Inaltatoare Spate Mitsubishi Outlander 2007-2012

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mie Apr 17, 2013 5:18 pm

Tare curiuos sunt daca alea ce le foloseam odinioara la Dacie s-or potrivi . Numai ca la Dacie puneam si "prelungitor" la amortizor, ca altfel, cu masina goala batea amortizorul (ajungea la "deschidere" maxima).

Sa ne zici la cati km vei schimba amortizoarele.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mie Apr 17, 2013 7:37 pm

QUOTE (cristi4x4 @ Apr 17 2013, 03:51 PM) (...)In primul rind combinatia amortizor,arc,perna de aer se foloseste de obicei la utilitare si indeosebi de cei care le supra incarca.Aia cu perne umflate la vulcanizare uit-o.Suspensia pneumatica cuprinde amortizor(cursa e foarte lunga) si perna de aer. Pernele de aer sunt umflate la pornirea motorului de un compresor iar presiunea din ele e monitorizata permanent de un computer care prin intermediul unor senzori urmareste tot timpul garda la sol in functie e optiunea aleasa,de tipul de drum si de viteza de rulare (vezi Range Rover si Touareg).
(...)

Pai asta m-am apucat sa scriu si eu mai sus, dar n-am mai intrat in detalii...
Pentru utilizari specifice si punctuale (de exemplu mers in vacanta cu rulota sau carat un palet de gresie), merge si basica aia bagata in arc si umflata la o anumita presiune astfel incat sa compenseze incarcarea suplimentara.
Dar daca decuplezi rulota fara a dezumfla si perna, o sa tzopaie de fund.
La fel si cu arcuri tari si masina goala.
Iar eu nu-mi imaginez pe cineva care sa se bage pe sub masina sau pe langa roata cu pistolul in mana ca sa tot regleze presiunea din perne in functie de cat incarca masina zi de zi...

Din pacate pt Outlander n-am vazut sisteme de suspensie preumatica nici macar cu reglaj manual, sa nu mai vorbim de cele integrate, autoadaptive.
Singura solutie utilizabila ok - si cu masina goala si incarcata - pe care am gasit-o pt Outlander sunt aceste arcuri progresive: cand masina e goala se comporta ca si cu arcurile stock iar pe masura ce o incarci, opun rezistenta tot mai mare.

Avatar utilizator
emil68
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 27, 2012 8:51 pm

Mesaj de emil68 » Joi Apr 18, 2013 10:29 pm

Salutare! Felicitari pt. inovatia cu inaltatoarele, nu prea mai sunt multi care sa faca asa ceva in ziua de azi...adica o inventie! Problema e cat e de viabila trebusoara!
Intrucat si eu sunt inginer si mai scotocesc din cand in cand, as vrea sa stiu daca ansamblul format poate sustine 500-700 kg pe fiecare roata spate in conditii de siguranta ,in curbe, cu rulota cu doua axe si familia in masina! Poate garanta firma ...Iron Man (!) din Bucuresti (am cautat-o pe net sa intreb detalii tehnice si nu exista decat una care tine nu stiu ce cursuri !!!) siguranta in trafic cu inaltatoarele acestea montate?! Vezi in avatar ca avem masini aproape identice, si mi-ar place sa fie putin mai inaltata de spate, mai ales ca am mereu in fata Subaru Forester al cumnatului meu care ma intreaba mereu ce car cu masina de e asa lasata de spate...a lui e mult mai ridicata de spate!
Eu am vazut pozele tale cu materialul ala plastic alb si ma cam indoiesc de rezistenta lui, sincer! Ar fi nasol sa pocneasca in curba pe Transfagarasan cu rulota in spate...Nu vreau sa te superi, dar masinile noastre au aproape doua tone fiecare incarcate si nu sunt masini obisnuite de mers pana la piata sau la serviciu, au cu totul alta destinatie si alte caracteristici decat masinile "de oras"!

Avatar utilizator
Mariusbar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 02, 2012 2:05 pm

Mesaj de Mariusbar » Vin Apr 19, 2013 2:08 pm

Da multumesc ! :-) Cei de la Iron Man nu au nici o treaba cu inaltatoarele mele si nu pot fi iei rasunzatori sau sa dea garantie pe ceia ce am facut eu ,iei doar mi-au dat o persoana din Iasi cu care colaboreaza , si asa am ajuns sa le concep.
Intradevar nu le-am facut teste de compresie si tin sa spun ca pot pune linistit 1 tona pe roata si nu au nimic.
Cele care le am eu pe masina sunt facute din TEFLON si sincer ma bazez maxim pe ele., mai nou am dat de un material si mai rezistent si anume.... este folostit in special la bucsele casetei de directie., ( exemplu celor curate din poze ).
Cum credeti ca imi pot pune pe masina toate prostiile si chiar m-a deranjat o afirmati pe topic ..... ( asa puneam pe Dacie).
La cerere le pot face din ce marerial vrea fiecare , aluminiu de exemplu....ce se poate lucra, si a avea rezistenta.
De rupt nu se rup ! nu crapa ! nu isi schimba forma. Nu te gindi ca masina se va ridica cit un elefant..:-)))
Masina v-a sta mai sus cu 3 cm fata de tot ce faci cu ea... fie goala fie plina !, nu isi schimba caracteristicile in curbe sau pe drum drept , chiar sta mai asezata si e un pic mai rigida.
Uitete la aripa spate si imagineazati ca e cu 3 cm mai inalta si atat! sunt conditii de siguranta la condus si vizual se observa ., clar e mai inalta dechit toate celelalte Outlander-uri si ii sta foarte bine.!
Pentru cei mai neincrezatori recomand sa fac investitii in arcuri duble, perne de aer sau alte variante ce sunt de la 500 euro in sus.
Repet....nu crapa , nu isi schimba forma , chiar eu le folosesc pe masina de citeva luni si sunt foarte multumit de tinuta la drum a masinii si garda la sol. Nu am rulota nici remorca , am cirlig doar pentru cei care ma pupa pe la spate sau in cazuri speciale in care chiar am nevoie, sunt multumit de cum am rezolvat problema Otlanderului meu si chiar mi-am rezolvat scopul asa cum am vrut.
Ideia vanzarii inaltatoarelor era si este pentru cei care vor cu un buget minim sa rezolve problema Outlanderului !!! iar pentru cei care nu se uita la bani, si vor ca masina lor sa se ridice cu comanda vocala sunt variante mai scumpe sau..... sa schimbe masina !
Pentru orice informatii va stau la dispoziti la Tel 070333311

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Vin Apr 19, 2013 3:00 pm

N-ai priceput nimic din ce s-a scris pe aici.Eu nu contest calitatea materialului din care sunt facute inaltatoarele alea ci operatia in sine.Prin ridicarea aia decit de spate ai modificat centrul de greutate al masini de aici rezulta instabilitate.Poate 3 cm ti se pare putin dar in realitate este enorm,tu de fapt ai modificat si geometria rotilor pe spate.Pune-o pe un stand de unghi de fuga si ai sa vezi diferenta.Alta problema ar fi daca ai repartitor de frina pe spate,atunci si tija acestuia trebuie lungita pentru ca nu mai lucreaza cum trebuie daca ai incarcatura in spate,la fel furtunele de frina de la etrieri,bara stabilizatoare spate.Cit despre 1 tona pe roata...mai domol.....cu 400-450 kg in spate pe un drum ce ceva denivelari garantat vei rupe un arc.E adevarat e cea mai ieftina varianta dar din multa experienta i-ti spun:scump si prost am tot vazut,ieftin si bun-niciodata.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Vin Apr 19, 2013 4:37 pm

Pfoa... propun un split la Cafenea sa lasam topicul asta curat. Nu de alta, da' vreau sa vin cu contre si cred ca-s mai mult decat constructive.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Apr 19, 2013 4:43 pm

Intrucat se discuta mai mult pe detalii tehnice decat comerciale, am decis mutarea (cel putin temporara) a topicului, din nou in aria Outlander.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Vin Apr 19, 2013 5:26 pm

QUOTE (volint @ Apr 17 2013, 05:18 PM) Tare curiuos sunt daca alea ce le foloseam odinioara la Dacie s-or potrivi . Numai ca la Dacie puneam si "prelungitor" la amortizor, ca altfel, cu masina goala batea amortizorul (ajungea la "deschidere" maxima).

Sa ne zici la cati km vei schimba amortizoarele.


Sa fiu mai explicit:

Inaltatoerele "de dacie" s-au fabricat de diversi inovatori pt a suplini lipsa elatsicitatii suspensiei la incarcare maxima (stim cu totii ca vechile dacii au carat tot ce avea romanul prin gospodarie, de la ardei si rosii pana la saci de ciment si nisip).

Cu cateva ocazii am avut pe mana diverse modele de inaltatoare care se montau sub arc.
Cel mai "ok" dintre ele era construit la Danubiana (astia mai intelepti va aduceti aminte) din cauciuc cu 2 armaturi metalice. Am incercat sa redau din amintiri constructia acelui inaltator:

[attachment=19239:Schita_inaltator.JPG]

Partea buna era ca nu riscai sa crape si sa-l pierzi (avea armaturi si pe interior si pe exterior). Partile proaste erau 2:
ca in locasul arcului ramanea umezeala si in cativa ani arcul ruginea in zona de contact cu inaltatorul.
ca fara un prelungitor pt prinderea amortizorului acesta avea viata f scurta (maxim 1 an)

Acum, comentand despre altele, dinamica, statica, etc vad treaba cam asa: Vreau sa pun inaltatoare la vapor sa nu-mi tarai cu*u cand car cu ea. Dar atunci cand e full... am tupeu sa alerg ca la raliu?
Fişiere ataşate
Schita_inaltator.JPG
Schita_inaltator.JPG (23.52 KiB) Vizualizat de 6635 ori

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Vin Apr 19, 2013 6:54 pm

Sal! Mai oameni buni,chiar nu stiu ce tot vreti sa modificati atat la suspensia asta,ca eu chiar nu inteleg!Eu ma ocup (am firma) cu instalatii de incalzire(centrale,radiatoare,tevi etc) si pot sa spun ca am mai incarcat-o din cand in cand si nu a dat nici cu curul de pamant ,nici nu a fluierat nimeni dupa mine,nu m-am rasturnat in curbe si nici nu mi-e rusine ca vezi doamne nu are aceeasi inaltime ca si la rotile fata!Datii ce-i trebuie la motor,consumabile bune ascultati-o cand are nevoie de ceva si are grija si ea de voi!!!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori