Aviatori?

La un pahar de vorba..
Avatar utilizator
Leutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 10, 2007 5:49 am

Mesaj de Leutz » Lun Feb 18, 2008 2:51 pm

Cristi :-D esti incorigibil !!!!
Ai uitat totusi sa spui ca decolatul respectiv si consumul nu pot fi atinse decat in urma unei resoftari corespunzatoare, implementata doar dupa ce se urmareste comportamentul zburatorului atat in oras cat si in afara ... etcetc
Sincer sa fiu, de-asta citesc forumul asta mai ceva ca pe ziarul de dimineata. Pur si simplu imi readuce zambetul.
Nu cred ca pe alte forumuri se discuta asa de relaxat/amical/jovial ca pe aici.

On topic:
Pentru Serbby: uite aici 2 link-uri pentru propulsia cu elice si cea cu jet

Pentru Andrei ... ai zis ca pilotezi planor. Astea sunt alea fara motor, nu??? :-) Mi se pare super tare chestia. Arta si precizie intr-adevar.
La alea cu motor tot omu' s-ar pricepe la urma si la coada, cat timp cat se-nvarte toate bune, cand nu ... dumnezeu cu mila.
Dar fara motor ... daca nu simti fenomenu', te cam tarai prin tarana ...
Felicitari !!!! Si ... cer senin !!!

Avatar utilizator
stancu adrian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 29, 2007 9:14 am

Mesaj de stancu adrian » Lun Feb 18, 2008 2:58 pm

bine frate toti pot dar putini reusesc
nu vreau sa-ti povestesc cu e sa ramai fara motor

Avatar utilizator
Bogdan P
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 27, 2007 5:11 pm

Mesaj de Bogdan P » Lun Feb 18, 2008 3:05 pm

avionul care-l zbor la ora actuala este un bimotor Diesel
zboara si cu motorina si cu Jet A1 in orice combinatie
problema cu motorina este ca are anumite limitari ( ex : este interzis sa zbori cand afara sunt sub 5 grade)
motorul este un Thielert Centurion 2.0 (mai bine spus un motor Mercedes modificat)
Fişiere ataşate
42_da.jpg
42_da.jpg (44.21 KiB) Vizualizat de 8343 ori

Avatar utilizator
serbby the ace
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 23, 2008 12:21 pm

Mesaj de serbby the ace » Lun Feb 18, 2008 4:27 pm

:-D cristiiiii....? si pentru restu' lumii interesate....

http://www.geocities.com/hjunkers/ju_jumo204_a1.htm

.....te-ai cam aruncat.....dar ai cazut frumos....

PS:treaba cu boeingul ramne in picioare...

Avatar utilizator
serbby the ace
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 23, 2008 12:21 pm

Mesaj de serbby the ace » Lun Feb 18, 2008 4:32 pm

QUOTE (Cristi)Da, exista si d-asta!
Un exemplu concret, avioanele produse de Mitsu au motoare TDI cu capac DID dar or sa apara si cu motoare concepute de ei tot cu capac DID. )
Deocamdata au o singura problema majora...datorita fumului gros emanat de tobele japan Yamiborla concept Mitsu si asta, nu pot fi detectati pe radar.
In plus de asta pasagerii nu pot vedea nimic pe geam si asta le provoaca depresie in lant.

Ca avantaje: decoleaza pe spatii mici insa si consuma putin.

check this out....

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Feb 18, 2008 7:33 pm

QUOTE (Bogdan P)salut Andrei
eu chiar la Ghimbav prestez
nu prea se mai zboara ca nu mai e tehnica si nici instructori
totusi cred ca poti sa-ti iei PPL-ul aici in cadrul aeroclubului zburand pe Aerostar sau IAR-46
a2-a varianta ar fi ca aici exista un Zlin 142 particular cu care se va poate lua licenta

Aveam de gand sa merg vara asta la Sibiu sa il fac in cadrul aeroclubului, dar am vb cu instructorii de la noi si au zis ca e posibil sa nu ma bage nimeni in seama de pe acolo... asa ca am renuntat momentan la idee in speranta ca anul viitor o sa am pe cineva care sa ma recomande... Din ce am vorbit cu mai multe pers vis-a-vis de zborul cu motor de la aeroclub, mi s-a cam facut "sete" de Zlin, toti cei care l-au zburat si au trecut la IAR 46 fiind profund dezamagiti. Sa inteleg ca la Ghimbav nu mai zboara nici un Zlin in cadrul aeroclubului?

QUOTE (serbby the ace)Salutare Andrei,
Un "issue" infantil dar trebuie sa rezolv problema asta:
- ma cert in fiecare seara cu un prieten pe urmatoarea tema: poate fi adus la sol un Boeing 747(sau 737 sau orice alt avion mare) fara forta motoarelor???? eu zic ca da,din cate stiu eu pt a-l putea aduce la sol ai nevoie de viteza care poate fii obtinuta prin picajul avionului si sa zicem ca hidraulica functioneaza.In practica din cate stiu eu nu s-a reusit sa se aduca fara urmari....dar cel putin teoretic ,din cate stiu se poate.
Daca ma poti ajuta cu un raspuns, detaliat si in acelasi timp usor de inteles de prietenul avocat ,care sa lamuresca problema raman dator.

Multumesc.
Pai in manual zice asa: "In cazul deplasarii unei aeronave in atmosfera terestra, acest fenomen apare la viteze mari". Deci nu precizeaza nicaieri ca fenomenul apare exclusiv cand exista unul sau mai multe motoare in functiune. Deci categoric da. Poate cu putin noroc, avionul scapa intreg, dar avand in vedere ca e preferabil, dupa parerea mea, sa vii ceva mai lansat (cu o rezerva de viteza peste viteza normala de apropiere, pentru a evita o eventuala angajare accidentala), e posibil ca una din jambe sa nu scape intreaga. Acum, o alta chestie care tine tot de noroc este sa ai si o pista in apropiere ca daca il pui in camp, la greutatea sa, sigur se rupe. Dar, ca sa finalizez, daca e pus in bot, planeaza.

Asta e parerea mea, poate gresesc. Eventual asteptam si parerea lui Bogdan.

QUOTE (Leutz)Pentru Andrei ... ai zis ca pilotezi planor. Astea sunt alea fara motor, nu??? :-) Mi se pare super tare chestia. Arta si precizie intr-adevar.
La alea cu motor tot omu' s-ar pricepe la urma si la coada, cat timp cat se-nvarte toate bune, cand nu ... dumnezeu cu mila.
Dar fara motor ... daca nu simti fenomenu', te cam tarai prin tarana ...
Felicitari !!!! Si ... cer senin !!!
Da, sunt fara motor. Multumesc frumos. E ok si senin, dar mai ok e daca are si cumulusi.

QUOTE (stancu adrian)bine frate toti pot dar putini reusesc
nu vreau sa-ti povestesc cu e sa ramai fara motor
E ok ca a trecut. Poate la vara vii sa facem un zbor fara motor.

Avatar utilizator
serbby the ace
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 23, 2008 12:21 pm

Mesaj de serbby the ace » Mar Feb 19, 2008 11:50 am

ca idee.... :-D

24. avgust 2001 / Air Transat / Lajes, Terciera Island, Portugal / Airbus A330-243

The aircraft was on a flight from Toronto, Ontario, Canada to Lisbon Portugal when a problem developed with the fuel system approximately 300nm northeast of Terciera Island, Azores Islands, Portugal. The crew elected to divert to Terciera Island for an emergency landing. The Captain reported that approximately 100nm from the airport, the left engine failed, and some ten minutes later, the right engine failed as well. The aircraft, using a minimal amount of hydraulic and electrical power supplied from its Ram Air Turbine, continued gliding toward Terciera Island in a gradual descent. The Captain reported that the flight arrived over Terciera Island at FL150 (15,000 feet), at dawn, and so he elected to make a visual approach to the airport with no engine power.

The total flying time without engine power was in the neighborhood of 17 to 18 minutes. The aircraft sustained minor damage during the landing, including damage to the landing gear as twelve tires exploded upon touchdown. Initial reports indicate that a fuel line that had been replaced several days before became severed, leading to a fuel leak of approximately 37,000 gallons over the Atlantic Ocean.

Putnika/poginulih: 298/0

Avatar utilizator
Bogdan P
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 27, 2007 5:11 pm

Mesaj de Bogdan P » Mar Feb 19, 2008 2:24 pm

Andrei , eu am lucrat si la Sibiu si sunt baieti faini insa nu stiu ce tehnica mai au si ei

eu te sfatuiesc , dac vrei pe zlin , totusi sa vii la Ghimbav.
acel zlin particular va fi inmatriculat curand si se va putea face scala pe el
in cadrul aeroclubului ( adica zbor moka) slabe sanse. toate zlinurile au fost duse la Craiova si nu cred ca se vor mai intoarce vreodata
pentru ppl merita sa faci zborul si pe IAR 46 chiar daca e un avion mai nashpa

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mar Feb 19, 2008 6:39 pm

Hmm.. o sa vedem. Oricum, tinem legatura si mai discutam despre asta face 2 face la Bran.

Avatar utilizator
Kmy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 19, 2008 7:06 pm

Mesaj de Kmy » Dum Oct 19, 2008 7:35 pm

Primiti si aviatore cu lancer pe aici? :-D Vad ca s-au terminat de ceva vreme discutiile pe tema asta

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori