Reconstructia natiunii

La finalul celui de-al doilea razboi mondial, Japonia era in ruina, infrastructura economica fiind distrusa de bombardamente. Pentru ca tara sa aiba un viitor, un efort masiv trebuia depus la reconstructie, inclusiv reconstruirea si extinderea retelei de drumuri.

Din ordinul “Marilor Puteri” marile grupari industriale ale Japoniei au fost dezmembrate. In 1950 “Mitsubishi Heavy Industries” a fost impartita in trei companii regionale, fiecare dintre acestea mentinand implicarea in dezvoltarea de autovehicule. Aceasta explica natura diversa si oarecum rapida a progresului inregistrat de Mitsubishi, dar necesitatea a fost cheia tuturor descoperirilor de la sfarsitul anilor 40 si inceputul anilor 50.

In 1946 a aparut modelul “Mizushima”, un mic transportor de marfa cu trei roti, fiabil si economic, perfect pentru nevoia oamenilor de transport pe distante scurte, imediat dupa razboi. La scurt timp a fost dotat cu cabina inchisa pentru doi pasageri. In acelasi an Mitsubishi aducea pe piata primul sau scuter, “Silver Pigeon” (Porumbelul de argint). Din nou, accentul a fost pus pe utilitate si economie, dar istoric vorbind, “Silver Pigeon” poate fi considerat initiatorul boom-ului transportului personal in Japonia.