Scris: Mie Noi 01, 2017 11:44 am
Nu am vazut un topic dedicat si chiar daca nu e mare lucru, totusi consider de folos cateva informatii unor incepatori mai ales ca este o operatiune simpla.
Curatarea am facut-o cu bateria conectata - poate este gresit - va rog sa ma atentionati daca trebuia deconenctata. La pornire nu am avut nici o eroare si totul a decurs normal.
“Senzorul MAP (manifold absolute pressure) masoara presiunea din admisie, si corelat cu temperatura aerului calculeaza masa aerului admis in motor pt a sti ce cantitate de benzina sa injecteze” - dupa cum a mentionat un coleg de al nostru.
Cand cureti clapeta de acceleratie ar trebui sa cureti si senzorul MAP. Acesta este imediat in stanga clapetei, pe galerie.
Pun poza (Colt CZ3 din 2006) iar senzorul se vede usor caci la mine e cel cu culoare verde.
Pentru a scoate senzorul MAP trebuie un torx de 20 (sper sa nu gresesc) - eu am avut o surubelnita cu capul respectiv.
Consider ca senzorul MAP era foarte murdar. Am luat masina second-hand de vreo 2 ani si nu l-am curatat niciodata (cine stie daca mai fusese curatat).
Am decuplat contactele electrice de la senzor si apoi am scos surubul torx a.i. am putut lua tot senzorul in mana pt curatare.
Curatarea, cred (e doar opinie personala de “incepator”) ca nu ar trebui facuta cu curatator de carburator caci pana la urma e un sensor (o fi putin sensibil) si nu este o simpla bucata de metal sau plastic cu depuneri. Eu am folosit spray pentru curatare debitmetru aer de (Liqui Moly) iar pe bucatile de plastic invelitoare ale sensorului m-am ajutat de o surubelnita mica pt indepartarea depunerilor.
Senzorul a iesit curat, dar nu perfect, caci am folosit doar jetul pe el. Trebuia sa il sterg/ating cu ceva?
Va rog faceti completari daca e necesar sau daca am procedat ceva gresit. Multumesc.
Curatarea am facut-o cu bateria conectata - poate este gresit - va rog sa ma atentionati daca trebuia deconenctata. La pornire nu am avut nici o eroare si totul a decurs normal.
“Senzorul MAP (manifold absolute pressure) masoara presiunea din admisie, si corelat cu temperatura aerului calculeaza masa aerului admis in motor pt a sti ce cantitate de benzina sa injecteze” - dupa cum a mentionat un coleg de al nostru.
Cand cureti clapeta de acceleratie ar trebui sa cureti si senzorul MAP. Acesta este imediat in stanga clapetei, pe galerie.
Pun poza (Colt CZ3 din 2006) iar senzorul se vede usor caci la mine e cel cu culoare verde.
Pentru a scoate senzorul MAP trebuie un torx de 20 (sper sa nu gresesc) - eu am avut o surubelnita cu capul respectiv.
Consider ca senzorul MAP era foarte murdar. Am luat masina second-hand de vreo 2 ani si nu l-am curatat niciodata (cine stie daca mai fusese curatat).
Am decuplat contactele electrice de la senzor si apoi am scos surubul torx a.i. am putut lua tot senzorul in mana pt curatare.
Curatarea, cred (e doar opinie personala de “incepator”) ca nu ar trebui facuta cu curatator de carburator caci pana la urma e un sensor (o fi putin sensibil) si nu este o simpla bucata de metal sau plastic cu depuneri. Eu am folosit spray pentru curatare debitmetru aer de (Liqui Moly) iar pe bucatile de plastic invelitoare ale sensorului m-am ajutat de o surubelnita mica pt indepartarea depunerilor.
Senzorul a iesit curat, dar nu perfect, caci am folosit doar jetul pe el. Trebuia sa il sterg/ating cu ceva?
Va rog faceti completari daca e necesar sau daca am procedat ceva gresit. Multumesc.