2010 Mitsubishi Pajero SWB 3.2 DI-D SAM
Am si eu cateva poze "de noiembrie" cu Pajero in doua etape de "amenajare"
- Fişiere ataşate
-
- Culori_de_toamna.jpg (1.32 MiB) Vizualizat de 3451 ori
-
- Apus_de_toamna_la_munte_1.jpg (1.5 MiB) Vizualizat de 3451 ori
-
- Apus_de_toamna_la_munte_2.jpg (1.14 MiB) Vizualizat de 3450 ori
-
- Culori_de_toamna_2.jpg (1.48 MiB) Vizualizat de 3458 ori
-
- Culori_in_panta.jpg (1.17 MiB) Vizualizat de 3452 ori
-
- Frunze....jpg (2.51 MiB) Vizualizat de 3479 ori
Ca sa inteleaga "forumistii" ce-i cu pozele de sus, le-am postat la "calendar 2013 luna noiembrie", dar accept "provocarea" lui andrei si imi voi descrie masina:
-Cumparata noua in septembrie 2010, este varianta 3,2 DI-D cu motorul revizuit de 200CP si cutie manuala, iar ca dotari reprezinta categoria de mijloc "SAM", fosta Intense (dupa cum se stie, varianta Invite este cea inferioara, iar Instyle cea superioara).
-La cumparare avea tapiterie partial piele, volan , schimbator si reductor piele, clima automata, geamuri fumurii spate, trepte, faruri ceata, faruri xenon faza scurta (raman aprinse si pe lunga), senzori pe spate, roti 265/60R18 cu cauciucuri H/T, doua baterii., blocaj diferential spate, blocaj diferential central. Pacat ca nu avea bare longitudinale pe acoperis (vechea varianta Intense avea!)
-De la inceput am facut modificarea in autoutilitara N1, consecinta fiind impozitul doar de 480lei/an (in loc de cca 4700lei/an ca autoturism !!) si taxa de prima inmatriculare de cca 600 euro (in loc de cca 6000 euro !!), in schimb in talon apare doar cu 2 persoane iar bancheta spate si centurile aferente au fost demontate (dar ocazional o mai montez!). Oricum, intentia a fost de la inceput sa folosesc masina si pentru expeditii.
Este masina mea unica.
-In acesti doi ani, modificarile au fost:
-Un set suplimentar de roti 235/85R16 cu cauciucuri Sahara Insa Turbo MT, excelente in noroi, unidirectionale (pe sosea fluiera!)
-Set de bare transversale originale Mitsubishi pe acoperis (are 4 puncte de prindere in cele 2 santuri) pe care le-am consolidat aplicand platbande de aluminiu pe ambele fete
-set complet de scuturi ASFIR din dural (foarte importante !)
-bara metalica ARB originala pentru V80
-troliu SuperWinch
-kit suspensie OME pentru V80 pentru o sarcina de +100kg pe fata care a ridicat cu +40-50mm garda la sol
-port bagaj din inox artizanal montat pe cele doua bare
-inlocuite rotile 265/60R18 (cam dure!) cu roti 265/75R16 cu cauciucuri TOYO (silentioase si mai confortabile)
-proiectoare WESEM de ceata pe bara
-flanse de +30mm
-ultima achizitie, un cort rigid de 2 persoane Columbus Variant, minunat pentru expeditii, la care, pentru montaj pe acoperis, a trebuit sa mai asigur un reazem suplimentar in fata (o bara Thule cu prindere cu ghiare)
Urmeaza:
-montare 4 proiectoare de distanta pe acoperis
-montare snorkel
CONCLUZII
Dupa doi ani si 20.000km, pot afirma ca sunt multumit de masina. Contrar prejudecatii ca offroad se poate face doar cu Pajero II (o masina minunata!) avand punte rigida pe spate, consider ca daca un Pajero IV (V80) are:
- rotile potrivite, adica fie 235/85R16, fie 265/75R16 dotate cu cauciucuri MT (repet, Sahara sunt excelente in noroi, nu am ramas niciodata blocat!);
- scuturi de protectie sub motor, cutie si reductor (eu i-am pus si sub rezervor)
- kit de suspensie cu + 50mm,
se poate face un offroad "de bun simt", nu extrem, respectand anumite reguli:
-daca ai rotile pe fata blocate si esti cu reductorul pe 4Llc nu fortezi, mai ales daca esti cu rotile bracate maxim. Ai toate sansele sa rupi o planetara, dar chestia asta este valabila si la o masina cu punti rigide!
-la traversarea peste pietre, trebuie protejate bratele inferioare ale suspensiei (care nu sunt protejate de scut!). Mai bine opresti masina, te dai jos si dai la o parte bolovanul (daca este necesar!)
-daca vrei sa nu ai surprize, nu fa in viteza manevrele de traversare in zonele cu probleme, e mai sigur sa le faci incet si cu simt! Timp este destul!
Mitsubishi Pajero V80 este una din putinele masini care mai are acea maneta mica din dreapta, adica reductorul, comenzile fiind fie mecanice, fie electromecanice. Discovery 3 si 4 sau Toyota LC 120 si 150 nu o mai au!
Cu Pajero iesi din sosea, faci offroad in teren contand pe o mecanica solida, iar cand revii pe autostrada poti merge cu 160 km/h in conditii de siguranta si confort. Cu cate masini se mai poate face asa ceva?
-Cumparata noua in septembrie 2010, este varianta 3,2 DI-D cu motorul revizuit de 200CP si cutie manuala, iar ca dotari reprezinta categoria de mijloc "SAM", fosta Intense (dupa cum se stie, varianta Invite este cea inferioara, iar Instyle cea superioara).
-La cumparare avea tapiterie partial piele, volan , schimbator si reductor piele, clima automata, geamuri fumurii spate, trepte, faruri ceata, faruri xenon faza scurta (raman aprinse si pe lunga), senzori pe spate, roti 265/60R18 cu cauciucuri H/T, doua baterii., blocaj diferential spate, blocaj diferential central. Pacat ca nu avea bare longitudinale pe acoperis (vechea varianta Intense avea!)
-De la inceput am facut modificarea in autoutilitara N1, consecinta fiind impozitul doar de 480lei/an (in loc de cca 4700lei/an ca autoturism !!) si taxa de prima inmatriculare de cca 600 euro (in loc de cca 6000 euro !!), in schimb in talon apare doar cu 2 persoane iar bancheta spate si centurile aferente au fost demontate (dar ocazional o mai montez!). Oricum, intentia a fost de la inceput sa folosesc masina si pentru expeditii.
Este masina mea unica.
-In acesti doi ani, modificarile au fost:
-Un set suplimentar de roti 235/85R16 cu cauciucuri Sahara Insa Turbo MT, excelente in noroi, unidirectionale (pe sosea fluiera!)
-Set de bare transversale originale Mitsubishi pe acoperis (are 4 puncte de prindere in cele 2 santuri) pe care le-am consolidat aplicand platbande de aluminiu pe ambele fete
-set complet de scuturi ASFIR din dural (foarte importante !)
-bara metalica ARB originala pentru V80
-troliu SuperWinch
-kit suspensie OME pentru V80 pentru o sarcina de +100kg pe fata care a ridicat cu +40-50mm garda la sol
-port bagaj din inox artizanal montat pe cele doua bare
-inlocuite rotile 265/60R18 (cam dure!) cu roti 265/75R16 cu cauciucuri TOYO (silentioase si mai confortabile)
-proiectoare WESEM de ceata pe bara
-flanse de +30mm
-ultima achizitie, un cort rigid de 2 persoane Columbus Variant, minunat pentru expeditii, la care, pentru montaj pe acoperis, a trebuit sa mai asigur un reazem suplimentar in fata (o bara Thule cu prindere cu ghiare)
Urmeaza:
-montare 4 proiectoare de distanta pe acoperis
-montare snorkel
CONCLUZII
Dupa doi ani si 20.000km, pot afirma ca sunt multumit de masina. Contrar prejudecatii ca offroad se poate face doar cu Pajero II (o masina minunata!) avand punte rigida pe spate, consider ca daca un Pajero IV (V80) are:
- rotile potrivite, adica fie 235/85R16, fie 265/75R16 dotate cu cauciucuri MT (repet, Sahara sunt excelente in noroi, nu am ramas niciodata blocat!);
- scuturi de protectie sub motor, cutie si reductor (eu i-am pus si sub rezervor)
- kit de suspensie cu + 50mm,
se poate face un offroad "de bun simt", nu extrem, respectand anumite reguli:
-daca ai rotile pe fata blocate si esti cu reductorul pe 4Llc nu fortezi, mai ales daca esti cu rotile bracate maxim. Ai toate sansele sa rupi o planetara, dar chestia asta este valabila si la o masina cu punti rigide!
-la traversarea peste pietre, trebuie protejate bratele inferioare ale suspensiei (care nu sunt protejate de scut!). Mai bine opresti masina, te dai jos si dai la o parte bolovanul (daca este necesar!)
-daca vrei sa nu ai surprize, nu fa in viteza manevrele de traversare in zonele cu probleme, e mai sigur sa le faci incet si cu simt! Timp este destul!
Mitsubishi Pajero V80 este una din putinele masini care mai are acea maneta mica din dreapta, adica reductorul, comenzile fiind fie mecanice, fie electromecanice. Discovery 3 si 4 sau Toyota LC 120 si 150 nu o mai au!
Cu Pajero iesi din sosea, faci offroad in teren contand pe o mecanica solida, iar cand revii pe autostrada poti merge cu 160 km/h in conditii de siguranta si confort. Cu cate masini se mai poate face asa ceva?
Postez cateva poze de la ultima actiune in zona Vf. Tarcul la 2185m
- Fişiere ataşate
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_089.jpg (1.47 MiB) Vizualizat de 3480 ori
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_071.jpg (1.09 MiB) Vizualizat de 3445 ori
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_039.jpg (994.08 KiB) Vizualizat de 3432 ori
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_035.jpg (1.33 MiB) Vizualizat de 3443 ori
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_019.jpg (675.97 KiB) Vizualizat de 3463 ori
-
- Cuntu_Tarcul_Platou_19_21_octombrie_2012_003.jpg (1.68 MiB) Vizualizat de 3449 ori
Zona in care merg des este Cuntu-Vf.Tarcu. Pana la Cuntu , dupa ploi se formeaza balti mari si noroaie in care intri pana la praguri, plus o zona nasoala cu panta si lespezi de piatra care cand sunt ude trebuie atentie. Oricum, traseul asta este prin padure iar daca ramai blocat in noroi ai copaci de care sa te troliezi. De la Cuntu la Tarcu sunt cateva serpentine cu pietre mari pe care le mai scot din pamant tractoarele ciobanilor de la stanele din zona. Am troznit-o de cateva ori pe bolovani, ultima data a trebuit sa demontez scutul de la cutie si sa-l indrept (daca nu l-as fi avut, cine stie ce se intampla pe dedesupt!).
Pun o poza cu urcarea spre Vf. Tarcul, se vede cum drumul in panta este ingust (cu taluz pe laterale) si efectiv nu poti ocoli pietrele mari!
Pun o poza cu urcarea spre Vf. Tarcul, se vede cum drumul in panta este ingust (cu taluz pe laterale) si efectiv nu poti ocoli pietrele mari!
- Fişiere ataşate
-
- Vf._Tarcu_22_iunie_2011_009.jpg (1.33 MiB) Vizualizat de 3486 ori
QUOTE (wall @ Dec 14 2012, 11:11 PM) Vad ca ai trecut-o pe BG. S-a intamplat ceva cu incadrarea la autoutilitare?
Am tinut-o un an pe Bg ca si autoturism, iar atunci cand am inmatriculat-o pe Ro am folosit transformarea in autoutilitara facuta imediat dupa cumparare (intre timp se schimbase legislatia in domeniu si taxa de prima inmatriculare devenise cca 600 euro in loc de peste 6000 euro) cu un an in urma (aveam cartea de identitate pentru autoutilitara N1). Dar am avut ceva de umblat pe la RAR pana am rezolvat-o, am platit 600 euro, iar acuma platesc impozit 480lei/an
Am tinut-o un an pe Bg ca si autoturism, iar atunci cand am inmatriculat-o pe Ro am folosit transformarea in autoutilitara facuta imediat dupa cumparare (intre timp se schimbase legislatia in domeniu si taxa de prima inmatriculare devenise cca 600 euro in loc de peste 6000 euro) cu un an in urma (aveam cartea de identitate pentru autoutilitara N1). Dar am avut ceva de umblat pe la RAR pana am rezolvat-o, am platit 600 euro, iar acuma platesc impozit 480lei/an
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori