Statii Radio Cb

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Feb 06, 2010 11:01 pm

Mi-am luat si eu pana la urma kitul consacrat si anume: Statie Stabo XM 5012 + talpa magnetica 120mm (urmeaza upgrade la 160mm - cu cea de 120 ma tem sa sar de 150 kmh, pana acolo e testata ca nu sare) si antena de 160mm (nu mai stiu firma). Ce pot sa zic decat ca e sfanta. Utila la maxim daca nu ai copii in masina.

Insa o intrebare: stie cineva cat de importanta este calibrarea antenei ca eu efectiv am pus-o pe plafon si talpa la masina. Ea merge dar uneori se aude intrerupt cum vorbesc altii (am tot frecat la squelch-ul ala) si mi se pare ca nu sare mai mult de cativa km la drum intins, dar ma gandesc ca poate acordarea antenei ofera un plus major. Stie cineva daca este necesara operatiunea sau la cele noi e mai mult o vorba din popor dar nu se mai aplica?

Avatar utilizator
biku
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 06, 2009 7:29 pm

Mesaj de biku » Dum Feb 07, 2010 12:56 am

tot ce pot sa zic e ca asta e urmatoarea investitie. sa o stapanesti sanatos si daca iti iei si cel mai ieftin detector nu ai nici un fel de problema.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Dum Feb 07, 2010 6:29 pm

Pai concluzia mea dupa 1000 km facuti weekendu asta e ca statia face 95% din treaba si detectorul doar 5%. Eu detector nu imi iau ca imi place si sa ies des in Vest si pe acolo nu prea ai voie cu el si decat sa il las acasa...
Acum trebuie sa fac aranjarea ergonomica, sa o includ in bord fixa, ceva de genu in 30 de secunde sa fie instalata toata treaba, difuzor pus seaprat si alte prostii, sa nu se vada nici un cablu. Inca lucrez la proiectarea sistemului. Deja la cate chestii am incorporat in plus in ea, am o lista noua cu sigurante la masina care nu are treaba cu OEM-ul si daca vreodata ceva face hibe, tre' sa consult si schema cu ele .

In schimb sa vezi mistouri de la unii tiristi cand te vad ca esti cu "supozitorul" (berlina) si isi dau seama ca tu ii intrebi de radare si nu un "colegu" cu zeci de tone de marfa. E mistocareala mare dar trece... Morala e ca e sfanta statia, mai trebuie sa o aranjez pe a mea si ceva reglaje ca abia vineri am luat-o si intr-o ora am fost la drum. Fiind si cu hayon masina, e lejer cum scoti cablu si antena, nu trebuie pe la usa sau altele...

Recomand cu caldura pentru cei cu drumuri lungi si grabiti...viteza medie de deplasare in principiu sar lejer de 100lmh. Eu am venit azi pe cod galben jumate de drum si tot am scos o viteza medie de 90kmh, deci eu zic ca e ok.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Feb 07, 2010 8:51 pm

super tare.
skolki para? (cre ca asa se scrie)
si o poza doua, sa vaz cat e de mare....ca ma bate un gand si pe mine si as vrea ori in torpedou, ori sub scaun.
danke

Avatar utilizator
ronin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 14, 2009 11:40 am
Contact:

Mesaj de ronin » Dum Feb 07, 2010 9:00 pm

QUOTE ca ma bate un gand si pe mine si as vrea ori in torpedou, ori sub scaun.

Trebuie sa o ai la indemina pt reglaj volum si squelch
45x120x200 sint cele standard

Avatar utilizator
biku
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 06, 2009 7:29 pm

Mesaj de biku » Dum Feb 07, 2010 9:02 pm

si o intrebare de baraj ... o statie ieftina cu o antena meseriasa e bine ?

LE : asta e buna ?

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Mar Feb 09, 2010 8:03 pm

@chacha,calibrarea nu afecteaza simtitor performantele statiei.Daca vorbesti (emiti) mult cu ea,si nu e calibrata risti sa arzi statia.Pana sa o calibrezi,incearca sa fixezi talpa magnetica pe centrul caroseriei si nu taia din spic fara sa te duci la cineva care sa masoare cu un reflectometru,intr-un spatiu deschis,fara cladiri de jur-imprejur si cu usile masinii inchise.
Daca antena e de tipul ML-145,poti sa-i faci chiar tu un prim reglaj (calibrare) ochiometric,scoti spicul 3-4 cm fata de pozitia bagat la maxim,fara sa intre spicul in arc si apoi strangi surubul.Nu o sa constati o emisie/receptie imbunatatita vizibil dupa calibrare.

@biku,in CB conteaza foarte mult antena,in special marimea ei.Celor care le pasa de estetica si nu vor sa aiba ''paratrasnet'' pe mijlocul plafonului......nu prea au sanse de performante.Recomand o antena de minim 1.60 m,cu talpa magnetica cat mai mare,sa reziste pe plafon.Cele mai cautate antene sunt cele de tipul ML-145.

Eu folosesc o portabila ALAN 42 MULTI,alimentare la bricheta din cotiera,antena President ML-145.Marimea statiei-aproximativ cat e microfonul de la o statie obisnuita,sunt multumit de performante.

Orice model alegeti,o statie CB combinata cu un detector bun o sa va scoata din multe necazuri.

Avatar utilizator
shocs
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 27, 2009 6:57 pm

Mesaj de shocs » Mar Feb 09, 2010 8:21 pm

Practic antena asta la ce o folositi? Ca sa intrebati pe altii daca stiu de radare? Mi se pare destul de incomoda.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Feb 09, 2010 8:24 pm

Ce e tare e ca deja ma bate gandul de un upgrade, in principiu imi voi lua un President cu auto-squelch. Pare mai usor de folosit desi ca perfomante si asta e destul de buna, nu e model slab insa noah.
Iar faza cu paratraznetu', chiar nu-mi pasa, m-au mai sunat niste prieteni ca m-au vazut cu ea cand plecam in weekend si m-au intrebat ce fac cu paratraznetu pe cod galben? Le-am zis ca de intru in belea, sa am cum sa cer ajutor
Antena, eu zic ca e ok si de 160 mm si Alanu care il am e suficient initial. Deocamdata sa vad cum imi iau un President. Oricum, adevarul e ca te "prinde" sportul asta daca iti place sa calatoresti mult.

@shocs: o folosesti sa comunici orice, imagineaza-ti ca vorbesti cam cu toti tiristi + cu altii pe drum deci afli mereu ce e in fata ta: radar, filtru, ARR, zapada, blocaje, etc. Plus ca daca te plictisesti te intinzi si la o partida de vorba cu vreun coleg sau daca mergi pe un drum cu multe curbe, te ajuta "colegu" cu tiru din fata ta sa il depasesti, doar vorbesti direct cu el. Si ca efect secundar: consum mai mic de combustibil , mergi doar cu a 5-a, ajungi repede la destinatie si nu esti obosit, netragand prea tare de masina. Imagineaza-ti ce inseamna sa mergi cu 95 in localitate (105 pe vitezometru) si cu cat vrei inafara (120-160kmh). Scoti un timp mai bun decat fara statie si cand ii dai in gura la masina cat poti inafara, unde prinzi 180-190 iar in localitate mergi cu morcovu' cu 70-80 kmh. Asa totu e sa fi atent in lcoalitate la pietoni, caini etc, avand o viteza constanta mai mare decat deobicei.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Feb 09, 2010 8:24 pm

Eu am un YOSAN (nush de care) de 10 W + amplificator de 40 W, + antena fixa SIRIO Megawatt 210 cm. Amplif-ul il folosesc numai la teren, in situatii deosebite, in caz de urgenta ( de obicei la operatiuni de recuperare sau in colaborare cu salvamontul). Calibrarea antenei confera un avantaj foarte mare, in sensul ca, nu numai ca te ajuta la a receptiona mai de departe, dar si calitatea sunetului e mult mai clara, plus ca nici nu mai stai cu degetul pe SQ intruna. De asemenea, e indicat ca antena sa stea in acelasi loc in care a fost calibrata. Pentru cei cu talpi magnetice, o solutie foarte buna ar fi lipirea unui cerc autocolant pe centrul cupolei, unde vine talpa prinsa. Astfel stiti exact unde trebuie pusa si nici nu zgariati cupola la manevrarile de montare/demontare.

@chacha: "supozitorul" e de fapt acela care sta "lipit" in fundul unui camion in mers, nicidecum cei cu masini mici care-s numiti "conservari"


Ia de ici un mic DEX al CB-ului:

Capra cu 3 iezi = ARR + RAR + Cantar
Capra cu 3 iezi si lup = ARR + RAR + Cantar + Politia
Prost cu tunu' = politist cu radarul
Veioza = radar cu instant on, rotit sau cu intrerupator
Licurici = Politist pe motocicleta
Sobolan = Politist ascuns, de obicei inafara drumului
Economie = Carburant in plus
Politia agricola = Politia Rurala
Saibe = Diagrame
Rabla = Traseista
Conservar = Conducator autoturism
Mitici = Bucurestenii cand vin la munte
Supozitor = unul care sta lipit de spatele camionului si nu intra in depasire
Septica = Camion de 7.5 tone
Clanta = Un oral mic. De obicei folosit impreuna cu "Rabla" in expresia: "Uite colegu o rabla, da si tu o clanta fericita..."

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori