pajero
Daca se aprinde exact in centrul celor 4 roti, adica la mijlocul masinii, este blocantul central. Daca se aprinde intre cele 2 roti spate, este blocantul spate (daca este echipat cu asa ceva masina). Oricum, eu tind spre blocant central. Mitsu Pajero cele mai vechi >92 nu au diferential central, odata cuplat 4x4 in reductor, puterea se transmite egal, 50%-50% spre puntea fata/spate. Cele mai noi, cum este si a ta, a renuntat la acea idee si a bagat diferential central, eventual si cu blocant.
Cu toate ca ai 4X4, tie de fapt iti trage doar o singura roata din cele 4, stabilite dupa calculator. Mai exact, calculatorul imparte prin diferential cuplul intre puntea fata si spate. Adica de exemplu 10% fata, 90% spate. In momentul cand "blochezi centralul" cuplul se imparte egal intre punti, 50-50%. In general, diferentialul te ajuta doar cand mergi pe asfalt, unde aderenta poate fi mare.
Cu centralul blocat, pe asfalt, fara mari eforturi poti rupe o planetara, un cardan, etc. Cand virezi maxim intr-o parte, e imposibil ca o roata de pe fata sa aibe aceasi turatie ca una pe spate, de aici apar presiuni in planetare, cardane, grupuri si diferential sau reductor.
Cand esti fara diferential central blocat, calculatorul masinii trimite el turatia intre una din cele 4 roti, tocmai pentru a exclude posibilitatea unor "neplaceri"
Pentru a te convinge, blocheaza centralul in 4x4 si fa un viraj strans pe asfalt uscat, Ai sa ai impresia ca masina e infranata incontinuu. Nu insista prea mult ca nu toate piesele sunt facuta sa tina pentru tot-deauna.
Cu centralul blocat, pe asfalt, fara mari eforturi poti rupe o planetara, un cardan, etc. Cand virezi maxim intr-o parte, e imposibil ca o roata de pe fata sa aibe aceasi turatie ca una pe spate, de aici apar presiuni in planetare, cardane, grupuri si diferential sau reductor.
Cand esti fara diferential central blocat, calculatorul masinii trimite el turatia intre una din cele 4 roti, tocmai pentru a exclude posibilitatea unor "neplaceri"
Pentru a te convinge, blocheaza centralul in 4x4 si fa un viraj strans pe asfalt uscat, Ai sa ai impresia ca masina e infranata incontinuu. Nu insista prea mult ca nu toate piesele sunt facuta sa tina pentru tot-deauna.
Maaama da ce de timp am lipsit de pe aici...hai sa bag cateva poze din ultimile ture de prin 2009..asa de backup...
Si dupa o pauza de un an,...m-am apucat de RK la Pajero...set motor/distributie/consumabile...si vopsit...la final bari fata si spate HD home made by me...asta cam peste 1 luna wink.gif ...deocamdata masina asteapta sai montez motoru sus si ne pregatim de haine noi..smile.gif
Si dupa o pauza de un an,...m-am apucat de RK la Pajero...set motor/distributie/consumabile...si vopsit...la final bari fata si spate HD home made by me...asta cam peste 1 luna wink.gif ...deocamdata masina asteapta sai montez motoru sus si ne pregatim de haine noi..smile.gif
- Fişiere ataşate
-
- Picture.jpg (714.14 KiB) Vizualizat de 7159 ori
-
- pajerosii_071.jpg (138.49 KiB) Vizualizat de 7155 ori
-
- htgdx_031.jpg (148.03 KiB) Vizualizat de 7149 ori
-
- DSCF3408.JPG (115 KiB) Vizualizat de 7138 ori
-
- 2008_07210094.JPG (103.64 KiB) Vizualizat de 7139 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori