Intrucit in ultima vreme am auzit cind si cind un zgomot venind dinspre pompa de benzina, m-am apucat s-o dau jos, sa vad ce-i p-acolo. Iata care-s pasii.
1. Se scoate sezutul banchetei spate. Prima oara se elibereaza din cele doua cleme aflate pe partea dinspre scaunele fata, apoi se scoate din cele doua cleme aflate sub spatarul banchetei.
2. Odata facuta treaba asta, se desfac cele 4 suruburi (cap cruce) ale capacului ce acopera montura pompei de benzina.
[attachment=13907:DSC00777.JPG]
3. Cu capacul scos, se stringe mufa de alimentare a pompei si se scoate, cu un patent se stringe colierul returului si se trage mai in spate, se stringe cu doua degete mufa furtunului de tur si se scoate.
[attachment=13908:DSC00778.JPG]
4. Ajunsi la acest moment, va spalati pe labute si apoi porniti motorul. Acesta se va opri de la sine cind se va termina benzina de pe conducte. Dupa ce s-a oprit motorul, dati la automat pentru inca 3 secunde, sa fiti siguri ca s-a egalizat presiunea-n rezervor. Atentie!!!!! Dati la cheie cu furtunele si mufa de alimentare scoase din pompa!!!!!
5. Desfaceti cu o cheie de 8 cele 6 piulite care tin cercul de stringere/etanseizare a pompei.
[attachment=13909:DSC00779.JPG]
6. Intrucit sunt un idiot, eu m-am pus cu dalta sa scot pompa (stiind ca este lipita cu silastic). De fapt ma apucasem sa indepartez intaritura de pe rezervor. "Noroc" ca m-am prins destul de repede de treaba si m-am potolit!
[attachment=13910:DSC00780.JPG]
7. Apucati de cele doua "putze" de plastic (tevile de la tur si de la retur), si miscati usor in lateral (pe axa verticala, nu incercati sa invirtiti) pina iese pompa. Aceasta nu trebuie sa opuna mare rezistenta. Daca aveti silastic, scoateti si garnitura de cauciuc care ramine pe rezervor, daca nu, lasati-o acolo si aveti grija la ea cind montati.
8. Stoarceti cit puteti din benzina aflata in pompa si intoarceti-o cu cracii-n sus. Cu o surubelnita cu capul drept, desfaceti usor clemele de prindere a capacului si scoateti capacul de protectie. Indepartati si protectia de cauciuc.
[attachment=13911:DSC00781.JPG]
[attachment=13912:DSC00782.JPG]
9. Luati o surubelnita mica cu cap drept (nu d-alea de ceasornicarie) si scoateti saiba cu siguranta care asigura filtrul fin de corpul pompei. Dupa ce ati scos saiba siguranta, cu aceeasi surubelnita faceti un pic de "lobby" pe linga partile de plastic ale filtrului fin care vin pe pompa. Vedeti ca opune niste rezistenta, deci va trebui sa lucrati cu maxima atentie pentru a nu sparge partea de plastic.
[attachment=13913:DSC00783.JPG]
10. Deconectati mufa neagra (electrica, cu fire bleu si negru) si trageti de pompa. Opune un pic de rezistenta dar iese. Felicitari, ati reusit sa faceti bucati ansamblul pompei de benzina!
[attachment=13914:DSC00784.JPG]
Veti ramine cu o bucata de platic alb si negru, destul de impunatoare. Se pare ca in respectiva bucata este de fapt filtrul ala care trebuie schimbat la 250 de mii de km. si costa 200 de euro.
Pompa este fabricata de Denso si are pe ea codul Mitsubishi si codul de fabricant.
[attachment=13915:DSC00786.JPG]
La montarea inapoi, aveti grija la un singur lucru: garnitura de cauciuc dintre pompa si rezervor. Daca ati scos-o si ati pus-o pe pompa, dati cu silicon pe rezervor, cam pe unde va veni montata pompa. Daca garnitura a ramas lipita pe rezervor, dati pe interiorul ei (sau pe al pompei) cu niste ulei. Pompa trece destul de fest prin garnitura respectiva si daca nu intra cum trebuie, riscati sa nu aveti sistemul de alimentare etans sau sa distrugeti garnitura.
La montarea inapoi,
Demontare Pompa Benzina Lancer Classic 2.0i
- Fişiere ataşate
-
- DSC00786.JPG (448.35 KiB) Vizualizat de 6383 ori
-
- DSC00784.JPG (479.68 KiB) Vizualizat de 6359 ori
-
- DSC00783.JPG (478.14 KiB) Vizualizat de 6347 ori
-
- DSC00782.JPG (431.3 KiB) Vizualizat de 6346 ori
-
- DSC00781.JPG (479.26 KiB) Vizualizat de 6357 ori
-
- DSC00780.JPG (526.92 KiB) Vizualizat de 6357 ori
-
- DSC00779.JPG (556.11 KiB) Vizualizat de 6352 ori
-
- DSC00778.JPG (502.55 KiB) Vizualizat de 6348 ori
-
- DSC00777.JPG (612.1 KiB) Vizualizat de 6363 ori
Vad ca nu m-am facut inteles.
1. Interventia asupra pompei s-a soldat cu o verificare vizuala si o alimentare in gol. Pot sa spun ca functioneaza bine-merci, ceea ce va dorim si dvs. Altceva....
2. Filtrul de benzina se afla incastrat in chestia aia de plastic, nu se poate scoate de acolo, nu se poate vizualiza. Sita aia era curata, nu avea nici pe dracu'!
3. In rezervor nu ai cum sa te uiti, pompa sta intr-un fel de galeata, poti vedea doar ce-i in aia, nimic altceva. Nu am observat urme de murdarie sau de apa in galeata respectiva. In schimb am bagat eu niste murdarie cind am scos pompa de acolo.
4. Masina are 52 de mii de km.
1. Interventia asupra pompei s-a soldat cu o verificare vizuala si o alimentare in gol. Pot sa spun ca functioneaza bine-merci, ceea ce va dorim si dvs. Altceva....
2. Filtrul de benzina se afla incastrat in chestia aia de plastic, nu se poate scoate de acolo, nu se poate vizualiza. Sita aia era curata, nu avea nici pe dracu'!
3. In rezervor nu ai cum sa te uiti, pompa sta intr-un fel de galeata, poti vedea doar ce-i in aia, nimic altceva. Nu am observat urme de murdarie sau de apa in galeata respectiva. In schimb am bagat eu niste murdarie cind am scos pompa de acolo.
4. Masina are 52 de mii de km.
QUOTE (Marty @ Jul 5 2011, 05:19 PM) Veti ramine cu o bucata de platic alb si negru, destul de impunatoare. Se pare ca in respectiva bucata este de fapt filtrul ala care trebuie schimbat la 250 de mii de km. si costa 200 de euro.
Pompa este fabricata de Denso si are pe ea codul Mitsubishi si codul de fabricant.
[attachment=13915:DSC00786.JPG]
cam mare diferenta de la OEM la aftermarket.
Pompa este fabricata de Denso si are pe ea codul Mitsubishi si codul de fabricant.
[attachment=13915:DSC00786.JPG]
cam mare diferenta de la OEM la aftermarket.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 37 vizitatori