My Pajero Mk4

Prezinta-ti Pajero-ul (Montero) aici!
Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Lun Sep 24, 2018 10:10 am

Salutare dragi colegi
Dupa ani de cochetare,cercetari,documentari,cautari de informatii,nopti nedormite,certuri infinite si interminabile cu sotia mi-am indeplinit un vis.Mi-am luat un Pajero MK4.Second,deoarece nu-mi permit unul nou.
Suspin dupa acest model de ceva timp si bineinteles mi-am dorit,pe langa faptul ca trebuia sa fie utilitara cu 5 locuri si LWB, sa fie si full option.
Au trebuit sa treaca ceva ani ca sa scada si pretul la acest model.Cand am inceput sa salivez dupa hardughia asta preturile erau pe la vreo 14-15.000 de iepuroi.Cea noua era pe la 34-37.000,utilitara si ea.

Acum ceva date despre masina : LWB,5 locuri,utilitara N1,2007,170 cp,207.000 km.
Masina arata bine pt varsta ei,are si zgarieturi,indoituri,mici defecte estetice dar per total e ok.
Astept sa incep sa o pun la punct.

,,+'' plusuri : e full : piele,full electric,trapa,camera marsarier,gps,system Rockford cu card intern de 40 Gb,Dvd,praguri,carlig, proiectoare ceata,xenon,geamuri ionizate din fabrica……
electric functioneaza cam totul : geamuri,trapa,oglinzi,camera marsarier,clima,scaunele…….doar incalzirea in scaune nu am apucat s-o incerc.
Are carlig.Nu am ce tracta deocamdata,dar e bine ca il are.
Are anvelope noi de vara cu specificatia M+S,dar eu zic ca sunt doar de vara.La ce profil au ma indoiesc sa se descurce bine iarna.Am primit si gumele de iarna,dar nu sunt foarte bune.O iarna merg sigur inca.
Discurile de frana sunt bune
,,-'' minusuri : placutele de frana sunt uzate (masina-i grea),macar discurile sunt ok
Masina trage foarte putin spre dreapta si are o mica trepidatie sesizabila la viteze peste 100 km/h
Trebuiesc schimbate uleiurile si filtrele.In prima faza voi schimba in cutie si motor,iar apoi in diferentiale si reductor.Aici voi avea nevoie de ajutor din partea posesorilor de MK4 ca sa stiu ce uleiuri sa pun:marca,cantitate si specificatii (5w,10w…..)
Daca tot am amintit de cutie,desi sper sa nu fie de acolo,am o ,,problema’’ cand accelerez.Adica atunci cand masina ruleaza,fara sa fie piciorul pe acceleratie,iar apoi apas acceleratia,chiar si finut nu brusc,simt o lovitura/smucitura.Cand pornesc de pe loc nu face asa.Suspectez ceva la cardan.Trebuie sa ma uit pe dedesubt,sa inspectez.
Are ceva rugina pe dedesubt.Va trebui curatat/sablat si apoi tratat.
Are pragurile indoite pe dedesubt.Presupun ca de la vreo ridicare gresita sau sunt slabe ele.
Trebuiesc schimbate ceva brate,bucsi,rotule……+ apoi facuta geometria.
Scaunul e putin rupt (boala lor) si pielea de pe volan se decojeste.
Senzorul in bord ce indica reglajul farurilor este aprins (boala lor).Sper sa nu fie grav ca poate fi costisitoare distractia.
Lipsa jante de rezerva.Voi cumpara un set de jante ca sa nu tot schimb gumele pe jante.Aici inca ma mai gandesc daca sa iau pt jantele ce le voi lua gume de iarna sau niste AT-uri de la BF Goodrich care sa se descurce in toate situatiile:vara,iarna si offroad (soft).
Lipsa un capac sprituitor/stropitor far.
La cheia de rezerva nu merge telecomanda,nu raspunde la comenzi de deschidere/inchidere.Cheia in sine e ok, masina porneste cu ea.Sper sa fie doar bateria de vina.
Barele transversale Thule care sunt pe masina sunt cam fixe.Yalele blocate sau butucii blocati.Aici am o singura cheie doar.In cel mai rau caz butucii se vor inlocui si cheile se vor multiplica.
+ alte mici chestii nu neaparat grave : suruburi lipsa sau elemente de plastic nelalocul lor

Cam atat am descoperit deocamdata,sper sa nu fie si altele mai grave.Nu sunt probleme mari,parerea mea.Sunt constient ca trebuie investit in masina,mi-am asumat riscul la cumparare.Voi incerca sa remediez toate problemele cat mai profesional.Sper ca visul meu sa nu devina cosmar.
Vor urma si poze,iar cand ma apuc de reparat voi documenta totul cu poze.Deocamdata masina se odihneste in garaj,eu fiind plecat din tara.

Pana revin cu noutati astept informatii despre ce uleiuri sa pun la cutie si motor,ce marca de placute sa pun si eventual cei care ati schimbat bratele fata din cauza bucsilor care se duc cat ati dat pe ele.
Multumesc anticipat

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Sep 24, 2018 1:47 pm

Ulei motor-5w30 7,5 L cu filtru cu tot pentru dpf-eu pun Liqui Moly nu numai pe asta ci pe toate masinile care le am.
Ulei cutie automata-ATF Dextron lll intra 11,5 L dar mai mult de 4 nu curge niciodata,ca marca Castrol sau ceva mai scump original Toyota.
Placute de frana ATE,sunt moi si nu uzeaza discurile,franeaza excelent,pret decent.
Brate fata sau spate....uita de Romania au pret de zici ca sunt date cu aur.Eu iau de pe ebay de la englezi.Tot acolo gasesti si bucsi pentru ele.
Socurile la acceleratie.....cruce cardan spate,mai nasol daca e din culisanta sau cel mai rau uzura pinioanelor din diferential.Trebuie desfacut,vazut,verificat.
Cumpara doua seturi de kit reparatie etrieri fata si schimba toate cauciucurile de acolo.Sunt etrieri dechisi cu 4 pistonase fiecare si au prostul obicei de a se bloca.Ca sa nu ai surprize revizia etrierilor e obligatorie cam la 2 ani.
In rest....apa,paie si bataie.

Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Lun Sep 24, 2018 8:00 pm

Multumesc frumos de lamuriri,informatii
Cum schimbati voi uleiul din cutie ca sa se schimbe tot?Cu aparat/pompa speciala care scoate si baga concomitent uleiul?Sau cum?
La diferentiale ce ulei se pune?Marca,vascozitate?Difera cumva uleiul la diferentialul spate fata de cel din fata?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Sep 24, 2018 9:43 pm

Desfaci busonul cutiei din care curg cca 4 litri.Umplerea se face pe joje.Mergi citiva km. dupa care mai repeti procedura de 2 ori.Sau mergi in reprezentanta unde schimb ulei cutie + filtru + garnitura capac + manopera in jur de 2000 lei....nu garantez ca au acea pompa speciala,de obicei nu schimba decit cei 4 litri iar pe factura apar 12.
Ulei diferential fata + spate 75w90 stict norma GL 5.
Ulei cutie de transfer 80w90 strict norma GL 4....in ambele cazuri recomand Valvoline.

Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Mar Sep 25, 2018 1:56 am

Si prin aceasta metoda,destul de simpla zic eu,reusesc sa schimb ulei pe deplin?
Oricum la reprezentanta nu ma duc din cauza preturilor exagerate si ,cum spuneai si tu,nu exista garantia schimbarii totale de ulei.
Deci sa inteleg etapele exact:
1. desfac busonul si las sa se scurga uleiul din cutie.Se scurg aia 4 litri.
2. insurubez busonul la loc
3. aici ce fac mai intai? completez cu 4 litri de ulei prin joja si fac o tura cu masina sau dau o tura cu masina si apoi completez?
4. repet de 2 ori procedura cum spuneai

Reusesc sa completez usor prin joja sau am nevoie de vreo palnie sau furtun subtire? Recunosc ca inca nu am inspectat compartimentul motor pentru ca dupa achizitia masinii am si plecat din tara.
Si filtrul din cutie nu trebuie sa-l schimb? Eu parca l-as schimba. Tu nu-l schimbi deloc? Sau atunci deja sunt alte etape de urmat? Stiu ca daca dai jos capacul atunci trebuie pe langa filtru sa se schimbe si garnitura de etansare.

Stii cumva ce cantitate am nevoie la diferentiale,fiecare in parte,si cutie transfer? Sunt usor de schimbat? Au dop/buson de scurgere si umplere?
Sunt corecte datele tale privind vascozitatea la uleiul din diferential si cel din cutia de transfer?Nu ca ti-as pune la indoiala cunostintele doar ca un alt coleg posesor de MK4 mi-a spus invers vascozitatile la aceste doua uleiuri.Adica la diferential ar veni 80w90 si la cutia de transfer 75w90.Tu spui invers.Oare acum cum e?

Cam atat deocamdata,multumesc

Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Mar Sep 25, 2018 11:14 am

PS: Placutele de frana pe fata au senzor de uzura?
Stii cumva ce marca au etrierii de frana? Abe,Akebono,Sumimoto....sau poate diferi de la masina la masina? Sau pur si simplu scrie pe el si gasesc cand ma bag sub ea? Ca la alegerea placutelor conteaza
Multumesc

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Sep 25, 2018 1:27 pm

Daca nu stii nimic despre masina atunci e bine sa schimbi si filtrul cutiei,se cumpara filtru+garnitura capac.
Umplerea cutiei se face prin joja cu ajutorul unei palnii.Procedura e aia care am explicat-o mai sus.
Etrieri fata eu am pus pe original.
Placutele fata pot avea senzor,adica tablita aia de freaca pe disc cand se uzeaza plachetii,sau nu,depinde de producator.

Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Mar Sep 25, 2018 6:19 pm

Pai asta e ca nu se stie cand s-a schimbat uleiul in cutie si de aceea l-as schimba cu tot cu filtrul aferent. Tin sa cred ca s-a cam ignorat acest lucru,iar la automate ar putea fi probleme grave.
Dar intrebarea mea era ca daca fac cum ziceai tu cum fac la punctul descris de mine? Dupa ce scurg cei 4 litri si pun dopul inapoi ma pot duce fara problema cativa kilometri si apoi sa completez? Nu sunt probleme ca se ruleaza,chiar si putin,fara acei 4 litri lipsa? Aici am nevoie de raspunsul tau
Daca dau jos toata baia de ulei atunci ma gandesc ca se scurg mai mult de 4 litri.Parca raman doar cei 4 litri in convertizor.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mie Sep 26, 2018 1:03 pm

Dupa ce scurgi cei 4 litri completezi cu 4 litri,dai o tura cu masina apoi iar scurgi 4 litri si ii completezi la loc.Daca ai dubii cit s-a scurs ii poti masura cu bidoane de 1,2 sau 5 litri.100-200 de ml plus sau minus nu e bai.
Daca dai capacul de la baie jos or sa curga mai mult de 4 litri mult ramane in convertizor in radiatorul de apa care are si circuit de racire al uleiului din cutie,termoflot si in tot circuitul de ulei.La fel masori cantitatea scursa dupa care completezi la loc.Oricum pe joje ai semne de min-max la rece si la cald.
Nici macar cu acea pompa minune nu poti trage- schimba intreaga cantitate de ulei al unei cv automate.

Avatar utilizator
lee99
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 14, 2013 1:47 am

Mesaj de lee99 » Joi Sep 27, 2018 10:16 am

Hai ca incet-incet ma lamuresc /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" /> ...dar mai exista o intrebare.Dupa scurgerea a celor 4 litri si inainte de a face o tura cu masina pornesc motorul si asa completez?Eventual dupa ce las motorul putin sa mearga,opresc motorul si completez?Sau chiar dupa scurgere si fara a porni motorul completez?Adica fara a porni motorul,direct dupa scurgere,se poate completa?Intra,curge inauntru?Sper sa intelegi ce intreb si imi cer scuze daca sunt enervant. /rolleyes.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":rolleyes:" border="0" alt="rolleyes.gif" />
Uleiul scurs va fi masurat in orice caz sa stiu cat a iesit,iar dupa completare voi verifica pe joja.
Daca se da jos capacul de la baie atunci exista garnitura de schimb sau se pune silicon de etansare?

Scrie răspuns

Înapoi la “Pajero-ul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori