Compresie Lancer X 1.6 ?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
Scottishman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 07, 2014 4:51 pm

Mesaj de Scottishman » Mar Dec 01, 2015 10:32 pm

Rog posesorii de Lancer X 1.6 si 1.5 sa-mi spuna daca au observat urmatoarea problema :

Parchez masina in panta, ( maxim 10% inclinatie) in viteza 1 sau march-arriere, fara frana de mana trasa. Masina o ia la vale dupa cateva secunde, indiferent de viteza in care se afla. Teoretic, in vit 1 ar trebui sa o tina pe loc...ceea ce nu se intampla. In celelalte viteze, o ia si mai repede la vale, in hopurile specifice datorate decompresiei alternative ale pistoanelor.
Pareri ? masina e noua, abia 10.000 km are, motorul trage extrem de bine, nu consuma ulei, nu exista martori pe bord aprinsi, etc.

Sa nu uit, nu-mi tineti prelegeri despre importanta si folosirea franei de mana. Ma intereseaza exclusiv daca e normal ca (,) compresia in prima viteza sa nu fie in stare sa tina masina pe loc.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Mie Dec 02, 2015 1:54 pm

Este o problema extrem de delicata. Eu as zice ca e mai degraba un "feature" nu un "bug". Ambreiajul cum ti se pare? Eu pe el il suspectez, mai cu seama uzura prematura a discului. Compresia se pierde oricum foarte incet, pentru ca din cate stiu, cand stationeaza si se afla in viteza, "sta" intr-un singur piston. M-ai facut curios sa vad cum e la a mea. Am pornire din telecomada si nu o las niciodata in viteza, mai ales ca acum iarna, inainte sa cobor o pornesc de la geam.

Later edit: Daca cuplezi treapta I inainte de oprirea motorului, opresti motorul si iei piciorul de pe ambreiaj, face la fel?

Avatar utilizator
Scottishman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 07, 2014 4:51 pm

Mesaj de Scottishman » Mie Dec 02, 2015 2:54 pm

Da, exact la fel face și în cazul asta. Mai înainte am încercat...mi se pare cam ciudat, având în vedere ca o dacie 1300 sta de obicei în pante mult mai înclinate...
Chiar te rog sa încerci și sa.mi spui rezultatul, rog pe oricine sa facă proba asta.
Deci nu se duce la vale brusc, ii trebuie câteva secunde bune după oprirea motorului...în celelalte viteze o ia mult mai repede din loc...

Ambreiajul e în stare perfecta, a fost de curând verificat..

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Dec 02, 2015 3:39 pm

Si eu ca si tine cred ca nu ai nimic la motor, sigur observai fum, consum de ulei, lipsa de putere, supra incalzire, si orice alte nenorociri mai sunt insotite de segmenti dusi, supape ce nu mai etanseaza sau alte scapari de compresie...

In manual e facuta vreo mentiune speciala referitor la frana de mana?

In rest, 10% panta inseamna 1 metru diferenta de nivel pt fiecare 10 m inaintati, nu cred ca poti parca sau pleca lejer de pe loc fara sa frana de mana. Dar am inteles intrebarea ta de principiu, si daca dacia sta acolo ar trebui sa stea si lancerul, ca doar nu se tine dacia in frecarile din rulmenti pe panta aia.

Unele distributii sunt reglate a/i supapele de evacuare si admisie sa fie intre-deschise in acelasi timp, pt reducerea pierderilor la pompare, de ex coboara pistonul dupa ciclul de evacuare, supapa de admisie este deschisa pt a trage aer+benzina dar supapa de evacuare inca nu s-a inchis complet, asa ca o parte din gazele arse se intorc in motor deci nu tot volumul din piston trebuie aspirat prin clapeta de acceleratie restrictiva...se intampla chestii eco si tot ciclul o ia de la capat.

Din pacate cunostintele si imaginatia nu ma ajuta mai departe, dar m-as fi asteptat sa fie totusi un moment cand toate supapele sunt inchise si amestecul este comprimat la maxim, dar lucrurile nu mai sunt de mult simple pe frontul asta...asa ca cine stie ce magie fac pe acolo.


Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Dec 02, 2015 4:18 pm

Din primul post inteleg ca si daca cutia este in marsarier , fara frana de mana trasa vehiculul pleaca in fata deoarece este in panta ? Daca da, este clar o problema de ambreiaj !Au exista cazuri de dieseluri care, lasate in panta fara frana de mana trasa dar in viteza au pornit singure .

Avatar utilizator
Scottishman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 07, 2014 4:51 pm

Mesaj de Scottishman » Mie Dec 02, 2015 6:05 pm

Da. Si in march-arriere scapa la vale. Ambreiajul a fost verificat....se prezinta in stare noua..
In continuare va rog sa faceti aceasta proba cand aveti 10 secunde la dispozitie si sa imi spuneti cum a iesit..

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Joi Dec 03, 2015 12:15 pm

Am facut proba de dimineata. Panta 10-15%. Ramane pe loc. Am lasat-o cateva minute, nu o ia la vale, am incercat si cu fata si cu spatele. Cand parcam masina, m-a salutat un vecin cu un Vw. Passat care imi este cumva dator. Acum vreo doua saptamani veneam agale de la supermarketul din apropiere si vad cum masina lui o ia la vale usor, usor. Am crezut ca cineva face o gluma cu camera ascunsa si inital am zis ca nu are rost sa intervin, apoi mi-am dat seama ca nu e o gluma deloc si daca nu intervin, intra in alte masini. Norocul a facut ca inclinarea strazii sa nu fie asa de mare, altminteri nu imi imaginez cum o persoana de 80 de kg putea sa mai opreasca un mastodont de 1,4-1,5 tone. Am reusit doar sa o opresc si cu ajutorul unor trecatori am impins-o la loc. L-am sunat si cand a coborat, nu ii venea sa creada, masina era in viteza, dar nu avea frana de mana trasa. Un mosulica cu o Dacie i-a zis ca sigur "motorul a pierdut toata compresia" ) si d-asta a luat-o la vale. Nu avea frana de mana clasica ci din aceea hidraulica din buton. Asadar mare atentie cand lasati masina in stationare. Asigurati-o cu frana de mana tot timpul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Dec 03, 2015 2:27 pm

Haha, farana de mana pe buton, ramai fara baterie, o ia la vale. Nu mai stiu producatorii auto cum sa ne faca viata mai frumoasa.

Mai au o skema cu cutiile DSG de se trec uneori pe N singure..si iar ti-o ia la vale.

Sa se invete vecinul sa parcheze masina cu rotile intoarse spre bordura.

Daca faci scoala pe o masina dintr-asta nici nu stii sa pleci de pe loc din rampa cu o masina cu cv manuala si frana de mana clascia...

Avatar utilizator
robertina1924
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 03, 2013 5:25 pm

Mesaj de robertina1924 » Joi Dec 03, 2015 3:18 pm

Daca nu ma insel motorul tau este MIVEC, denumire ce vine de la tehnologia folosita pt ajustarea inchiderii/deschiderii supapelor, axa cu came, etc... Asa cum spunea un coleg mai sus e posibil de aici sa fie "problema" ta. Chiar daca au acelasi principiu de functionare nu prea merge comparatia cu clasica si simpla Dacie cu motorul de conceptie 1960...

Avatar utilizator
cojack
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 22, 2010 12:01 am

Mesaj de cojack » Joi Dec 03, 2015 11:07 pm

a mea nu face asa....o sa mai incerc ....

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori