Articole Drive-test Mitsubishi

Generalitati despre automobilism si, de ce nu, motociclism
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Lun Feb 25, 2019 9:15 am

MITSUBISHI OUTLANDER – FUTURISM JAPONEZ



Mitsubishi este în criză de modele noi. Cu toate acestea, reîmprospătează gama Outlander, SUV care s-a întors la testele Autoreport.ro în varianta cu motor pe benzină.

Dacă în trecut Outlander era unul dintre cele mai conservatoare SUV-uri din clasa sa, acum situația s-a schimbat radical: cel puțin din punct de vedere al designului este unul dintre cele mai futuriste. Pentru SUV-ul Outlander, aceasta este un facelift adus generației 3. O dată cu faceliftul au sosi pe model numeroase îmbunătățiri tehnologice, dar și modificări de design consisente mai ales în partea față. Aici grila și blocurile optice au primit contururi din crom, care conferă SUV-ului un aspect mai agresiv.
Identitatea vizuală se numește „Dynamic Shield” și pare că place tuturor celor care au intrat în contact cu mașina noastră de test. Partea față este mai agresivă, grila a căpătat o nouă formă, iar liniile laterale sunt mai frumos conturate. Pe partea spate destul de masivă, Outlander are blocuri optice mai bine desenate.
Interiorul a primi modificări subtile, un sistem de infotainment mai performant, dar și materiale mai bune. Forma volanului a rămas aceeași, dar cockpitul a mai câștigat punct din punct de vedere al ergonomiei.
Sub capotă se află un motor pe benzină de 2 litri care produce 150 CP. Acesta este cuplat la o transmisie CVT, foarte bună mai ales la rularea prin traficul intens din oraș. Outlander cu această combinație este foarte sprinten deși, noi, am fi preferat cuplul și economia de combustibil ale unui motor diesel. Cu toate acestea, Outlanderul testat de noi s-a descurcat onorabil la capitolul consum și mai mult decât bine pe drumuri, mai ales că am întâmpinat o perioadă cu polei.
5 persoane adulte au loc în interiorul acestei mașini, cu tot cu bagajele aferente. Pe de altă parte, japonezii ne-au prezentat la lansare o mulțime de tabele care arată că noul model este mai bine antifonat și mai confortabil. Dar, după testul nostru putem să confirmăm acest lucru. Ne-au încântat materialele, dar și lipsa zgomotelor din interior la viteze mari.
În ceea ce privește siguranța, în plus faţă de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Noul Outlander este dotat în plus la capitolul siguranţă cu mai multe noi sisteme: Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) și noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View. La acestea se adaugă Lane Assist, sistemul de frânare automată și o versiune nouă a sistemului de asistență a unghiului mort.

Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD Instyle CVT
0-100 km/h: 13,3 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 4.695/1.800/1.710
Masă proprie: 1.410
Volum portbagaj (l) N/A
Cilindree (cmc) 1.998
Putere (CP) 150 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm) 195 la 4.200 rpm
Consum mediu 9,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze CVT

http://autoreport.ro/mitsubishi-outland ... m-japonez/
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de Vasea » Mie Feb 27, 2019 5:02 am

Test drive – Mitsubishi Outlander PHEV

https://www.autoexpert.ro/test-drive-mi ... nder-phev/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Mie Feb 27, 2019 9:58 am

Un test de noapte cu Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross. Mitsubishi, ce e asta?! Când am auzit prima data numele asta de Mitsubishi m-am gândit că este vorba despre un model Eclipse ca ăla din NFS: două uși, tracțiune spate, 3 litri turbo. O sportivă de talie mare, un coupe adevărat. Ei bine, m-am înșelat. Dacă stau să mă gândesc bine, m-am înșelat, dar nu în toate privințele.

Mitsubishi Eclipse Cross este un coupe, un SUV coupe, are un propulsor pe benzină, turbo, are tracțiune și pe spate, și o poți numi sportivă utilitară?! Sau, să nu-i știrbești deloc din persoanlitate, o poți numi sportivă de distracție și, dacă insiști, și utilitară, ca mașina este construită pe platforma lui Outlander, ceea ce o face un 4X4 veritabil.


VIDEO MAI JOS:
https://casoteca.ro/un-test-de-noapte-c ... pse-cross/
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Joi Feb 28, 2019 12:42 pm

Mitsubishi Outlander 2.0 Benzină 150 CP 4x4 CVT Instyle 5 locuri

Eforturi
Segmentul SUV-urilor a explodat în ultimii ani. Toți marii constructori din industrie s-au grăbit să lanseze modele noi, să ocupe segmente, să diversifice motorizările. Mitsubishi se numără printre producătorii auto cu expertiză în domeniul SUV-urilor, înregimentând nume grele de-a lungul istoriei sale. Este suficient să ne aducem aminte de Pajero și de victoriile obținute în Dakar.
Prin urmare, explozia acestui segment și dragostea europenilor pentru SUV-uri i-a găsit pe cei de la Mitsubishi într-o poziție favorabilă. Outlander, principalul pion al companiei pe Bătrânul Continent, a cules o mare parte din clienții care își doreau un crossover, însă anii au trecut, iar concurența a devenit tot mai dură.
Mitsubishi a plusat cu un Outlander hibrid, însă a decis să păstreze și versiunile convenționale de motorizare, pentru o adresabilitate mai mare. Japonezii au aplicat și un facelift pentru a alinia modelul la cerințele pieței, din punct de vedere tehnologic, dar și pentru a urca din nou în preferințele publicului. Este însă suficient acest efort sau Outlander rămâne un SUV îmbătrânit, care se chinuie pe final de carieră?
Motor / Transmisie
Mitsubishi, asemeni multor constructori japonezi, forțează mâna europenilor îndrăgostiți de dieseluri și cu motorizări benzină sau hibrid. E un act curajos, care mi-a adus la test un benzinar clasic, de 2.0 litri și 150 de cai putere. E genul acela de motor pe care, într-o lume dominată de downsizing și de unități turbo, îl mai vezi doar în vitrinele muzeelor.Dar Mitsubishi crede în el, în fiabilitatea sa și, probabil, în conservatorismul clienților săi. Cei 150 de cai putere vin la pachet cu un cuplu motor de 195 de Nm, neobișnuit de puțin pentru un SUV din epoca aceasta. Unde mai pui că acest cuplu este livrat abia la 4200 de rotații, trăsătură specifică motoarelor aspirate. Deci, un comportament pentru nostalgici.Judecând după livrarea aceasta târzie a resurselor, putem spune că este iarăși un act de curaj, având în vedere că mai toate SUV-urile s-au grăbit să adopte motoare turbo cu ceva mai mult cuplu, livrat mai devreme. Doar ceilalți concurenți japonezi continuă să creadă cu aceeași convingere în motoarele aspirate.
Cum se simte agregatul pe Mitsubishi Outlander? În oraș totul este destul de alert, cu o livrare bună a resurselor. Nu duci lipsă de nimic. Dar, este suficient să treci granițele urbane și deja te simți ușor submotorizt. Motorul nu-ți oferă explozii și nici nu-ți garantează prea mult elan în depășiri. Deci ar fi bine să calculezi totul cu grijă.Și, de parcă toate acestea n-ar fi fost de ajuns, resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii de tip CVT, care mimează șase trepte de viteză și niște retrogradări debusolate. În spatele volanului există și un set de padele generoase, care te pot ajuta să cauți o pseudo-retrogradare.
Pentru toți cei care știu cum se comportă o cutie CVT, trebuie să menționez că zgomotul motorului pe benzină e acolo, e pregnant și destul de supărător. În concluzie, Outlander pare să fie puțin depășit de epoca actuală, în ceea ce privește motorizarea.
Consum
Când vine vorba de motoare pe benzină, europenii se tem de un consum prea mare. Mai ales în cazul unui SUV de talia lui Outlander. Nu este o teamă eronată, întrucât astfel de motoare pot fi destul de gurmande, chiar dacă rulezi o mare parte din timp în modul Eco al sistemului 4x4 (așa cum am făcut și eu).În cazul exemplarului meu de test, consumul extraurban s-a învârtit între 8 și 9.2 litri/100 de kilometri. Asta în condițiile în care am și nimerit o Valea Prahovei aproape zidită de numărul mare de mașini din weekend.În mediul urban, consumul a sărit ușor de 12.5 litri la 100 de km, cu tot cu un sistem start-stop care a mai oprit motorul la semafor. Repornirile nu au fost deranjante, motorul fiind foarte bine echilibrat și lipsit de vibrații. În fișa tehnică, Mitsubishi anunță un consum mixt de 7.5 litri în regim NEDC și de 8.7 litri în regim WLTP. Bineînțeles, acesta din urmă este mai aproape de realitate.Dar pentru că nu toți producătorii auto au publicat valori WLTP ale consumului, voi face comparația raportându-mă la promisiunile oficiale obținute în regim NEDC. Prin urmare, dacă ne uităm în segment, vedem că un Skoda Kodiaq de 180 CP, cu automată și 4x4 consumă 7.3 litri/100 de km, deci ușor mai puțin decât Outlander, deși are cu 30 de cai în plus. Lucru valabil și pentru Peugeot 5008, care vine tot cu 180 de cai, dar fără 4x4, și promite 7 litri/100 km.Nissan X-Trail și motorul său pe benzină de 163 de cai putere, cu transmisie manuală și fără 4x4, consumă mult mai puțin, adică 6.2 litri/100 km. Și un Mazda CX-5 cu 160 CP, automată și 4x4 consumă de asemenea mai puțin: doar 6.6 litri/100 km. Frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, cu motoare de 177 cai putere, cutii automate și 4x4, consumă aproape la fel, respectiv 7.4 și 7.5 litri/100 km.Honda CR-V cu motorul său de 1.5 litri turbo, cu 4x4, dar cu manuală, consumă sensibil mai puțin: 6.6 litri/100 km. Nu mai vorbim de Ford Kuga, cu 4x2, manuală și 150 de cai putere, care anunță doar 6.2 litri/100 km.
Toyota RAV4, care este cel mai potrivit rival pentru Outlander, pentru că vine tot cu motor de 2.0 litri, CVT și 4x4, promite un consum semnificativ mai mic: 6.5 litri/100 de km.
CONTINUAREA AICI:
http://www.automarket.ro/test-drive/mit ... 89915.html
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Mie Mar 20, 2019 8:46 am

TEST: Mitsubishi Eclipse Cross – Schimbare de stil
Sincer, când am auzit acum mai bine de un an că Mitsubishi Eclipse va apărea și pe piața europeană, deja aveam în fața ochilor coupeul elegant de pe piața americană și îmi puneam întrebări despre ce motorizare i s-ar potrivi mai bine „Bătrânului continent”. Iar după lansarea de anul trecut de la Geneva… am descoperit că-i stă bine și în haine de SUV.
Și cum silueta s-a mai împlinit puțin și nu­mele a mai căpătat o completare: Cross. Pe de altă parte, dacă mi-aș fi adus aminte la timp de Concept XR PHEV II, apărut cu doi ani înainte, surpriza n-ar fi fost atât de mare.
Privit din partea frontală, prima impresie este foarte „Outlander-esque” mai ales când ai de-a face cu Dynamic Shield, puternica semnătură a identității stilistice a constructorului nipon. Privind profilul, linia plafonului îți arată că, de fapt, denumirea Eclipse are legătură cu „vechiul” coupe sport de pe tărâmul Unchiului Sam, iar consolele scurte arată că noul model este în egală măsură musculos și agil. Pe de altă parte, poți să juri că trendul deschis de X6 a devenit aproape literă de lege în proiectarea noilor SUV-uri, fie ele de oraș sau nu. În cazul acesta, chiar dacă japonezii au avut grijă să-l personalizeze, pe alte piețe a fost recunoscut și categorisit rapid drept CUV (Coupe Utility Vehicle). Spatele lui Mitsubishi Eclipse Cross aduce la rândul său o abordare inedită prin divizarea hayonului în două planuri. Practic este vorba de „linia” luminoasă care unește cele două blocuri optice din spate în formă de bumerang. Oricum, fanii lui Honda Civic hatchback știu ei de ce vor zâmbi pe sub mustață.
nteriorul lui Mitsubishi Eclipse Cross este pe măsura constructorului japonez, adică funcționalitate și finisări de clasă premium. Bordul a fost gândit ca o structură duală: zona superioară este destinată funcțiilor informative, iar cea inferioară celor de comandă. De altfel, partea care o să vă intereseze cel mai mult se află în stânga volanului unde sunt cele ce vizează dinamica lui Eclipse. Foarte „stylish” o să vi se pară și touchpad-ul amplasat pe consola de podea, lângă maneta schimbătorului de viteze. De aici aveți control asupra funcțiilor de radio, bluetooth, ale camerei de vedere spate sau navigației afișate pe un ecran color de 7 inci amplasat central pe planșa de bord. Partea faină este că, pentru interior, ampatamentul de 2.670 mm, același ca la platforma folosită de Outlander sau ASX, îi permit să obțină un spațiu extins astfel încât, pe banchetă, cineva trecut bine de 1,85 m poate să călătorească confortabil chiar dacă scaunele sunt ocupate de persoane de aceeași talie. Adică stai ca un belfer în toată regula și îi poți lăsa pe alții să-și bată capul cu volanul. Și încă ceva, nivelul de echipare a fost Intense+, al treilea dintre cele patru existente pe piața noastră, și a însemnat că aveți standard trapă de plafon panoramică acţionată electric, însă, dedicată doar variantei cu tracțiune integrală. Motorul avut la dispoziție a fost unul de 1,5 litri, supraalimentat, nou-nouț după cum spun japonezii, care dezvoltă 163 CP și un cuplu motor maxim de 250 Nm începând de la 1.800 rpm și care a fost cuplat la o cutie CVT. Combinația este cât se poate de comodă și aveți și o funcție sport care vă permite să folosiți, în modul manual, padelele din spatele volanului. Pe de altă parte, pentru cei care petrec multă vreme în traficul urban poate însemna o reală relaxare mai ales când scapă de „amestecatul” în cutia de viteze la fiecare semafor. De altfel, îi ajută și pe cei care fac o mică „ieșeală” în natură dacă adăugați aici și aportul sistemului S-AWC (Super – All Whell Control). Aveți la dispoziție trei moduri de conducere: Auto, Snow și Gravel. În mod normal sistemul transmite cuplul optim punții față, iar în funcție de anumiți parametri cum sunt poziția clapetei de accelerație, viteza vehiculului și cea unghiulară a roților sau forța de frânare acesta poate varia transmiterea cuplului între cele două punți până la 50/50 astfel încât să nu aveți bătăi de cap indiferent de condițiile de rulare în care conduceți. Acționarea modurilor de conducere se face de la comutatorul amplasat pe consola de podea, deasupra touchpad-ului. În definitiv, vă mai trebuie ceva ca să ajungeți unde doriți?
http://www.autotestmagazin.ro/test-mits ... e-de-stil/
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Lun Mar 25, 2019 10:21 am

Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross, cel mai nou model al japonezilor

Mitsubishi a lansat pe piata anul trecut un nou model in segmentul SUV/crossover, denumit Eclipse Cross, al carui nume este inspirat de la coupe-ul japonez Eclipse. Decizia japonezilor este oarecum justificata de designul elegant al crossover-ului si de forma spate de coupe.
Acest model este asamblat exclsusiv in Japonia, la Okayama (Mizushima Plant) si are doua motorizari, 1,5 litri benzina 163 CP, propulsor disponibil si pe piata din Romania, si un 2,2 litri diesel.
Asadar, Mitsubishi Eclipse Cross poate fi comandat in Romania doar cu motorizarea de 1,5 litri benzina, cu o transmisie manuala cu 6 trepte si tractiune fata sau cu o cutie automata CVT si tractiune integrala. Exemplarul nostru de test a fost Instyle+, echipare de top disponibila doar in varianta 4x4 cu transmisie automata, la un pret de 33.600 euro cu TVA.
Am condus mai mult cu modul ECO activat, pentru a avea autonomie cat mai mare, insa consumul nu a fost prea mic. In oras, cu aerul conditionat pornit cu greu a coborat sub 11 litri la 100 de km, iar fara acesta a fost de 7,5 litri la suta de km.
Interior Mitsubishi Eclipse Cross
In afara orasului la o viteza de 60 km/h consuma 5 litri la 100 de km, la 80 km/h consuma 6 litri la 100 km, la 100 km/h consuma 8 litri la 100 km, iar la 120 km/h consuma 10 litri la 100 km.
Transmisia automata este cea preferata de japonezi, CVT, cu Transmisie Variabila (Continuously Variable Transmission), model eficient in mediul urban, pentru ca schimba devreme la turatii joase. Japonezii au imbunatatit acest tip de cutie si acum simuleaza prezenta a opt rapoarte. Sunt disponibile si padele, in spatele volanului, care dau o senzatie de sportivitate daca le actionezi.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... zilor.html
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Mar Apr 02, 2019 11:21 am

Toyota Hilux 2.4 D4D si Ford Ranger 2.2 TDCI sunt cele mai slabe modele pick-up 2018-2019!

Britanicii de la CarWaw au testat in premiera cele mai importante modele pick-up ale momentului.


Surpriza cea mare este faptul ca atat Toyota cat si Ford produc cele mai slabe masini din acest segment, motivul principal fiind motoarele diesel extrem de mediocre si transmisia care nu face fata unui condus dinamic.


Ford are sub capota un clasic 2.2 TDCI de 160 CP, motor gasit si pe gama Transit care pe langa faptul ca are un consum relativ mare are si cea mai slaba rata de fiabilitate din intreg segmentul.

Locul secund ca cel mai slab pick-up este ocupat de catre Toyota Hilux cu motorul diesel 2.2 D4D, motor fiabil insa care nu are decat 150 CP. Adica aceasta este cea mai lenta masina pick-up din intreg segmentul.

Prima pozitie este ocupata de catre VW Amarok care are sub capota un V6 TDI de trei litri cuplat la o transmisie ZF8 de cea mai buna calitate. Atat Mercedes Clasa X cat si Mitsubishi L200 sunt la aceelasi nivel, insa aici trebuie spus ca L200 costa in medie cu pana la 40% mai putin decat un Clasa X, deci este castigatorul real al celei de-a doua pozitii din acest comparativ!

L200 are si cel mai economic motor diesel din segment, cel mai rafinat motor diesel si singurul pick-up care are o greutate la gol de 1.8 tone!

Restul au peste 2.2 tone si acest lucru nu este neaparat un detaliu demn de luat in seama daca L200 cantareste cu 300 de km mai putin si are in general aceeasi sarcina utila!

https://whattruck.ro/toyota-hilux-2-4-d ... 2018-2019/
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2344
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Articole Drive-test Mitsubishi

Mesaj de radu-lancer » Lun Apr 15, 2019 11:05 am

Mitsubishi Outlander PHEV facelift
2.4 Benzina 230 CP 4x4 Aut Intense



Constanta succesului
Franța are o mulțime de restaurant bune, cu stele Michelin, dar și unele ciudate, care se bucură de o popularitate similară. În urmă cu o săptămâna am cinat la unul dintre ele. De cinci ani de zile, Chez Madeleine din Divonne sur le Bains servește același fel principal. Unic. Nu poți să comanzi altceva. Te așezi la masă și poți alege doar dimensiunea porției.Primești la început o salată, iar felul principal e o vită în sos, la care sunt anexați din belșug celebrii cartofi prăjiți franțuzești. Pare incredibil, dar și în seara de miercuri în care am mâncat acolo, a fost plin. Și se pare că e așa din momentul în care a fost deschis.Mitsubishi e un fel de ChezMadeleine. De șapte ani servește cam aceeași rețetă în segmentul SUV-urilor compacte: Outlander. Totuși, chiar și japonezii au simțit că dacă nu adaugă ceva rețetei, numărul clienților care trec pragul showroom-urilor ar putea să scadă.Prin urmare, gama de motorizări a fost extinsă în urmă cu câțiva ani. Nu cu un diesel, nu cu o benzină, ci cu un ansamblu hibrid. Mulți s-au uitat cruciș. Ba chiar s-au întrebat de ce le-ar trebui japonezilor un asemenea model. De parcă nu ar fi alte segmente de inventat.Dar Mitsubishi fix asta făcut. A intrat cu Outlander într-o zonă nebătătorită, care a prins incredibil de bine la publicul din Europa. Dacă nu mă credeți, o să vă dau niște statistici: Outlander este cel mai vândut hibrid alimentat la priză din Europa în ultimii patru ani, cu peste 100.000 de unități livrate. De asemenea, de trei ani consecutiv Mitsubishi Outlander PHEV este cea mai vândută mașină în Marea Britanie, pe segmentul dedicat electricelor și hibridelor.Pentru a-și menține poziția de lider, Outlander PHEV a primit o serie de modificări importante, asemeni versiunii cu propulsie convențională.
Motor / Transmisie
Faceliftul aduce noutăți nu doar de nivel estetic, ci și sub capotă. Iar cele de sub capotă par a conta mai mult. Japonezii au înlocuit vechiul motor de 2.0 litri benzină al ansamblului hibrid cu unul de 2.4 litri. Acesta oferă acum ceva mai multe resurse, adică 135 de cai putere și un cuplu de 210 Nm. Resurse normale pentru un propulsor clasic, aspirat.Agregatul este ajutat de alte două propulsoare electrice, unul amplasat pe puntea față și altul pe puntea spate. Cu ajutorul acestuia din urmă, Mitsubishi obține și tracțiunea integrală pentru Outlander. Motorul electric față oferă 82 de cai putere, iar cel spate livrează 95 de cai, cu 13 mai mult decât în trecut. Unitatea pe benzină și cele două motoare electrice își dau mâna pentru a-i oferi lui Outlander PHEV un total de 230 de cai putere, cu 27 mai multe decât pe versiunea prefacelift.Ecuația hibridă nu e rezolvată. Nu v-am spus nimic despre baterie. Și capacitatea acesteia a crescut de la 12 la 13.8 kWh, oferind astfel mai multă energie pentru o rulare pur electrică. Pentru cine nu știe, Outlander poate fi un SUV 100% electric vreme de 57 de kilometri (valoare calculată în regimul de testare WLTP). În realitate, eu m-am apropiat de 35 de kilometri parcurși în mod electric, adică suficient pentru o navetă zilnică acasă-birou-acasă.
Tocmai această posibilitate de a rula electric i-a adus popularitatea lui Outlander PHEV. Clienții europeni încarcă mașina peste noapte și rulează aproape întreaga zi în mod electric. În ritmul ăsta există toate șansele „să se pună praful” pe benzina din rezervor.
Consum
Când ai o soluție hibridă care îți permite o rulare pur electrică de câțiva zeci de kilometri, atunci consumul de carburant în regim mediu poate fi ridicol de mic. Cu condiția să încarci regulat bateria și să te bucuri de autonomia aia electrică.În cazul lui Outlander PHEV, Mitsubishi promite un consum de 2.0 litri/100 de kilometri. Cu bateria încărcată eu am scos undeva la 3.7 litri/100 de kilometri prin oraș. Asta pentru că benzinarul a mai pornit atunci când am forțat nota și n-am rulat doar electric. După ce s-a epuizat energia din baterie, consumul urban a fost undeva între 8.5 și 9.5 litri/100 de kilometri. De asemenea, în mediul extraurban, consumul a fost de 7.5 litri/100 de kilometri.Așa cum spuneam și la începutul testului, Outlander PHEV nu prea are rivali direcți, deci valorile sale de consum și performanțele nu pot fi raportate la alte modele din segment. Spre exemplu, noul Honda CR-V Hybrid consumă în medie 5.5 litri/100 km. Când vine vorba de încărcarea bateriei, e bine de știut că o puteți face și de la prize rapide, găsite de obicei în parcările marilor centre comerciale de la noi din țară. Are o conexiune CHAdeMo, ceea ce înseamnă că de la o priză de 50 kW o să reușești să încarci bateria în proporție de 80% în doar 25 de minute. S-ar putea să petreci mai mult timp la casa de marcat a supermarketului.De la o priză de uz casnic, bateria lui Outlander PHEV se încarcă în puțin peste cinci ore. Asta înseamnă că dimineața poți găsi un Outlander încărcat 100% dacă stai la casă și ai acces la o priză în garaj.
rossover-ul hibrid poate recupera energie și în timpul mersului. Șoferul poate regla nivelul de recuperare al energiei irosite la frânare cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Acestea sunt mari și au un finisaj bun.
Performanţe
Când vine vorba de performanțe, Outlander PHEV se descurcă decent. Nu emite pretenții de sportivitate. Le promite viitorilor clienți un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde, o valoare mult mai bună decât a bezinarului de 2.0 litri pe care l-am testat de curând. Honda CR-V Hybrid este însă ceva mai rapid, oferind un sprint în 9.2 secunde. Viteza maximă se oprește la 170 de km/h. Nu e mult, dar este o valoare decentă și suficientă pentru autostrăzile de la noi. Accelerarea până la această valoare maximă se va face destul de lent, Outlander PHEV fiind ceva mai molcom după 130 de km/h.
Interior
Versiunea hibridă a lui Outlander diferă foarte puțin de cea convențională atunci când vine vorba despre interior. Spun asta pentru că planșa de bord are același design destul de îmbătrânit, cu materiale tari. Atmosfera este înveselită de o serie de plastice de culoare gri și de un levier al schimbătorului, oarecum ciudat. Există și inserții din plastic lucios, care dau o senzație de calitate. Finisajele sunt bune, dar în foarte multe zone plasticul e destul de tare și neprietenos.Ergonomia rămâne însă exemplară. Pe consola centrală există câteva spații de depozitare, dar nici unul pentru telefonul mobil. Cotiera este generoasă, la fel și buzunarele portierelor. Pe locurile din spate se stă destul de confortabil, cu spațiu suficient la picioare și la nivelul capului.În spatele hayonului acționat electric, comandat și din interior, se află un portbagaj cu o gură de încărcare facilă, care are o capacitate de 463 de litri. Este clar mai mic decât cel al unui Outlander convențional. Tocmai de aceea Outlander PHEV nu poate fi comandat cu o variantă în șapte locuri. Cu toate acestea, suporturile de pahare pentru al treilea rând de scaune a rămas montat pe ultimul rând de montanți.
Izolarea fonică a habitaclului este destul de bună, însă zgomotul de vânt este pregnant atunci când rulezi cu peste 100 de km/h Asta și pentru că oglinzile sunt foarte generoase. Ca elemente de utilitate la nivelul portbagajului aș nota prezența unei prize de 220V, bună atunci când trebuie să folosești un aspirator.Outlander PHEV este recomandat chiar și celor care fac naveta folosind porțiuni de autostradă, întrucât rularea electrică se poate face acum până la o viteză de 135 km/h (înainte se făcea doar până la 125 de km/h).Până acum, lucrurile sunt clare: Outlander PHEV are un mod de rulare pur electric. Ce se întâmplă însă după epuizarea bateriei? Există alte două moduri de rulare: Series Hybrid Mode, în care motorul pe benzină încarcă bateria și ajută și motorul electric față. Parallel Hybrid Mode este cel în care sunt exploatate la maxim toate resursele, motorul pe benzină trimițând putere direct către roțile față prin intermediul unei transmisii denumită Multimode eTransmission, care nu e un CVT, dar se simte ca unul.Bineînțeles și celelalte două motoare electrice tirmit resurse către roți. De obicei, acest mod de rulare Parallel Hybrid Mode își intră în drepturi atunci când apeși butonul Sport de pe consola centrală. Un buton care nu exista pe versiunea de dinainte. E fix butonul acela pe care vrei să-l apeși când ai de făcut depășiri pe drumurile noastre naționale. Outlander se încordează și apoi se mișcă bine, oferind impresia că este un SUV pe benzină bine motorizat.Pe lângă modurile EV (electric) și Sport (adică extremele) mai există și alte butoane care ajută șoferul să personalizeze rularea. Există, bineînțeles, modul Normal, modul Eco, dar și modul Charge, în care motorul pe benzină este trezit la viață pentru a încărca bateria. Există și modul Save, care caută să conserve toată energia din baterie pentru o eventuală rulare electrică în trafic aglomerat.
Preţ de achiziţie
Pentru că se presupune că viitorul client de Outlander o să facă o economie considerabilă de carburant, dar și pentru că tehnologia este nouă și dezvoltată cu eforturi mari, Mitsubishi percepe un preț pe care mulți îl vor considera piperat. Trebuie să ne gândim însă că un hibrid plug-in poate reduce evident costurile de explotare în regim urban dacă alegeți să rulați electric.
Eticheta aplicată de Mitsubishi este de 42.400 de euro, o valoare pentru care primiți și un nivel de echipare de top, denumit Intense, care bifează cam toate cererile de confort ale unui client din acest segment. În plus, dacă aveți noroc și vă mișcați inteligent, puteți primi din partea statului român o subvenție care va face din Outlander PHEV o propunere tentată. Nu mai iau în calcul și eventualele reduceri care pot fi obținute direct la dealer.Prin comparație, un Honda CR-V Hybrid ajunge să coste 43.000 de euro alături de echiparea Elegance și cu sistem 4x4.
Siguranţă
Actuala generație Mitsubishi Outlander a fost lansată în anul 2012. Știind că va fi un model popular, EuroNCAP s-a grăbit să îl testeze. Rezultatele au fost bune, SUV-ul reușind să obțină cinci stele și să garanteze o protecție de 94% pentru pasagerii adulți.
În ultimii șapte ani însă, normele de testare au devenit ceva mai aspre, așa că este curios de văzut cum s-ar mai comporta un Outlander într-o sesiune actuală.E cert că nici Mitsubishi nu a stat cu mâinile în sân și a mai îmbogățit lista sistemelor de siguranță cu un sistem automat de frânare în situații de urgență, pilot automat adaptiv și avertizare la depășirea benzii de mers. În plus, la pachet cu senzorii spate, Outlander oferă și un senzor care te avertizează la ieșirea cu spatele dintr-o parcare. Pe echiparea testată de mine nu au lipsit nici monitorizarea unghiului mort și nici asistentul la pornirea din rampă.
Ţinută de drum
Outlander PHEV este un SUV confortabil și cam atât. Nu are nimic din sportivitatea legendarului Lancer Evo, chiar dacă dispune de un sistem de tracțiune integrală foarte performant, denumit Super All Wheel Control și obținut prin punerea în funcțiune a motorului electric spate.Tracțiunea 4x4 oferă, la rândul său, mai multe moduri de funcționare. Ai modul Normal, ai modul Snow (livrează mai multă aderență) și modul Lock. Chiar dacă acest sistem va garanta o aderență bună atunci când suprafața de rulare nu este tocmai prietenoasă, e bine de știut că Outlander are limitele lui, create de unghiurile de atac și degajare.Garda la sol are 19 centimetri, unghiul de intrare are 21 de grade, iar cel de ieșire 22.5 grade. Cu alte cuvinte, Outlander PHEV se descurcă pe drumuri forestiere, dar nu mai mult de atât.Când ajunge pe asfalt, crossover-ul japonez preferă să fie condus relaxat. Oferă o rulare destul de confortabilă, chiar dacă suspensia mai trădează imperfecțiuni în mediul urban, atunci când trece peste denivelări.
Amortizoarele au o compresie care poate transmite zgomot în interior, mai ales când vine vorba despre trecerea peste limitatoare de viteză. În viraje acentuate, Outlander PHEV preferă o abordare cumpătată, pentru că ruliul este resimțit puternic, iar direcția nu este una foarte precisă.
Vizibilitate
Designul pătrățos al lui Outlander nu a creat foarte multe compromisuri practice. Astfel, pot spune că suprafața vitrată este una destul de generoasă și bine împărțită. Luneta are dimensiuni mari și nu creează probleme. De altfel, nici ultimul rând de montanți nu este problematic. Oglinzile laterale sunt și ele foarte generoase și încadrează bine formele SUV-ului. Nici măcar primul rând de montanți nu este deranjant în virajele strânse.Dacă toate aceste detalii nu te-au convins, atunci te poate convinge sistemul de camere cu vedere la 360 de grade și senzorii de parcare.
Tehnologie

Faceliftul a împrospătat Outlander PHEV și din punct de vedere tehnologic, SUV-ul fiind echipat acum cu o mulțime de funcții utile. Pe lângă cele patru camere care oferă vedere la 360 de grade și pe lângă sistemele de siguranță amintite mai sus, Outlander PHEV dispune de acces și pornire fără cheie, scaune încălzite și reglabile electric, climatizare pe două zone, funcție AutoHold, faruri cu LED, volan încălzit, oglinzi pliabile și încălzite precum și un sistem suplimentar de încălzire pentru a proteja bateria.
În spatele volanului se află un mic computer de bord color, cu informații utile, ușor de operat. În centrul planșei de bord există un sistem multimedia despre care am vorbit și în trecut, în testul lui Outlander benzină. Are o grafică ușor îmbătrânită, chiar dacă este foarte colorată. Nu este prea rapid în procesarea funcțiilor, iar meniul are nevoie de acomodare.
Pe lista de dotări a lui Outlander PHEV poate fi inclus și un sistem audio Rockford Fosgate cu 8 difuzoare și subwoofer.
Design
Nu sunt foarte mari diferențe estetice între un Outlander PHEV și unul convențional. Doar logo-urile par să dea de gol versiunea hibridă. Cei care cunosc bine modelul s-ar putea să observe și jantele de 18 inch, cu un design nou. În rest, aceeași rețetă de design care s-a perimat ușor, ușor, dar care rămâne actuală prin introducerea multor elemente cromate și a unor spoilere timid redesenate.
Bineînțeles, farurile cu LED și semnătura luminoasă diurnă, tot cu LED, dau un aspect contemporan SUV-ului japonez, reușind să-l țină pe linia de plutire din punct de vedere estetic.
http://www.automarket.ro/test-drive/tes ... 90445.html
##########################

Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Scrie răspuns

Înapoi la “Auto / Moto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori