Pagina 1 din 5

Scris: Dum Mar 25, 2012 2:58 pm
de Dab
Ce iti trebuie : - spray curatat carburatoare sau throttle body cleaner (am gasit la Carrefour cu 23Ron 500ml parca)
- torx T30
- surubelnita dreapta pt. coliere si cleme
- cheie de 10 pt borna (resetare old school la final)
- carpa curata

Se dau jos capacul filtrului de aer + furtunul gros de aer si ramane ca in poza 2.
Se desfac cele 4 suruburi din poza 3 pt a da jos clapeta. Senzorul MAP este imediat in stanga clapetei, pe galerie. Nu e musai sa fie scos, dar trebuie curatat cu spray neaparat.
Se da cu spray in corpul clapetei (cea argintie din poza 3) si dupa ea pe admisie unde se afla senzorul Maf.De destept ce sunt mi-am pozat degetul la faza in care corpul clapetei era desprins de admisie .
Se curata mizeria cu o carpa si te apuci sa montezi ce ai desfacut.
Se scoate minusul de la baterie pt resetare si GATA !
Pentru alti priceputi ca si mine pun si o poza cu torx (ieri am aflat ce e ala)
Daca am uitat ceva te rog sa ma completezi Alex44.

Scris: Dum Mar 25, 2012 8:13 pm
de i2c
salutare !
as completa putin, sper sa nu deranjeze.

e vorba de pasul cu deconectarea bornei negative a bateriei: parerea mea este ca acest pas ar trebui sa fie primul. un motiv ar fi ca in manualul de service al COLT-ului este prima operatiune la orice interventie la motor, iar al doilea motiv este ca pe durata operatiei de curatare a clapetei are timp si calculatorul sa se reseteze si nu mai stai dup-aia pe langa masina.

ar mai fi ceva: pentru a evita ca sprayul pulverizat in corpul clapetei sa dizolve unsoarea pusa pe axul acesteia, se recomanda, tot de prin service-uri, sa stergi doar cu carpa imbibata cu spray de curatare. daca nu se rezolva cu prima stergere, se repeta operatia de imbibare a unei zone curate a carpei si se sterge din nou. mare atentie sa nu ramana scame agatate de clapeta sau pe axul acesteia.
este indicata si curatarea senzorului de presiune pentru ca, de obicei, daca clapeta e plina de funingine si alte mizerii (vapori de ulei, etc) atunci si senzorul este imbacsit. atentie insa, senzorul este foarte fragil, trebuie scos cu atentie din garnitura de cauciuc ce il tine ( dupa ce s-a desfacut surubul de fixare) iar apoi se curata doar cu jet de spray, fara a-l atinge cu carpa sau betisoare cu vata. se spray-eaza pana cand ramane curat, culorea celui pe care il am eu pe masina este galben-pal. inainte de a-l monta, poate fi util sa se curete si galeria de admisie cu o carpa imbibata cu spray, pana unde se poate ajunge cu mana.
succes !

o intrebare am si eu:
Dab / Alex, tu reusesti cumva sa misti clapeta? Eu nu am reusit si nu am vrut sa fortez atunci camd am executat operatia deoarece am vazut pe evilution ca in corpul clapetei exista un mecanism reductor cu roti dintate din plastic, si n-am vrut sa troznesc ceva. Repet: tu ai miscat clapeta?

Scris: Dum Mar 25, 2012 8:37 pm
de Dab
Pai daca scoti minusul la inceput si sistemul e "by wire" nu cred ca poti apasa acceleratia si sa se deschida(asa stiu eu ca se curata, cu acceleratia calcata- posibil sa vorbesc prostii).Oricum la mine nu era foarte murdara clapeta asa ca Alex a curatat-o inchisa.In schimb din admisie a iesit mizerie destula.

Scris: Dum Mar 25, 2012 9:42 pm
de i2c
e posibil ca din cauza asta sa nu fi putut eu sa misc clapeta...?

Scris: Dum Mar 25, 2012 9:50 pm
de Dab
Eu asa cred.Daca era pe cablu puteai sa o misti ca ea revenea la inchis pe baza de arc.La astea by wire au motoras electric pe care nu stiu cat de bine e sa-l fortezi.

Scris: Lun Mar 26, 2012 10:16 am
de Alex44
Nu nu. Se misca fara sa fie borna pusa. E un motoras electric, deci poti sa-l misti, nu se blocheaza nimic daca nu are curent. Doar ca se deschide intr-un singur sens, spre galerie (stanga).

Eu am bagat un deget, am deschis-o, si am sters in zona ei, ca se mai face o buza mai dura din mizerie acolo.

In rest, sfaturile sunt f bune. Nu e chiar fragil senzorul, dar da, se curata doar cu spray-ul, dar nu cred ca isi planuia cineva sa ii dea cu peria:P

Eu prima clapeta am curatat-o cu periuta de dinti, era foarte jegoasa.

Asta era curatica,la doar 40.000k.

Scris: Mie Mar 28, 2012 11:37 am
de COObra
se scoate si senzorul de aer si se curata cu un betigas de urechi pana devine auriu. de fapt ala e mai important decat clapeta

Scris: Vin Mar 30, 2012 10:15 am
de Donkey
O intrebare de newb ........ Cand si de ce cureti clapeta? Ce efect are operatia asta de curatare asupra comportamentului masinii?

Scris: Vin Mar 30, 2012 12:27 pm
de Dab
DIn cauza depunerilor masina intra intr-un safe-mode ( bec motor aprins, nu se mai tureaza peste 2500rpm(si asta ff lent) si max 60km/h).In plus la mine o luase razna si relantiul.
Iar ca efect au disparut problemele de mai sus
Btw, Alex44 am mers aseara si si-a revenit cu accelerara aia la schimbat vitezele (100km).

Scris: Lun Apr 02, 2012 2:38 pm
de Alex44
@Donkey, problema cu safe-mode apare la motorizarile 1.1, 1.3 si 1.5 intalnite pe Colt si Lancer X. De o clapeta curata s-ar bucura orice masina,dar pana acum numai astea au intrat in safe-mode cand s-au murdarit clapeta si senzorul.