Scris: Mie Dec 10, 2014 2:48 pm
Salut,
De vreo 4 luni sunt mandrul posesor al unui Lancer din 2008, varianta diesel cu 6+1 trepte, full-option. Am asteptat un pic pana sa scriu acest topic, fiindca am vrut sa judec masina cat de cat obiectiv, si nu sub influenta entuziasmului de dupa cumparare; singura problema e ca acel entuziasm inca persista. Deoarece majoritatea cunoasteti masina deja, o sa incerc sa expun niste pareri pragmatice, care totusi sa fie utile si pentru cei care intentioneaza s-o cumpere.
Am luat-o de la un vanzator privat, cu 8000 euro, si ~130000 km in bord, cu jante si anvelope de iarna incluse in pret, amortizoare noi, si revizia facuta cu putin inainte. La reprezentanta a trecut cu brio testele, cu exceptia a 2 discuri de frana pe care le-am schimbat mai apoi (+placute bineinteles).
Pana acum am in jur de 3000 km facuti, inclusiv un drum de Viena, unde am putut intr-adevar sa vad ce poate, pe autostrada; si overall, treaba sta cam asa:
Optiuni/dotari:
- jante aliaj de 18":
PRO: dau un aspect foarte placut si sportiv masinii; imbunatatesc stabilitatea
CONTRA: in combinatie cu suspensiile tari, tind sa scada putin confortul pe drumurile patriei, facand-o destul de zgomotoasa (aici intervine si antifonarea pe care imi dau seama ca nu s-a insistat foarte mult)
IMPRESIE: imho, ar trebui sa fie prezente pe orice Lancer. Plusul pe care-l aduce aspectului compenseaza pentru scaderea confortului.
Tin pe aceasta cale sa-mi si cer scuze fata de Malakai, caruia ii propusesem un schimb cu jante pe 16", dar pana la urma dupa multe lupte interne, nu m-a lasat inima sa-l duc la capat.
- tapiterie piele + incalzire in scaune:
PRO: scaunele sunt foarte, foarte confortabile (mai ales cele din spate), se intretin destul de usor, si dau un mare plus aspectului interior; pielea perforata se comporta onorabil pe timp de vara
CONTRA: friguroase iarna (in fata problema dispare imediat ce se incalzesc); se uzeaza relativ usor pe marginile exterioare
IMPRESIE: din nou o optiune pe care eu personal o apreciez. parerile sunt impartite
- keyless go & entry:
IMPRESIE: iti dai seama cat de utila e, abia dupa ce o ai. E foarte comod sa te folosesti de masina fara sa scoti cheile din buzunar. Mai ales iarna.
- navigatie + sis audio (Rockford Fosgate):
PRO: calitate foarte buna a sunetului (incercati sa faceti rost de muzica necompresata (FLAC, WAV, 320kbps MP3 etc), veti vedea diferenta )
CONTRA: update-uri costisitoare la navi; nu se pot incarca direct MP3-uri sau orice alt format. Pentru a le stoca, melodiile trebuie intai scrise pe un AudioCD, si apoi sistemul va face automat Record cand il introduceti.
IMPRESIE: pentru navi, exista destule solutii aftermarket, inclusiv cu Android. Nu stiu cat de reliable sunt, sau cat de bine se integreaza cu masina, dar am citit reviewuri chiar bune despre ele. Nu e neaparat un 'must'. Sistemul audio in schimb...
- in rest, bixenoane adaptive, body-kit sport, geamuri electrice, pilot automat, proiectoare ceata, detector de radar in bara, senzori parcare, imobilizator ...nu cred ca are rost sa le detaliez pe acestea.
Consum:
Autostrada: 5.1% (pana in Viena) - inapoi am venit pe-o ploaie groaznica, care batea fix din fata, si am scos 6% - e normala cresterea asta? (pentru soferii cu "vechime").
Afara orasului: 5.2 - 5.5
In oras: 7.5-9, insa noaptea am scos si sub 7 (depinde cat circuli, si daca e trafic). Acuma iarna, am scos si putin peste 10.
Siguranta:
--- Pana acum nu mi-a dat emotii, insa are cam toate dotarile de siguranta si stabilitate de care ai nevoie, plus airbag-uri pe toate partile. Mai mult de-atat, mie imi inspira un sentiment de siguranta mult mai accentuat fata de alte sedan-uri. Aici cred ca intervin jantele de 18", bara de stabilitate montata in spatele motorului, si feedback-ul de la roti transmis foarte fidel prin volan.
--- Eu am varianta cu bixenoane, si vizibilitatea pe timp de noapte este ireprosabila.
--- Oglinzile sunt mari, si ofera si ele o vizibilitate foarte buna.
--- Franele mi se par un pic subdimensionate. Discuri si placute am KTM. Poate ca din cauza lor e, nu stiu.
Confort:
--- Masina e un pic zgomotoasa, si multi scot asta in evidenta, insa adevarul e undeva la mijloc; in sensul ca nici pe departe nu te simti ca in tractor in ea. Si pana la urma e un diesel, e normal sa fie un pic mai zgomotos. La viteza mare insa, zgomotul curentilor de aer se face destul de simtit, dar de asta se ocupa sistemul audio, cel putin in cazul meu Am vazut asta si pe alte modele din clasa, deci n-o s-o iau ca pe un minus semnificativ.
--- Scaunele sunt foarte comode, iar daca sunt si reglate corect, nu veti avea nicio problema cu spatele chiar si dupa ore bune de condus.
--- In spate este destul spatiu, si din nou, e foarte foarte comoda datorita ergonomiei banchetei.
*sincer nu stiu varianta cu tapiterie textila daca are acelasi model de scaune
--- Comenzile sunt toate la indemana. Pe versiunea cu navigatie ai cam tot ce-ti trebuie pe volan sau touch, iar controalele pentru clima sunt iarasi bine pozitionate.
Probleme:
--- cred ca mi s-a dus motorul aerotermei fiindca face foarte urat cand pornesc AC-ul. Am vazut ca si sobolanu' a avut problema asta asa ca i-am trimis un mesaj.
--- mi s-a intamplat de 2-3 ori, ca atunci activam faza lunga, sa am un delay de cateva secunde pana sa se faca schimbarea. De cele mai multe ori se schimba instant, dar uneori apare si intarzierea asta, si nu stiu daca-i ok.
--- de doua zile, dimineata imediat dupa ce aprind farurile (cele de intalnire), au un mic flicker, care tine cam 5-10 secunde si se manifesta de 2-3 ori. Din nou, nu stiu daca-i normal la xenoane, asa ca o sa merg sa verific.
Alte probleme nu am avut, si sper nici sa nu am prea curand.
Aspect:
E un Lancer X, arata bestial. Nu-i chiar asa "nervos" ca Evo-ul datorita micilor diferente de constructie, insa cu un front lip, un spoiler si o revopsire a grilei frontale, cu siguranta devine o masina care intoarce capete; eu intorceam capul dupa ea chiar si fara acestea.
Concluzie:
De cand a aparut masina in 2007-2008, m-am indragostit de ea, si de-atunci am tot urmarit-o. Cunoscandu-i micile minusuri, eram ca la scoala cand inchideam ochii si-asteptam vaccinul, oarecum ma pregatisem mental pentru ele. Dar surpriza! Nu erau nici pe departe, asa semnificative. Iar dupa primul drum lung, am fost convins ca am facut alegerea buna. E O PLACERE SA O CONDUCI! Asta-i adevarul. Si daca ar trebui sa fac alegerea asta inca de 5 ori, tot la Lancer as ramane.
Repet, E O PLACERE SA O CONDUCI! Cand o calci, cum a trecut de 1800, o simti cum tasneste; iar raspunsul volanului parca iti spune sa stai linistit ca masina e bine ancorata in drum.
Future work: - aici astept si sfaturile voastre
1) polish sau folie neagra mata - sper pana la primavara sa ma decid
2) eleron - nu stiu daca ar arata bine cu cel de Evo, sau sa merg pe cel clasic, un pic mai "scund".
3) camera de marsalier - inca nu am apucat sa studiez cum e cu montajul, fiindca am citit ca pe navigatia originala e mai tricky
4) revopsire/imbracare volan + nuca schimbator - s-au uzat destul de repede
5) schimbare admisie aer, cu un K&N sport - un mecanic mi-a zis ca face mai mult rau motorului, si mi-a cam taiat din avant. Dar o sa mai cercetez...
O sa revin si cu poze dupa ce ii aduc macar o parte din imbunatatirile de mai sus. Momentan e varianta stock pe care o stie toata lumea. Negru, cu geamuri fumurii pe spate. Aveam si pe fata, dar n-am reusit sa trec de RAR cu ele )
Sunt foarte mandru si incantat de ea, si nimic nu-i mai placut decat sa muncesti pentru ceva, si dup-aia sa ai satisfactia si sentimentul ca ai facut o alegere buna. Sper ca n-am omis niciun aspect, si daca am facut-o, va rog sa-mi spuneti si completez.
Pana data viitoare, drumuri bune.
Daniel
De vreo 4 luni sunt mandrul posesor al unui Lancer din 2008, varianta diesel cu 6+1 trepte, full-option. Am asteptat un pic pana sa scriu acest topic, fiindca am vrut sa judec masina cat de cat obiectiv, si nu sub influenta entuziasmului de dupa cumparare; singura problema e ca acel entuziasm inca persista. Deoarece majoritatea cunoasteti masina deja, o sa incerc sa expun niste pareri pragmatice, care totusi sa fie utile si pentru cei care intentioneaza s-o cumpere.
Am luat-o de la un vanzator privat, cu 8000 euro, si ~130000 km in bord, cu jante si anvelope de iarna incluse in pret, amortizoare noi, si revizia facuta cu putin inainte. La reprezentanta a trecut cu brio testele, cu exceptia a 2 discuri de frana pe care le-am schimbat mai apoi (+placute bineinteles).
Pana acum am in jur de 3000 km facuti, inclusiv un drum de Viena, unde am putut intr-adevar sa vad ce poate, pe autostrada; si overall, treaba sta cam asa:
Optiuni/dotari:
- jante aliaj de 18":
PRO: dau un aspect foarte placut si sportiv masinii; imbunatatesc stabilitatea
CONTRA: in combinatie cu suspensiile tari, tind sa scada putin confortul pe drumurile patriei, facand-o destul de zgomotoasa (aici intervine si antifonarea pe care imi dau seama ca nu s-a insistat foarte mult)
IMPRESIE: imho, ar trebui sa fie prezente pe orice Lancer. Plusul pe care-l aduce aspectului compenseaza pentru scaderea confortului.
Tin pe aceasta cale sa-mi si cer scuze fata de Malakai, caruia ii propusesem un schimb cu jante pe 16", dar pana la urma dupa multe lupte interne, nu m-a lasat inima sa-l duc la capat.
- tapiterie piele + incalzire in scaune:
PRO: scaunele sunt foarte, foarte confortabile (mai ales cele din spate), se intretin destul de usor, si dau un mare plus aspectului interior; pielea perforata se comporta onorabil pe timp de vara
CONTRA: friguroase iarna (in fata problema dispare imediat ce se incalzesc); se uzeaza relativ usor pe marginile exterioare
IMPRESIE: din nou o optiune pe care eu personal o apreciez. parerile sunt impartite
- keyless go & entry:
IMPRESIE: iti dai seama cat de utila e, abia dupa ce o ai. E foarte comod sa te folosesti de masina fara sa scoti cheile din buzunar. Mai ales iarna.
- navigatie + sis audio (Rockford Fosgate):
PRO: calitate foarte buna a sunetului (incercati sa faceti rost de muzica necompresata (FLAC, WAV, 320kbps MP3 etc), veti vedea diferenta )
CONTRA: update-uri costisitoare la navi; nu se pot incarca direct MP3-uri sau orice alt format. Pentru a le stoca, melodiile trebuie intai scrise pe un AudioCD, si apoi sistemul va face automat Record cand il introduceti.
IMPRESIE: pentru navi, exista destule solutii aftermarket, inclusiv cu Android. Nu stiu cat de reliable sunt, sau cat de bine se integreaza cu masina, dar am citit reviewuri chiar bune despre ele. Nu e neaparat un 'must'. Sistemul audio in schimb...
- in rest, bixenoane adaptive, body-kit sport, geamuri electrice, pilot automat, proiectoare ceata, detector de radar in bara, senzori parcare, imobilizator ...nu cred ca are rost sa le detaliez pe acestea.
Consum:
Autostrada: 5.1% (pana in Viena) - inapoi am venit pe-o ploaie groaznica, care batea fix din fata, si am scos 6% - e normala cresterea asta? (pentru soferii cu "vechime").
Afara orasului: 5.2 - 5.5
In oras: 7.5-9, insa noaptea am scos si sub 7 (depinde cat circuli, si daca e trafic). Acuma iarna, am scos si putin peste 10.
Siguranta:
--- Pana acum nu mi-a dat emotii, insa are cam toate dotarile de siguranta si stabilitate de care ai nevoie, plus airbag-uri pe toate partile. Mai mult de-atat, mie imi inspira un sentiment de siguranta mult mai accentuat fata de alte sedan-uri. Aici cred ca intervin jantele de 18", bara de stabilitate montata in spatele motorului, si feedback-ul de la roti transmis foarte fidel prin volan.
--- Eu am varianta cu bixenoane, si vizibilitatea pe timp de noapte este ireprosabila.
--- Oglinzile sunt mari, si ofera si ele o vizibilitate foarte buna.
--- Franele mi se par un pic subdimensionate. Discuri si placute am KTM. Poate ca din cauza lor e, nu stiu.
Confort:
--- Masina e un pic zgomotoasa, si multi scot asta in evidenta, insa adevarul e undeva la mijloc; in sensul ca nici pe departe nu te simti ca in tractor in ea. Si pana la urma e un diesel, e normal sa fie un pic mai zgomotos. La viteza mare insa, zgomotul curentilor de aer se face destul de simtit, dar de asta se ocupa sistemul audio, cel putin in cazul meu Am vazut asta si pe alte modele din clasa, deci n-o s-o iau ca pe un minus semnificativ.
--- Scaunele sunt foarte comode, iar daca sunt si reglate corect, nu veti avea nicio problema cu spatele chiar si dupa ore bune de condus.
--- In spate este destul spatiu, si din nou, e foarte foarte comoda datorita ergonomiei banchetei.
*sincer nu stiu varianta cu tapiterie textila daca are acelasi model de scaune
--- Comenzile sunt toate la indemana. Pe versiunea cu navigatie ai cam tot ce-ti trebuie pe volan sau touch, iar controalele pentru clima sunt iarasi bine pozitionate.
Probleme:
--- cred ca mi s-a dus motorul aerotermei fiindca face foarte urat cand pornesc AC-ul. Am vazut ca si sobolanu' a avut problema asta asa ca i-am trimis un mesaj.
--- mi s-a intamplat de 2-3 ori, ca atunci activam faza lunga, sa am un delay de cateva secunde pana sa se faca schimbarea. De cele mai multe ori se schimba instant, dar uneori apare si intarzierea asta, si nu stiu daca-i ok.
--- de doua zile, dimineata imediat dupa ce aprind farurile (cele de intalnire), au un mic flicker, care tine cam 5-10 secunde si se manifesta de 2-3 ori. Din nou, nu stiu daca-i normal la xenoane, asa ca o sa merg sa verific.
Alte probleme nu am avut, si sper nici sa nu am prea curand.
Aspect:
E un Lancer X, arata bestial. Nu-i chiar asa "nervos" ca Evo-ul datorita micilor diferente de constructie, insa cu un front lip, un spoiler si o revopsire a grilei frontale, cu siguranta devine o masina care intoarce capete; eu intorceam capul dupa ea chiar si fara acestea.
Concluzie:
De cand a aparut masina in 2007-2008, m-am indragostit de ea, si de-atunci am tot urmarit-o. Cunoscandu-i micile minusuri, eram ca la scoala cand inchideam ochii si-asteptam vaccinul, oarecum ma pregatisem mental pentru ele. Dar surpriza! Nu erau nici pe departe, asa semnificative. Iar dupa primul drum lung, am fost convins ca am facut alegerea buna. E O PLACERE SA O CONDUCI! Asta-i adevarul. Si daca ar trebui sa fac alegerea asta inca de 5 ori, tot la Lancer as ramane.
Repet, E O PLACERE SA O CONDUCI! Cand o calci, cum a trecut de 1800, o simti cum tasneste; iar raspunsul volanului parca iti spune sa stai linistit ca masina e bine ancorata in drum.
Future work: - aici astept si sfaturile voastre
1) polish sau folie neagra mata - sper pana la primavara sa ma decid
2) eleron - nu stiu daca ar arata bine cu cel de Evo, sau sa merg pe cel clasic, un pic mai "scund".
3) camera de marsalier - inca nu am apucat sa studiez cum e cu montajul, fiindca am citit ca pe navigatia originala e mai tricky
4) revopsire/imbracare volan + nuca schimbator - s-au uzat destul de repede
5) schimbare admisie aer, cu un K&N sport - un mecanic mi-a zis ca face mai mult rau motorului, si mi-a cam taiat din avant. Dar o sa mai cercetez...
O sa revin si cu poze dupa ce ii aduc macar o parte din imbunatatirile de mai sus. Momentan e varianta stock pe care o stie toata lumea. Negru, cu geamuri fumurii pe spate. Aveam si pe fata, dar n-am reusit sa trec de RAR cu ele )
Sunt foarte mandru si incantat de ea, si nimic nu-i mai placut decat sa muncesti pentru ceva, si dup-aia sa ai satisfactia si sentimentul ca ai facut o alegere buna. Sper ca n-am omis niciun aspect, si daca am facut-o, va rog sa-mi spuneti si completez.
Pana data viitoare, drumuri bune.
Daniel