Pagina 1 din 3

Scris: Sâm Mar 14, 2009 9:35 pm
de COObra
am ales sa imi fac singur un strutbar (bara intre amortizoare) pentru ca e prea scumpa dupa parerea mea sa o cumpar. sau oi fi io calic
unelte si materiale...........
plastic (am folosit forex de 2mm)
cutter
tabla de 3mm
teava (da nu stiu de cat ca nu am masurat-o)
bormasina
polizor unghiular (flex)
aparat de sudura
ciocan
vopsea
rabdare
pe cineva care sa se priceapa la lucrul cu metale (in cazul meu socramiu)
sculele pentru demontat de pe masina

am demontat partea in care sta motorul si mecanismul de la stergatoare, dupa care folosind forexul am facut un sablon. forexul este un plastic care se taie foarte usor cu cutterul.
am transferat sablonul pe tabla pe care am taiat-o cu foarfeca de tabla.

[attachment=3127:002.jpg]

pentru curbura interioara a trebuit sa aplicam metoda cu dat gauri din aproape in aproape deoarece nu am avut freza

[attachment=3128:004.jpg]
[attachment=3129:005.jpg]

dupa care am terminat taietura cu polizorul unghiular (cu cat mai mic aparatul cu atat mai bine)

[attachment=3130:006.jpg]
[attachment=3131:008.jpg]

marginile au fost finisate la polizor (mergeau si cu flexul)

[attachment=3132:009.jpg]

de la atelier am ajuns acasa la masina unde are loc prima proba

[attachment=3133:DSC00676.JPG]
[attachment=3134:DSC00677.JPG]

cu suportii montati pe masina s-au format curbele tevii. trebuie sa spun aici ca a fost ceva munca din cauza ca nu am avut dupa ce sa ma iau si mai indoaie, mai bate, mai trage pana a iesit bine. a trebuit sa tin seama si de remontatul accesoriilor, si nici sa nu vin cu bara prea jos pentru ca nu mai puteam sa desfac capacul la filtrul de aer.
teava a fost sudata provizoriu in doua afturi (nu am vrut mai mult sa nu ard vopseaua de pe oale) dupa care operatia s-a desfasurat cu ansamblul scos de pe masina

[attachment=3135:DSC00678.JPG]

din cauza sudurii destul de intense (a vrut socramiu sa se asigure ca tine), materialul s-a tras un pic si a mai trebuit ajustat. am trecut iar la flex sa curat vopseaua (groasa) de pe teava.
cam asa arata dupa o prima mana de vopsea neagra...e agatata chiar in cuier la uscat.

[attachment=3136:DSC00679.JPG]

teoretic vreau sa o fac rosie dar nu am mai gasit spraiul cu vopsea de etrieri.
daca nu il gasesc nici maine, a doua mana de vopsea va fi gri (argintie)
m-am grabit si am vrut sa fac totul dintr-o data ca sa nu mai desfac masina inca odata.
nu a iesit perfecta dar sunt multumit. sa vedem maine exact cum vine montata.
scuze de poze, dar telefonul a fost mai la indemana.

Scris: Dum Mar 15, 2009 1:29 pm
de COObra
deci...........gri se facu

[attachment=3143:DSC00680.JPG]

s-a uscat asa ca am montat-o...
cam asa vine fara acareturi....am constatat ca inaltimea e buna, filtrul de aer se paote scoate.

[attachment=3144:DSC00681.JPG]

si asa arata cu toate acareturile montate. maine va zic si daca observ ceva impunatatiri la manevrabilitate.

[attachment=3145:DSC00682.JPG]

Scris: Dum Mar 15, 2009 3:08 pm
de Sfinxul
Buna treaba. Sunt curios si eu sa aflu cu ce s-a imbunatatit manevrabilitatea si stabilitatea masinii.

Scris: Lun Mar 16, 2009 8:26 am
de COObra
ce am putut sa observ in primul drum (avantaj la testare ca fac 25 km pana la servici)
s-a imbunatatit foarte mult raspunsul directiei. se simte faptul ca orice stres asupra unei roti e preluat (se transmite) un pic si de cealalta.
s-a imbunatatit inclusiv plecarea brusca in curba. este tinuta si roata de pe interiorul virajului mai apasata.
la franari bruste cand vin din depasire in viteza (merg mult pe centura) nu mai apare dansul puntii fata. (mare parte si din cauza drumului)
a aparut un pic efectul ala de mers pe "ca pe sine"
pentru cat costa o asemnea piesa (sau mai bine zis pt cat m-a costat pe mine) imbunatatirea este extraordinara.
daca aveti posibilitatea sa va faceti asa ceva. go for it.
nu stiu daca in toata explicatia m-am exprimat foarte bine, daca-s nelamuriri....intrebati.

Scris: Lun Mar 16, 2009 9:56 pm
de BUGHY
Si eu vreau sa-mi iau una .
Nu stiu exact cat e ( sunt sigur ca nu face banii pe care ii cere dealer-ul ) dar cred ca se merita si ajuta la manevrabilitate si stabilitate .

Scris: Lun Mar 16, 2009 10:12 pm
de COObra
mai nea....la noi la mcar aia de colt e vro 150 oiro fara tva.
e mult e putin nu stiu....eu am ales sa imi fac si am iesit cu 150 euro mai ieftin.
putea sa iasa si mai bine dar m-am si grabit un pic si nici nu am avut vreo cateva scule esentiale.
rezultatul este peste asteptari totusi.

Scris: Lun Mar 16, 2009 10:17 pm
de BUGHY
Pai atunci stii si cat e la voi la mcar, cea de lancer 2008 ...
Merge facut un sablon de la cineva care o are deja pe varianta intense sau instyle , nu mai stiu sigur .

Scris: Lun Mar 16, 2009 10:24 pm
de COObra
la lancer cred ca e mai simplu....e si linie dreapta intre oalele de amortizor, plus sunt mai iesite de sub parbriz ......la colt am demontat un sfert de masina
nu cred ca trebuie sablon....se poate face direct.

Scris: Lun Mar 16, 2009 11:09 pm
de cix
Cum mai Bughy, tu nu ai strutbar la lancer? La mine e si nu era trecut ca fiind in plus pe instyle. Deduc ca e montat pe toate echiparile. Sau ... Hai sa vedem, mana sus cei cu strutbar

Scris: Lun Mar 16, 2009 11:23 pm
de COObra
parca nu e decat pe 1,8 si 2,0...da nu bag mana in foc.