Cum Sa Cureti Clapeta De Acceleratie

How to?
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Feb 19, 2018 10:23 am

Foloseste spray de curatat carburatorul/clapeta, au inclusiv la hypermarket (auchan etc) si e ~20 ron. E safe si pt senzorul MAP, da cu spray de la ~10cm distanta. Varful senzorului este ca o gamalie de chibrit si este galben sau verzui din fabrica, deci da cu spray pana iti dai seama ce culoare a fost al tau.

Daca dai clapeta jos iti ia de 10 ori mai mult pt daca nu ai cleste special pt clemele de pe furtunele de lichid de racire ce intra in spatele clapetei. Mai bine o lasi pe pozitie, pui contactul (sa se aprinda becurile in bord) si pui o piatra pe acceleratie (sa stea clapeta deschisa) si apoi dai cu spray si stergi cu o carpa care nu lasa scame.

Avatar utilizator
mihra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 21, 2018 4:09 pm

Mesaj de mihra » Lun Feb 19, 2018 7:07 pm

Salutare!

Am facut si eu azi marea curatare senzorului. Clapeta nu avea cine stie ce reziduri, doar la margini.
Insa cu senzorul e alta poveste, era incarcat bine cu funingine cleioasa. Mie mi-a fost frica* sa-l curat cu spray-ul de carburator si am ales sa-i dau cu spray de contacte doar ca nu a avut mare efect vizibil si nici tehnic.
* initial cautasem pe forumuri externe cu ce solutie se curata si multi recomandau spray special de contacte sau MAF Sensor Cleaner

Comportamentul anterior curatarii era urmatorul: turatia statea la undeva la 750 ture si fluctua slab ~ 50 unitati, dand un tremur motorului si intregii masini. La plecarea de pe loc turatia cobora si mai mult, iar motorul dadea uneori sa moara sau pleca tremurand. Aici s-ar putea sa contribuie si ambreiajul meu care da semne ca se duce (tine sus si patineaza).

Comportamentul de acum: turatia sta la 750 in regim de relanti, iar cand apas scurt pe acceleratie sau cand ma opresc la semafor aceasta ramane la aproximativ 1250 ture, pentru cateva secunde si revine la 750, tremuratul e similar.

Daca-mi puteti confirma ca spray-ul de carburator face o treaba mai buna fara sa strice senzorul, as putea sa mai incerc odata.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Feb 20, 2018 9:51 am

Confirm. Se poate folosy spray carburatoare sau clapete pe senzorul MAP.

Alea MAF sunt mai delicate fizic dar nici ele nu se topesc sub actiunea spray-ului oricum.

Intr-o zi doua o sa-si revina si turatiile si nu o sa mai urce cand o scoti pe liber sau opresti la semafor.

Avatar utilizator
mihra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 21, 2018 4:09 pm

Mesaj de mihra » Mie Feb 21, 2018 11:16 am

Sincer sa fiu eu am facut o confuzie, crezand ca senzorul MAF e tot una cu MAP, am vazut eu ca arata diferit, dar mi-am zis alta masina - alt design. M-ai luminat tu Alex44, am mai cautat pe net si am inteles ce face fiecare.

Oh well, i-am dat cu carbcleaner si o pensula foarte fina si i-am scos la iveala culoarea. Nu-mi dau seama de rezultate, mie mi se pare ca se comporta la fel turatiile, desi sesizez o mai buna plecare de pe loc.


***offtopic: palpaieli ale luminiilor, tremurat si ezitare la plecare poate sa dea si un acumulator pe duca? Eu am dat vina pe senzor sau alternator..dar acumulatorul are 4 ani.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Feb 21, 2018 12:08 pm

Categoric poate fi de la acumulator. Daca iti e la indemana, in prima faza il poti incarca pe redresor (fie unul ieftin din lidl fie iti imprumut redresorul meu ctek). 4 ani nu-s asa multi dar daca masina a facut predominant drumuri scurte si a stat prea mult timp descarcat se sulfateaza si ii scade capacitatea. Altfel, te poti orienta catre un acumulator nou, eu am ales MOL pt ca ofereau garantie mare (cu dezavantajul verificarilor obligatorii pe parcursul garantiei) dar sunt destule ok in jur de 200-250 (am vazut Exide cu curent destul de mare la pornirea la rece, iar din fabrica a avut Baner, se gasesc si dintr'astea destule la banii astia).

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator