Climatizare automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
goldeye3002
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 29, 2008 9:57 pm

Mesaj de goldeye3002 » Lun Ian 26, 2009 2:26 pm

Te pomeni ca ai incalzire stationara si incalzire in volan...la -14 si plasticul din masina luceste, sa nu zic de volan cat ii de rece, de se misca pielea de pe volan...

Avatar utilizator
Prime
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 25, 2008 11:59 am

Mesaj de Prime » Lun Ian 26, 2009 10:04 pm

Crezi ca eu vorbesc de primele 3 minute cand am urcat in masina? Discutam de aerul conditionat si de lipsa caldurii in masina IN MERS, deci dupa ce s-a incalzit motorul.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Mar Ian 27, 2009 11:49 am

Colegii care au probleme cu aburirea geamurilor si climatizare automata.
Incercati sa lasati ventilatorul pe AUTO si directia aerului pe la picioare si parbriz.
Pentru inceput incercati cu AC off si daca incepe sa se abureasca treceti pe AC on.

La Astra in 3 ani nu cred ca mi s-au aburit geamurile de mai mult de 3 ori (AC-ul fiind off, 1 persoana in masina si temperatura 20-21*C - merg prin oras cam 9km si nu ma mai dezbrac de geaca).
Imi cer scuze pentru comparatia cu Astra

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mar Ian 27, 2009 11:53 am

Ia reciteste ce s-a scris pana acum inainte sa vii cu sfaturile astea.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Mar Ian 27, 2009 12:45 pm

Fastcarjunkie ai scris la un moment dat:

QUOTE (fastcarjunkie @ Jan 12 2009, 03:44 PM) Pe vent. si directie "auto" (cu AC on evident) la un moment dat incepe sa se abureasca parbrizul, chiar si singur in masina fiind, iar cand sunt 2-3 pers. geamurile laterale spate sunt complet aburite.
Pentru a preveni lucrul asta, am constatat ca pe directie "picioare+geam" (diferite proportii) si vent. minim ~2/3 (mai raman 2 trepte pana la max. din cate tin minte) din scala se mentin dezaburite geamurile. Vent. 1/2 sau 2/3 e musai pt. obtinerea unui aproximativ confort termic la sub ~+5 grade temp. mediului.
Iar eu am scris:
QUOTE (vvede @ Jan 27 2009, 11:49 AM) Colegii care au probleme cu aburirea geamurilor si climatizare automata.
Incercati sa lasati ventilatorul pe AUTO si directia aerului pe la picioare si parbriz.
Pentru inceput incercati cu AC off si daca incepe sa se abureasca treceti pe AC on.
Diferenta intre cele 2 setari: tu setezi pe manual ventilatorul si pozitia aeratoarelor sau pe automat aeratoarele si ventilatorul. Eu am zis ventilatorul pe AUTO si aeratoarele pe la parbriz si picioare

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mar Ian 27, 2009 1:23 pm

Cu o persoana merge treaba asta... dar cu mai multe nu e valabila decat daca pornesti AC-ul... de fapt daca tii AC-ul pornit nu se mai abureste in veci nimic in masina .

Dar noi vorbeam de altceva aici

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mie Ian 28, 2009 3:05 pm

QUOTE (vvede @ Jan 27 2009, 12:45 PM) Diferenta intre cele 2 setari: tu setezi pe manual ventilatorul si pozitia aeratoarelor sau pe automat aeratoarele si ventilatorul. Eu am zis ventilatorul pe AUTO si aeratoarele pe la parbriz si picioare
Ca fapt divers cuvantul cheie este "constatare" adica dupa incercari repetate am ajuns la un oarecare optim descris de mine (adica nu am descris toate combinatiile pe care le-am facut pana am ajuns la acel optim, intelegi tu cum e cu setarili?).

Asa, sa revenim, din moment ce am precizat ca ventilatorul "pe modul manual" (ca sa fim politically corect) e dat destul de tare ca sa mentina cat de cat dezaburite geamurile e clar ca daca il dau "pe modul automat" n-o sa obtin un rezultat mai bun, nu crezi? Stii de ce nu? Pentru ca viteza ventilatorului va fi redusa "in mod automat" pe masura temperatura aerului ce se apropie de temperatura reglata.

Daca temperatura aerului scade, variatia va fi sesizata de catre "sistemul de climatizare automata" ('mi-as p#!@-n el) care probabil va mari putin turatia ventilatorului pana ajunge iar la temperatura dorita.

DECI, in "mod de reglare automat a vitezei ventilatorului" cu aeratoarele pe geam si picioare viteza ventilatorului nu va atinge nici in cele mai umede vise o turatie macar apropiata de cazul cand setata manual decat atunci cand tocmai ai plecat cu masina sau, in mers, simti o nevoie subita sa mergi o perioada cu geamurile deschise la ~0 grade.

QUOTE (Vibe @ Jan 27 2009, 01:23 PM) Cu o persoana merge treaba asta... dar cu mai multe nu e valabila decat daca pornesti AC-ul... de fapt daca tii AC-ul pornit nu se mai abureste in veci nimic in masina .
Ce bine ar fi sa fie cum zici tu, dar am zis, chiar si cu AC on se aburesc putin uneori geamurile spate (la hi-speed am constatat). Daca sta o persoana in spate, sigur se aburesc (mai mult sau mai putin dar se aburesc).

Deci cand am pe cineva in spate e musai sa merg cu AC on SI MA SCOATE DIN MINTI CAND DA PASAGERU' CU MANA PE GEAM sa vada el afara lucru care nici la Oltcit nu mi se intampla asa des.

Apropo, odata, cand aveam pe cineva in spate a inghetat condensul pe geam...

Eu zic ca e clar pt. oamenii normali la cap ca e ceva in neregula cu instalatia de climatizare a p#@dii de la Lancer 08.

Avatar utilizator
goangaus
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Lun Oct 29, 2007 5:28 pm

Mesaj de goangaus » Mie Ian 28, 2009 3:32 pm

QUOTE (fastcarjunkie @ Jan 28 2009, 03:05 PM) Ca fapt divers cuvantul cheie este "constatare" adica dupa incercari repetate am ajuns la un oarecare optim descris de mine (adica nu am descris toate combinatiile pe care le-am facut pana am ajuns la acel optim, intelegi tu cum e cu setarili?).

Asa, sa revenim, din moment ce am precizat ca ventilatorul "pe modul manual" (ca sa fim politically corect) e dat destul de tare ca sa mentina cat de cat dezaburite geamurile e clar ca daca il dau "pe modul automat" n-o sa obtin un rezultat mai bun, nu crezi? Stii de ce nu? Pentru ca viteza ventilatorului va fi redusa "in mod automat" pe masura temperatura aerului ce se apropie de temperatura reglata.

Daca temperatura aerului scade, variatia va fi sesizata de catre "sistemul de climatizare automata" ('mi-as p#!@-n el) care probabil va mari putin turatia ventilatorului pana ajunge iar la temperatura dorita.

DECI, in "mod de reglare automat a vitezei ventilatorului" cu aeratoarele pe geam si picioare viteza ventilatorului nu va atinge nici in cele mai umede vise o turatie macar apropiata de cazul cand setata manual decat atunci cand tocmai ai plecat cu masina sau, in mers, simti o nevoie subita sa mergi o perioada cu geamurile deschise la ~0 grade.


Ce bine ar fi sa fie cum zici tu, dar am zis, chiar si cu AC on se aburesc putin uneori geamurile spate (la hi-speed am constatat). Daca sta o persoana in spate, sigur se aburesc (mai mult sau mai putin dar se aburesc).

Deci cand am pe cineva in spate e musai sa merg cu AC on SI MA SCOATE DIN MINTI CAND DA PASAGERU' CU MANA PE GEAM sa vada el afara lucru care nici la Oltcit nu mi se intampla asa des.

Apropo, odata, cand aveam pe cineva in spate a inghetat condensul pe geam...

Eu zic ca e clar pt. oamenii normali la cap ca e ceva in neregula cu instalatia de climatizare a p#@dii de la Lancer 08.
Exact. Si eu patesc aceleasi chestii. Vineri am proba de drum si apoi programare in service, sper sa rezolv problema asta si inca alte cateva. Noroc ca mai exista persoane in service-ul de pe Metalurgiei cu care poti discuta si care isi dau interesul sa te multumeasca. Macar atat...

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Mie Ian 28, 2009 4:13 pm

Imi dau cu parerea si eu. La tractorul meu se aburesc geamurile chiar si cu ac pe auto. Alea de pe spate mai ales. (ma rog, eu am si loc indeajuns)
Insa retineti o chestie. SI asta e valabila cam la orice masina cu AC. Ac-ul are si o parte de dezumidificare (greu de pronuntat ). Care merge si functioneaza atita vreme cit compresorul de la climatizare functioneaza. Buba aici: compresorul de AC nu mai functioneaza sub 4 grade (sau pe acolo, nu e sigur). EU banui ca aici e problema.
Acu aruncati cu ceva in mine.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Mie Ian 28, 2009 5:01 pm

Eu am expus parerea mea si experienta pe care am acumulat-o la masina cu climatizare automata (Astra si nu numai). Mi-am cerut scuze pentru comparatie si am sperat ca va va ajuta postul meu. Inca o data imi cer scuze ca v-am deranjat.
Offtopic:
QUOTE (fastcarjunkie @ Jan 28 2009, 03:05 PM) (...)(... intelegi tu cum e cu setarili?) (...)
Da inteleg "cum e cu setarili" si nu cred ca e nevoie sa ne deranjam reciproc. Multumesc. END!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 32 vizitatori