Pajero Sport - Intreruperi La Ralanti
Salut!Am un Pajero Sport, an fab. 2000, 2,5 TDI, 180.000 km, motor tip 4D56 si are urmatoarele simptome: la pornire la rece motorul tinde sa moara, insa il tin din acceleratie pana se rotunjeste mersul. Timp de 1 min. scoate un fum dens, albastru, foarte innecacios. Apoi fumul dispare, insa degaja mereu acelasi miros greu si innecacios. La ralanti are intreruperi, iar dupa ce motorul este cald intreruperile se mai micsoreaza. La cald porneste numai dupa a cheie mai lunga. A scazut si puterea/demarajul. Ce poate fi? Am auzit felurite opinii: un injector defect, pompa dereglata, egr-ul s.a. Va rog ajutati-ma! Multumesc!
Eu incep asa, in ordinea posibilelor probleme:
1. EGR
1". Traseu intercooler spart.
2. Catalizator
3. Distributie sarita de la punct
4. Alimentare cu diesel defectuasa (prinde aer pe traseu)
5. Garnitura chiulasa.
Poti arunca un ochi la fiecare:
1. Scoti mufa EGR, vezi cum se comporta fara, daca este vreo diferenta.
1". Pui un omulet cu "ureche muzicala" sa stea sub capota sa asculte eventuale fasaieli. Eventual, tine mana pe furtunul de la intercooler spre admisie si accelereaza motorul pana pe la 3000 rpm. Normal, daca e ok, ar trebui sa nu ai putere sa-l tii presat/gatuit.
2. Aici problema e mai delicata, insa nu pune nici un aditiv "minune" care cica iti curata catalizatorul, deoarece e posibil sa-l curete de tot, cu tot cu motor. Cel mai bine e sa-l schimbi, sau sa-l scoti. Asta insa ramane pe mai incolo.
3. E posibil, am mai vazut cazuri. Daca zici ca persista dupa ce e cald motorul, e foarte posibil si asta. Totusi, intai verifica celelalte.
4. Schimba furtunul de la filtru de combustibil pana la pompa cu unul de silicon, incolor, de la piese auto (costa cam 2-3 ron/metrul). Astfel, poti vedea daca in pompa de motorina iti intra motorina, sau aer.
5. Asta am patit-o si eu. Se verifica astfel: Mergi cu masina ceva (30 min), apoi opreste motorul. Daca in vasul de expansiune se aud bolboroseli, atunci e buba la garnitura.
Le: O diagnoza inainte de toate ar trebui sa te scuteasca de ceva munca/bani platiti pe alte probe mecanice.
1. EGR
1". Traseu intercooler spart.
2. Catalizator
3. Distributie sarita de la punct
4. Alimentare cu diesel defectuasa (prinde aer pe traseu)
5. Garnitura chiulasa.
Poti arunca un ochi la fiecare:
1. Scoti mufa EGR, vezi cum se comporta fara, daca este vreo diferenta.
1". Pui un omulet cu "ureche muzicala" sa stea sub capota sa asculte eventuale fasaieli. Eventual, tine mana pe furtunul de la intercooler spre admisie si accelereaza motorul pana pe la 3000 rpm. Normal, daca e ok, ar trebui sa nu ai putere sa-l tii presat/gatuit.
2. Aici problema e mai delicata, insa nu pune nici un aditiv "minune" care cica iti curata catalizatorul, deoarece e posibil sa-l curete de tot, cu tot cu motor. Cel mai bine e sa-l schimbi, sau sa-l scoti. Asta insa ramane pe mai incolo.
3. E posibil, am mai vazut cazuri. Daca zici ca persista dupa ce e cald motorul, e foarte posibil si asta. Totusi, intai verifica celelalte.
4. Schimba furtunul de la filtru de combustibil pana la pompa cu unul de silicon, incolor, de la piese auto (costa cam 2-3 ron/metrul). Astfel, poti vedea daca in pompa de motorina iti intra motorina, sau aer.
5. Asta am patit-o si eu. Se verifica astfel: Mergi cu masina ceva (30 min), apoi opreste motorul. Daca in vasul de expansiune se aud bolboroseli, atunci e buba la garnitura.
Le: O diagnoza inainte de toate ar trebui sa te scuteasca de ceva munca/bani platiti pe alte probe mecanice.
Am rezolvat!
Am fost la un service recomandat (din Iasi) la un meserias bun. Acesta a intuit ca pompa de injectie e devina, a demontat-o, a curatat-o (era plina de mizerie, sicleala de la motorina), a asamblat-o si reglat-o pe stand si a montat-o pe masina. Rezultatul: merge impecabil!!!
Am acum o alta problema: senzorul de viteza (ABS) de la roata spate stanga este defect. Se poate gasi asa ceva SH, ca nou este ridicol de scump! Multumesc!!!
Am fost la un service recomandat (din Iasi) la un meserias bun. Acesta a intuit ca pompa de injectie e devina, a demontat-o, a curatat-o (era plina de mizerie, sicleala de la motorina), a asamblat-o si reglat-o pe stand si a montat-o pe masina. Rezultatul: merge impecabil!!!
Am acum o alta problema: senzorul de viteza (ABS) de la roata spate stanga este defect. Se poate gasi asa ceva SH, ca nou este ridicol de scump! Multumesc!!!
Este posibil sa am eu asa ceva de la un Pajero 2, dar trebuie intai sa-l verific sa stiu sigur ca-ti intra tie. Presupun ca e vorba de acea "roata dintata" care iti vine pe capatul planetarei.. ??
Gasesti si la dezmembrari, dar rar ti-l va vinde cineva separat de planetara... Costa cu tot cu planetara pe la 150-200 E.
Gasesti si la dezmembrari, dar rar ti-l va vinde cineva separat de planetara... Costa cu tot cu planetara pe la 150-200 E.
- boier4ever
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Feb 21, 2009 9:50 pm
QUOTE (dias04 @ Aug 10 2010, 10:16 PM) Am rezolvat!
Am fost la un service recomandat (din Iasi) la un meserias bun. Acesta a intuit ca pompa de injectie e devina, a demontat-o, a curatat-o (era plina de mizerie, sicleala de la motorina), a asamblat-o si reglat-o pe stand si a montat-o pe masina. Rezultatul: merge impecabil!!!
Am acum o alta problema: senzorul de viteza (ABS) de la roata spate stanga este defect. Se poate gasi asa ceva SH, ca nou este ridicol de scump! Multumesc!!!
salut....am si eu la fel ca tine probleme cu tremuratul si cu fum cand il pornesc la rece tre sal tin din acceleratie ca dacanu moare,iar dupa ce se incalzeste putin merge normal dar la cald tot la cheie mai lunga porneste!un meserias mi-a spus tot asa sa curat pompa...poti sa imi spui cat tea costat pe tine afacerea sa stiu la ce sa ma astept???te rog!mersi
Am fost la un service recomandat (din Iasi) la un meserias bun. Acesta a intuit ca pompa de injectie e devina, a demontat-o, a curatat-o (era plina de mizerie, sicleala de la motorina), a asamblat-o si reglat-o pe stand si a montat-o pe masina. Rezultatul: merge impecabil!!!
Am acum o alta problema: senzorul de viteza (ABS) de la roata spate stanga este defect. Se poate gasi asa ceva SH, ca nou este ridicol de scump! Multumesc!!!
salut....am si eu la fel ca tine probleme cu tremuratul si cu fum cand il pornesc la rece tre sal tin din acceleratie ca dacanu moare,iar dupa ce se incalzeste putin merge normal dar la cald tot la cheie mai lunga porneste!un meserias mi-a spus tot asa sa curat pompa...poti sa imi spui cat tea costat pe tine afacerea sa stiu la ce sa ma astept???te rog!mersi
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori