Este Iarna. Cum Pornesc Masina?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 3696
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 12:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Feb 13, 2012 1:38 pm



Specialiştii spun că trebuie să acordaţi mare atenţie acumulatorului, care trebuie să fie c?t mai nou, uleiului de motor, preferabil de iarnă.

De c?teva zile, gerul cumplit a pus stăp?nire pe tara noastra, iar deplasarea oamenilor către serviciu este o adevărată aventură dis-de-dimineaţă, mai ales dacă trebuie pornită maşina din parcare unde a stat peste noapte suport?nd temperaturi de pana la -30 grade Celsius. Din păcate, nu toate maşinile, ?n special cele mai vechi de 5-6 ani spun specialiştii, o ?iau? de la prima ?cheie?, iar şoferul este nevoit să se chinuie folosind metode ?tradiţionale? consacrate pentru a porni motorul maşinii. Care este explicaţia tehnică a blocajului? Explicatie este ca, din cauza temperaturilor scăzute, benzina nu se amestecă cu aerul corespunzător astfel că amestecul obţinut nu mai este format din vapori fini de benzină ?n aer, aceştia fiind sub formă de stropi, ceea ce duce ?n cazurile nefericite la umezirea bujiilor şi la diminuarea sc?nteii. Pentru posesorii de maşini dotate cu motoare pe motorină, teoria este şi mai simplă. Aceste motoare realizează aprinderea prin injectarea unei cantităţi de motorină ?n masa de aer comprimată la presiuni ?nalte, deci fierbinte. Or, dacă aceste motoare prezintă uzuri avansate, pornirea motorului se transformă ?ntr-un calvar.

Sfaturi de la specialişti

?n aceste condiţii, specialiştii auto vin cu o serie de sfaturi extrem de valoroase care vă pot asigura pornirea autoturismului ?n condiţii optime. De aceea, fiţi sigur că acumulatorul maşinii este foarte bine ?ntreţinut. Dacă acesta dădea semne de oboseală ?ncă din timpul toamnei, iarna nu vă asteptaţi să-şi revină. Probabil ?cere? un acumulator nou. De asemenea, asiguraţi-vă din timp că aveţi ?n motor ulei pentru iarnă. Vă puteţi da seama de c?t de v?scos la temperaturi joase este uleiul după primele 2 cifre din codul SAE (dat de Society of Automotive Engineers-Societatea Inginerilor Automoto). Astfel, uleiul de tip 5W-40 este mai fluid şi la temperaturi mai joase dec?t modelul 10W-40. Deci, cu c?t este mai scăzută prima cifră, cu at?t mai bine! Tot specialiştii spun că nu trebuie să exageraţi cu apăsatul pedalei de acceleraţie dacă maşina dumneavoastră este cu carburator. Dacă maşina este pe benzină, injecţie mono sau multi-punct, apas?nd pedala de acceleraţie nu faceţi dec?t să acţionaţi o clapetă de aer, cantitatea de benzină fiind reglată de computerul de bord. La motorul Diesel, pornirea se face pe timp de iarnă acţion?nd o perioadă mai ?ndelungată electromotorul. După pornire nu este recomandată accelerarea acestui tip de motor dec?t dacă este absolut necesar pentru menţinerea unei turaţii de relanti. ?n cazul ?n care aveţi maşină cu cutie hidramată (automată), puteţi sări peste această secţiune.

Ce se poate face ?n momentul ?n care motorul s-a ??necat?? Soluţia salvatoare ar fi pornirea motorului fără acceleraţie şi clapeta de starter acţionate. Asta ar trebui să ?ndepărteze excesul de benzină din cilindru. Nu este recomandată scoaterea bujiilor şi uscarea lor cu flacăra, deoarece se poate distruge izolaţia ceramică interioară. Alte probleme mari sunt cauzate de calitatea combustibililor utilizaţi. Şoferii de maşini diesel sunt sfătuiţi că alimenteze numai motorină de iarnă. Aceasta are o mai bună filtrare la rece. Dozarea ?mpiedică sedimentarea parafinei (particulele de parafină formate din cauza temperaturilor scăzute răm?n ?n stare de suspensie). De asemenea, unul dintre cei mai importanţi factori ai pornirii uşoare pe timp de iarnă este filtrul de motorină. Pentru asigurarea unei circulaţii constante şi unifome a carburantului este deosebit de important dacă filtrul este nou sau ?n stare bună. Ideală este utilizarea filtrului care se poate ?ncălzi, precum şi a filtrului care separă apă. La benzină nu prea există restricţii, dar să fie fără apă! Este recomandat totuşi să folosiţi un aditiv anti-?ngheţ turnat ?n rezervor. De asemenea, mai toate manualele de exploatare a maşinii specifică necesitatea ?ncălzirii motorul ?nainte de plecare. Sfatul specialiştilor este să-i daţi 2-5 minute de ?ncălzire motorului ?nainte de a pleca la drum.

Practica ne ?omoară?
Mulţi dintre şoferi aleg ?nsă adăpostirea bateriei maşinii ?n casă. Astfel o pot menţine la o temeperatură care să nu o descarce. ?n cazul ?n care aceasta nu mai are deloc curent o pot pune de seara la un redresor la o priză din casă p?nă a doua zi dimineaţă. Apoi o pot monta şi cu siguranţă efortul va da roade! Maşina va porni la prima cheie. Dacă nici aşa motorul maşinii nu vrea şi iar luminile de la bord nu se mai aprind ca ?nainte este clar, bateria vă ?lasă? şi trebuie re?ncărcată. Cel mai simplu mod ar fi să apelaţi la un prieten care să deţină cabluri de transfer curent ?ntre baterii şi să se deplaseze cu maşina lui p?nă la vehiculul vostru. Iată cum se poate face transferul de curent dintre cele două baterii. Apropiaţi cele două vehicule (bine?nţeles fără să se atingă), astfel ?nc?t distanţa dintre ele să permită conectarea ?n sigurnaţă a celor două baterii. Lăsaţi schimbătorul de viteze ?n poziţie neutră şi ?ntrerupeţi funcţionarea tuturor aparatelor sau accesoriilor electrice alimentate de la baterie. Ridicaţi capotele ambelor vehicule şi lăsaţi motorul pornit la vehiculul donator. Identificaţi corect polaritatea terminalelor pentru bateriile ambelor vehicule, adică pozitiv-roşu, negativ-negru. Cablu roşu: conectaţi un capăt la terminalul pozitiv al bateriei donatoare, iar celălalt capăt la terminalul pozitiv al bateriei descărcate. Cablul negru: conectaţi un capăt la terminalul negativ al bateriei donatoare; celalalt capăt se va conecta la şasiul vehiculului cu bateria descărcată, la blocul motor sau la orice parte fixă din metal conectată la masa maşinii. Foarte important! Nu conectaţi direct la terminalul negativ al bateriei maşinii, la carburator şi conducte de carburanţi. Asiguraţi-vă că ambele cabluri sunt departe de elicele ventilatoarelor, curele sau alte părţi ?n mişcare. Vă recomandăm să turaţi motorul vehicului donator, p?nă la cca 2000 rpm. Porniţi motorul cu bateria descărcată. ?nlăturaţi cablurile ?n ordinea inversă montării acestora. Un alt factor care deranjează şoferii la temperaturi foarte scăzute este ?ngheţarea ştergătoarelor pe parbriz (lunetă). Puteţi folosi un spray de dezgheţare imediată, dar ?n acelaşi timp puteţi lăsa motorul pornit cu căldura deschisă. Astfel pelicula de gheaţă de pe parbriz (lunetă) se va topi. Numai după ce v-aţi asigurat că ştegătoarele s-au dezgheţat le puteţi acţiona.

Text adaptat dupa un articol al mytex.ro

Avatar utilizator
horrry
EVO II
Mesaje: 51
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:04 pm

Mesaj de horrry » Joi Feb 23, 2012 12:22 pm

Salut, dar cum scoatem masina de la iernat, dupa ce a stat 2 luni in ger si zapada. Eu aveam de gand weekendul asta sa o dezapezesc pe aia mica si nu stiu daca sa pornesc motorul (diesel) sau sa-l las pana se mai incalzeste afara.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 3696
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 12:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Feb 23, 2012 3:31 pm

Salut, cred ca ar trebui sa porneasca fara probleme daca bujiile sunt ok.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1724
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Feb 23, 2012 3:44 pm

Pune si tu un aditiv in motorina, din ala sa absoarba apa din ea (condens) si mai toarna si o canistra de motorina proaspata peste. La pornire nu or sa conteze, dar pana la golirea rezervorului o sa-i faca numai bine.

Ca sa pornesti masina acum, inseamna ca tot motorul e scurs de ulei, daca o pornesti fii sigur ca o si scoti la o tura zdravana, in care sa aibe timp sa ajunga la 90 de grade, sa se incalzeasca si uleiul, si sa-si revina si bateria un pic. Nu o scoate doar sa te duci pana la colt cu ea, sau sa stea la relanti 15 min in parcare.

In rest, n-ar trebui sa ai probleme, daca acumulatorul e ok, va porni. Eventual ia si re-pune contactul de 2-3 ori dupa ce se stinge martorul de la bujiile incandescente, ca sa se incalzeasca bine. Apoi dupa 1 minut 2 la relanti, o scoti usurel la plimbare, fara sa o fortezi pana nu se incalzeste.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO VI
Mesaje: 604
Membru din: Mar Oct 11, 2011 11:53 am

Mesaj de DaniD25 » Joi Feb 23, 2012 4:23 pm

Daca bateria e ok n-ai probleme la pornire. Daca crezi ca eobosita, o iei in casa si-i faci o incarcare sau macar o incalzesti peste noapte (cu fiecare 10C viteza de reactie se dubleaza).

Oricum daca de 2 luni n-ai pornit masina e cazul sa-ti faci in mod serios autocritica...smile.gif

Despre treaba cu pusul si luatul contactului de cateva ori am mai auzit dar niciodata in vreun manual...oricum si eu am mai facut asta!

Avatar utilizator
horrry
EVO II
Mesaje: 51
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:04 pm

Mesaj de horrry » Vin Feb 24, 2012 11:21 am

Pai la un singur permis si 2 masini am ales masina mai mare iarna. Eu vroiam sa o pornesc dar doar sa o tin in parcare cu motorul pornit, nu sa ies cu ea undeva. Atunci ma gandesc sa o las pana se duc nametii de pe strazi si se incalzeste serios afara. Bateria are 1 an si un pic.

Avatar utilizator
Flipper
EVO IX
Mesaje: 1591
Membru din: Mar Mar 10, 2009 8:21 am

Mesaj de Flipper » Vin Feb 24, 2012 12:23 pm

Daca bateria mai are curent si bujiile incandescete sunt bune trebuie sa porneasca de la prima cheie fara probleme mai ales ca acum sunt temperaturi pozitive. POti sa o pornesti si sa o ti la ralanti pana seincalzeste motorul nu are nimic. EU as recomanda ca orice masina care sta nefolosita timp indelungat sa fie pornita cel putin o data pe saptamana si sa fie tinuta macar 10-15min la relanti.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO VI
Mesaje: 604
Membru din: Mar Oct 11, 2011 11:53 am

Mesaj de DaniD25 » Vin Feb 24, 2012 5:04 pm

horry: si eu am tinut lancerul peste iarna mai mult la garaj dar numai o data au trecut vreo 2 sapt fara pornire...in rest, mai dadeam cu el cate o tura...e adevarat si ca in zona mea nu au fost zapezile care sa-mi blocheze iesirea in trafic

Ia zi: a pornit?

Avatar utilizator
horrry
EVO II
Mesaje: 51
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:04 pm

Mesaj de horrry » Lun Feb 27, 2012 8:55 am

Nu am mai ajuns la el weekendul trecut. Poate acesta ...

Avatar utilizator
mc_maxx
EVO I
Mesaje: 7
Membru din: Mie Sep 22, 2010 5:14 pm

Mesaj de mc_maxx » Sâm Mar 17, 2012 2:04 pm

daca e diesel ii pui de cateva ori bujia si se rezolva!!!

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori