COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Pepino » Mie Sep 25, 2019 4:06 pm

Salutare tuturor. Sunt un nou posesor al unui Colt cu 5 uși, an de fabricație 2006. Mașina am luat-o (SH) pentru soția mea, mai mult pentru oraș. Dar o mai conduc și eu din când în când. Ca orice cumpărător de mașină SH, am început să o "aranjez" puțin, tinând cont că tre' să ajung cu ea și pe la RAR. Bateria fiind ok, am trecut la următorul pas. Schimbul uleiului și al filtrelor. Am fost puțin surprins când mi s-a spus că filtru de benzină nu se va schimba pentru că nu există la acest model. M-am conformat și am schimbat restul filtrelor. Apoi, am fost la mecanic și am schimbat bujiile și am curățat clapeta de accelerație. Dar când am vrut să fac o curățare a supapei EGR, am aflat că nici aceasta nu există. 😲
Ca să fiu sigur, m-am interesat la reprezentanța Mitsubishi și mi s-a confirmat faptul că nu are nici filtru de benzină și nici supapă EGR.
Nelămurirea mea ar fi, dacă nu are filtru de benzină, cum se stopează impuritățile din benzină? Și dacă nu are nici supapa EGR, cum se face recircularea gazelor ?

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de teutzue » Joi Sep 26, 2019 10:29 am

Din cate stiu, are filtru de benzina si e localizat in rezervor. De EGR nu stiu exact...
Mitsubishi Colt 1.1, 2007
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Alex44 » Joi Sep 26, 2019 1:25 pm

Are in rezervor, pe pompa de benzina, dar nu se schimba.

Modelele vandute in japonia au EGR, pt normele europene in schimb motorul reuseste sa fie in limite fara a avea nevoie de recircularea gazelor de esapament.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Pepino » Vin Oct 04, 2019 12:03 pm

Nu-i rau, atunci. O grija mai putin prin absenta EGR. :)

bogdan255
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Sep 02, 2019 11:39 am
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de bogdan255 » Lun Oct 07, 2019 7:08 pm

Am luat-o de langa Iasi din Sat Dancu, poate vanzatorul e pe aici pentru ca e expert in domeniu, are acolo service si vinde doar Smart si Colt. Nu vreau sa il laud prea tare pentru ca mi-a zis ca e de 1.5 si dupa 700 de km cand am ajuns in Iasi era de 1.3, vina mea ca nu am cerut o poza cu talonul.

Dar ce mi-a zis legat de filtrul de benzina lipsa e ca la fiecare al doilea schimb de ulei trebuie sa schimbi si bujiile, altfel distrugi motorul.

E atipica masina, ce sa zic, dar mie imi place.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Alex44 » Mar Oct 08, 2019 11:22 am

Nici la dacie nu trebuia sa le schimb asa des. Intervalul de schimb ulei e 20.000km sau 1 an. In regim sever, se injumatateste intevalul (condus prin praf, drumuri scurte zilnice)

Eu schimb uleiul la 9-12 luni pt ca de mult nu mai fac 20.000km pe an. (am >266K si inca pun Mobil1 0w40 new life)

Bujiile le-am schimbat cand am luat-o cu unele ordinare(beru sau bosch), si dupa 4 ani am pus NKG Iridium, care inca sunt acolo. Iti recomand sa pui tot iridum acum cand le vei schimba, si sa nu iti mai bati capul cu asta 100.000km. Baga benzina si bucura-te de masina.

Singurele colturi care au avut probleme cu bujiile au fost CZT-urile, si atunci foarte rar, nu incat sa generalziezi problema.

Filtrul de benzina nu e lipsa, e integrat in pompa. El exista doar ca e pe viata. Cele care se schimba sunt concepute sa fie schimbate, adica sunt facute din materiale perisabile (hartie). De aia se schimba, nu ca s-ar murdari excesiv. Benzina moderna nu e ca motorina, nu ai de ce sa iti faci griji daca nu bagi bezina "din groapa"

Ah, si sa te bucuri ca e 1.3 si nu 1.5, e mult mai robust! 1.1 si 1.5 mai au probleme cu segmentii sau chiulasa, iarasi nu cat sa poti generaliza dar clar e o slabiciune inerenta acolo. 1.3 a continuat sa fie folosit pana la moartea coltului, si l-au adus la Euro5 cu f putine modificari (rapoarte schimbate in cutie, catalizator si alternator inteligent). Motorul e o bijuterie.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Pepino » Joi Oct 10, 2019 7:37 am

De cum am achizitionat-o, i-am facut schimbul de ulei si de filtre(inclusiv cel de polen). I-am schimbat si bujiile, i-am pus si eu NGK iridium. Chiar daca mecanicul mi-a zis ca cele de dinainte sunt foarte ok si mai pot sa merg linistit cu ele, am insistat sa le puna pe cele noi. I-am schimbat si lichidul de frana. M-am gandit ca e bine sa fie si acesta nou. Placutele de frana, inca nu era cazul sa le schimb. I-am curatat si clapeta de acceleratie, cu toate ca era foarte curata. Mai vreau sa-i schimb si cureaua de accesorii, cu toate ca mecanicul mi-a zis ca se prezinta foarte bine. Dar ma gandesc ca poate elimin sau mai reduc sunetul acela mai ascutit care se aude la turatii de peste 2000. Nu e un sunet deranjant. Nu e zgomotos. Dar se aude. Cum il numiti voi? "Greieras"? :lol: Ce ar mai trebui sa-i mai schimb ca sa nu imi faca probleme imediate? Mai ales ca, pe 17 octombrie sunt programat la RAR. Apropos de RAR, oare voi avea probleme cu emisiile de noxe? Ea nu scoate niciun fum dubios. Aproape ca este nesesizabil.

bogdan255
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Sep 02, 2019 11:39 am
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de bogdan255 » Joi Oct 10, 2019 7:15 pm

Iti dai seama ca nu avem noi de unde sa stim cum a fost intretinuta masina ca sa intuim ce noxe scoate.

Dar la a mea nu am avut probleme, a trecut pe la RAR ca prin branza. Problema nu e motorul, ci cutia de viteze, dar pe mine nu ma prea afecteaza deoarece conduc putin. M-am invatat sa bag R in combinatie cu a 3-a :)

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Pepino » Mar Oct 15, 2019 2:57 pm

Eu nu am probleme cu R-ul. Ramane problema cu cu bagatul in a I-a. Aci sunt problemute. Uneori intra usor, alteori mai grelut. Dar intra. Mai usor intra atunci cand, dupa ce am oprit, schimb imediat in a I-a. Daca stau pe loc mai mult de 10 secunde, atunci apare o poticneala pe la jumatatea cursei. Dar intra, se duce pana la capat.

Avatar utilizator
Pepino
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Sep 21, 2019 2:03 pm
Contact:

Re: COLT 1.3(Z30, 95CP) fără supapă EGR și fără filtru de benzină?

Mesaj de Pepino » Sâm Oct 19, 2019 7:47 pm

Am trecut de inspecția RAR fără niciun fel de probleme. Dar acum, m-am lovit de următoarea situație. Am vrut să fac și o curățare a debitmetrului, dar când s-a uitat mecanicul sub capota motorului, mi-a zis că e fără debitmetru. Aveți idee dacă are MAF sau MAP? Și unde este poziționat?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori