Utilizare Asx

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Avatar utilizator
ioncip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 13, 2011 11:32 pm

Mesaj de ioncip » Lun Ian 24, 2011 2:46 am

Salut,

Tocmai am intrat in posesia unui ASX 1.8 de miercurea trecuta si dupa 1000 km pot spune ca e super stabila, urca pante cu 160km/h fara sa gafaie si pe zilele astea cu ninsoare/zloata etc se comporta impecabil.
La un drum la Hunedoara si inapoi in Buc. nu au aparut probleme deosebite.

Acum cateva chestiuni pe care as vrea sa le lamuresc :

1. Am optat pt. xenon pe faza scurta ==> pe noapte cu luna noua (fara lumina naturala) se vede f. prost; imi mai pica e adevarat un far (trebuie sa merg la servis sa inloc. becul ca e in garantie sper) dar chiar si asa lumina de la xenon e mica; nu am folosit pana acum acest tip de becuri dar ma asteptam sa bata mai mult ca un far normal de Reno Symbol. Cred ca revin la becurile stock.
2. Am patit o chestie aiurea rau care ma cam speriat; in toti cei 1000 km am mers auto 4x4 si nu am avut nici un incident (asfalt uscat, umed, zapada, mazga tot ce vrei pana in Hunedoara); dar cand am venit acasa sambata seara la o curba de 90grade ca sa intru pe strada mea din blv. (curba pe care cu Symbolul o iau la 60-80 la ora fara probleme), pe zapada, masina ma scos pur si simplu de pe trasa; la mijlocul curbei la stanga masina brusc ma trage in drepta, eu iau piciorul de pa acc. si pun frana, motorul moare si masina nu se opreste; aluneca 4-5m si mai-mai sa ma bage intr-un gard; noroc ca nu am tras ca disperatul stanga dreapta si am apasat usor pe frana ca altfel percutam gardul destul de serios. Viteza era destul de mica 20-30la ora.
Am citit in carte ca in 4x4 apare la viraj brusc franarea masini din cauza ca fiecare punte si roata se afla la distante dif. de centrul de giratie dar chiar si asa nu cred ca e posibil sa te arunce pur s si simplu de pe traseu.
E ceva normal pe 4x4 la manevre scurte sa apara asa ceva?
O fi de la masa mai mare? Dar totusi a fugit ca si cum cineva ar fi rotit rotile in directie opusa fata de cea in care bracam.
A fost pur si simplu derapaj?

Ati mai intalnit asa ceva?

Merci

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Ian 24, 2011 9:13 am

QUOTE (ioncip @ Jan 24 2011, 02:46 AM) imi mai pica e adevarat un far

Cum adica iti mai pica ? E adevarat ca si eu am observat o ciudatenie: cand aprind xenonul dupa mai multe ore de pauza farul din dreapta are mai intai o lumina galben-rosiatica apoi isi revine rapid pana la urmatoarea pornire peste cateva ore.

Avatar utilizator
ioncip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 13, 2011 11:32 pm

Mesaj de ioncip » Lun Ian 24, 2011 10:26 am

Adica functioneaza cand vrea el.
Are perioade de activitate ok si apoi daca opresc motorul si repornesc, dupa un timp, nu se mai aprinde. Sau nu se aprinde deloc in ziua respectiva.

Probabil, cand ma voi duce la service, va functiona ca sa aiba de ce zice ca nu e nici un defect.

Si intr-adevar - farul dreapta; in perioadele cand nu se aprinde are o tendinta sa porneasca (apare un pic de lumina 1 secunda si apoi moare atunci cand aprind farurile).

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Ian 24, 2011 10:27 am

@ioncip, daca ai ASC sau esp cum vrei sa ii zici, cand derapezi trebuie sa intre si sa te ajute sa corectezi trasa masinii si sa iti apara si in bord o masina care derapeaza semn ca sistemul a intrat in fuctiune. La lancerul meu cum derapeaza puti ncum intra ASCul.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Lun Ian 24, 2011 5:18 pm

Sigur ai Xenon, pt ca pana la Outi nu am avut asa ceva si pot sa-ti spun ca lumina mai buna ca asta n-am avut niciodata, orice becuri as fi avut! Cel mai evident este pe sosea umeda cand efectiv ai lumina! Ce pot sa-ti spun este ca din ce-am observat becurile astea se aprind in 2 timpuri, initial da o lumina albastra slaba ca intr-o secunda sa lumineze normal! Probabil ai un bec defect, care nu se amorseaza, dar daca zici ca e lumina slaba in general, poate e ceva in neregula, ca sistem. Nu am prea multe informatii despre cum functioneaza sistemul, dar sper sa nu ma insel, dar acestea sunt alimentate direct de la baterie (probabil prin releu) iar din comutator vine doar un impuls pt aprindere! Acum ma apuc sa studiez!!
In legatura cu derapajul, pot sa-ti spun ca ori ai bruscat, intrat cu prea mare viteza, ori calculatorul a luat-o razna. Am incercat cu Outi, pe zapada sa vad cum reactioneaza si pot sa-ti spun ca la 4x4, nu Lock, sta foarte bine si compenseaza mai mult decat suficient. Ceeea ce spui tu mi s-a intamplat cu Pajero sport pe 4x4, unde tractiunea e impartita prin diferential 50/50 (mecanic) si in acest fel la viraj spatele impinge fata si astfel traiectoria se schimba fiind mult mai larga, ceea ce da impresia unui derapaj. Cu siguranta acest lucru nu mi s-a intamplat la Outi, nici macar pe 4x4 Lock!
La primii km facuti cu Outi am avut impresia pe 2x (fata) ca este putin subviratorie, iar pe 4x4 pot spune ca traiectoria parea corecta! E greu insa de a afirma acest lucru ca si sigur pt ca fiecare masina are alt gabarit, alta reactie la viraj, dar e sigur ca la 4x4 derapajul este foarte mic si intra in acelasi timp si "Sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii (M-ASTC)" (la mine sunt 2 butoane de dezactivare, pe stabilitate unul si pe tractiune al doilea, in aceasta situatie se aprinde pe bord, o masinuta galbena in derapaj. Pt dezactivare trebuie apasate mai lung si iti arata permanent la bord ca sunt dezactivate, din ce am vazut la repornire se activeaza automat. Incearca undeva pe un teren liber sa faci ca masina sa intre in derapaj si vei vedea daca lucreaza sistemul, tare mirat as fi sa nu functioneze, orice eroare ar aparea pe bord.
Felicitari pt achizitie si multi, multi km fara probleme!!

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Ian 24, 2011 8:43 pm

Si eu sunt foarte multumit de Xenon plus de sistemul de oglinzi care disipa lumina si inspre lateral. Nu am mai vazut la nicio masina cu care am mers pana acum asa lumina buna si larga ca cea de pe faza scurta Xenon de la ASX.

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Mie Ian 26, 2011 6:44 am

Asta chiar imi pare si mie ciudat. La ASX, care probabil una din cele mai bune lumini pe faza scurta, va plangeti de ele... Probabil ca e ceva neinregula, adica defect cu unul (sau amandoua) din faruri. Eu nici macar nu am observat sa aiba lumina rosiatica. Faptul ca in primele momente la aprindere dau o lumina palida este explicabil fiind niste lampi HID (high intensity discharge, uite si aici cate ceva)

Derapajul mai lesne se realizeaza in mod 4x4, am observat si eu. Eu pur si simplu m-am gandit ca ar fi din cauza faptului ca trage si spatele la 4x4, asa ca la viraje pe zapada reduc viteza si comut 4x2 daca se poate. Ca idee, oricum imi pare ca ai mers 4x4 destul de mult pana la Deva si inapoi, mi imi pare ca imi consuma mai mult decat pe 2WD si nu il actionez decat daca vreau sa demarez pe zapada mai repede sau ies din vreun morman, altminteri 2WD face legea...

aa.... si inca ceva : cauciucurile cu care e incaltata masina sunt de vara, pana nu le schimbi cu unele de iarna performantele pe zapada vor fi grav afectate, nici eu nu le-am schimbat si sunt ca la patinoar

Avatar utilizator
ioncip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 13, 2011 11:32 pm

Mesaj de ioncip » Mie Feb 02, 2011 11:57 am

Salut,

Multumesc pt. raspunsuri.

Oricum am mai stat si m-am gandit si atunci cand am avut problema eram 4x4 automat si probabil ca atunci cand a simtit ca aluneca a intrat si puntea spate si ma impins intr-o parte.
Deci cand e gheata/zapada merg ori 2x4 ori 4x4; evit auto.
Asa am mers in ultimul timp (mai ales 4x4) si nu au mai fost probleme.
Legat de faruri poate sunt subiectiv - oricum sunt "free" - luate ca discount de la dealer impreuna cu roata de rezerva si atunci poate nu sunt cele originale; mai cercetez.

Avand in vedere ca topicul e despre cum merge masina, eu pot spune ca sunt incantat pe general de ea.

La drum lung e extrem de confortabila, stabila chiar si la viteze mari, apropiate de limita din manual.
Nu am mers inca pe offroad dar nu cred sa fie probleme avand in vedere puterea disponibila in motor.

Si masina si dealerul fac toti banii si cred ca overall este unul dintre cele mai bune rapoarte pret/calitate la clasa ei.

Daca mai si negociezi cu dealerul obtii un discount destul de serios .............

Bafta

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Vin Feb 04, 2011 5:05 pm

QUOTE (ioncip @ Feb 2 2011, 11:57 AM) Deci cand e gheata/zapada merg ori 2x4 ori 4x4; evit auto.
Asa am mers in ultimul timp (mai ales 4x4) si nu au mai fost probleme.

Eu nu prea inteleg cum vine asta... La mine are doar 2WD sau 4WD, intr-adevar cand cuplez 4WD apare scris ceva de genul 4WDAuto, si nu am cum sa evit acest "auto". Urmatoarea pozitie ar fi 4WD"Lock", dar sper ca nu la aia te-ai referit, deoarece eu stiu ca ala se foloseste doar cand vrei sa blochezi diferentialul (sau diferentialele) si se recomanda doar folosirea in linie dreapta si cu viteza mica. Ceva imi scapa aici...

Avatar utilizator
ioncip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 13, 2011 11:32 pm

Mesaj de ioncip » Lun Feb 14, 2011 2:40 am

QUOTE (gica @ Feb 4 2011, 05:05 PM) Eu nu prea inteleg cum vine asta... La mine are doar 2WD sau 4WD, intr-adevar cand cuplez 4WD apare scris ceva de genul 4WDAuto, si nu am cum sa evit acest "auto". Urmatoarea pozitie ar fi 4WD"Lock", dar sper ca nu la aia te-ai referit, deoarece eu stiu ca ala se foloseste doar cand vrei sa blochezi diferentialul (sau diferentialele) si se recomanda doar folosirea in linie dreapta si cu viteza mica. Ceva imi scapa aici...

Salut,

Asta e din manualul care cred ca e pus de tine pe site, pag 4-29 :

Drive mode Function
2WD
This mode is for economical
driving on normal dry roads
and motorway.
Driving in front-wheel drive.
4WD AUTO
The default mode.
This mode is for automatically
controlling the distribution
of driving torque to all four
wheels according to the driving
conditions.
4WD LOCK
This mode is for driving in
slippery conditions such as
on snow-covered roads or
sand.
The large amount of driving
torque that is applied to the
rear tyres enables getting out
of slippery areas and powerful
driving is possible across
all ranges.

Nu scrie nimic de utilizare doar temporara.
Exista si un martor daca se incalzeste transmisia in 4x4 din cate stiu; pana acum in 4x4 la 130-140 km/h nu zis nimic pe asfalt.

Si cred ca e mai bine pt. ca :
Do not drive with the tyres spinning in
?2WD? mode.
Doing so could generate heat in the drivesystem
components.

Bafta

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori