Scris: Mar Mar 05, 2013 8:24 am
O alint "Batrana Doamna" si de o saptamana este noua mea masina. E trecuta de prima tinerete dar impune inca respect, e autoritara, matura, experimentata. In tineretea ei a facut furori, dar n-a ajuns inca la varsta la care sa traiasca din amintiri. Inca reuseste sa faca capetele sa se intoarca dupa ea, sa starneasca suspine de admiratie, sau soapte de invidie. Prefera relatiile cu barbati hotarati, care stiu ce vor de la ea si ce potential are, dar cand e in toane bune e intelegatoare si toleranta si cu cei mai putin experimentati.
Este o Honda Accord Type R, din 2002, cu 163 000 km. A fost cumparata din RO, a avut un singur proprietar pana la 150 000 km, si pana sa ajunga la mine a mai facut un scurt popas de un an si 4 luni la cel pe care multi il cunosc de pe forumurile auto cu nick-ul DOC.
Specificatii:
- motor pe benzina aspirat natural, 4 cilindri, 2.2 L, DOHC, VTEC, compresie 11.0 : 1
- 156 kw (212 HP) la 7200 rpm si 215 NM la 6700 rpm
- 228 km/h si 7.2 s pentru 0-100 km/h
- masa 1330 kg
Dotarile specifice type R care o diferentiaza de variantele mai "domestice" : diferential Torsen cu alunecare limitata (LSD), scaune Recaro cu piele Alcantara, volan Momo, twin-piston brakes,suspensie intarita si sasiu rigidizat, evacuare dubla, faruri cu xenon OEM.
Starea generala a masinii este foarte buna, DOC avand grija de ea, a primit la timp tot ce ii trebuia. Toate review-urile de pe net o califica drept o masina foarte fiabila. Au fost rezolvate anumite probleme semnalate la modelele pre face-lift (inainte de 2001), dintre care cea mai costisitoare era legata de sincroanele cutiei de viteze.
Voi reveni cu impresii din spatele volanului pe masura ce ma obisnuiesc cu ea.
Are nevoie urgenta de anvelope de vara de dimensiune corespunzatoare (215/45/R17), cele de iarna sunt terminate si sunt prea late, de 225. Abia misc volanul, trag de el mai ceva ca soferii de camioane Roman. Ma gandesc sa-i schimb si lichidul de servodirectie, poate isi mai da drumul.
Alta problema: de inlocuit racordul flexibil de pe traseul evacuarii, care imi da niste socuri pe sub masina la pornirea si la oprirea motorului.
Consumul in oras l-am calculat de 2 ori consecutiv si mi-a iesit aproximativ acceasi valoare : 12.5 l/100 km. Asta la un regim de mers moderat spre economic, cu doar cateva forje la care am intrat in zona vtec. Ma declar multumit, nu ma asteptam la mai putin, la mai mult da! Trebuie sa ma obisnuiesc si cu franele, sunt atat de eficiente incat de 2 ori era sa ma trezesc cu musafiri in portbagaj (un taximetrist m-a evitat la mustata prin stanga si s-a oprit cam in dreptul usii mele).
Acum cateva seri am iesit cu un prieten si am ajuns pe splai, pe portiunea libera si recent asfaltata dintre podul Vitan (la Autovit) si Sos. de centura. Drumul liber, era 11 noaptea, am ajuns la 190 cu a 4-a si mi-a fost frica sa schimb sa trec de 200 din cauza cauciucurilor. Am fost foarte inspirat ca m-am calmat pentru ca la intoarcere am dat nas in nas cu un MCV cu radar la panda in boscheti. Aveam totusi cam 80-90, dar nu m-au oprit si sper ca am scapat fara felicitari in cutia postala.
Am o singura poza deocamdata, facuta din spate (oricum asta e partea pe care o vor vedea cele mai multe masini ) in parcare la Mc'Donalds. Am nimerit intamplator langa o surata mai tanara si m-am gandit sa imortalizez momentul: bunica si nepoata una langa alta!
Este o Honda Accord Type R, din 2002, cu 163 000 km. A fost cumparata din RO, a avut un singur proprietar pana la 150 000 km, si pana sa ajunga la mine a mai facut un scurt popas de un an si 4 luni la cel pe care multi il cunosc de pe forumurile auto cu nick-ul DOC.
Specificatii:
- motor pe benzina aspirat natural, 4 cilindri, 2.2 L, DOHC, VTEC, compresie 11.0 : 1
- 156 kw (212 HP) la 7200 rpm si 215 NM la 6700 rpm
- 228 km/h si 7.2 s pentru 0-100 km/h
- masa 1330 kg
Dotarile specifice type R care o diferentiaza de variantele mai "domestice" : diferential Torsen cu alunecare limitata (LSD), scaune Recaro cu piele Alcantara, volan Momo, twin-piston brakes,suspensie intarita si sasiu rigidizat, evacuare dubla, faruri cu xenon OEM.
Starea generala a masinii este foarte buna, DOC avand grija de ea, a primit la timp tot ce ii trebuia. Toate review-urile de pe net o califica drept o masina foarte fiabila. Au fost rezolvate anumite probleme semnalate la modelele pre face-lift (inainte de 2001), dintre care cea mai costisitoare era legata de sincroanele cutiei de viteze.
Voi reveni cu impresii din spatele volanului pe masura ce ma obisnuiesc cu ea.
Are nevoie urgenta de anvelope de vara de dimensiune corespunzatoare (215/45/R17), cele de iarna sunt terminate si sunt prea late, de 225. Abia misc volanul, trag de el mai ceva ca soferii de camioane Roman. Ma gandesc sa-i schimb si lichidul de servodirectie, poate isi mai da drumul.
Alta problema: de inlocuit racordul flexibil de pe traseul evacuarii, care imi da niste socuri pe sub masina la pornirea si la oprirea motorului.
Consumul in oras l-am calculat de 2 ori consecutiv si mi-a iesit aproximativ acceasi valoare : 12.5 l/100 km. Asta la un regim de mers moderat spre economic, cu doar cateva forje la care am intrat in zona vtec. Ma declar multumit, nu ma asteptam la mai putin, la mai mult da! Trebuie sa ma obisnuiesc si cu franele, sunt atat de eficiente incat de 2 ori era sa ma trezesc cu musafiri in portbagaj (un taximetrist m-a evitat la mustata prin stanga si s-a oprit cam in dreptul usii mele).
Acum cateva seri am iesit cu un prieten si am ajuns pe splai, pe portiunea libera si recent asfaltata dintre podul Vitan (la Autovit) si Sos. de centura. Drumul liber, era 11 noaptea, am ajuns la 190 cu a 4-a si mi-a fost frica sa schimb sa trec de 200 din cauza cauciucurilor. Am fost foarte inspirat ca m-am calmat pentru ca la intoarcere am dat nas in nas cu un MCV cu radar la panda in boscheti. Aveam totusi cam 80-90, dar nu m-au oprit si sper ca am scapat fara felicitari in cutia postala.
Am o singura poza deocamdata, facuta din spate (oricum asta e partea pe care o vor vedea cele mai multe masini ) in parcare la Mc'Donalds. Am nimerit intamplator langa o surata mai tanara si m-am gandit sa imortalizez momentul: bunica si nepoata una langa alta!