Avea curea BOSCH si am inlocuit-o cu o curea GATES care e ceva mai flexibila. Am facut inlocuirea, gandindu-ma ca poate fiind mai putin rigida, se va mai atenua acel zgomot pitigaiat care se aude de la 2000 de turatii in sus. Dar din pacate, tot se aude. Se pare ca zgomotul vine din motor totusi. Ieri am mers cu o HONDA diesel si scotea acelasi sunet pitigaiat. Continuu in timpul mersului, indiferent de turatia motorului. Deci, se pare ca e un sunet specific motoarelor japoneze. In ce priveste cutia de viteze, am inlocuit din nou uleiul si am pus de data asta sigur, ulei FEBI 75W-90 GL4. Am adaugat si aditivul de cutie (de la Liqui Molly). Ramane sa vad dupa vreo 50km, daca se observa vreo imbunatatire la treapta 1 de viteza. In orice caz, 3 mecanici mi-au spus acelasi lucru: sincronul face probleme si nu altceva.
Cam asta este, deocamdata.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Mesaj de Alex44 » Lun Feb 24, 2020 11:27 am

Selectorul se poate gresa sau se pot inlocui pinii pe care pivoteza (si care sunt cauza miscarii cu dificultate stanga-dreapta a schimbatorului) cu unul de mini. Nu trebuie sa schimbi tot selectorul deci nici macar daca e gripat complet.

Poate fi sincronul de la treapta 1, dar e cam rar sa se intample asta. Bagi des a 1-a in loc de a 3-a? Sau dai 1-a din mers, la viteza?

Mai degraba e placa de presiune, dar ar trebui sa-ti faca figuri si cand bagi marsarier nu doar 1-a.

Motoarele japoneze nu au nici un sunet pitigaiat caracteristic, altfel ar zumzai strazile. Probabil aveti amandoi o rola pe duca.

Pana gasesti un mecanic de incredere, continua sa bagi a 2-a si apoi 1-a inainte sa pleci de pe loc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori