Lancer pe firma

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
dominus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 11:38 am

Mesaj de dominus » Vin Mai 30, 2008 2:50 pm

Salutari,

Desi va citesc de multa vreme, acesta e primul meu post. Stiu ca nu isi are locul tocmai aici dar ma gandeam ca e una din zonele cele mai vizualizate de pe forum. Daca e vreo problema, rog moderatorii sa il mute la locul potrivit.

Ce vreau? Sa imi cumpar un Lancer. Intrebarea este cum. Nu am toti banii dar am mai multe posibilitati:

- Credit auto sau de nevoi - platesc mult in plus
- Leasing - platesc mult in plus
- firma unui prieten - solutia la care ma gandesc

Daca as cumpara pe firma, nu as mai plati in plus, dar masina ar fi pe numele firmei lui.. urmeaza ca eu sa ii platesc lunar o suma de bani, pana cand masina va fi achitata in totalitate.. Nici el nu are mare experienta in probleme de genul asta, avand firma de putin timp. Am incredere in el, nu se pune problema. Dar, dupa cat timp ar putea sa imi vanda mie ca persoana fizica masina, si la ce pret? Stie cineva daca mi-o poate vinde pe 1 leu, sau ceva de genu? Masina va fi achitata cu banii jos(cand va fi cumparata de la dealer)

Stie cineva cu cat sunt mai mari taxele pentru impozit, asigurare, etc, daca masina e pe firma? Ce alte dezavantaje ar mai fi?

De asemenea, am intrebat in Germania, la un dealer, cat trebuie sa platesc pt un Lancer.. pretul cu sau fara TVA. Mi-a raspuns ca voi plati doar suma fara tva, tva-ul urmand sa il platesc in tara. Are idee cineva daca e corecta aceasta informatie, si daca da, cum va trebui as platesc acest TVA? In Romania stiu ca se plateste pretul intreg, cu tot cu TVA, urmand sa iti recuperezi TVA-ul la plata impozitelor(pe care nu le mai platesti, ceva de genul asta).

Multumesc pentru raspunsuri.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Mai 30, 2008 3:30 pm

O sa iti spun cum e la mine.
Eu am luat masina in leasing prin firma unde lucrez. Am platit 30% avans, iar restul urmeaza sa ii dau pe o perioada de 5 ani. Cei de la firma se descurca cu deducerea TVA-ului, deci eu tot ce platesc, platesc fara TVA.
In contabilitatea unei firme masina este pe inventar. Valoarea ei ii scade in fiecare an, astfel incat peste 5 ani, cand imi voi trece masina pe nume, voi mai plati TVA-ul pentru un pret de nimic (ceva gen 100 - 200 eur - pretul masinii).
In cazul in care masina e pe firma o sa platesti asigurare cam 800ron/an pentru 20DID. Impozitul nu stiu cat e, dar nu cred ca e o cheltuiala mare.

Cu adusul din Germania si cu TVA-ul nu stiu cum e, dar un leasing pentru o masina care e la un dealer in Germania este foarte anevois.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Vin Mai 30, 2008 6:49 pm

Sa ai parte de masinuta cand ti-o vei cumpara! :-)

Ai insa MARE grija daca ti-o cumperi pe firma altcuiva, sa fii acoperit in ORICE situatie cu acte pentru masina! Stiu un caz al unui cunoscut care si-a cumparat masina pe firma fratelui si apoi masina i-a fost confiscata! Aici este bine sa te consulti cu un avocat bun
Firma isi deduce TVA-ul daca este platitoare de TVA

Numai bine!

Avatar utilizator
dominus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 11:38 am

Mesaj de dominus » Sâm Mai 31, 2008 2:51 am

cix, imi poti explica te rog putin mai in detaliu cum functioneaza leasing-ul prin firma la care lucrezi? Este exact ca si cum m-as duce eu la o firma de leasing sau firma la care lucrezi a apelat la randul ei la o firma de leasing.. Sunt putin confuz aici..

apropo, stie cineva pe la cat ajunge un casco la o masina ca si asta? daca e pe firma?

multumesc pentru atentionare vvede.. ma voi gandi foarte bine la ce voi face..

de cumparatul din germania nu stie nimeni nimic?

multumesc

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Dum Iun 01, 2008 11:16 am

In cazul meu, firma unde lucrez are mai multe masini luate in leasing, asa ca era deja formata o relatie cu firma de leasing. Astfel am obtinut si o dobanda mai buna decat cea pe care o au ei publicata. Este vorba de Unicredit Tiriac Leasing iar dobanda pe care o am e de 6,5% pe an (sper ca nu e nici o problema ca am scris numele firmei).
Legatura cu firma de leasing a tinut-o seful meu. Totusi, cred ca daca ai o inputernicire din partea firmei o sa te poti ocupa si tu de asta, dar niste semnaturi de la director tot o sa ai nevoie.

Nu stiu daca toti clientii care au masini in leasing la ei au aceeasi oferta de asigurare casco, dar eu platesc 1040eur/an, iar daca ar fi fost sa am masina si sa merg separat la firma de casco as fi platit peste 1400eur. Asta cred ca face parte din contractul pe care il are firma de leasing cu cea de asigurari. Asigurarea este Omniasig.

Avatar utilizator
valy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 27, 2008 9:38 pm

Mesaj de valy » Lun Iun 02, 2008 10:07 pm

Hai sa iti explic cum e la mine.
Firma este a mea ( nu stiu cat de bun iti este prieten, ai mare grija masina in cazul tau este a firmei).
Io am luat masina in leasing pe 4 ani avans 30 % valoare reziduala inclusa in rata.
Banca cu care lucrez este Unicredit.
Mai exact :
Pretul de achizitie 21.774 ( fata de pretul de baza s-au adaugat culoarea si doua accesorii - terminal toba si eleron).
Avans 6532 Euro , valoarea finantata 15.241, plus un comision management 2% ( 435 Euro ).
Rata pe luna este de 441 Euro + Casco ~110 Euro / luna ( Omniasig )
La inceput am primit factura pentru Avans si taxa de management si am mai primit o factura de 200 euro - costuri inregistrare auto.
Nu m-am dus eu la firma de leasing si nici tu nu trebuie sa faci acest lucru. In momentul in care m-am hotarat sa iau masina am cerut proforma de la dealer. Ei lucreaza deja cu anumite banci si nu trebuie decat sa le duci un set de acte. Ideea sta in felul urmator:
Eu am o amica cu o firma de brokeri care se ocupa de tot dosarul tau fara ca pe tine sa te coste ceva. Fie ca iti face dealerul sau firma de brokeri dosarul uunl din ei isi ia comision pentru treaba asta. Evident ca am apelat la ea cu dosarul ca nu aveam nici un beneficiu daca isi lua dealerul comision si la dosarul de leasing.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Iun 02, 2008 10:30 pm

QUOTE (valy)Rata pe luna este de 441 Euro + Casco ~110 Euro / luna ( Omniasig )

Cum se face ca tu platesti asa de mult pe casco? :shock: Eu am tot Unicredit + Omniasig si platesc casco 87eur/luna. Poate e din cauza ca firma are luate mai multe masini prin ei.

Avatar utilizator
dominus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 11:38 am

Mesaj de dominus » Mar Iun 03, 2008 3:26 pm

Am vorbit astazi cu un dealer din Germania.

El mi-a spus ca sunt diferente intre materialele de pe masinile aduse pentru Romania si cele pentru Germania. Si mai zicea ca sunt diferente si la garantie si inca ceva standard de securitate paremi-se.

Poate cineva care si-a cumparat masina din Germania sa confirme sau sa infirme aceste lucruri?

Multumesc

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Mar Iun 03, 2008 5:44 pm

Ce sa zica si el...?...ca alea din Germania sunt mai slabe?

Avatar utilizator
dominus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 11:38 am

Mesaj de dominus » Mar Iun 03, 2008 7:33 pm

pai de aia intreb.. ca nu vreau sa-l cred pe cuvant.. adevarul e ca am auzit si eu legende, nu neaparat despre mitsu.. cu calitate diferita.. la renault megane de ex, se vede si din preturi acest lucru.. japonezii nu sunt francezi.. dar totusi, tot oameni sunt si ei.. eventual cineva care si-a luat masina de dincolo poate confirma sau infirma aceste zvonuri..

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori