Pionieri in Japonia

In anii 1870, in timp ce Japonia revenea dupa mai mult de 300 de ani de izolare feudala, un tanar antreprenor, Yataro Iwasaki, pune bazele unei mici companii de transporturi navale numita “Tsukumo Shokai”. Dupa mai multe schimbari de nume aceasta companie devine “Mitsubishi Steamship Company” in 1875, radacina companiilor Mitsubishi din ziua de azi. O afacere detinuta si condusa familie, compania s-a extins rapid si catre alte domenii de activitate si a devenit unul din cele mai mari conglomerate in Japonia dinaintea celui de-al doi-lea razboi mondial. La finele anului 1945, celelate afaceri, pe langa cea de transporturi navale, includeau industrii grele cu precadere constructia de nave, banci, comert, minerit, imobiliare, industria chimica si multe altele.

Spiritul de antreprenoriat si puternicul devotament social al familiei Iwasaki a ajutat la inradacinarea unui spirit de pionierat si constiinta sociala in companiile Mitsubishi, ceea ce este evident si in ziua de azi.

Primele doua decade ale istoriei Mitsubishi ca fabricant de automobile au fost caracterizate de o intensa dedicatie in a inova in industria in curs de dezvotlare a Japoniei. Dedicarea catre inovare a inceput cu epicul “Model-A”, care a ramas in productie timp de patru ani si care a fost atat de ovationat incar a fost prezentat la “Expozitia Industriala” de la Tokyo din anul 1922. “Model-A” a lansat Mitsubishi ca un participant major in industria de automobile. Inca din 1918, Mitsubishi produsese deja primul camion, prototipul “T1”. “T1” a finalizat un test de durabilitate, parcurgand 1000 km, sponsorizat de guvernul Japoniei, in incercarea de a demonstra durabilitatea si fiabilitatea.

In anul 1931 a avut loc un eveniment major, dezvoltarea primului motor diesel din Japonia, cu aplicatii in industria auto, model numit “450AD” ce folosea injectia directa si producea 70 de cai putere. In anul urmator, Mitsubishi a produs primul sau autobuz, numit “B46”, cel mai mare si cel mai puternic la momentul respectiv, precursorul renumitei serii de vehicule comerciale “Fuso”.

Anii 30 au fost o decada cu multe premiere tehnice pentru Mitsubishi cat si pentru industria auto din Japonia. Cele mai de seama dintre acestea au fost “PX33” (1934), un autovehicul ce beneficia de tractiune integrala, “BD46” si “BD43” (1935), autobuze diesel, “SHT6” (1935), motor diesel cu camera de pre-combustie si “TD45” (1936) camion diesel.

In nici un caz toate inovatiile aduse de Mitsubishi in aceasta perioada nu au intrat in productie. Ce a contat cel mai mult a fost dorinta Mitsubishi de a experimenta idei noi, si aceasta a condus la un izvor de cunoastere ce ii va servi companiei in anii urmatori.