Pagina 50 din 53

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Dum Ian 26, 2020 10:25 am
de Vic*
Daca pedala de frana e tare atunci cand o apesi inainte de a porni masina si becul de la ABS ramane putin aprins dupa ce dai cheie este un semn de ingrijorare? Aveti idee ce ar putea fi? Se intampla din cand in cand atunci cand e foarte frig peste noapte

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Ian 27, 2020 12:02 pm
de Alex44
E normal ca pedala sa fie tare cu motorul oprit, pt ca nu ai parte de asistenta hidraulica.

Becul ar trebui sa se stinga imediat (sub 1 secunda), daca sta mai mult poate fi o problema. Spun poate pt ca testul ABS se face cand masina a plecat de pe loc deja, pe la 10-15km/h (cand simti bataile alea la prima plecare de pe loc dupa ce ai pornit motorul)

Daca nu ai facut-o recent, schimba lichidul de frana dar fa-o la reprezentanta sau cineva care are interfata de diagnoza originala si poate activa pompa ABS/ESP pt a-i face flush (exista o sumedenie de supape si mici rezervoare in care presiunea de franare e eliberata atunci cand roata se blocheaza). Daca lichidul ala din pompa e prea vechi poate contine umezeala care ingheata iarna dar si corodeaza pompa in timp.

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Ian 27, 2020 2:10 pm
de Vic*
Se stinge destul de repede(sub o secunda cred), dar in urma celorlalte becuri si din ce imi amintesc se stingeau toate concomitent. Lichidul de frana l-am schimbat de mai multe ori, ultima data chiar anul trecut, dar prin metoda cu apasatul pedalei sau cu un aparat care face presiune. Nu am activat pompa niciodata cand am schimbat lichidul. Poate ar trebui sa merg la reprezentanta data viitoare. :huh:

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Ian 27, 2020 3:35 pm
de Alex44
Atunci poate e doar de la baterie. Mai de mult am avut o baterie slaba, pornea masina dar nu avea prea mult zvac. De cateva ori mi-au ramas aprinse becurile de ABS/ESP dupa pornirea motorului.

Dar merita si pompa ABS clatita daca nu ai facut-o niciodata, si singura metoda de care stiu sigur e cu interfata de diagnoza.

Nu stiu daca te duci intr-o parcare si faci cerculete in zapada si intra ESP-ul...imi imaginez ca si atunci ar trebui sa circule lichidul si sa se reimprospateze.

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Dum Feb 09, 2020 9:55 pm
de LauCalin
Am observat zilele trecute că am o problema cu reglajul oglinzii șoferului. Am oglindă cu reglaj manual. Iar maneta din interior nu mai face nimic. Adică se mișcă, dar oglinda nu se regleaza. Totul s-a întâmplat după ce am fost la o spălătorie și cine știe ce au făcut deștepții aia.
Așadar, dacă maneta din interior se mișcă, dar oglinda se mișcă puțin spre deloc, e grav? Tare mi-e teama că e posibil sa fie mecanismul de reglaj si trebuie schimbata oglinda complet.

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Feb 10, 2020 2:29 pm
de Alex44
Posibil sa fi scapat un cablu din fixarea lui. Incearca sa misti cu degetul oglinda in toate partile la maxim (dar fara sa fortezi), poate e doar blocat.

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Feb 10, 2020 9:57 pm
de LauCalin
Daca vreau sa mișc oglinda (sticla) cu mana, se mișcă. Daca vreau sa modific pozitia oglinzii din maneta, maneta se mișcă în gol. Nu știu ce mecanism e acolo. Săptămâna asta oricum tre sa ajung la un service. O sa rog pe cineva să se uite. Mulțumesc de părere.

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Mie Feb 12, 2020 9:29 pm
de ATM
In interiorul carcasei oglinzii sunt 3 cabluri de oțel,fiecare cu cămașa lui, asemănătoare cablului de frâna de mâna. Ele sunt poziționare in triunghi, identificate după culori de vopsea pe ele rosu-albastru-verde, toate mufate la o chestie rotundă (cilindrica) care in partea cealaltă are bowdenul din interior de care miști tu.
Odată scoase (cu patentul) de pe prinderi, cele 3 cabluri sunt foarte greu de pus la loc, ele fiind tensionate destul de tare.
In partea cealaltă, cele 3 cabluri sunt mufate la placa ce tine oglinda.
Nu îmi dau seama ce ar fi putut face cei de la spălătorie, doar sa fi dat cu pumnul in bowden și sa îl fi rupt in interior și sa fi sărit 1-2 cabluri. Dar greu de crezut, mai degrabă ceed ca s-ar rupe vârful de manevrare.
Altminteri, dacă e rupta, piese de schimb interioare nu găsești. Însă se găsesc liniștit oglinzi la dezmembrări, de obicei cam la 100 lei oglinda manuala completa. Iar de schimbat e foarte simplu, o poți face tu- tragi cu mâna de coltarul interior, plasticul ala triunghiular de pe interiorul ușii prin care trece bowdenul- plasticul iese, fiind prins de un clips verde, dezvăluind doua șuruburi mari (cap torx parca) ce țin oglinda. Se mai deșurubează in mic surub pe interiorul ușii, cam pe lângă balamaua de sus aproape de aripa (surub cap cruce, Philips, ce tine prelungirea de plastic orizontal a oglinzii) și apoi toată oglinda se împinge spre exterior (de fapt cam cade ea singura, tine bine de ea).

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Joi Feb 13, 2020 9:47 pm
de LauCalin
Mulțumesc frumos pentru răspuns. Sincer sa fiu nu știu cand voi avea timp să mă ocup. Poate peste câteva luni. Știu , suna ciudat. Dar cu doua joburi și copil mic, fiecare ora e programată cu ceva. :)

Re: Defecte posibile COLT - rezolvare

Scris: Lun Feb 17, 2020 10:51 am
de Pepino
Salutare prieteni. Avand problema la intrarea in treapta I de viteza, atunci cand e motorul pornit(cand e oprit, nu am probleme cu intrarea in treapta I de viteza), am fost la mecanic cu masina si mi-a zis ca ar fi de vina sincronul. Sincronul acesta, cum se poate inlocui? Trebuie demontata toata cutia de viteza?
Ah, am uitat sa va relatez cam cu se intampla cu treapta I de viteza. Uneori intra mai usor, alteori se poticneste schimbatorul pe la jumatatea cursei la impingerea lui spre inainte(in fata). Dar de fiecare data cand opresc masina(fiind cu motorul pornit) si nu stau pe loc mai mult de 3-4 secunde, intra fara probleme in treapta I. Dar daca tre sa stau pe loc mai mult de 3-4 secunde (la intersectii sau la semafor), intampin probleme de intrare in treapta I. Trebuie sa incerc de 2-3-4 ori si daca tot nu vrea sa intre, introduc in treapta 2-a sau a 3-a si apoi revin cu ea in treapta I si intra fara probleme. Sau plec de pe loc intrand direct in treapta a 2-a. Si repet: cand motorul e oprit, nu am problema sa intru in treapta I. Ce pareri aveti?