Probleme La Pornire

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Mar Ian 25, 2011 9:33 pm

salutari!am un mitsubishi pajero din 93 de 2.5l si am ceva probleme la pornire mai ales daca sta nepornit de pe o zi pe alta!am impresia ca scapa pe undeva presiunea,pompa de injectie are ceva senzor sau nu stiu,dar trebuie sa dau la automat o gramada pana porneste iar cand porneste scoate un fum mare si are un mers de dacie in 3 pistoane dupa care isi revine si merge normal!cine imi poATE da ceva sfaturi?
Fişiere ataşate
Picture_432_.jpg
Picture_432_.jpg (418.26 KiB) Vizualizat de 6523 ori

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Ian 25, 2011 10:31 pm

Daca e vorba de Pajero din poza, atunci garantat nu e din 93. Poate din 83... Este vorba de un Pajero mk 1, fabricat intre 1983 si 1991. Daca ai numere de Anglia, nu te lua dupa ce scrie in acte, ca acolo zice de data primei inmatriculari in UK, nu data fabricatiei. Daca vrei sa afltii adevarul, cel mai usor este sa te uiti pe centurile de siguranta, in partea de la baza, au o eticheta pe care scrie "Mitsubishi Motors Company..." Acolo va scrie si anul fabricatiei centurilor, care e cam la fel cu anul fabricatiei. Daca nu ma crezi, da-mi seria de sasiu si iti spun luna, anul si pe ce poarta a iesit din fabrica

Revenind la probleme... Ce-i ingrosat, e scris de mine.

"am impresia ca scapa pe undeva presiunea" - Foarte probabil pe la filtrul de motorina, imbinarile conductei TUR filtru-pompa. Se remediaza prin montarea unei supape de sens (costa cam 20 ron), pe conducta de TUR care intra in filtru, cam la 10-20 cm inainte de filtru. Daca nu se remediaza, solutia ieftina e sa se mai monteze inca una intre filtru si pompa, pe la mijlocul distantei, dar e indicat sa fie doar una. Solutia scumpa e schimbarea beteriei de filtru, cu o pompa de amorsare manuala de BOSCH, de pe motoarele diesel de pe golf 2 si 3 si a conductelor de cauciuc dintre teava-filtru-pompa si retur. Avantajul e ca filtrul (Uniflux XN300) pentru acele baterii costa 14 Ron

"pompa de injectie are ceva senzor sau nu stiu" - Are electrovalva si un senzor dar care nu are treaba cu pornirea.

"trebuie sa dau la automat o gramada pana porneste" - Normal, e aer pe instalatie si dand la automat, pompa de injectie creeaza vaccum pe TUR, aducand motorina spre ea.

"cand porneste scoate un fum mare si are un mers de dacie in 3 pistoane" - Oarecum normal pentru orice motor diesel trecut de prima tinerete. Tot-odata, "balbaielile" si fumul se trage de la insuficienta in alimentare. Sa nu turezi motorul imediat dupa ce porneste, tine-l la 1000-1500 rpm cam 10-15 secunde, apoi isi revine singur si merge normal. Daca il turezi in exces, in cel mult cateva luni vei cauta la bursa un ax cu came bun.


PS: Daca vei cauta piese la magazinele de profil, sa nu uiti de urmatoarele date: Pajero mk 1, an fabr 198X (vei afla singur), versiunea SWB (scurta), motor 2.5 td, tip motor: 4D56t
PPS: Dupa scaunele fata (daca sunt originale) si grila, se pare ca e dupa 1986, insa in nici un caz 1993. Ai si geamuri electrice cred . Pragurile din teava sunt originale de fabrica, la prima atingere mai zdravana vor ramane pe jos, iti trebuie o antena radio, sasiul sa ai grija sa dai o mana de vopsea ca pare cam "trist". Jantele sunt cam de masinuta cu telecomanda, daca vrei am unele speciale pt offroad greu (facem pret calumea pt mitsubishti). Cam atat vad din unghiul asta, daca faci mai multe poze, iti mai spun. Aa, si nu are intercooler, iar turbo e cu wastegate. Sa ai grija la temperatura apei de la racire, sa nu faca buba la chiulasa. Motoarele astea de 2.5 sunt renumite pentru faptul ca poti face cartofi prajiti pe capacul de chiulasa. Daca stii ca vrei sa-l bagi la teren, iti trebuie musai un electroventilator pus in fata radiatorului, comandat electric din bord (buton contact). Cel de Dacia Papuc 1.9 D se potriveste la milimetru, nici nu trebuie sa-l prinzi in suruburi, ca sta acolo mai bine ca pe dacie.
Daca mai vrei date despre masina, nu ezita sa intrebi.

LE: Fain RomGaz-ul albastru din fundal

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Mar Mar 01, 2011 9:21 pm

da mersi mult,am ceva scapare de motorina cam pe la mijlocul masinii era fisurata conducta si am pus un furtun si pe acolo pikura motorina inseamna ca pe acolo scapa presiunea!!!daca poti sa imi raspunzi cam pe unde gasesc acea supapa de sens?la orice magazin de piese auto ar trebui sa fie????mersi mult mult!!!

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Mar 01, 2011 11:56 pm

La orice magazin de piese auto care nu vinde numai piese de dacie, adica sa fie de import. pretul e undeva pe la 15-25 de ron.
Solutia cu furtunul, nu prea cred eu ca o sa tina mult, cauciucul crapa mai repede decat rugineste metalul. De altfel, daca vrei sa faci treaba calumea, cumpara-ti vreo 3 metri de teava de cupru de alimentare, de... dacie, aro, etc. Ceva autohton, ca-i cam aceeasi marfa cu ceva importat, numai ca-i la un sfert de pret. Daca schimbi teava, nu e ca cea de frana, bercuita pe capete, deci e simpla si mult mai groasa, sa aibe diametrul interior cel putin la fel de gros ca cel de mitsu.

PS: Nu trebuie sa deschizi un topic nou pentru fiecare mesaj scris, putem continua aici discutia.

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Mie Mar 09, 2011 6:39 pm

QUOTE (mariusutu @ Mar 1 2011, 09:21 PM) da mersi mult,am ceva scapare de motorina cam pe la mijlocul masinii era fisurata conducta si am pus un furtun si pe acolo pikura motorina inseamna ca pe acolo scapa presiunea!!!daca poti sa imi raspunzi cam pe unde gasesc acea supapa de sens?la orice magazin de piese auto ar trebui sa fie????mersi mult mult!!!
si conducta cu ce pot sa o innadesc,nu tot cu furtun sau cum??eu am conducta din spate pana in fata sub filtru si acolo am 20 de cm de furtun si de la filtru la pompa am iar furtun!!!supapa am gasit la 19 ron dar nu am apucat sa o pun inka pana vineri!!!

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mie Mar 09, 2011 6:53 pm

Cumpara o conducta de Dacia cea mai lunga si orice mecanic care stie pe ce lume traieste i-ti poate pune conectori vechi pe conducta cea noua o coteste si o indoaie pe traseul ei,conteaza doar lungimea.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Mar 09, 2011 10:27 pm

Conducta de Dacie de alimentare, la fel si cea de Pajero, nu are conectori. Conteaza doar lungimea si diametrul sa fie la fel. De asta spuneam mai sus, sa cauti de Aro, ca m-i se pare ca are diam int de 7 sau 8 mm, e ceva mai groasa ca cea de dacie, drept urmare, are un debit mai marit. Inlocuiesti conducta veche cu cea noua, prinsa in aceleasi puncte ca si cea veche. Indicat e sa schimbi si acele 3 furtune de cauciuc: Cel de la rezervor-conducta, conducta - filtru si filtru - pompa. Furtune bune, sunt cele de silicon incolor, le gasesti pe la toate magazinele de piese auto si nici nu costa mult. Avantajul la aceste furtune e ca fiind incolore, poti depista bulele de aer din interior, astfel iti dai seama pe unde prinde aer instalatia.

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Dum Mar 13, 2011 10:32 pm

da multumesc asa am facut si acum nu mai scapa presiunea si porneste de 10 ori mai usor,acuma am mai depistat ceva scartieturi prin reductor si cand e cuplat si cand nu si cand tin mana pe schimbatorul de la reductor simt cum freaca ceva parca oare sa fie ceva rulment gata sau nu mai fie ulei destul???

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Mar 14, 2011 12:34 pm

Poate sa fie amandoua variante, dar cel mai probabil, e prima. Baga un ulei in reductor, vezi sa fie specificatia GL 4 ! Daca bagi GL 5 in 2-3000 km freci cutia. Uleiul in cutia de transfer, e separat de cel din cutia de viteze. Pentru transfer, ai in spatele cutiei, sub cardanul spate, surubul pt umplere. Pt dat drumul, e in stanga cardanului fata, surub de 19 mm, cu cheie de 22.

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Dum Mar 20, 2011 11:40 am

da bine am inteles dar eu cand cer la magazin ce ulei sa cer???cred ca cel mai bine ar fi sa merg la un mecanic sa imi dea reductorul jos sa il desfaca si sa vada el,ca poate daca nu a mai fost ulei a facut ceva span si bag uleiu care o fi ceva scump si poate tot nu merge!!!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori