Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Joi Ian 16, 2020 12:47 pm

Salutare,

Ma gandeam sa inlocuiesc uleiul din cutie in primavara si voiam sa va intreb daca stie cineva de ce scule este nevoie pentru cele 2 dopuri de umplere si golire.
E destul de greu de ajuns acolo si mi-e sa nu ma apuc fara sa am ce imi trebuie :)

Apreciez!

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1766
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de Alex44 » Joi Ian 16, 2020 2:08 pm

Imagine

Hex-8 in caz ca nu se vede.

Incearca sa-l desfaci pe cel de umplere prima data. In caz ca e intepenit si nu reusesti, sa nu aflii asta dupa ce ai golit deja uleiul.

Avatar utilizator
Vic*
EVO IV
Mesaje: 282
Membru din: Lun Iun 18, 2012 9:30 am
Contact:

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de Vic* » Dum Ian 26, 2020 8:27 am

Sa ne spui ce ai ulei ai pus si cum merge.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Vin Feb 07, 2020 10:38 am

Ah, nu am primit notificare.
Multumesc tare mult! Urmeaza sa-l inlocuiesc dupa ce se mai incalzeste afara cu RAVENOL MTF-1 cred. Pare compatibil din ce am vazut pe site-ul lor.
Voi posta dupa, sper sa se imbunatateasca usurinta schimbarilor de treapta :)

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Sâm Feb 08, 2020 9:23 pm

Se pare ca operatiunea a devenit un pic mai complicata.. Dupa o luna fara permis in care prietena mea a condus masina, am observat ieri ca a inceput sa patineze ambreiajul in asa hal incat nu pot sa apas mai mult de jumatate pe acceleratie fara sa se tureze in gol :)
Am tot incercat astazi sa gasesc cateva piese insa fara succes, sper sa ma puteti ajuta :D

Este vorba de:
- simeringul dintre arbore si volant in cazul in care gasesc scurgeri de ulei
- suruburile de prindere a volantei si a placii de presiune
- rulmentul acela mic care vine in mijlocul volantului
- scula de centrare a ambreiajului, sau sa folosesc ceva universal cum ar fi Yato YT-06311 ?

Credeti ca ar trebui refacuta planeitata volantului sau inlocuit daca sunt urme de frecare (pete albastre)?
De asemenea, stiti unde pot gasi cuplurile de strangere?

Weekend frumos!

Avatar utilizator
Vic*
EVO IV
Mesaje: 282
Membru din: Lun Iun 18, 2012 9:30 am
Contact:

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de Vic* » Dum Feb 09, 2020 7:39 am

Imagine
upload

Eu zic sa cumperi un kit de ambreaj complet.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Dum Feb 09, 2020 7:52 am

Multumesc!

Categoric cumpar tot setul, insa vreau sa schimb si simeringul dintre arbore si cutie + rulmentul din centrul volantei preventiv daca tot demontez.
Iar suruburile sunt doar pentru o singura utilizare, deci trebuie sa le gasesc si pe alea.
Nu am gasit kit ambreiaj cu volant inclus si nici separat pe site-urile de piese.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Dum Feb 23, 2020 6:23 am

Revin cu update-uri:

- Am schimbat setul de ambreiaj cu unul LUK (am observat ca doar discul e LUK, placa de presiune si rulmentul sunt Sachs). Am avut noroc ca ajunsese la nituri numai pe partea cu placa de presiune, deci volantul a scapat. Functioneaza foarte bine, insa pedala a devenit mult prea moale pentru gustul meu.

- In cutie am inlocuit uleiul cu Ravenol MTF-1, as putea spune ca intra mai lin si mai precis in viteze, insa poate fi si de la faptul ca am uns pinii unde sunt prinse cablurile de la schimbator.

- Aveam pedala de frana moale, iar o roata fata mergea infranat, astfel am inlocuit pistonasele fata - spate (am tamburi pe spate) si pinii de ghidaj ai etrierilor + lubrifiant inauntru si unde culiseaza placutele. Toate pistonasele functionau decent, insa problema era de la un pin de ghidaj care era complet blocat, de am reusit sa il scot numai cu bormasina. Acum pedala e ferma si apuca imediat, nu cred ca a franat niciodata asa de cand am masina. Discurile si placutele sunt Textar.

- Mi se parea ca la pornire electromotorul nu invarte cum ar trebui, daca tot l-am avut demontat, l-am desfacut, curatat, polisat rotorul si apoi uns. Acum sincer invarte cu mult mai repede si porneste cam la jumatate din timp masina.
De asemenea am curatat de oxizi fiecare conexiune, inclusiv bornele si clemele de la baterie si am observat ca nu-mi mai scade deloc relanti-ul cand inchid/deschid geamurile, inainte imi scadea pana la aproape 500rpm.

Si daca aveti probleme cu o gramada de zgomote din interior de plastice, am rezolvat cam 90% din ele cu spray-ul Sonax 500ml pe baza de silicon pulverizat in toate incheieturile din bord, usi etc

Multumesc pentru ajutor cu documentatia.

Avatar utilizator
Vic*
EVO IV
Mesaje: 282
Membru din: Lun Iun 18, 2012 9:30 am
Contact:

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de Vic* » Dum Feb 23, 2020 9:56 am

Cati kilometrii are masinuta ta? Ma tot gandesc daca sa ma apuc si eu de schimbat ambreajul sau nu. Imi pare ca e cam obosit.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Lun Oct 24, 2016 8:34 am

Re: Inlocuire ulei cutie de viteze manuala

Mesaj de cristi.min20 » Dum Feb 23, 2020 12:11 pm

are 142k km. Simptomele au inceput cam acum 2 ani, atunci cand acceleram brusc de la mers constant in treapta 5 la peste 4000rpm intra miros de ambreiaj inauntru, insa nu observam sa se tureze in gol. Treaba este ca nu intotdeauna mirosea, ci numai uneori, destul de rar as putea spune, iar in ultima perioada nu mi se mai intamplase, deci nu am mai dat importanta. Insa, dupa o luna in care a fost condusa de altcineva care a avut sansa sa il frece destul de bine la cateva plecari din rampa, a cedat in asa hal incat dupa inca ~2-300km sa patineze chiar si in treapta a2a daca apasam mai mult de ~30% din pedala de acceleratie.

Acum, sincer nu l-as mai lasa la nicio masina sa ajunga in stadiul asta ca au aparut urme de incins pe volant.
Alt simptom a fost ca aveam pedala de ambreiaj foarte tare, dar cred ca asta este de la uzura diafragmei placii de presiune.
Iar la schimbarile de treapta nu smucea deloc, chiar daca uneori turatia la care ajungea motorul nu era aceeasi cu cea din treapta in care schimbam.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator