Gpl Forum

http://www.gplforum.ro/ - GPL Auto Forum Romania - totul despre instalatiile, instalatorii, preturi si statii GPL din Romania
Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Mar Feb 28, 2012 8:19 am

Buna,

Ideea deschiderii unui forum despre GPL e super.

1.
Pe portalul forumului sta scris:
"In unele tari vest-europene, pe langa faptul ca aceste instalatii vin ca dotare standard pe unele autoturisme, autoritatile au creat o serie de facilitati pentru posesorii acestora (ex: taxe de poluare reduse, accesul in anumite zone ale unor orase permis DOAR pentru autoturisme echipate cu GPL, etc.)."
Este putin incorect ... sunt zone in care au acces masini ce corespund unei anume norme de poluare ..
Ar fi absurd ca DOAR masinile dotate cu GPL sa poata intra in aceste zone.

2.
Daca intri de pe portal in forum nu ai posibilitatea de reveni pe portal, lipseste butonul pentru acesta ....sau nu l-am vazut eu ..


salutari .. Andy

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mar Feb 28, 2012 11:34 pm

Problema cu virusul se va rezolva pana cel tarziu maine dupa-amiaza.

@wartech24 - voi transmite sugestiile tale.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Feb 29, 2012 11:44 am

S-a rezolvat problema cu virusul. Daca mai primiti alerte va rog sa sesizati fie aici, fie pe celalalt forum.

Spor!

Avatar utilizator
class42
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 06, 2009 12:24 pm

Mesaj de class42 » Mie Sep 25, 2013 4:57 pm

a trecut mult da cind nu a postat cineva;am instalatie de gpl de la brc pe a mea 1.6 clasic si merge perfect,nu pres simti diferenta poate ca motorul e mai strins ca am doar 55000 de km.daca va puneti folositi instalatiile cu injectoare de metal.consumul e cam asa:la 90km\ora-7,5 :la 160=10-11l ;in oras ca eu fac taximetrie cu a mea scot cam 10 ,11 la suta vara,iarna 13l\100km

Avatar utilizator
anton11
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 30, 2011 8:25 pm

Mesaj de anton11 » Vin Dec 27, 2013 9:16 am

Cu GPL motorul nu pierde din putere , ba din contra , performantele vor creste putin , sesizabil daca reglajul este corect.
Totodata va creste si consumul cu circa 10-15%
Motorul va functiona mai uniform, noxe scazute in mod cert (asta inca nu se "premiaza" in Romania)
Uleiul va fi mai curat nemaiexistand contaminarea cu reziduuri de funingine de la benzina.
Pretul instalatiei se recupereaza destul de rapid
Psihic soferul se simte mult mai bine , alimenteaza carburant cu 2,80-3,05 lei/litru , se reactiveaza placerea calatoriei/condusului. Masina nu mai ramane doar o stricta necesitate.

Acum sa enumeram si dezavantaje:
Combustibilul GPL este unul foarte uscat, practic motorul nu este pregatit pentru acesta !
Sistemul de injectie va fi grav afectat .
Multe subansamble ale motorului vor ceda subit, nu sunt pregatite pt acest tip de combustibil.
Per total viata motorului scade sub jumatate din cat o garanteaza fabricantul. Dealtfel nici nu am auzit de autoturism pe GPL la care fabricantul sa mai acorde garantie.
Autoturismul va suporta o greutate suplimentara de minim 100 kg in plus, nu spune mare lucru aceasta cifra insa ganditi-va ca este circa 25% din capacitatea de incarcare a unui auto obisnuit. Sa cari mereu dupa tine aceasta povara se reflecta tot in costuri.
Disconfortul produs de modificarea autoturismului original - masina este gaurita la propriu pt montarea buteliei de GPL si pentru conducte. Compartimentul motor se complica .
Aceste modificari sunt ireversibile , gaurile raman.
Trebuie mers la RAR pentru modificarea in Carte., costuri, etc
Pretul unei instalatii originale si performante este prohibitiv pentru un autoturism de productie recenta, circa 1000 euro pt o instalatie secventiala produsa de o companie de prestigiu.

Eu unul spun NU pt o astfel de optiune.
Poate pentru masinile TAXI este rentabil, ei folosesc masina 1-2 ani intensiv si investitia produce profit.
Pentru persoane particulare nu este deloc rentabil.
Masinile pe benzina recente nu consuma mult !

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Lun Ian 06, 2014 6:02 pm

@anton, cu tot respectul, vad foarte multe inadvertente in postul tau si ma simt nevoit sa intervin.

in primul rand as dori sa stiu daca ai legatura cu fenomenul gpl, daca lucrezi in bransa sau daca posezi asa ceva.
eu detin instalatie BRC Sequent Plug and Drive (varf de gama) pe un outlander 2. nu pot da sfaturi altora, pot doar sa povestesc din experienta mea de posesor.
mai departe am sa intervin un pic pe textul tau.


Cu GPL motorul nu pierde din putere , ba din contra , performantele vor creste putin , sesizabil daca reglajul este corect.
afirmatia este gresita, motorul pierde din putere insa reglajele pot limita aceasta pierdere catre valori neglijabile. cresterea performantelor pe GPL este un neadevar. eventualii doritori nu trebuie dusi in eroare

Totodata va creste si consumul cu circa 10-15%
consumul creste cu mai mult de 20%. eu estimez ca in cazul meu cresterea de consum este de 30%. insa coroborat cu pretul la jumatate obtin economii in RON de 30% (1.3 x 0.5 = 0.65 adica -30% grosier). eu parcurg 100km cu 52 RON pe benzina (9litri x 5.8 RON =52 RON la 100 km) si cu 35 RON pe gpl (11.5 litri x 3 RON = 35 RON la 100km). adica -33%, o cifra similara cu cea calculata anterior

Pretul instalatiei se recupereaza destul de rapid
depinde de foarte multi factori. o instalatie secventiala ajunge la aprox 3000 RON (a mea a costat 3400 RON cu tot cu butelie). la consumuri mici (gen 6-7 l benzina/100) suma asta se poate amortiza in +30.000 km, ceea ce pentru unii posesori inseamna si 3 ani de utilizare. In cazul meu consumul de benzina este de aprox 9l/100km; parcursul mediu este de 15.000 km pe an si estimez ca voi recupera investitia in 15-20 mii km adica 1 an si ceva

Acum sa enumeram si dezavantaje:
Combustibilul GPL este unul foarte uscat, practic motorul nu este pregatit pentru acesta !
aici nu pot nici sa infirm nici sa confirm. exista tone de material pe net pro si contra, iar unele iti dau dreptate. si eu cred ca exista un stres suplimentar asupra supapelor. unele masini rezista, altele nu. producatorii seriosi de instalatii publica liste cu modele ce NU suporta GPL. masina mea nu se afla pe aceste liste. de asemenea mi-am luat si masuri suplimentare de limitare a uzurii motorului.

Si ... sa fim seriosi! cine mai merge 1 mil km cu un outlander ? eu fac 15 mii pe an, probabil ca tin masina 10-15 ani. asta inseamna 200-250 mii km in total, dar nu cred sa ajung la asemenea valori. am vazut taxiuri (Logan) cu 4-500 mii km pe GPL. o rezista si mitsubishi inca 150mii km pe GPL

Sistemul de injectie va fi grav afectat .
ce treaba are sistemul de injectie benzina cu instalatia GPL si de ce sa se strice? in cel mai rau caz nu functioneaza si se colmateaza! dar iti zic ca nu e cazul, masina porneste pe benzina iar daca cineva are vreo emotie poate comuta ocazional pe benzina! asta cu grav afectat e o exagerare

Dealtfel nici nu am auzit de autoturism pe GPL la care fabricantul sa mai acorde garantie.
ba da, exista sisteme GPL din fabrica, cu garantie. inclusiv cielo avea asa ceva. chiar si outlander s-a vandut in Anglia cu sistem GPL din fabrica

Autoturismul va suporta o greutate suplimentara de minim 100 kg in plus,
de unde ai scos 100 kg !?? doar daca te gandesti la o butelie de 100 litri! butelia goala plus furtune plus echipament nu cantaresc mai mult de ... 20 kg (cred)


Trebuie mers la RAR pentru modificarea in Carte., costuri, etc
160RON

Pretul unei instalatii originale si performante este prohibitiv pentru un autoturism de productie recenta, circa 1000 euro pt o instalatie secventiala produsa de o companie de prestigiu.

nu e adevarat. eu am dat 3400 RON pe o instalatie BRC varf de gama. este o bijuterie, nici nu simti pierderea de putere (oricum outlanderul nu este vreo bestie pe sosea), iar reglajele sunt infinite! poate fi reglat inclusiv amestecul gaz/benzina in functie de acceleratie: eu de ex am optat ca in demaraj sa injecteze benzina in proportie de 15% din necesar, tocmai pentru a mai limita din unzura motorului

Poate pentru masinile TAXI este rentabil, ei folosesc masina 1-2 ani intensiv si investitia produce profit.
Pentru persoane particulare nu este deloc rentabil.
pai ne ziceai mai sus ca Pretul instalatiei se recupereaza destul de rapid

Masinile pe benzina recente nu consuma mult !

depinde de masina! masina mea consuma 9l de benzina /100 km in extraurban si vreo 15l de benzina/100km in parcurs urban. am cumparat-o noua la un pret f bun din germania pt ca toata lumea fugea de aceasta motorizare. acum ca i-am pus gpl circul mult mai relaxat

inteleg ca sunt posesori de Cayenne, X5 si alte rachete care si-au pus gpl! evident ca o sa sariti (asa cum am sarit si eu ) sa ziceti "ce tarani!" au bani de Cayenne si n-au bani de benzina!

tot asa am zis si eu, dar dupa ce am vorbit cu montatorul m-am lamurit: ai aprox. aceleasi performante, dar cu 30% mai ieftin. sunt oameni care chiar daca au bani se gandesc si la acest aspect. de ce nu !?

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Lun Ian 06, 2014 11:58 pm

Da... bine punctat.

Mai adaug:

La secventialele cu pretentii exista posibilitatea setarii "high power" (parca asa ii zice). Adica la "talpa", peste o anumita turatie a motorului sa treaca automat pe benzina.

Off topic:

De obicei posesorii de tdi si dci stramba din urechi cand aud de gpl. Asa ca...

Spor.

Avatar utilizator
alx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 18, 2008 1:00 pm

Mesaj de alx » Mar Ian 21, 2014 3:44 pm

Din punctul meu de vedere, sa nu-si mai puna multi... Ca daca creste fenomenul poate se gandeste cineva sa accizeze GPL-ul si sa ii creasca costul. La noi se situeaza de ani buni in zona 55% din pretul benzinei. La nemti si austrieci deja e pe la 67%.

Intr-adevar, pe o masina cu consum mic nu merita cine stie ce. Dar pe una ca a mea cu consum de 10 in afara... sigur merita.

Iar despre fiabilitate nu merita sa discutam, sunt logane pe taxi in Bucuresti cu 400-500000 de km numai pe gaz si motorul inca merge. Asa ca toate astea cu carburantul uscat sunt povesti.

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Mar Feb 11, 2014 6:12 pm

QUOTE (alx @ Jan 21 2014, 03:44 PM) Din punctul meu de vedere, sa nu-si mai puna multi... Ca daca creste fenomenul poate se gandeste cineva sa accizeze GPL-ul si sa ii creasca costul. La noi se situeaza de ani buni in zona 55% din pretul benzinei. La nemti si austrieci deja e pe la 67%.

Intr-adevar, pe o masina cu consum mic nu merita cine stie ce. Dar pe una ca a mea cu consum de 10 in afara... sigur merita.

Iar despre fiabilitate nu merita sa discutam, sunt logane pe taxi in Bucuresti cu 400-500000 de km numai pe gaz si motorul inca merge. Asa ca toate astea cu carburantul uscat sunt povesti.
sper sa fie doar un zvon dar am auzit ca din 2016 va fi accizat, sper sa-i accizeze Dumnezeu pe aia cu ideea!

Avatar utilizator
dan_dem
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 29, 2013 12:21 pm

Mesaj de dan_dem » Lun Mar 17, 2014 5:15 pm

Ziua buna!
Se poate pune gpl pe un Pinin 1,8 GDI?

Scrie răspuns

Înapoi la “GPL Auto Forum”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori