Automotive World by Ciprian Nimu

La un pahar de vorba..
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO X
Mesaje: 2519
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Automotive World by Ciprian Nimu

Mesaj de radu-lancer » Joi Feb 06, 2020 9:46 am

Gheata neagra



Sezonul rece creeaza conditiile pentru aparitia celui mai periculos fenomen meteo, poleiul. Gradul ridicat de risc este determinat de faptul ca, in marea majoritate a cazurilor, acesta nu poate fi detectat in timp util. De cele mai multe ori poleiul apare pe suprafete izolate, sub forma unei pelicule subtiri. Acest strat fin de gheata este incolor, fiind foarte greu de depistat pe asfalt (aspect care determina denumirea de gheata neagra). Poleiul se formeaza cu precadere pe sectoarele de drum care au parte de curenti de aer cu efect de racire accentuat, pe poduri, unde vantul raceste mai mult carosabilul, in zonele cu viraje si diferente de nivel care favorizeaza acumularea umezelii.

Motivele aparitiei poleiului sunt multiple:

· ceata, care aduce mai multa umiditate pe sosea

· temperatura exterioara aflata in jurul punctului de inghet, fapt ce determina topirea partiala a zapezii acumulate pe marginea drumului si, apoi, inghetarea peliculei de apa formate

· fenomenul de ploaie inghetata - stratul de aer rece, mai greu, se afla la suprafata solului, iar cel de aer cald, mai usor in straturile superioare ale atmosferei. Picaturile de apa ingheata doar in momentul in care ating solul sau obiecte cu temperaturi negative de la sol

Este foarte important ca, in momentele in care conditiile meteo pot favoriza aparitia poleiului, sa reduceti viteza de deplasare. Incercati sa urmariti reflexia luminii pe suprafata carosabila. In cazul in care stralucirea este mai puternica decat in mod normal, este foarte probabil sa existe un strat de polei. Noaptea, acest procedeu este mai dificil de aplicat din cauza gradului redus de iluminare.

In cazul in care ati intrat pe o zona cu strat de gheata, este imperativ necesar sa nu bruscati comenzile, sa nu decelerati puternic si sa mentineti directia cu corectii fine din volan. Puteti apela si la frana de motor, dar fara bruscarea autovehiculului. In mod normal, suprafata acoperita cu gheata neagra este de cativa metri, astfel incat ar trebui sa recastigati aderenta in scurt timp. In cazul in care poleiul apare pe suprafete mari (ploi sau lapovite urmate de scaderea brusca a temperaturii) este indicat sa intrerupeti deplasarea si sa asteptati ca suprafata carosabila sa fie tratata cu materiale antiderapante. In caz contrar, continuarea deplasarii poate fi extrem de periculoasa.In general, stratul fin de gheata este mai persistent pe arterele mai putin circulate. Ca atare, acordati atentie sporita rularii pe drumurile putin circulate, mai ales pentru ca valorile reduse de trafic aduc tentatia vitezei. In plus, nu uitati faptul ca trebuie respectata pozitia corecta a mainilor pe volan, si asta nu doar in cazul unor conditii meteo nefavorabile (va rog sa accesati acest link). Manevrarea volanului cu ambele maini, cu prizele corecte, va permite redresarea autovehiculului, in cazul aparitiei unor situatii limita.

De asemenea, perioadele de crepuscul si noaptea sunt cele mai periculoase din punctul de vedere al posibilitatii de a intalni gheata neagra, intrucat temperaturile sunt scazute si favorizeaza inghetul la sol. Este de importanta vitala ca deplasarea sa se faca cu viteze reduse, distanta fata de autovehiculul antecesor sa fie suficienta pentru a permite oprirea in conditii de siguranta si luminile sa fie utilizate corespunzator.
Gheata neagra reprezinta un pericol real si greu de detectat. Adoptarea unei conduite preventive, dublate de o atentie sporita va face sarcina mai usoara si va reduce sansele producerii unor evenimente nedorite.
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO X
Mesaje: 2519
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Automotive World by Ciprian Nimu

Mesaj de radu-lancer » Joi Feb 13, 2020 10:20 am

Evitati neplacerile in sezonul rece



Desi semnele sunt inca modeste, iarna se pregateste sa se instaleze confortabil in zona tarii noastre. Cum si in acest anotimp trebuie sa circulam, este bine sa avem in vedere verificarea unor componente ale masinii pe care o conducem.

Ø Anvelope de iarna Anvelopele de iarna sunt elementul vital de siguranta atunci cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Indiferent daca aveti sau nu tractiune integrala, pneurile de iarna sunt obligatorii pentru ca inseamna, in primul rand, siguranta si, in al doilea rand, reduc mult posibilitatea sa ramaneti blocat in zapada. Pentru ca un pneu sa asigure o aderenta perfecta, cauciucul trebuie sa fie flexibil. Compozitia pneurilor de vara isi pierde progresiv flexibilitatea atunci cand temperaturile scad sub 7°C. Sub aceasta temperatura, o anvelopa de vara devine o bucata de plastic dur si nu are aderenta corecta nici pe suprafete uscate. Pe zapada sau suprafata inghetata, anvelopele de vara sunt total nefolositoare.

Conform Legii 161/2011, anvelopele de iarna sau all-seson (denumire comerciala) sunt obligatorii atunci cand drumurile sunt acoperite cu gheata, zapada sau polei. Pentru autovehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 3,5 tone, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna pentru toate rotile masinii. Pentru cele cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si cele de transport persoane cu o capacitate mai mare de 8+1 persoane, anvelopele de iarna sunt obligatorii pentru rotile de tractiune. Atat Legea 161/2011 cat si Directiva 92/23 a Consiliului Europei specifica faptul ca sunt acceptate pentru circulatia pe timp de iarna, numai anvelopele de iarna sau all-season care sunt inscriptionate M&S, M+S, M.S, MS (Mud & Snow - noroi si zapada), fara a fi imperativ necesara prezenta altor simboluri.





Reglementarile legale stipuleaza o adancime minima admisa a canalelor de pe anvelope de 1,6 mm. In realitate, incepand de la 4 mm adancime, aderenta scade foarte mult, fiind recomandata inlocuirea pneurilor ce prezinta acest nivel de uzura. De asemenea, este bine sa nu utilizati anvelope mai vechi de 5 ani, dar neuzate. In acest caz, imbatranirea cauciucului il face dur, uneori chiar casant, avand repercusiuni asupra sigurantei la rulare si determinand marirea distantei de franare. Putem afla varsta anvelopei verificand ultimul grup de cifre din numarul DOT, acestea reprezentand saptamana si anul de productie.

Pe cat posibil, incercati sa montati acelasi tip de anvelope pe toate rotile. In cazul in care cele doua punti primesc anvelope cu profiluri diferite puteti experimenta derapaje, deoarece aderenta pneurilor poate fi diferita pe acelasi tip de carosabil, in functie de compozitia si profilul acestora.

Foarte importante sunt si verificarea si ajustarea presiunii in pneuri. Iarna, din cauza frigului si a inghetului, aderenta pe sosea scade foarte mult. De aceea este recomandat sa avem cauciucurile umflate la presiunea corespunzatoare, pentru a beneficia de un comportament optim al pneurilor, atat in timpul deplasarii, cat si in cazul in care suntem nevoiti sa franam de urgenta.

In masura in care conditiile atmosferice impun montarea unui set de lanturi, este bine sa stiti ca utilizarea lor si pe drum uscat duce la uzuri premature ale anvelopelor, ale elementelor suspensiei si directiei.

Incepand din luna Noiembrie 2012, anvelopele vandute in Uniunea Europeana sunt prevazute cu o eticheta care contine informatii despre contributia la economia de combustibil, gradul de eficienta in conditii de carosabil umed si nivelul de zgomot in mers. In acest mod, primim informatii extrem de importante in formularea deciziei de achizitionare.




Sa vedem ce contine eticheta:



1. Contributia anvelopei la economia de carburant, determinata de gradul de rezistenta la rulare. In timpul deplasarii, anvelopa se deformeaza datorita incarcarii vehiculului si contactului cu suprafata drumului. Ca urmare, pneul se incalzeste, iar energia se pierde sub forma de caldura. Cu cat deformarea este mai mare, cu atat si rezistenta la rulare este mai mare, determinand consum si emisii de CO2 ridicate. Anvelopele au o contributie de pana la 20% din consumul total al unui autoturism si de pana la 35% in cazul unui camion. Normele de marcare prevad 7 clase (de la A la G), diferenta de la o clasa la alta semnificand o variatie a consumului intre 2,5% si 4,5%. Mai exact, un autovehicul echipat cu anvelope clasa A va consuma cu 0,5 litri la 100 km mai putin carburant decat unul echipat cu anvelope clasa G, respectiv o diferenta de 100 de litri pe an (la un rulaj de 20.000 km).

2. Aderenta pe carosabil umed. Canalele din profilul anvelopei sunt proiectate pentru a evacua apa existenta pe carosabil, fiind evitata acvaplanarea. De aceea, anvelopele au un rol major in ceea ce priveste tinuta de drum si distanta de franare. Diferenta intre clase reprezinta o crestere sau scadere a distantei de franare cu 3 pana la 6 metri, in cazul unei decelerari complete de la viteza de 80 km/h. De la clasa A la clasa F, distanta de franare creste cu aproximativ 15 metri.

3. Nivelul de zgomot emis in mers. Acest marcaj comunica nivelul de zgomot emis in exterior (nu in habitaclu), masurarea realizandu-se in decibeli. Sunt cuantificate trei niveluri:

· trei unde sonore - anvelopa indeplineste reglementarile actuale

· doua unde sonore - anvelopa indeplineste viitoarele norme europene

· o unda sonora - anvelopa emite cu 3 decibeli mai putin decat impun viitoarele norme europene



Ø Lichid pentru curatare parbriz Este recomandabil sa folositi un lichid special pentru spalarea parbrizului care nu ingheata la temperaturi negative, trebuind sa reziste la o temperatura de cel putin -20o C. Rezervorul de lichid pentru spalat parbrizul este indicat sa fie tinut la un nivel aproape de maxim. Datorita concentratiei destul de mari de alcool, lichidul nu va ingheta, insa exista posibilitatea sa se intample lucrul acesta cu eventualele cantitati mici ce pot ramane pe furtunasele ce duc la duzele de pe capota sau la faruri. Astfel, parbrizul nu mai poate fi curatat corespunzator, iar in cazul deplasarilor pe autostrada sau drumuri nationale, poate fi pusa in pericol siguranta proprie si a celorlati participanti la trafic. De asemenea, pompa si rezervorul de lichid pot fi distruse prin inghetarea acestuia.



Ø Amestecul de antigel Verificati concentratia de antigel din sistemul de racire al masinii in unitatile service. Daca nu este suficient antigel, circuitul de racire al motorului poate ingheta si astfel poate provoca daune importante. Antigelul este necesar si la temperaturi pozitive, deoarece protejeaza de coroziune si creste temperatura de fierbere a lichidului de racire. Atentie la alegerea antigelului, fiind necesar sa respectati indicatiile producatorului. Circuitul de racire poate fi distrus ca urmare a utilizarii unui amestec de substante nepotrivite. In perioada de iarna, este indicat sa verificati periodic punctul de inghet al lichidului de racire si, la nevoie, sa completati cu antigel. Daca limita de inghet este prea ridicata, completati cu antigel pana cand se ajunge la nivelul dorit. Aceasta trebuie sa fie in jurul valorii de -35o C, pentru Romania.



Ø Stergatoare parbriz Daca stergatoarele sunt deteriorate, ele trebuie schimbate, durata medie de viata a acestora fiind de 1 an. In cazul in care acestea nu lucreaza eficient, este greu sa obtineti o vizibilitate buna, iar pe timp de iarna acest lucru este foarte important, conditiile atmosferice fiind mai grele decat in restul anului. Pentru a nu le scurta durata de viata, nu utilizati stergatoarele pe geamul inghetat.

In masura in care stergatoarele sunt blocate din cauza depunerii de gheata, nu actionati comanda electrica intrucat motorul mecanismului va fi activat si va ramane sub tensiune, putand fi deteriorat.



Ø Becurile Verificati daca instalatia de iluminare a masinii functioneaza corect si daca exista becuri arse sau care nu ilumineaza corespunzator. Este util sa aveti un set de becuri de rezerva in masina, pentru cazuri de urgenta. De asemenea, este necesara verificarea unghiului de iluminare a farurilor si, daca este cazul, reglarea acestuia.



Ø Sistemul electric Asigurati-va ca sistemul de dezghetare a lunetei si oglinzilor functioneaza corect. Chiar daca este iarna si temperatura in habitaclu in mod sigur nu este prea mare, este indicat ca macar o data pe luna sa porniti sistemul de aer conditionat sau climatizare timp de 10-15 minute, din motive ce tin de intretinerea acestora.

O problema ce apare in mod constant iarna, atunci cand temperatura exterioara este mult mai mica decat cea interioara, este reprezentata de geamurile aburite. Pentru a scapa de acest impediment, folositi ventilatorul aerotermei pe trepte mai mari decat de obicei, cu sistemul de aer conditionat activ, astfel incat in masina sa se creeze curenti de aer cu rol dezumidificator.



Ø Sistemul de franare Verificati instalatia de franare. Aceasta trebuie sa functioneze ireprosabil si placutele sa nu prezinte uzura avansata. Daca placutele uneia dintre roti sunt foarte uzate, masina nu va frana liniar si puteti avea surpriza unui derapaj lateral la o frana mai puternica pe zapada.

Este bine sa nu folositi frana de mana atunci cand se inregistreaza temperaturi scazute. Cablul care actioneaza sistemul poate ingheta si puteti avea surpriza neplacuta de a nu putea elibera frana. In cazul in care se intampla acest lucru, turnati apa calda pe rotile spate pana cand se deblocheaza. Nu fortati deplasarea cu rotile blocate, intrucat exista riscul de a deteriora sistemul de franare spate si/sau anvelopele.


Ø Curele si furtunuri In mod uzual aceste elemente au o durata lunga de utilizare. Verificati gradul de uzura inainte de sosirea anotimpului hibernal, intrucat temperaturile scazute accelereaza deteriorarea lor.


Ø Acumulatorul Cand temperaturile sunt scazute, puterea unei baterii se reduce. Verificati densitatea si nivelul electrolitului in baterie, precum si gradul de incarcare, in unitatile service. Este necesara si verificarea functionarii alternatorului in vederea utilizarii unei tensiuni de incarcare corecte. Operatiunea se realizeaza in cateva minute si veti avea certitudinea ca masina va porni in decursul sezonului rece.

Iarna, ziua este mai scurta, luminile sunt folosite aproape permanent, aeroterma functioneaza pentru a asigura incalzirea habitaclului, stergatoarele si dezaburirea sunt utilizate mult mai des. Concluzia ar fi ca sunt mai multi consumatori in functiune si, de aceea, este nevoie sa ne asiguram ca acumulatorul este in regula. In plus, daca deplasarile sunt pe distante scurte, bateria nu se incarca suficient. Ca urmare, la un moment dat, acumulatorul nu va mai face fata, iar motorul nu va mai porni. In situatiile extreme, acumulatorul nu mai poate fi recuperat.

Motorul poate fi pornit doar daca primeste curent de la alta masina sau daca acumulatorul este incarcat de la prize, cu ajutorul unui redresor. In situatia in care pornirea se face prin alimentare de la acumulatorul unei alte masini, este recomandat sa procedati astfel:

- cablul rosu se conecteaza la plusul acumulatorului masinii in pana si apoi la plusul acumulatorului masinii care da curent;

- cablul negru se conecteaza la polul minus al acumulatorului masinii care da curent si apoi la o piesa metalica neizolata din compartimentul motor al masinii ramase in pana.

Este de mentionat faptul ca acumulatorul donator ar trebui sa aiba capacitate egala sau mai mare cu a celui care trebuie resuscitat si ca este imperativ necesar ca ambele sa aiba aceeasi tensiune - nu vom utiliza un acumulator de 12 volti pentru reanimarea unuia de 24 de volti sau invers.


Ø Esapamentul Iarna circulam cu geamurile inchise. Este, de asemenea, posibil sa ramaneti inzapeziti, cu esapamentul poate ingropat in zapada, gazele de esapament avand posibilitatea sa patrunda in masina. Pentru a evita acesta situatie foarte periculoasa, verificati toba de esapament si toata coloana dintre aceasta si galeria de evacuare.


Ø Covorase de cauciuc Pentru a proteja mocheta din interiorul masinii, este recomandat sa folositi covorase de cauciuc care sa opreasca apa.


ØUstensile utile pe timp de iarna O racleta pentru curatarea parbrizului si a farurilor, cat si un spray special, care ajuta la topirea ghetii depuse pe geamuri, sunt intotdeauna utile iarna in masina. De asemenea, sunt recomandate cabluri pentru alimentarea bateriei, trusa de lanturi corespunzatoare rotilor masinii, o perie pentru zapada, spray pentru dezghetarea incuietorilor, manusi si rezerva pentru lichidul de spalare a parbrizului.

Inainte de a pleca la un drum lung in afara localitatii, aveti grija de cateva aspecte importante: asigurati-va ca aveti bateria de la telefonul mobil incarcata, incercati sa aveti in masina un sac de nisip si o lopata, alimentati masina de fiecare data cand aveti ocazia, motorul fiind singura sursa de caldura daca va inzapeziti. O lanterna, manusi, haine calduroase, apa si mancare sunt, de asemenea, importante pentru siguranta dumneavoastra.
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO X
Mesaje: 2519
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Automotive World by Ciprian Nimu

Mesaj de radu-lancer » Mar Feb 18, 2020 11:59 am

Cum realizam inmatricularea autovehiculelor in circulatie



Buna ziua

In momentul in care realizam achizitia unui autovehicul, nou sau rulat, apare necesitatea inmatricularii in circulatie sau a transcrierii dreptului de proprietate (in functie de caz), termenul stabilit de catre legiuitor fiind de maximum 90 de zile de la data inscrisa in factura sau in contractul de vanzare-cumparare.

Incepand cu anul 2018, directiile fiscale au obligatia sa instiinteze Serviciile Publice Comunitare Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din judetul de domiciliu sau Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Bucuresti cu privire la instrainarea unui autovehicul, in termen de 5 zile lucratoare. La randul lor, acestea vor inregistra mentiunea in REMTII (Registrul de Evidenta a Mijloacelor de Transport Inmatriculate/Inregistrate).

In cazul in care noul proprietar nu se prezinta in termenul legal pentru transcrierea dreptului de proprietate, inmatricularea autovehicului va fi suspendata de drept. Din acest moment, depistarea in trafic va fi sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 9 si 20 de puncte de penalizare (1.305 lei - 2.900 lei) si retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor cu numarul de inregistrare, urmand a se elibera dovada fara drept de circulatie.

Suspendarea inmatricularii se aplica si in cazul in care inspectia tehnica periodica (ITP) a expirat sau a fost anulata.



Iata care sunt etapele ce trebuiesc parcurse

1. Registrul Auto Roman (RAR). Aici distingem mai multe situatii:

§ daca autovehiculul este nou, veti primi de la dealer setul complet de documente. Formatul nou de Carte de Identitate a Vehiculului emisa de RAR nu mai necesita aplicarea foliei de securizare

§ daca autovehiculul a mai fost inmatriculat in Romania, nu mai este necesara efectuarea autentificarii de catre RAR, insa va trebui sa va asigurati ca inspectia tehnica periodica (ITP) este in termenul de valabilitate

§ daca autovehiculul a fost adus din afara tarii, va fi necesara realizarea omologarii si autentificarii de catre RAR, plus inspectia tehnica periodica (ITP). Pentru programare puteti apela numarul 021.9672 sau online pe site-ul RAR. De asemenea, va fi necesara traducerea facturii de achizitie si a unuia dintre documentele de provenienta in care sa fie mentionata data primei inmatriculari, prin intermediul unui traducator autorizat

2. Administratia Locala (Directia de Taxe si Impozite). Conform Codului Fiscal, aveti obligatia de a declara dobandirea autovehiculului, in vederea impozitarii, in termen de 30 de zile de la data achizitiei. Obligatia subzista indiferent de modalitatea de dobandire. In cazul in care se intarzie declararea, se aplica amenda, diferentiata pentru persoanele fizice si cele juridice.

Directia de Taxe si Impozite vizeaza factura fiscala (daca fostul proprietar este persoana juridica) sau contractul de vanzare-cumparare (daca fostul proprietar este persoana fizica). De mentionat faptul ca documentul de instrainare a vehiculului va trebui realizat in 5 exemplare, daca autovehiculul a mai fost inmatriculat in Romania.

3. Societate de asigurari. Dupa achizitionarea autovehiculului este necesara incheierea unei asigurari obligatorii de raspundere civila auto (RCA) pe numele noului proprietar. Valoarea acesteia difera in functie de mai multi parametri. Polita RCA trebuie sa fie valabila in momentul in care va prezentati la Serviciul Inmatriculari.
4. Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Aici va trebui sa prezentati un dosar format din:

Ø cerere de inmatriculare (formular tipizat). Este gratuita si o puteti descarca de pe site-ul drpciv.ro sau o gasiti la DRPCIV

Ø carte de identitate (CIV), in original si copie

Ø certificatul de inmatriculare in care fostul proprietar a inscris transmiterea dreptului de proprietate. Obligatoriu, inspectia tehnica periodica (ITP) trebuie sa fie in termenul de valabilitate

Ø documentul care atesta dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului, respectiv factura fiscala (daca fostul proprietar este persoana juridica) sau contractul de vanzare-cumparare (daca fostul proprietar este persoana fizica). Este necesar ca acestea sa aibe vizele autoritatilor fiscale atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

Ø fisa de inmatriculare, vizata de organele fiscale teritoriale competente. Fisa de inmatriculare a vehiculului nu se mai solicita in cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra vehiculului se realizeaza prin utilizarea contractului prevazut in Anexa 2 la Ordinul 1069/2016. Formatul de contract il puteti descarca de aici.

Ø actul de identitate al solicitantului, in original si copie. Daca solicitantul este persoana juridica, se vor prezenta copie certificat de inmatriculare, copie CI persoana imputernicita si imputernicire

Ø polita RCA pe numele noului proprietar, in original si copie. Este necesar ca polita sa fie in vigoare la momentul prezentarii dosarului

Ø chitantele de plata a taxei de certificat de inmatriculare si a contravalorii placutelor de inmatriculare. Aceasta din urma nu se va plati daca se pot pastra placutele existente pe masina. Plata se poate efectua direct la ghiseul Serviciului Inmatriculari

Ø placutele cu numarul de inmatriculare vechi sau dovada ca fostul proprietar le-a rezervat

Ø certificatul de autenticitate al vehiculului si anexa de verificare tehnica (ITP) eliberate de RAR - doar pentru masinile ce au fost inmatriculate anterior in alt stat

Ø documentele eliberate de autoritatile straine pentru inmatriculare, in original - doar pentru masinile ce au fost inmatriculate anterior in alt stat

Ø placutele de inmatriculare din tara de provenienta. In cazul in care autovehiculul a fost radiat in tara respectiva si a fost transportat pe platforma, este necesar sa prezentati scrisoarea de trasura (CMR)

Ø certificat de atestare a platii TVA, in cazul achizitiei intracomunitare sau document din care sa rezulte ca nu se datoreaza plata TVA in Romania

Ø declaratia vamala de import (DVI) - daca autovehiculul provine din afara spatiului comunitar



Va recomand sa realizati copii pentru toate documentele pe care le obtineti in decursul procesului de inmatriculare si sa aveti intreg dosarul de acte atunci cand va prezentati la institutiile mentionate mai sus. In cazul in care proprietarul autovehiculului nu se poate deplasa personal, va fi necesara procura notariala pentru persoana care il reprezinta.
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori