Scris: Lun Apr 13, 2015 3:55 pm
Va salut,
in urma unor articole citite pe ici-colo, m-am gandit ca ar fi bine (la 82.000 km) sa curat si eu clapeta de acceleratie si egr-ul, mai ales ca ocazional
aveam parte si eu de sacadarea celebra a dieselului de VAG. Va atasez ce am gasit dupa demontarea pieselor, si succint voi descrie pasii (desi e acelasi lucru
ca si aici https://www.youtube.com/watch?v=zN4he3H4Nok, minus o mufa si garniturile noastre sunt altfel).
Aveti nevoie de: compresor aer (optional - eu am suflat compartimentul motor de praf, si am uscat piesele curatate cu el), set biti torx, set biti imbus, cheie cu clichet (preferabil mai mica), prelungitor, carpe, spray curatat carburator (de ex. din Auchan, Holts 500 ml e 10 lei), manusi chirurgicale
1. se sufla de praf compartimentul motor
2. se ridica masca de plastic de pe motor, mai intai de pe cei doi suporti din plastic din fata, apoi se gliseaza de pe suportul din spate
3. nu este necesar sa scoateti joja, nici sa deschideti busonul de ulei
4. cu o surubelnita se desface clipsul furtunului de admisie aer, de pe corpul clapetei de acceleratie (defapt trebuie doar glisata clema putin in sus)
5. se scoate furtunul si apoi se obtureaza cu o carpa curata sau cu o punga mai groasa prinsa cu un elastic, ca sa nu va cada mizerie inauntru.
6. se desfac suruburile care prind conducta de recirculare gaze de EGR (dreapta sus, imbus mare, nu mai retin de cat), cu atentie sa nu pierdeti garnitura (sigur ca e bine sa luati alta ca sa o inlocuiti)
7. se scoate mufa de pe clapeta de acc., cu o surubelnita lata mica faceti parghie pe clema de pe mufa, usurel, iese foarte usor
8. se desfac cu un torx cuplat la cheia cu clichet suruburile care prind clapeta acc. de EGR, ele sunt asa: unul chiar in fata voastra, unul e in dreapta langa mufa, aici trebuie prelungitor,
iar unul foarte lung care merge prin EGR pana pe corpul admisiei, e in stanga si mai dedesubt, dar e usor de gasit
9. se scoate clapeta de acceleratie, se da bine cu spray si cu o periuta de dinti tare se freaca bine, procedeul se repeta pana cand metalul si clapeta e lucios si curat complet. Atentie aici
lucrati pe niste ziare, o sa iasa de acolo multa mizerie, ca o smoala, stergeti din cand in cand cu carpa. Dupa ce e totul curat, am suflat cu aer comprimat piesa pentru uscare.
10. se scoate valva EGR, care mai are 2 suruburi torx, asta iese iarasi usor. Mare grija si cand scoateti clapeta si cand scoateti valva, ambele au 2 garnituri, spre partea de sus,
sa nu le pierdeti. Ele se pot si inlocui, daca e cazul. Se curata si valva EGR la fel ca si la pct.-ul 9. Asta va fi mai murdara, eu am avut depuneri de aprox. 5 mm pe pereti.
In principiu, un tub de spray e de ajuns. Montajul l-am facut fix in ordinea inversa. Pentru cei cu mai mult timp la dispozitie, se poate curata si galeria de admisie.
Mie operatiunea mi-a luat cam o ora si jumatate, incet si in liniste, fara galeria de admisie.
Daca am omis ceva, va rog sa ma trageti de maneca. Altfel, spor la treaba !
in urma unor articole citite pe ici-colo, m-am gandit ca ar fi bine (la 82.000 km) sa curat si eu clapeta de acceleratie si egr-ul, mai ales ca ocazional
aveam parte si eu de sacadarea celebra a dieselului de VAG. Va atasez ce am gasit dupa demontarea pieselor, si succint voi descrie pasii (desi e acelasi lucru
ca si aici https://www.youtube.com/watch?v=zN4he3H4Nok, minus o mufa si garniturile noastre sunt altfel).
Aveti nevoie de: compresor aer (optional - eu am suflat compartimentul motor de praf, si am uscat piesele curatate cu el), set biti torx, set biti imbus, cheie cu clichet (preferabil mai mica), prelungitor, carpe, spray curatat carburator (de ex. din Auchan, Holts 500 ml e 10 lei), manusi chirurgicale
1. se sufla de praf compartimentul motor
2. se ridica masca de plastic de pe motor, mai intai de pe cei doi suporti din plastic din fata, apoi se gliseaza de pe suportul din spate
3. nu este necesar sa scoateti joja, nici sa deschideti busonul de ulei
4. cu o surubelnita se desface clipsul furtunului de admisie aer, de pe corpul clapetei de acceleratie (defapt trebuie doar glisata clema putin in sus)
5. se scoate furtunul si apoi se obtureaza cu o carpa curata sau cu o punga mai groasa prinsa cu un elastic, ca sa nu va cada mizerie inauntru.
6. se desfac suruburile care prind conducta de recirculare gaze de EGR (dreapta sus, imbus mare, nu mai retin de cat), cu atentie sa nu pierdeti garnitura (sigur ca e bine sa luati alta ca sa o inlocuiti)
7. se scoate mufa de pe clapeta de acc., cu o surubelnita lata mica faceti parghie pe clema de pe mufa, usurel, iese foarte usor
8. se desfac cu un torx cuplat la cheia cu clichet suruburile care prind clapeta acc. de EGR, ele sunt asa: unul chiar in fata voastra, unul e in dreapta langa mufa, aici trebuie prelungitor,
iar unul foarte lung care merge prin EGR pana pe corpul admisiei, e in stanga si mai dedesubt, dar e usor de gasit
9. se scoate clapeta de acceleratie, se da bine cu spray si cu o periuta de dinti tare se freaca bine, procedeul se repeta pana cand metalul si clapeta e lucios si curat complet. Atentie aici
lucrati pe niste ziare, o sa iasa de acolo multa mizerie, ca o smoala, stergeti din cand in cand cu carpa. Dupa ce e totul curat, am suflat cu aer comprimat piesa pentru uscare.
10. se scoate valva EGR, care mai are 2 suruburi torx, asta iese iarasi usor. Mare grija si cand scoateti clapeta si cand scoateti valva, ambele au 2 garnituri, spre partea de sus,
sa nu le pierdeti. Ele se pot si inlocui, daca e cazul. Se curata si valva EGR la fel ca si la pct.-ul 9. Asta va fi mai murdara, eu am avut depuneri de aprox. 5 mm pe pereti.
In principiu, un tub de spray e de ajuns. Montajul l-am facut fix in ordinea inversa. Pentru cei cu mai mult timp la dispozitie, se poate curata si galeria de admisie.
Mie operatiunea mi-a luat cam o ora si jumatate, incet si in liniste, fara galeria de admisie.
Daca am omis ceva, va rog sa ma trageti de maneca. Altfel, spor la treaba !