Pagina 1 din 1

Scris: Vin Noi 23, 2012 2:44 pm
de shadow2blade
Am o curiozitate. Inca din scoala de soferi mi s-a spus ca pentru protejearea acumulatorului, iarna este indicat sa mergi cu cat mai putini consumatori porniti. Acum vine si intrebarea mea, dupa ce mi s-a facut un test al capacitatii de incarcare am sesizat ca nu sunt prea mari diferente intre toti consumatorii porniti si nici unul. Si anume ca indiferent de cati consumatori am pornit ( in speta, toti ) regulatorul de tensiune asigura incarcarea bateriei ( 14V ). Daca repet acelasi proces cu toti consumatorii opriti tensiunea nu e mult mai mare ( 15V ).
Deci pana la urma fac vreo branza daca merg fara consumatori, din dorinta de a proteja acumulatorul ?

Scris: Sâm Noi 24, 2012 7:37 am
de speed29
Astea sunt amintiri din copilarie de cand faceam scoala pe Dacie.Releul de incarcare la Dacie era cu reglare manuala si nu era instare sa tina tensiunea de incarcare constanta.La ultimile modele au aparut relee electronice dar si acelea aveau probleme ba icarcau prea mult ba prea putin.Dar sa revenim in era noastra nu ai nici o problema cu consumatorii iarna releul stie sa dea drumul in baterie atat cat este necesar.

Scris: Sâm Noi 24, 2012 10:37 pm
de Flipper
Daca motorul e pornit toti consumatorii, consuma direct de la alternator. In momentul in care incarcarea e slaba sau consumul depaseste ceea ce produce alternatorul se va aprinde becul in bord. Niciodata nu i-am inteles pe cei care fac economie la energia electrica a masinii. Daca ai multi consumatori sa zic ca poate vei consuma 0,1L/100km mai mult. Eu abia vad diferenta la consum cand e Acul pornit dar la conumatori nu vad nici cea mai mica diferenta.

Scris: Lun Noi 26, 2012 12:49 pm
de shadow2blade
La asta magandeam si eu. Ca regulatorul se descurca. Mai ales avand in vedere si testul de mai sus, se confirma ce spuneti si voi.

Mith BUSTED !