Probleme Roti Fata ...
Cand anvelopa e uzata mai tare pe partile laterale inseamna ca presiunea e prea mica, daca se uza mai mult pe mijloc atunci presiunea era prea mare.
Eu cred ca gradul de uzura e normal pentru anvelopele fata dar nu strica sa ridici putin presiunea sau macar sa o verifici mai des.
La orice anvelopa e normal sa se uzeze partea exteriora a benzii de rulare mai mult decat restul(mijloc si partea interioara) mai ales la rotile fata. La orice viraj cea mai mare greutate este pe roata fata din exteriorul virajului, mai precis pe partea exterioara a benzii de rulare a rotii respective, aici apare cea mai mare frecare cu asfaltul datorita fortei centrifuge dar si distributiei inegale a masei masinii pe cele 4 roti in viraje. Astfel se explica afirmatia de mai sus.
In concluzie eu zic ca acel grad de uzura se poate considera normal dar e mai potrivit unui stil de condus mai energic pe viraje.
Eu cred ca gradul de uzura e normal pentru anvelopele fata dar nu strica sa ridici putin presiunea sau macar sa o verifici mai des.
La orice anvelopa e normal sa se uzeze partea exteriora a benzii de rulare mai mult decat restul(mijloc si partea interioara) mai ales la rotile fata. La orice viraj cea mai mare greutate este pe roata fata din exteriorul virajului, mai precis pe partea exterioara a benzii de rulare a rotii respective, aici apare cea mai mare frecare cu asfaltul datorita fortei centrifuge dar si distributiei inegale a masei masinii pe cele 4 roti in viraje. Astfel se explica afirmatia de mai sus.
In concluzie eu zic ca acel grad de uzura se poate considera normal dar e mai potrivit unui stil de condus mai energic pe viraje.
- Rares Latcu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Iun 16, 2014 9:28 pm
NU este absolut nicio problema.
EU iti recomand sa faci rocada fata cu spatele si cand o s ai toate anvelopepe uzate le inlocuiesti.
Anvelopepe spate se uzeaza extrem de greu fata de cele fata.
Eu am aproape 60.000km si anvelopele spate sunt ca si noi iar cele fata au cam 40% uzura, parca o idee mai accentuata pe exterior.
Mentionez ca am si roti de iarna dar km parcursi sunt cam 60/40% vara/iarna. Anvelopepe de iarna au uzura 0% spate si 20-30%fata si au fost rulate 4 ieri si ~25.000km.
EU iti recomand sa faci rocada fata cu spatele si cand o s ai toate anvelopepe uzate le inlocuiesti.
Anvelopepe spate se uzeaza extrem de greu fata de cele fata.
Eu am aproape 60.000km si anvelopele spate sunt ca si noi iar cele fata au cam 40% uzura, parca o idee mai accentuata pe exterior.
Mentionez ca am si roti de iarna dar km parcursi sunt cam 60/40% vara/iarna. Anvelopepe de iarna au uzura 0% spate si 20-30%fata si au fost rulate 4 ieri si ~25.000km.
La fiecare revizie rotile ar trebui mutate de pe spate pe fata, si chiar si pe diagonala daca profilul permite (daca nu sunt unidirectionale).
Daca se poate regla unghiul de cadere pe fata, ar prinde bine un pic de cadere negativa ca sa nu le mai toceasca pe exterior, mai multa greutate pe fata sau coborarea suspensiei cu cativa cm
Daca se poate regla unghiul de cadere pe fata, ar prinde bine un pic de cadere negativa ca sa nu le mai toceasca pe exterior, mai multa greutate pe fata sau coborarea suspensiei cu cativa cm
Astazi am schimbat si eu la masina lui taica-meu anvelopele originale Dunlop SP Sport 215/60 R17 (foarte proaste, care au dat semne de uzura pronuntata inca de la 20.000 km) cu unele allseason (pt. ca masina are in aproape 8 ani doar 58.000 km) Goodyear Vector4Seasons Gen-2 de aceeasi dimensiune, care, am vazut din review-uri, isi cam impart primul loc cu Michelin Crossclimate+. Am ales Goodyear-ul pt. ca stau ceva mai bine pe zapada sau pe ud decat Michelin-urile.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 46 vizitatori