Pornire la a 2a....10a cheie

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
mototol
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Sâm Feb 09, 2019 8:38 pm
Contact:

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Mesaj de mototol » Vin Noi 29, 2019 11:00 am

Alex44 scrie:
Joi Noi 07, 2019 9:31 am
Daca decuplezi borna negativa a acumulatorului 15 minute si apoi pornesti, cum face?

Poate ECU masinii s-a dereglat din cauza GPL-ului. In mod normal calculatorul GPL ar trebui sa se auto-regleze dar si ECU masinii are mecanisme de compensare.
Revin cu "noutăţi". Cel mai probabil este cum ai spus tu mai sus, ECU dereglat din cauza GPL. După lupte seculare am reuşit să mă programez la o curăţare de injectoare, dar mecanicul de la service-ul care ar fi trebuit să monteze/demonteze injectoarele (era un service Dacia, cel pe de Şos Berceni).
El: are GPL?
Eu: da
El: atunci de la gaz e. Porneşte greu dimineaţa, nu?
Eu: da, dar porneşte pe benzină, cum să fie de la GPL?
El: da, nu contează, de la GPL e. ECU şi-a făcut setările ca pentru GPL şi de aia porneşte greu. Nu mai curăţaţi injectoarele. Mergeţi pe benzină o perioadă şi o să vedeţi că îşi revine.

Zis şi făcut. După circa 1 săptămână de mers pe benzină a început să o ia la prima cheie. De vreo 3 zile, chiar şi pe frig, prima cheie. Deci concluzionez că asta era buba. Întrebarea e, cum fac să merg totuşi pe GPL, fără să am probleme la pornire?

230EVO
EVO I
Mesaje: 6
Membru din: Dum Noi 04, 2018 11:01 am
Contact:

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Mesaj de 230EVO » Lun Dec 02, 2019 4:06 am

Nu e nevoie sa faci nimic, decat sa alimentezi cu benzina mai des, dar in cantitate mai mica ! Benzina isi pierde calitatile daca "zace" prea mult timp in rezervor. Am patit-o si eu la masina mea, dar mi-am dat seama de problema pt ca ma avertizasera cei de la gpl. Acum tin f putina benzina in rezervor, cam un sfert, si alimentez de 50 de lei cam la 2-3 plinuri de gpl. Daca vezi ca se aduna prea multa benzina in rezervor, trebuie sa o consumi, astfel incat sa ai tot timpul benzina "proaspata" !
PS. Ecu nu are nici o vina :D

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1752
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Mesaj de Alex44 » Mar Dec 03, 2019 2:07 pm

Cred ca problema colegului nu e de la benzina trezita, ci de la setari GPL improprii motorului.

ECU masinii compenseaza pt ca el e pacalit, nu stie ca merge pe gaz, crede ca merge pe benzina dar vede ca ceva nu se pupa si regleaza amestecul si avansul ca sa dreaga situatia. Problema e ca ECU are un singur set de reglaje, nu stie sa faca reglaje diferentiale pt gaz si benzina, asa ca daca se regleaza pt gaz nu mai merge bine pe benzina.

Ca sa mearga bine pe benzina ar trebui reglat calculatorul de GAZ, ca sa nu mai fie nevoie sa compenseze ECU masinii. Pt asta trebuie mers la cei care au montat instalatia sau la cei care au experienta cu acest model de instalatie de gaz. Ei vor fi in stare sa-ti faca un reglaj mai apropiat de ce iti trebuie.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator