Problema EGR/Turbo
Scris: Mie Iul 31, 2019 10:45 am
Salut,
Va scriu in speranta de a gasi o rezolvare la o problema ce-mi sta pe cap cam de 1 luna jumatate. Am achizitionat recent un ASX 1.8 TDCI, 4x4, 150CP si am observat ca sunt mici probleme in modul in care functioneaza. Intre timp am mers la 2 mecanici, am cautat pe tot internetul, am folosit un tester pentru diferite diagnoze si tot nu am reusit sa-mi dau seama ce are. Voi pune mai jos simptomele si ce operatii am facut pe masina.
SIMPTOME:
- Cel mai evident este faptul ca in viteza masina se inneaca si scutura groaznic intre 1700 si 2100 turatii, ca si cum as apasa acceleratia pana in fund si i-as da drumul in intervale rapide. Sub aceasta plaja de turatii, motorul merge frumusel. Se intampla mai ales la viteze mici (1-3)
- La liber, daca tin o turatie precisa de aprox 2000 ture, turometrul oscileaza usor si de sub capota se aude un sunet repetitiv odata la secunda ca si cum e ceva blocat in admisie (o clapeta sau ceva) si incearca sa se deschida
- Daca turez masina rapid intre 2000-2500 ture, la liber, din conducta de admisie a aerului, in zona filtrului imi iese fum
- Tot la liber, daca turez masina si apoi las brusc pedala de acceleratie, la aprox 2000 ture se aude un zgomot ciudat din turbo ca si cum s-ar gripa
- In mers, daca schimb intr-o viteza superioara si motorul nu e destul de turat (de ex daca schimb in a 3-a si turatia cade la 1200) cand apas acceleratia, observ o ezitare mare de 5-6 secunde in care turatia creste foarte incet si apoi pe la 1800 RPM, motorul isi "da drumul" si accelereaza rapid. Asta se intampla si daca incerc sa pornesc rapid de pe loc. In momentul in care turatia creste rapid se aude un sunet de sub capota ca si cum admisia ar fi infundata si dintr-o data se desfunda, un sunet puternic de aspiratie.
- Nu stiu daca e normal sau nu, dar turbo-ul (banuiesc) scoate un "ssss" puternic in momentul in care accelerez, ceea ce ma duce cu gandul la un furtun spart
- Eroare "check engine" apare cand masina e condusa pe autostrada, constant la turatie peste 2000 RPM - P1428 DPF temperature sensor high
Deoarece in urma diagnozelor de mecanici, principalii suspecti sunt EGR-ul si Turbo-ul (mecanic 1 mi-a zis EGR, mecanic 2 mi-a zis Turbo), am decis sa fac cateva teste pe cont propriu incercand sa-mi dau seama.
TESTE SI OPERATIUNI:
- Primul si cu rezultatele cele mai evidente este faptul ca am scos alimentarea EGR-ului si masina merge perfect, nu tremura, nu scutura sau ezita, singurul lucru e "sss"-ul acela care vine din turbo, dar masina trage bine pe toata plaja de turatii!
- Suspectand un EGR defect, am consultat manualul de reparatii in care spune ca trebuie sa ascult un sunet specific de inchidere de la motorasul EGR, sunet pe care il aud sub capota daca EGR-ul e alimentat, deci motorasul functioneaza
- In urmatoarea faza am decis sa demontez EGR-ul si sa il curat. Dupa o curatare profunda (nu era foarte murdar), l-am remontat si nu s-a schimbat nimic: aceleasi simptome. Am verificat si diafragma de cauciuc, care parea ok: tinea vacuum daca o actionam si blocam intrarea de la furtunul de vacuum.
- Am urmarit cu ajutorul tester-ului OBD niste parametri in timp real, mai exact debimetrul de aer, EGR-ul si presiunea in turbo. In momentul in care masina se inneaca si scutura graficul de EGR si MAF oscileaza, graficul EGR-ului fiind fluid (ramanand la un % deschis pentru mai mult timp) doar la mersul pe autostrada la o anumita viteza.
- In momentul in care primesc eroarea de "DPF temperature high", EGR-ul e omorat, pana la oprirea si racirea masinii, fapt care se vede si pe grafic (e la 0% constant) si dupa faptul ca nu mai scutura.
- Am curatat si senzorul de pe debimetrul de aer cu un spray special, dar nu a fost nicio schimbare.
Imi cer scuze pentru postarea lunga, dar am vrut sa dau cat mai multe detalii, in speranta de a afla cat mai precis care e problema si sa evit diagnoze costisitoare pe la mecanici, care nu ma duc la rezultate concrete.
Daca aveti ceva idei, va rog sa ma ajutati!
Mersi!
Va scriu in speranta de a gasi o rezolvare la o problema ce-mi sta pe cap cam de 1 luna jumatate. Am achizitionat recent un ASX 1.8 TDCI, 4x4, 150CP si am observat ca sunt mici probleme in modul in care functioneaza. Intre timp am mers la 2 mecanici, am cautat pe tot internetul, am folosit un tester pentru diferite diagnoze si tot nu am reusit sa-mi dau seama ce are. Voi pune mai jos simptomele si ce operatii am facut pe masina.
SIMPTOME:
- Cel mai evident este faptul ca in viteza masina se inneaca si scutura groaznic intre 1700 si 2100 turatii, ca si cum as apasa acceleratia pana in fund si i-as da drumul in intervale rapide. Sub aceasta plaja de turatii, motorul merge frumusel. Se intampla mai ales la viteze mici (1-3)
- La liber, daca tin o turatie precisa de aprox 2000 ture, turometrul oscileaza usor si de sub capota se aude un sunet repetitiv odata la secunda ca si cum e ceva blocat in admisie (o clapeta sau ceva) si incearca sa se deschida
- Daca turez masina rapid intre 2000-2500 ture, la liber, din conducta de admisie a aerului, in zona filtrului imi iese fum
- Tot la liber, daca turez masina si apoi las brusc pedala de acceleratie, la aprox 2000 ture se aude un zgomot ciudat din turbo ca si cum s-ar gripa
- In mers, daca schimb intr-o viteza superioara si motorul nu e destul de turat (de ex daca schimb in a 3-a si turatia cade la 1200) cand apas acceleratia, observ o ezitare mare de 5-6 secunde in care turatia creste foarte incet si apoi pe la 1800 RPM, motorul isi "da drumul" si accelereaza rapid. Asta se intampla si daca incerc sa pornesc rapid de pe loc. In momentul in care turatia creste rapid se aude un sunet de sub capota ca si cum admisia ar fi infundata si dintr-o data se desfunda, un sunet puternic de aspiratie.
- Nu stiu daca e normal sau nu, dar turbo-ul (banuiesc) scoate un "ssss" puternic in momentul in care accelerez, ceea ce ma duce cu gandul la un furtun spart
- Eroare "check engine" apare cand masina e condusa pe autostrada, constant la turatie peste 2000 RPM - P1428 DPF temperature sensor high
Deoarece in urma diagnozelor de mecanici, principalii suspecti sunt EGR-ul si Turbo-ul (mecanic 1 mi-a zis EGR, mecanic 2 mi-a zis Turbo), am decis sa fac cateva teste pe cont propriu incercand sa-mi dau seama.
TESTE SI OPERATIUNI:
- Primul si cu rezultatele cele mai evidente este faptul ca am scos alimentarea EGR-ului si masina merge perfect, nu tremura, nu scutura sau ezita, singurul lucru e "sss"-ul acela care vine din turbo, dar masina trage bine pe toata plaja de turatii!
- Suspectand un EGR defect, am consultat manualul de reparatii in care spune ca trebuie sa ascult un sunet specific de inchidere de la motorasul EGR, sunet pe care il aud sub capota daca EGR-ul e alimentat, deci motorasul functioneaza
- In urmatoarea faza am decis sa demontez EGR-ul si sa il curat. Dupa o curatare profunda (nu era foarte murdar), l-am remontat si nu s-a schimbat nimic: aceleasi simptome. Am verificat si diafragma de cauciuc, care parea ok: tinea vacuum daca o actionam si blocam intrarea de la furtunul de vacuum.
- Am urmarit cu ajutorul tester-ului OBD niste parametri in timp real, mai exact debimetrul de aer, EGR-ul si presiunea in turbo. In momentul in care masina se inneaca si scutura graficul de EGR si MAF oscileaza, graficul EGR-ului fiind fluid (ramanand la un % deschis pentru mai mult timp) doar la mersul pe autostrada la o anumita viteza.
- In momentul in care primesc eroarea de "DPF temperature high", EGR-ul e omorat, pana la oprirea si racirea masinii, fapt care se vede si pe grafic (e la 0% constant) si dupa faptul ca nu mai scutura.
- Am curatat si senzorul de pe debimetrul de aer cu un spray special, dar nu a fost nicio schimbare.
Imi cer scuze pentru postarea lunga, dar am vrut sa dau cat mai multe detalii, in speranta de a afla cat mai precis care e problema si sa evit diagnoze costisitoare pe la mecanici, care nu ma duc la rezultate concrete.
Daca aveti ceva idei, va rog sa ma ajutati!
Mersi!