Supraturare Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
crispet2012
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Dum Apr 22, 2012 8:13 am

Mesaj de crispet2012 » Joi Ian 21, 2016 2:28 pm

Am un Outlander fabricat in 2008 cu motor BSY de VW.
Eram pe autostrada si rulam cu 130 km/h. La un moment dat mi-a scazut puterea. Am redus in viteza a 5-a si la revenirea in viteza a 6-a motorul s-a supraturat pana pe la 10000 rpm cu ruperea unei biele si spargere bloc.
problema este ca vreau sa aflu de ce s-a intamplat acest lucru pana sa repornesc masina cu alt bloc nou.
Multumesc

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO V
Mesaje: 392
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 11:54 am

Mesaj de cristi4x4 » Joi Ian 21, 2016 7:05 pm

Turbina....a bagat uleiul in admisie.Nu porni motorul cu aceasta turbina.De asemenea trebuie curatat,splat tot traseul de admisie inclusiv intercoolerul.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO III
Mesaje: 175
Membru din: Vin Iul 11, 2014 8:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Vin Ian 22, 2016 12:58 pm

Imi pare rau de incidentul lui Crispet, insa nu e prima data cand aud ca a crapat blocul din cauza supraturarii, si nu pot sa nu ma intreb, de ce nu se limiteaza electronic turatia pana la o valoare care sa nu provoace pagube? Evo din ce stiu vine cu rev-limiter, si am vazut ca se poate "pune" si chiar daca nu e implementat din fabrica pe unele masini. Dar de ce nu e prezent la toate masinile?

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1733
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 22, 2016 1:59 pm

Rev-limiter au toate masinile acum, dar unui motor diesel care a luat-o pe ulei degeaba ii tai alimentarea cu carburant, scanteie nu are...salvarea ar fi sa ii obturezi complet admisia, dar cine se arunca sa-si indese fesu in motor cand face ca toti dracii sad.gif Clapeta de aer dintr-un diesel nu stiu cum functioneaza si cat etanseaza atunci cand e inchisa, dar am vazut multe masini cu cheile scoase care se turau pana ramaneau fara ulei sau crapa ori se cala motorul.

Runaway diesel pe youtube... ti se face parul maciuca.

Daca ramanea in viteza 6 si reusea sa o opreasca in viteza cu franele poate salva motorul, dar sincer mai bine lasi motorul sa bubuie decat sa-ti risti viata facand manevre.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO III
Mesaje: 175
Membru din: Vin Iul 11, 2014 8:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Vin Ian 22, 2016 2:22 pm

Incredibil huh.gif e prima data cand aud de fenomenul asta.

Mersi Alex, m-am lamurit si eu acum.
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway

Avatar utilizator
crispet2012
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Dum Apr 22, 2012 8:13 am

Mesaj de crispet2012 » Vin Ian 22, 2016 4:30 pm

Multumesc tuturor.
De fapt stiam aceste explicatii si greu pot accepta acest lucur mai ales ca am rulat mai mult in afara orasului.
Sa va spun ce am verificat: de la inceput am verificat nivelul de ulei - desi am pierdut mult ulei prin spartura din bloc, nivelul de ulei era la maxim, desi adaug ca metin nivelul de ulei intr semen.
Apa in ulei nu am gasit asa ca a ramas motorina.
Am inceput verificarile.
Am inceput cu turbosuflanta - am dus-o la verificat echilibrare+ segmenti - este OK dar pentru orice eventualitate am schimbat segmenti de etansare si evident am re-echilibrat-o.
Am verificat si intercooler-ul si traseul de admisie - fara ulei, chiar uscat.
Azi am dus si pompele injector la verificat si reparat la Bosch pe Alexandriei.
Astept.
Eu banuiesc si ECU pentru ca un diesel are limitare la turatia maxima de mers in gol la 110% din turatia nominala.
Greu accept ca motorul a luat-o pe ulei sau ca uleiul strans in intercooler a partruns in motor - eu am verificat intercooler-ul in vara trecuta si era Ok!
Cam asta este - va tin la curent

Apropos: eu de cate ori am vazut pe cineva in dificultate m-am oprit si am incercat sa ajut.
Vreau sa va spun ca nimeni nu a oprit sa ma intrebe de ajutor, mai ales ca iesea fum cat cuprinde de sub capota. Chiar si masina de militia a trecut nepasatoare pe langa noi.
Era de 26 decembrie, a doua zi de Craciun pe A2! Poate de aceea

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1733
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Dum Ian 24, 2016 10:00 am

Noi putem doar sa ne dam cu parerea aici, tu stii cel mai bine normal.

Nu stiu in ce punct pe admisie sunt reintroduse gazele de carter, ar veni si de acolo o sursa de combustibil daca ar scapa prea multe gaze, dar nu cred ca ar fi suficient sa se autotureze pana la distrugere...

Deci daca n-a luat-o pe ulei atunci a primit prea multa motorina?

Toate cele bune blush.gif

Avatar utilizator
SEBASTIAN_RC
EVO III
Mesaje: 141
Membru din: Vin Aug 01, 2014 5:13 pm

Mesaj de SEBASTIAN_RC » Dum Ian 24, 2016 10:31 am

QUOTE (crispet2012 @ Jan 21 2016, 04:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Am un Outlander fabricat in 2008 cu motor BSY de VW.
Eram pe autostrada si rulam cu 130 km/h. La un moment dat mi-a scazut puterea. Am redus in viteza a 5-a si la revenirea in viteza a 6-a motorul s-a supraturat pana pe la 10000 rpm cu ruperea unei biele si spargere bloc.
problema este ca vreau sa aflu de ce s-a intamplat acest lucru pana sa repornesc masina cu alt bloc nou.
Multumesc

10 000 rpm, greu de masurat, dar cert este ca nu esti primul care pateste asta.
In 99% dintre cazuri se datoreaza ueliului sau motorinei trase direct pe admisie, independent de injectie si motorul se accelereaza foarte mult fara sarcina.
Are loc un fenomen de autoalimentare si fiind un motor cu autoaprindere el se autoambaleaza, independent de comenzile ecu, cat de mult poate in limita combustibilului tras pe admisie.
De obicei este o problema de etansare a turbocopresorului pe partea de admisie, adica la etansarea compresorului, scapa ulei in admisie pe langa ax.
Acest ulei ajunge in admisie sau se strange in intercooler pana la refuz apoi urmeaza autoalimentarea si autoambalarea.
Rezultatul este de rupere biela care de obicei sparte blocul.
ATENTIE !!! - cine ajunge in situatia asta lasa masina sau o cupleaza in treapta de viteza cat mai mare si franeaza pana se opreste motorul, doar asa il puteti salva si pana la inlocuirea turbinei si curatarea traseului nu se porneste motorul.

Cel care a verificat turbina si a spus ca e in regula, dupa un astfel de incident ... habar nu are ce vorbeste. Turbina se alimenteaza cu ulei la 7 bari se incalzeste si se roteste cu jet de aer, iar atunci se vede daca scapa sau nu. Nu e suficient sa ii verifici jocurile... nu faci nimic asa.

Cine doreste poate sa ma contacteze sa verificam turbina, sa o reconditioneze cu piese de calitate si sa o echilibreze peste turatia care a fost echilibrata din fabrica.
Dupa 10 ani de tuning am gasit cu greu o colaborare serioasa in acest sens care sa ne permita sa ridicam calitatea turbinelor stoc.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO V
Mesaje: 392
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 11:54 am

Mesaj de cristi4x4 » Lun Ian 25, 2016 11:31 am

Am una care scapa uleiul in admisie.Provine de pe Patrolul meu si este un Garret.Am fost atent la nivelul de ulei si nu am patit ce a patit colegul de mai sus.Jocul in ax e foarte mic,dar baga ulei in intercooler,care mai devreme sau mai tiirziu ajungea in admisie.Eu le trimit la reconditionat in Ungaria,dar daca zici ca o poti echilibra corect o sa te conctantez.De fapt la o turbina asta este si marea arta...echilibratul.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator