PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Generalitati despre automobilism si, de ce nu, motociclism
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Joi Noi 01, 2018 9:31 am

Asa cum ne-a obisnuit,piataauto.md organizeaza zilele acestea unul dintre cele mai interesante evenimente auto. Daca pana acum eram fascinati de incrusiuniile la Polul nord sau in desertul Saharian, iata ca, acum a venit randul Moldova Hybrid Electro Maraton. Printre ele si noul PHEV 2019, care vine în acest maraton în ultima sa iteraţie, de curând lansată! Noul model vine cu un nou motor pe benzină în sistemul său de propulsie, de 2.4 litri, în ciclu Atkinson, de 135 CP, însoţit de două electromotoare, de 82 CP şi 95 CP. Bateria modelului stochează 13.8 kWh şi poate fi încărcată la o priză de capacitate înaltă în numai 25 de minute, sau câte ore la o priză domestică.

https://piataauto.md/Stiri/2018/10/Ziua ... ost-VIDEO/


phev 1.jpg
phev 1.jpg (513.44 KiB) Vizualizat de 128 ori
Fişiere ataşate
phev3.jpg
phev3.jpg (900.02 KiB) Vizualizat de 128 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Joi Noi 01, 2018 5:54 pm

Ziua 2 în Moldova Hybrid Electro Maraton: cum e să conduci şi să încarci automobilele electrice departe de capitală? (VIDEO)

https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Ziua ... -capitala/
Fişiere ataşate
phev.jpg
phev.jpg (506.74 KiB) Vizualizat de 122 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Vin Noi 02, 2018 9:02 am

Ziua 3 în Moldova Hybrid Electro Maraton: provocări electrice în peisaje de toamnă! (VIDEO)

https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Ziua ... de-toamna/
Fişiere ataşate
phev2.jpg
phev2.jpg (994.65 KiB) Vizualizat de 121 ori
phev1.jpg
phev1.jpg (600.65 KiB) Vizualizat de 121 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Lun Noi 05, 2018 10:20 am

Ziua 4 în Moldova Hybrid Electro Maraton: electromobilele, la limita epuizării bateriilor? (VIDEO)

https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Ziua ... ateriilor/

Ultima zi în Moldova Hybrid Electro Maraton: automobilele electrice şi hibride au revenit în capitală, după un sprint întortocheat de la Ungheni la Chişinău! (VIDEO)
https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Ulti ... -capitala/
Fişiere ataşate
phev4.jpg
phev4.jpg (672.15 KiB) Vizualizat de 109 ori
phev3.jpg
phev3.jpg (486.68 KiB) Vizualizat de 109 ori
phev2.jpg
phev2.jpg (360.97 KiB) Vizualizat de 109 ori
phev1.jpg
phev1.jpg (373.79 KiB) Vizualizat de 109 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Joi Noi 08, 2018 11:13 am

Modelul care a participat la acest maraton poate fi al tau.

MITSUBISHI Outlander PHEV
Preț:49900$
Motor 2,4 L(135 c.p.)+
2 motoare electrice (82+95 c.p.)
Consum combinat WLTP: 2,0 L /100 km
Autonomie in modul full electric:57km
Pacheta de dotari PHEV Ultimate (2019MY):
• Transmisie automata
• S-AWC (Super All Wheel Control)
• Selector 4WD cu modurile Sport, Normal si Zapada
• ABS + EBD + ASC + Brake Assist
• Aer conditionat automat cu 2 zone
• Camera video 360 grade
• Sistem hands-free Bluetooth®
• 6 Airbag-uri
• BSW, RCTA, FCM, LDW, ACC
• Faruri LED(faza scurta si lunga)
• Tapiterie din piele, scaune fata incalzite,
Scaun sofer reglabil electric pe 8 directii
• Geamuri fata si spate actionate electric
• Senzor de ploaie, Senzor de lumina,
Senzori de parcare
• Jante de aliaj usor 18^ cu pneuri 225/55R18
• Usa spate cu dеschiderea-inchiderea electrica
• Audio premium Rockford Fosgate – radio, subwoofer amplificator
Preț:49900$
Automobil în showroom-ul Autospace, str.Bucuriei, 18a
tel: (022) 123 101
mob.: (373) 79 11 06 57

Mitsubishi Moldova

https://www.facebook.com/MitsubishiMoto ... tion=group

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Joi Noi 15, 2018 12:22 pm

Cifrele Moldova Hybrid Electro Maraton! Cum se traduce propulsia eco în cifre, în Moldova?

Odată ce-am revenit din expediţia cu automobile electrice şi hibride prin Moldova, am fost bombardaţi de sute de întrebări, multe din ele începând cu „cât”. Iar astăzi vom răspunde la cele mai importante dintre ele.

Conştientizăm cu toţii că, mai ales în ţara noastră, tranziţia la automobile electrice şi hibride n-ar fi posibilă dacă n-ar fi susţinută şi de o înţelegere a proprietarilor că această tranziţie le-ar aduce beneficii economice. La import, în taxele de drum din fiecare an, dar mai ales în consumul de zi cu zi. Cine conduce deja un hibrid şi înregistrează un consum de 4-5 litri la sută de benzină prin oraş, ne poate spune deja multe la acest capitol, pentru că simte pe propria piele aceste beneficii!

Aşadar, haideţi să vedem cele mai curioase cifre observate pe parcursul Moldova Hybrid Electro Maraton!

100 kWh / zi
Ca să încărcăm toate electromobilele şi hibridele cu încărcare de la priză, aveam nevoie cam de 100 kWh în fiecare zi, în total, pentru cele 5 automobile 100% electrice plus cele două hibride plug-in. Capacitatea totală a bateriilor din maşinile expediţionale era cam de 165 kWh, dar niciodată nu consumam chiar toată energia din ele, aşa că reumplerea cu energie ne lua cam 100 kWh în fiecare seară. Tradus în bani, acest volum de energie electrică ar însemna cam 180 lei pe zi pentru încărcarea tuturor acestor automobile electrice!

45-50 lei pe zi cu electromobilul? Sau chiar 25 lei pe zi?

Să luăm exemplul unui singur automobil electric – Nissan Leaf. Acesta are o baterie de 30 kWh, dar care se simţea că şi-a pierdut un pic din capacitatea totală, operând ca una de 25-27 kWh. Încărcarea lui în fiecare zi însemna cam 23-25 kWh consumaţi din reţeaua electrică. Tradus în costuri financiare, aceşti kWh ar însemna 42-45 lei pe zi pentru electricitatea consumată de noi în maraton sau de oricare dintre voi, dacă aţi conduce peste 100 km în oraş! Dacă conduceţi vreo 40-60 km în oraş, asta ar însemna că veţi cheltui cam 25 de lei în costuri de electricitate! Ia gândiţi-vă repede, cât de mult consumaţi cu automobilul Dvs. curent? E o diferenţă majoră, nu-i aşa?

Deci, electromobilitatea nu e doar un trend frumos, care sună bine, ci aduce beneficii reale de economie bugetului Dvs.

Între 44 şi 82 bani per kilometru cu ditamai SUV-ul electrificat?

Când spui că ai un SUV, parcă e natural să laşi să se înţeleagă că ai fost de acord cu costuri destul de mari în consum. Dar nu mai e aşa, dragilor. Am avut două SUV-uri plug-in hybrid la Hybrid Electro Maraton şi, în timp ce Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid face uz de propulsia eco inclusiv pentru a fortifica senzaţiile tari de la bord, Mitsubishi Outlander PHEV s-a dovedit a fi o nebunie inginerească incredibilă, aducând o eficienţă incredibilă pentru un SUV de o asemenea talie.Vom lua anume exemplul lui pentru da traduce nişte cifre sumare, urmând să intrăm şi mai mult în profunzimea cifrelor la relatările dedicate ulterioare. Aşadar, Mitsubishi Outlander PHEV, în interpretarea sa nouă, vine cu o baterie de 13.8 kWh, care poate asigura o autonomie reală de vreo 55-60 km (65 km declaraţi oficial). Noi am putut atinge cu el 57 km pur electrici!

Acum, chiar şi cei mai activi şoferi dintre noi, arareori depăşesc 57 km parcurşi într-o zi în Chişinău, nu-i aşa? Să luăm situaţia în care în 70% din zile veţi sta în limitele acestor kilometri şi veţi exploata Outlander PHEV ca un model pur electric, practic. Zic practic, pentru că odată în câteva săptămâni, motorul pe benzină oricum va porni pentru profilaxie, măcar pe câteva minute. Deci, ca să mergeţi cei 57 km din viaţa reală, veţi alimenta cu aproape 14 kWh de la priza electrică de acasă, ceea ce înseamnă 25 lei. Împărţit la numărul de kilometri – asta înseamnă 44 bani pe kilometru cu un ditamai SUV-ul cu tracţiune integrală!

Acum luăm şi situaţia în care veţi merge într-un regim automatizat, vreo 100 de kilometri. Nouă asemenea regimuri ne-au dat un consum de 2.9 – 3.2 litri/100 km cu Outlander PHEV! Iar asta înseamnă să luăm în consideraţie un consum de 3 litri de benzină în 100 km, plus cei 25 de lei din bateriile electrice. În total, ar însemna 57 lei plus 25 lei şi ar rezulta în 82 lei, ceea ce înseamnă 82 de bani per kilometru pentru cei ce vor merge distanţe mai lungi sau pentu zilele în care veţi face nu 57-60 km, ci 100 km.
Însă chiar şi în ziua când Outlander a fost încărcat doar pe jumătate şi am mers mult mai mult de 100 km, media lui Outlander a fost de 5.2 litri/100 km, medie pe care noi o luăm drept reper pentru un drum lung, într-o călătorie de distanţă lungă în vacanţă, de exemplu. Astfel, judecând că veţi avea o baterie de 25 de lei încărcată, totuşi, şi veţi merge vreo 700 km în acea zi, veţi consuma ca 635 lei în benzină şi, plus cei 25 lei – cam 660 lei în total pentru 700 km la drum lung. Iar asta înseamnă că şi-n asemenea cazuri veţi avea o cifră de sub 1 leu per kilometru pentru o călătorie lungă cu SUV-ul hibrid! Noi zicem că maşina asta ne-a impresionat printr-un milion de calităţi din ingineria sa, aşa că o vom descoase şi mai mult în relatarea-i dedicată.




89 – 99 bani per kilometru la hibrizii „tradiţionali”

Trebuie să trecem în revistă şi hibridele „tradiţionale”, pentru că ele formează deocamdată cea mai mare parte a automobilelor cu propulsie eco în Moldova, fiind şi mai accesibile, dar atrăgând printr-o inginerie mai simplă. Toyota Prius+ a avut un consum global de 5.1-5.2 litri în expediţie, cu cifre de 4.8 litri/100 km când era condusă de proprietarul său. Ford Mondeo Hybrid a avut o cifră minimă şi mai interesantă, de 4.7 litri/100 km, dar la final a ajuns tot cu 5.1 litri/100 km, ceea ce e superb, zicem noi.Asta înseamnă că costul din combustibil al acestor modele oscilează între 89 şi 99 bani per kilometru, cu valori care ar putea fi mai mici în mediul urban. E important să menţionăm că aceste valori sunt calculate pentru un preţ de 18.89 lei/litru de benzină din prezent.

3,612.61 lei pe benzină

Să mergi într-o expediţie cu 9 automobile timp de 5 zile la rând, pe distanţe de câteva sute de kilometri buni, cam 700 la număr, ar fi însemnat în mod „normal” costuri de peste 11-12 mii lei în consum. Dar de această dată cifrele ne-au lăsat cu gura căscată şi pe noi, cei care au organizat expediţia.Cifrele Moldova Hybrid Electro Maraton! Cum se traduce propulsia eco în cifre, în Moldova?
11 Noiembrie 2018, 09:09
Ilie TomaŢi-e dor de stilul de revistă? Citeşte versiunea cu text în coloane » Odată ce-am revenit din expediţia cu automobile electrice şi hibride prin Moldova, am fost bombardaţi de sute de întrebări, multe din ele începând cu „cât”. Iar astăzi vom răspunde la cele mai importante dintre ele. Conştientizăm cu toţii că, mai ales în ţara noastră, tranziţia la automobile electrice şi hibride n-ar fi posibilă dacă n-ar fi susţinută şi de o înţelegere a proprietarilor că această tranziţie le-ar aduce beneficii economice. La import, în taxele de drum din fiecare an, dar mai ales în consumul de zi cu zi. Cine conduce deja un hibrid şi înregistrează un consum de 4-5 litri la sută de benzină prin oraş, ne poate spune deja multe la acest capitol, pentru că simte pe propria piele aceste beneficii!

Aşadar, haideţi să vedem cele mai curioase cifre observate pe parcursul Moldova Hybrid Electro Maraton!

100 kWh / zi Ca să încărcăm toate electromobilele şi hibridele cu încărcare de la priză, aveam nevoie cam de 100 kWh în fiecare zi, în total, pentru cele 5 automobile 100% electrice plus cele două hibride plug-in. Capacitatea totală a bateriilor din maşinile expediţionale era cam de 165 kWh, dar niciodată nu consumam chiar toată energia din ele, aşa că reumplerea cu energie ne lua cam 100 kWh în fiecare seară. Tradus în bani, acest volum de energie electrică ar însemna cam 180 lei pe zi pentru încărcarea tuturor acestor automobile electrice!

45-50 lei pe zi cu electromobilul? Sau chiar 25 lei pe zi?

Să luăm exemplul unui singur automobil electric – Nissan Leaf. Acesta are o baterie de 30 kWh, dar care se simţea că şi-a pierdut un pic din capacitatea totală, operând ca una de 25-27 kWh. Încărcarea lui în fiecare zi însemna cam 23-25 kWh consumaţi din reţeaua electrică. Tradus în costuri financiare, aceşti kWh ar însemna 42-45 lei pe zi pentru electricitatea consumată de noi în maraton sau de oricare dintre voi, dacă aţi conduce peste 100 km în oraş! Dacă conduceţi vreo 40-60 km în oraş, asta ar însemna că veţi cheltui cam 25 de lei în costuri de electricitate! Ia gândiţi-vă repede, cât de mult consumaţi cu automobilul Dvs. curent? E o diferenţă majoră, nu-i aşa? Iar ca să nu existe loc de interptretări, cei 42-45 lei consumaţi de noi pentru aproximativ 130 km de traseu zilnic ar însemna cam 0.31-0.35 de lei per kilometru în costuri absolute. Deci, între 30 şi 35 de bani per kilometru pentru un asemenea electromobil! Iar aici mai calculaţi şi lipsa consumabilelor precum uleiul, filtrul de ulei sau uleiul din cutia de viteze, pe care trebuie să le schimbaţi şi care tot se traduc în costuri per kilometru!

Exemplul altor electromobile îl vom lua la relatarea fiecărui model în parte, şi vom deduce acolo costuri de consum per kilometru, dar cifrele nu diferă semnificativ, rămânând tot în jur la plus/minus 10 bani faţă de această cifră per kilometru! Deci, electromobilitatea nu e doar un trend frumos, care sună bine, ci aduce beneficii reale de economie bugetului Dvs.

Între 44 şi 82 bani per kilometru cu ditamai SUV-ul electrificat?

Când spui că ai un SUV, parcă e natural să laşi să se înţeleagă că ai fost de acord cu costuri destul de mari în consum. Dar nu mai e aşa, dragilor. Am avut două SUV-uri plug-in hybrid la Hybrid Electro Maraton şi, în timp ce Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid face uz de propulsia eco inclusiv pentru a fortifica senzaţiile tari de la bord, Mitsubishi Outlander PHEV s-a dovedit a fi o nebunie inginerească incredibilă, aducând o eficienţă incredibilă pentru un SUV de o asemenea talie. Vom lua anume exemplul lui pentru da traduce nişte cifre sumare, urmând să intrăm şi mai mult în profunzimea cifrelor la relatările dedicate ulterioare. Aşadar, Mitsubishi Outlander PHEV, în interpretarea sa nouă, vine cu o baterie de 13.8 kWh, care poate asigura o autonomie reală de vreo 55-60 km (65 km declaraţi oficial). Noi am putut atinge cu el 57 km pur electrici!

Acum, chiar şi cei mai activi şoferi dintre noi, arareori depăşesc 57 km parcurşi într-o zi în Chişinău, nu-i aşa? Să luăm situaţia în care în 70% din zile veţi sta în limitele acestor kilometri şi veţi exploata Outlander PHEV ca un model pur electric, practic. Zic practic, pentru că odată în câteva săptămâni, motorul pe benzină oricum va porni pentru profilaxie, măcar pe câteva minute. Deci, ca să mergeţi cei 57 km din viaţa reală, veţi alimenta cu aproape 14 kWh de la priza electrică de acasă, ceea ce înseamnă 25 lei. Împărţit la numărul de kilometri – asta înseamnă 44 bani pe kilometru cu un ditamai SUV-ul cu tracţiune integrală! Acum luăm şi situaţia în care veţi merge într-un regim automatizat, vreo 100 de kilometri. Nouă asemenea regimuri ne-au dat un consum de 2.9 – 3.2 litri/100 km cu Outlander PHEV! Iar asta înseamnă să luăm în consideraţie un consum de 3 litri de benzină în 100 km, plus cei 25 de lei din bateriile electrice. În total, ar însemna 57 lei plus 25 lei şi ar rezulta în 82 lei, ceea ce înseamnă 82 de bani per kilometru pentru cei ce vor merge distanţe mai lungi sau pentu zilele în care veţi face nu 57-60 km, ci 100 km.

Însă chiar şi în ziua când Outlander a fost încărcat doar pe jumătate şi am mers mult mai mult de 100 km, media lui Outlander a fost de 5.2 litri/100 km, medie pe care noi o luăm drept reper pentru un drum lung, într-o călătorie de distanţă lungă în vacanţă, de exemplu. Astfel, judecând că veţi avea o baterie de 25 de lei încărcată, totuşi, şi veţi merge vreo 700 km în acea zi, veţi consuma ca 635 lei în benzină şi, plus cei 25 lei – cam 660 lei în total pentru 700 km la drum lung. Iar asta înseamnă că şi-n asemenea cazuri veţi avea o cifră de sub 1 leu per kilometru pentru o călătorie lungă cu SUV-ul hibrid! Noi zicem că maşina asta ne-a impresionat printr-un milion de calităţi din ingineria sa, aşa că o vom descoase şi mai mult în relatarea-i dedicată. 89 – 99 bani per kilometru la hibrizii „tradiţionali”

Trebuie să trecem în revistă şi hibridele „tradiţionale”, pentru că ele formează deocamdată cea mai mare parte a automobilelor cu propulsie eco în Moldova, fiind şi mai accesibile, dar atrăgând printr-o inginerie mai simplă. Toyota Prius+ a avut un consum global de 5.1-5.2 litri în expediţie, cu cifre de 4.8 litri/100 km când era condusă de proprietarul său. Ford Mondeo Hybrid a avut o cifră minimă şi mai interesantă, de 4.7 litri/100 km, dar la final a ajuns tot cu 5.1 litri/100 km, ceea ce e superb, zicem noi. Asta înseamnă că costul din combustibil al acestor modele oscilează între 89 şi 99 bani per kilometru, cu valori care ar putea fi mai mici în mediul urban. E important să menţionăm că aceste valori sunt calculate pentru un preţ de 18.89 lei/litru de benzină din prezent.

3,612.61 lei pe benzină

Să mergi într-o expediţie cu 9 automobile timp de 5 zile la rând, pe distanţe de câteva sute de kilometri buni, cam 700 la număr, ar fi însemnat în mod „normal” costuri de peste 11-12 mii lei în consum. Dar de această dată cifrele ne-au lăsat cu gura căscată şi pe noi, cei care au organizat expediţia. Am alimentat automobilele care au rezervor doar în prima zi a maratonului, în Chişinău. Le-am făcut plinul tuturor, indiferent de cât aveau anterior în rezervor. Pe urmă am observat că rezervorul lui Volvo XC60 T8 nu se umpluse, pentru că pompa sărise mai devreme şi lăsase maşina cam cu 3/5 din rezervor alimentat doar. Apoi maşinile au mers şi au mers, alimentând doar la prize electrice. Şi au mers. Şi au mers. Iar rezervoarele abia de scădeau. În penultima zi am alimentat Volvo cu încă 10 litri de benzină la Ungheni şi tot acolo încă 15 litri pentru Mitsubishi Outlander PHEV, care are un rezervor total mai mic. Ford Mondeo Hybrid avea încă jumătate de rezervor. Toyota Prius+ - cam la fel. Celelalte 5 maşini – n-aveau deloc rezervoare. Respectiv, la final maşinile încă au ajuns cu combustibil nefolosit, deci dacă ar fi să spunem cât s-a consumat cu adevărat în maraton, ar însemna mai puţin decât cei 3612 lei! Şi, din fericire, aproape nicăieri n-am plătit pentru energia electrică ce s-a consumat, decât la un hotel unde am insistat noi să ne fie şi ea facturată.Cifrele Moldova Hybrid Electro Maraton! Cum se traduce propulsia eco în cifre, în Moldova?
11 Noiembrie 2018, 09:09
Ilie TomaŢi-e dor de stilul de revistă? Citeşte versiunea cu text în coloane » Odată ce-am revenit din expediţia cu automobile electrice şi hibride prin Moldova, am fost bombardaţi de sute de întrebări, multe din ele începând cu „cât”. Iar astăzi vom răspunde la cele mai importante dintre ele. Conştientizăm cu toţii că, mai ales în ţara noastră, tranziţia la automobile electrice şi hibride n-ar fi posibilă dacă n-ar fi susţinută şi de o înţelegere a proprietarilor că această tranziţie le-ar aduce beneficii economice. La import, în taxele de drum din fiecare an, dar mai ales în consumul de zi cu zi. Cine conduce deja un hibrid şi înregistrează un consum de 4-5 litri la sută de benzină prin oraş, ne poate spune deja multe la acest capitol, pentru că simte pe propria piele aceste beneficii!

Aşadar, haideţi să vedem cele mai curioase cifre observate pe parcursul Moldova Hybrid Electro Maraton!

100 kWh / zi Ca să încărcăm toate electromobilele şi hibridele cu încărcare de la priză, aveam nevoie cam de 100 kWh în fiecare zi, în total, pentru cele 5 automobile 100% electrice plus cele două hibride plug-in. Capacitatea totală a bateriilor din maşinile expediţionale era cam de 165 kWh, dar niciodată nu consumam chiar toată energia din ele, aşa că reumplerea cu energie ne lua cam 100 kWh în fiecare seară. Tradus în bani, acest volum de energie electrică ar însemna cam 180 lei pe zi pentru încărcarea tuturor acestor automobile electrice!

45-50 lei pe zi cu electromobilul? Sau chiar 25 lei pe zi?

Să luăm exemplul unui singur automobil electric – Nissan Leaf. Acesta are o baterie de 30 kWh, dar care se simţea că şi-a pierdut un pic din capacitatea totală, operând ca una de 25-27 kWh. Încărcarea lui în fiecare zi însemna cam 23-25 kWh consumaţi din reţeaua electrică. Tradus în costuri financiare, aceşti kWh ar însemna 42-45 lei pe zi pentru electricitatea consumată de noi în maraton sau de oricare dintre voi, dacă aţi conduce peste 100 km în oraş! Dacă conduceţi vreo 40-60 km în oraş, asta ar însemna că veţi cheltui cam 25 de lei în costuri de electricitate! Ia gândiţi-vă repede, cât de mult consumaţi cu automobilul Dvs. curent? E o diferenţă majoră, nu-i aşa? Iar ca să nu existe loc de interptretări, cei 42-45 lei consumaţi de noi pentru aproximativ 130 km de traseu zilnic ar însemna cam 0.31-0.35 de lei per kilometru în costuri absolute. Deci, între 30 şi 35 de bani per kilometru pentru un asemenea electromobil! Iar aici mai calculaţi şi lipsa consumabilelor precum uleiul, filtrul de ulei sau uleiul din cutia de viteze, pe care trebuie să le schimbaţi şi care tot se traduc în costuri per kilometru!

Exemplul altor electromobile îl vom lua la relatarea fiecărui model în parte, şi vom deduce acolo costuri de consum per kilometru, dar cifrele nu diferă semnificativ, rămânând tot în jur la plus/minus 10 bani faţă de această cifră per kilometru! Deci, electromobilitatea nu e doar un trend frumos, care sună bine, ci aduce beneficii reale de economie bugetului Dvs.

Între 44 şi 82 bani per kilometru cu ditamai SUV-ul electrificat?

Când spui că ai un SUV, parcă e natural să laşi să se înţeleagă că ai fost de acord cu costuri destul de mari în consum. Dar nu mai e aşa, dragilor. Am avut două SUV-uri plug-in hybrid la Hybrid Electro Maraton şi, în timp ce Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid face uz de propulsia eco inclusiv pentru a fortifica senzaţiile tari de la bord, Mitsubishi Outlander PHEV s-a dovedit a fi o nebunie inginerească incredibilă, aducând o eficienţă incredibilă pentru un SUV de o asemenea talie. Vom lua anume exemplul lui pentru da traduce nişte cifre sumare, urmând să intrăm şi mai mult în profunzimea cifrelor la relatările dedicate ulterioare. Aşadar, Mitsubishi Outlander PHEV, în interpretarea sa nouă, vine cu o baterie de 13.8 kWh, care poate asigura o autonomie reală de vreo 55-60 km (65 km declaraţi oficial). Noi am putut atinge cu el 57 km pur electrici!

Acum, chiar şi cei mai activi şoferi dintre noi, arareori depăşesc 57 km parcurşi într-o zi în Chişinău, nu-i aşa? Să luăm situaţia în care în 70% din zile veţi sta în limitele acestor kilometri şi veţi exploata Outlander PHEV ca un model pur electric, practic. Zic practic, pentru că odată în câteva săptămâni, motorul pe benzină oricum va porni pentru profilaxie, măcar pe câteva minute. Deci, ca să mergeţi cei 57 km din viaţa reală, veţi alimenta cu aproape 14 kWh de la priza electrică de acasă, ceea ce înseamnă 25 lei. Împărţit la numărul de kilometri – asta înseamnă 44 bani pe kilometru cu un ditamai SUV-ul cu tracţiune integrală! Acum luăm şi situaţia în care veţi merge într-un regim automatizat, vreo 100 de kilometri. Nouă asemenea regimuri ne-au dat un consum de 2.9 – 3.2 litri/100 km cu Outlander PHEV! Iar asta înseamnă să luăm în consideraţie un consum de 3 litri de benzină în 100 km, plus cei 25 de lei din bateriile electrice. În total, ar însemna 57 lei plus 25 lei şi ar rezulta în 82 lei, ceea ce înseamnă 82 de bani per kilometru pentru cei ce vor merge distanţe mai lungi sau pentu zilele în care veţi face nu 57-60 km, ci 100 km.

Însă chiar şi în ziua când Outlander a fost încărcat doar pe jumătate şi am mers mult mai mult de 100 km, media lui Outlander a fost de 5.2 litri/100 km, medie pe care noi o luăm drept reper pentru un drum lung, într-o călătorie de distanţă lungă în vacanţă, de exemplu. Astfel, judecând că veţi avea o baterie de 25 de lei încărcată, totuşi, şi veţi merge vreo 700 km în acea zi, veţi consuma ca 635 lei în benzină şi, plus cei 25 lei – cam 660 lei în total pentru 700 km la drum lung. Iar asta înseamnă că şi-n asemenea cazuri veţi avea o cifră de sub 1 leu per kilometru pentru o călătorie lungă cu SUV-ul hibrid! Noi zicem că maşina asta ne-a impresionat printr-un milion de calităţi din ingineria sa, aşa că o vom descoase şi mai mult în relatarea-i dedicată. 89 – 99 bani per kilometru la hibrizii „tradiţionali”

Trebuie să trecem în revistă şi hibridele „tradiţionale”, pentru că ele formează deocamdată cea mai mare parte a automobilelor cu propulsie eco în Moldova, fiind şi mai accesibile, dar atrăgând printr-o inginerie mai simplă. Toyota Prius+ a avut un consum global de 5.1-5.2 litri în expediţie, cu cifre de 4.8 litri/100 km când era condusă de proprietarul său. Ford Mondeo Hybrid a avut o cifră minimă şi mai interesantă, de 4.7 litri/100 km, dar la final a ajuns tot cu 5.1 litri/100 km, ceea ce e superb, zicem noi. Asta înseamnă că costul din combustibil al acestor modele oscilează între 89 şi 99 bani per kilometru, cu valori care ar putea fi mai mici în mediul urban. E important să menţionăm că aceste valori sunt calculate pentru un preţ de 18.89 lei/litru de benzină din prezent.

3,612.61 lei pe benzină

Să mergi într-o expediţie cu 9 automobile timp de 5 zile la rând, pe distanţe de câteva sute de kilometri buni, cam 700 la număr, ar fi însemnat în mod „normal” costuri de peste 11-12 mii lei în consum. Dar de această dată cifrele ne-au lăsat cu gura căscată şi pe noi, cei care au organizat expediţia. Am alimentat automobilele care au rezervor doar în prima zi a maratonului, în Chişinău. Le-am făcut plinul tuturor, indiferent de cât aveau anterior în rezervor. Pe urmă am observat că rezervorul lui Volvo XC60 T8 nu se umpluse, pentru că pompa sărise mai devreme şi lăsase maşina cam cu 3/5 din rezervor alimentat doar. Apoi maşinile au mers şi au mers, alimentând doar la prize electrice. Şi au mers. Şi au mers. Iar rezervoarele abia de scădeau. În penultima zi am alimentat Volvo cu încă 10 litri de benzină la Ungheni şi tot acolo încă 15 litri pentru Mitsubishi Outlander PHEV, care are un rezervor total mai mic. Ford Mondeo Hybrid avea încă jumătate de rezervor. Toyota Prius+ - cam la fel. Celelalte 5 maşini – n-aveau deloc rezervoare. Respectiv, la final maşinile încă au ajuns cu combustibil nefolosit, deci dacă ar fi să spunem cât s-a consumat cu adevărat în maraton, ar însemna mai puţin decât cei 3612 lei! Şi, din fericire, aproape nicăieri n-am plătit pentru energia electrică ce s-a consumat, decât la un hotel unde am insistat noi să ne fie şi ea facturată. 13.7-19 kWh / 100 km consumă un electromobil

Da, ca o scurtă recapitulare, electromobilele au cam acest interval de consum, aşa că de aici puteţi să vă porniţi toate calculele şi să vă convingeţi singuri cât de atractivă e trecerea la automobile electrice, azi în Moldova. Pentru cei care au uitat cât costă kWh de energie electrică în Moldova – vă reamintim: 1.79 lei. 1.2 tone de CO2 salvat

Partenerii noştri de la PNUD au făcut calcule profesioniste şi au aflat că întreaga coloană de electromobile şi hibride de la Moldova Hybrid Electro Maraton a emis în atmosferă cu 1.2 tone de CO2 mai puţin datorită propulsiei eco, decât ar fi emis dacă ar fi circulat cu nişte motoare cu propulsie tradiţională! Noi zicem că o asemenea cifră demonstrează cât de mare e, de fapt, impactul ca fiecare dintr-o noi să tindă să migreze spre propulsie mai ecologică, spre un comportament mai conştient faţă de mediu.Care din modele să-l descoasem primul într-o relatare detailată?

Astea fiind spuse, vă invităm să alegeţi care dintre modelele maratonului aţi vrea să-l descoasem într-o relatare detailată? Care vă interesează primul? Care vă interesează cel mai mult dintre toate? Aşteptăm răspunsul în comentarii!
https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Cifr ... e-Moldova/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2248
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am

Re: PHEV 2019 LA Moldova Hybrid Electro Maraton!!!

Mesaj de radu-lancer » Mie Noi 21, 2018 9:27 am

Automobilele din Moldova Hybrid Electro Maraton: Mitsubishi Outlander PHEV

După încheierea primei noastre expediţii cu automobile electrice, v-am promis publicarea unor relatări detaliate despre fiecare dintre automobilele participante, mai ales că multe automobile participante au fost o descoperire chiar şi pentru fanii automobilelor electrice şi hibride. Cine să fi ştiut că Fiat 500 are şi o versiune electrică, care poate fi cumpărată în Moldova, la mâna a doua? Cine să fi ştiut că există şi un Mercedes-Benz B-Class pur electric sau cine să fi ştiut că Mitsubishi Outlander PHEV, cu propulsie plug-in hibridă, e deja vândut oficial în Moldova, în showroom-ul Mitsubishi?Aşadar, ne respectăm promisiunea şi pentru că voi aţi ales cu ce model să începem, Mitsubishi Outlander PHEV e eroul primei relatări. Aici vă vom spune cu exactitate care este, de fapt, sistemul lui de propulsie, prin ce e deosebit de alţii, dar şi cum l-am simţit noi pe viu în Moldova Hybrid Electro Maraton. Sigur, nu va lipsi şi un indice de preţ, atât de achiziţie, cât şi de costuri de consum.Pentru prima dată Mitsubishi Outlander PHEV a apărut la salonul auto de la Paris în anul 2012, cu lansare pe piaţă în 2013 în Europa, fiind dezvoltat în anii 2010-2011 de către inginerii niponi, exact atunci când a avut loc dezastrul de la Fukushima. Asta i-a făcut să se gândească la el nu doar ca la o maşină cu un sistem de propulsie în trend, ci şi ca una capabilă să facă faţă celor mai dificile condiţii. Atunci când a apărut, Outlander PHEV preluase o parte din ideea sistemului de propulsie de la modelul pur electric experimental Mitsubishi i-MiEV, dar pe lângă asta, dacă tot avea un motor pe benzină care putea genera electricitate, inginerii s-au gândit să-i asigure capacitatea de alimenta o casă în condiţii de calamitate. Aşadar, Outlander PHEV poate alimenta o casă folosind benzina din rezervor şi pe atunci inginerii spuneau că un rezervor de benzină poate alimenta casa timp de o săptămână, la un consum moderat de electricitate.În momentul apariţiei pe piaţă, Mitsubishi Outlander PHEV avea un două electromotoare de 60 kWh şi un motor pe benzină de 2.0 litri, care putea atât să propulseze direct puntea faţă, cât şi să fie folosit drept generator de electricitate pentru electromotoarele de pe ambele punţi. Puntea spate, de altfel, nu e conectată mecanic la motorul cu ardere internă, astfel încât tracţiunea integrală se realizează doar pe baza electromotorului montat pe puntea spate. Aşadar, cam toate exemplarele Mitsubishi Outlander PHEV pe care le veţi găsi pe piaţă la mâna a doua au cam această configuraţie, ele fiind capabile să meargă în regim pur electric cam 52 km conform ciclului NEDC, acel ciclu care fusese într-atât de teroretic, încât a fost înlocuit mai nou cu unul mai apropiat de viaţa reală, numit WLTP. Proprietarii de asemenea exemplare Outlader PHEV sunt invitaţi să ne scrie în comentarii, însă, cât pot ei circula în viaţa reală cu automobilele lor în regim pur electric.Automobilele din Moldova Hybrid Electro Maraton: Mitsubishi Outlander PHEV
18 Noiembrie 2018, 10:56
Ilie TomaŢi-e dor de stilul de revistă? Citeşte versiunea cu text în coloane » După încheierea primei noastre expediţii cu automobile electrice, v-am promis publicarea unor relatări detaliate despre fiecare dintre automobilele participante, mai ales că multe automobile participante au fost o descoperire chiar şi pentru fanii automobilelor electrice şi hibride. Cine să fi ştiut că Fiat 500 are şi o versiune electrică, care poate fi cumpărată în Moldova, la mâna a doua? Cine să fi ştiut că există şi un Mercedes-Benz B-Class pur electric sau cine să fi ştiut că Mitsubishi Outlander PHEV, cu propulsie plug-in hibridă, e deja vândut oficial în Moldova, în showroom-ul Mitsubishi? Aşadar, ne respectăm promisiunea şi pentru că voi aţi ales cu ce model să începem, Mitsubishi Outlander PHEV e eroul primei relatări. Aici vă vom spune cu exactitate care este, de fapt, sistemul lui de propulsie, prin ce e deosebit de alţii, dar şi cum l-am simţit noi pe viu în Moldova Hybrid Electro Maraton. Sigur, nu va lipsi şi un indice de preţ, atât de achiziţie, cât şi de costuri de consum. Mitsubishi Outlander PHEV, modelul apărut în vremuri de calamitate

Pentru prima dată Mitsubishi Outlander PHEV a apărut la salonul auto de la Paris în anul 2012, cu lansare pe piaţă în 2013 în Europa, fiind dezvoltat în anii 2010-2011 de către inginerii niponi, exact atunci când a avut loc dezastrul de la Fukushima. Asta i-a făcut să se gândească la el nu doar ca la o maşină cu un sistem de propulsie în trend, ci şi ca una capabilă să facă faţă celor mai dificile condiţii. Atunci când a apărut, Outlander PHEV preluase o parte din ideea sistemului de propulsie de la modelul pur electric experimental Mitsubishi i-MiEV, dar pe lângă asta, dacă tot avea un motor pe benzină care putea genera electricitate, inginerii s-au gândit să-i asigure capacitatea de alimenta o casă în condiţii de calamitate. Aşadar, Outlander PHEV poate alimenta o casă folosind benzina din rezervor şi pe atunci inginerii spuneau că un rezervor de benzină poate alimenta casa timp de o săptămână, la un consum moderat de electricitate. În momentul apariţiei pe piaţă, Mitsubishi Outlander PHEV avea un două electromotoare de 60 kWh şi un motor pe benzină de 2.0 litri, care putea atât să propulseze direct puntea faţă, cât şi să fie folosit drept generator de electricitate pentru electromotoarele de pe ambele punţi. Puntea spate, de altfel, nu e conectată mecanic la motorul cu ardere internă, astfel încât tracţiunea integrală se realizează doar pe baza electromotorului montat pe puntea spate. Aşadar, cam toate exemplarele Mitsubishi Outlander PHEV pe care le veţi găsi pe piaţă la mâna a doua au cam această configuraţie, ele fiind capabile să meargă în regim pur electric cam 52 km conform ciclului NEDC, acel ciclu care fusese într-atât de teroretic, încât a fost înlocuit mai nou cu unul mai apropiat de viaţa reală, numit WLTP. Proprietarii de asemenea exemplare Outlader PHEV sunt invitaţi să ne scrie în comentarii, însă, cât pot ei circula în viaţa reală cu automobilele lor în regim pur electric. Vorbim despre acest sistem la trecut pentru că la începutul anului 2018, Mitsubishi a anunţat o schimbare tehnică radicală în sistemul de propulsie a lui Outlander PHEV. Acelaşi pe dinafară, dar foarte diferit pe dinăuntru – spuneam noi.

Construcţia actuală a sistemului de propulsie plug-in hibridă a lui Mitsubishi Outlander PHEV (începând cu 2018)

Modificările pe care le-au adus niponii au venit ca urmare a unei popularităţi neaşteptat de mari în Europa, exemplarul plug-in hibrid depăşind 100,000 de unităţi comercializate numai în Europa şi fiind lider absolut pe mai multe pieţe atât în segmentul hibridelor cu încărcare de la priză, cât şi în segmentul SUV-urilor cu propulsie hibridă. Şi asta chiar e ciudat, pentru că pe multe din acele pieţe alte modele Mitsubishi n-au nici pe departe o performanţă similară. Însă europenii au apreciat ingineria acestui model, iar proprietari iau dus vorba mai departe despre un model care funcţionează extraordinar în viaţa reală. Aşadar, la început de an 2018, inginerii niponi au anunţat despre un nou substrat tehnic, care a fost adus la salonul auto de la Geneva la începutul anului şi a apărut pe majoritatea pieţelor europene cam în vara acestui an.
În primul rând, esenţa constructivă generală a rămas aceeaşi, cu aceeaşi logică de funcţionare, dar componentele sunt cu toate noi, mai eficiente, mai puternice, mai moderne. De exemplu, motorul pe benzină e unul absolut nou, care are acum o cilindree de 2.4 litri. Acest nou motor funcţionează în ciclu Atkinson, la fel cum se întâmplă şi la alte modele hibride nipone, fapt care îl face mult mai eficient la turaţii medii şi mari, dar un pic incapabil de funcţionare la turaţii foarte joase. Pe o maşină obişnuită, asta ar fi o problemă, dar nu şi pe una, unde startul poate fi asigurat de propulsia electrică, astfel încât motorul cu ardere internă să poată fi folosit doar la turaţii optime. Motorul are şi un sistem de injecţie patentat de Mitusbishi, numit ECI-MULTI, unde injecţia e controlată electronic, de la timpul de injecţie până la numărul jeturilor de injecţie. Complicat, dar totul se face pentru cea mai optimă injecţie posiiblă.

Noul motor pe benzină poate livra o putere maximă de 135 CP la 4,500 rpm şi un cuplu maxim de 211 Nm, tot la 4,500 rpm. E un motor aspirat natural, fireşte. Acesta consumă benzină standard de cifră octanică 95, iar rezervorul nu e prea mare, de doar 45 litri în total, dintre care vreo 35 de litri real utilizabili, fapt pe care l-am simţit şi noi în expediţie, întrucât a fost unul din puţinele automobile căruia a fost nevoie să-i mai adăugăm benzină pe parcursul traseului.
Şi motoarele electrice sunt noi, fiind mai puternice. Motorul electric de pe puntea faţă poate dezvolta o putere maximă de 82 CP şi un cuplu maxim de 137 Nm. Electromotorul de pe puntea spate poate dezvolta o putere de 95 CP şi un cuplu de 195 Nm. Cele două electromotoare sunt dirijate de module de control, astfel încât împreună să asigure tracţiunea integrală necesară, dirijată în funcţie de condiţiile de drum, sau forţată printr-un regim de 4x4 activat de cel de la volan. Acum există şi două regimuri noi de condus – Sport şi Snow. E important de asemenea să ştim că puterea totală a lui Outlander PHEV nu se formează dintr-o sumă a celor 3 motoare de care dispune, pentru că ele nu furnizează niciodată putere maximă toate odată în viaţa reală.
E interesant că Mitsubishi a ales în continuare să nu instaleze un singur electromotor, de exemplu, între cutia de viteze şi motor, iar ulterior să transmită această propulsie electrică prin cutia de viteze şi printr-un sistem mecanic de tracţiune integrală, iar explicaţia este, cel mai probabil, în eficienţă, întrucât dacă ai două electromotoare pe fiecare din punţi, n-ai de împins o întreagă cutie de viteze cu ele şi o mulţime de componente ale unui sistem 4x4. Şi, fireşte, lipsa unui arbore cardanic pe centru dă posibilitatea folosirii acelui spaţiu pentru o baterie electrică mai mare.

CONTINUAREA AICI: MERITA!!!
https://piataauto.md/Stiri/2018/11/Auto ... nder-PHEV/

Scrie răspuns

Înapoi la “Auto / Moto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori