Vascozitate Ulei Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 7
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Mesaj de cristi.min20 » Mie Ian 24, 2018 4:21 pm

Multumesc Alex. Deci am luat uleiul incorect. Ce parere ai, sa cumpar unul cu ACEA A3/B3, A3/B4 sau e in regula daca il voi folosi pe acesta (ACEA A1/B1, A5/B5) de data asta? Crezi ca este o asa mare diferenta? Nu-l voi tine mai mult de 8-10 mii de km. Multumesc inca o data pentru informatii.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1735
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Ian 25, 2018 8:39 am

N-are nimic uleiul sau motorul, sunt invers compatibile normele, si vascozitatea SAE e OK.

Avatar utilizator
GenuLozneanu
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Joi Mai 08, 2014 6:47 am
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de GenuLozneanu » Sâm Feb 24, 2018 5:22 pm

In sfarsit am luat Castrol Magnatec 5W40 - C3. Il consider cel mai potrivit. Pt ca nu merg foarte mult l-am luat si pe considerentul ca are si o garantie de 4 ANI, si il schimb sub 15K, totdeauna. L-am iertat pe acesta, vechi care are doar 12K, macar pana trece iarna ca oricum nu merg f. mult in acest sezon. Deci astept cu interes primavara sau un pic de caldura. Cristi.min20 a dat pe 24 ian cele mai bune lamuriri, ceea ce gasisem si eu pe la specialistii de pe net. Deci pt Colt ar trebui sa fie de la A3/B4 (minim) in sus. Mai am sa cumpar filtrul si sa vina un pic de caldura.

Avatar utilizator
teutzue
EVO II
Mesaje: 50
Membru din: Vin Aug 27, 2010 9:35 am
Localitate: Iasi

Re: Vascozitate Ulei Motor

Mesaj de teutzue » Mie Sep 11, 2019 5:59 am

Salut,

Coltul din semnatura la vreo 196k a inceput sa pape putin mai mult ulei. Acum are uleiul 10W40 standard MB229.1 ulei original Mercedes, pus dupa recomandarea celor de la reprezentanta. Inainte avea 5w30 si motorul era mai silentios. Acum are un zumzait probabil din cauza uleiului mai gros. Masina e folosita preponderent in oras.

Mai specific, dupa 7k km in oras, pe joja mai era jumatate de "deget" de ulei (altfel nu stiu cum sa explic). Citisem ca diferenta dintre minim si maxim pe joja este de 1L; in cazul asta mai erau vreo 200ml indicati pe joja de unde ar rezulta un consum de 800ml la 7k km.

Pana acum intre schimburi nu a fost nevoie sa completam cu ulei desi nivelul era vizibil mai scazut.
Schimbul de ulei il fac la 1 an sau 10k km.

Acum vin intrebarile:
- datorita vascozitatii mai mari si frecat prin oras mai mult, ar putea consuma mai mult ulei?
- oare ar fi mai bine sa revin la 5w30?
- intr-un post anterior vazusem ca Alex44 zicea ca standardul e MB22.5 insa la mine in carte e MB229.1, pot sa difere in functie de motor?
- poate fi uleiul de proasta calitate? (e luat de pe un site online si bidonul pare sa aiba toate inscriptiile care conduc catre original)
- din experienta voastra, ce ulei ar fi potrivit la un asa numar de km?
- in ce conditii se evapora uleiul, exista vreo corelatie intre evaporare si uleiul gros?

P.s.: Nu scoate fum, nu exista scurgeri aparente de ulei. Am achimbat o garnitura la culbutori la ultima revizie si cam atat.
P.s1: Imi imaginez ca e normal sa consume ulei la km astia insa tare sunt curios pe unde ar putea sa-l pape.
Mitsubishi colt 1.1, 2007
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1735
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Re: Vascozitate Ulei Motor

Mesaj de Alex44 » Mie Sep 11, 2019 9:54 am

Standardul minim e 229.1. Optiunile superioare sunt 229.3 sau 229.5.

Eu in continuare pun 0w40, si am >260.000km, nu consuma intre schimburi indiferent de regimul de mers.

Eu as banui uleiul ca fiind de vina pt consum, si nu masina. Daca a inceput sa consume mai mult fix acum dupa ce ai schimbat uleiul.

Eu as reveni la 5w30 sau as incerca si 0w40 (0W adica e subtire cand e rece, asigura ungere imediat dupa pornirea motorului si 40 la cald, nu se subtiaza rau daca se incinge motorul)

5w30 cred ca gasesti MB229.51, adica acelasi lucru ca MB229.5 dar mai prietenos cu catalizatorul.

Avatar utilizator
teutzue
EVO II
Mesaje: 50
Membru din: Vin Aug 27, 2010 9:35 am
Localitate: Iasi

Re: Vascozitate Ulei Motor

Mesaj de teutzue » Mar Sep 17, 2019 5:22 pm

Uleiul avut era ulei original Mercedes Benz 10w40 semi-sintetic.

Cred ca de asta s-a consumat si uzat mai repede (cei din service ziceau ca nu arata prea bine). In ulimele zile auzeam la pornire dimineata si in timpul mersului un sunet de tacanit foarte usor.
Am luat decizia repid sa schimb uleiul. Maine iau masina din service (am schimbat si alte piese uzate la directie) si am sa va scriu cum se comporta.

Concluzia e sa te uiti la tipul de ulei cand il cumperi (subsemnatul) chiar daca are standardul ok.

Astept sa vad cum se comporta mai departe masina cu uleiul 5w40 (am gasit un bidon vechi si asta era uleiul folosit pana acum).
Mitsubishi colt 1.1, 2007
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori