Scris: Lun Sep 19, 2011 1:23 pm
Fara sa doresc a suna a lauda dar am rodat ceva masini noi si (macar atat ) am invatat - sa fiu atent la orice manifestari ciudate sau zgomote timpurii
din cadrul carora as avea trei intrebari
1. dupa cate secunde de la pornirea motorului se stinge la voi martorul presiunii de ulei din bord la prima pornire de dimineata sau dupa o stationare
indelungata?
La mine la prima pornire de dimineata, desi astept sa se stinga toti martorii si sa aud acel zgomot specific de releu (cred) din compartimentul motor
inainte de a actiona demarorul, martorul presiune de ulei mai ramane aprins vreo 2-3 secunde dupa ce motorul a pornit efectiv insa se stinge inainte
de a atinge turatia de relanti. Nu mi s-a aprins nicodata in mers iar la celelalte porniri din timpul zilei se stinge cu mult mai repede.
La masina anterioara electromotorul invartea de multe ori motorul (dublu decat la Mitsu spre exemplu) inainte de a porni iar martorul se stingea
aproape in acelasi moment cu pornirea motorului. Cand am cumparat-o m-am speriat cat de mult invarte insa baietii au spus ca "isi ia ulei". Acesta sa fie
cazul la Mitsu - se stinge martorul dupa ce presiunea de ulei a ajuns la normal? E normal sa ii ia 3 secunde?
2. ocazional (si nu zilnic) tot la pornirea de dimineata cu cheia in contact inainte de porni efectiv motorul imi clipesc martorii din bord ca si cum as fi cuplat
4H desi eu sunt pe 2H si nici nu am folosit cutia de transfer pe 4H cu o zi inainte. Martorii se sting imediat ce motorul a pornit si nu se mai
aprind decat peste cateva zile tot la pornirea de dimineata si fara a respecta vreo regula anume.
Vi se intampla si voua?
3. prima trecere din treapta I de viteza in treapta II (si tot la prima pornire ) mi se pare cam greoaie - sa aibe vreo legatura
cu zgomotul din cutie? (acel presupus - inca nu am ajuns in service - rulment de presiune?). La fel si uneori cand motorul e cald
retrogradarea din treapta III in treapta II e uneori cam greoaie insa numai cand viteza de deplasare e mai mare - adica daca am intre
40 si 50Km/h si vreau sa retrogradez parca ar avea vreo protectie si intra mai greu in treapta II, daca insa franez si reduc viteza
intra normal. Nu face vreun zgomot ciudat in niciunul din cazuri ci doar parca maneta schimbatorului intampina o rezistenta mai mare
decat de obicei. Stiu ca nu e o cutie foarte precisa de berlina dar totusi as vrea sa stiu daca e ceva normal sau ar trebui sa ma ingrijoreze.
Cu scuze pentru insistenta cu care postez pe acest forum dar nu vreau sa trec cu vederea nicio manifestare care mi se pare suspecta.
din cadrul carora as avea trei intrebari
1. dupa cate secunde de la pornirea motorului se stinge la voi martorul presiunii de ulei din bord la prima pornire de dimineata sau dupa o stationare
indelungata?
La mine la prima pornire de dimineata, desi astept sa se stinga toti martorii si sa aud acel zgomot specific de releu (cred) din compartimentul motor
inainte de a actiona demarorul, martorul presiune de ulei mai ramane aprins vreo 2-3 secunde dupa ce motorul a pornit efectiv insa se stinge inainte
de a atinge turatia de relanti. Nu mi s-a aprins nicodata in mers iar la celelalte porniri din timpul zilei se stinge cu mult mai repede.
La masina anterioara electromotorul invartea de multe ori motorul (dublu decat la Mitsu spre exemplu) inainte de a porni iar martorul se stingea
aproape in acelasi moment cu pornirea motorului. Cand am cumparat-o m-am speriat cat de mult invarte insa baietii au spus ca "isi ia ulei". Acesta sa fie
cazul la Mitsu - se stinge martorul dupa ce presiunea de ulei a ajuns la normal? E normal sa ii ia 3 secunde?
2. ocazional (si nu zilnic) tot la pornirea de dimineata cu cheia in contact inainte de porni efectiv motorul imi clipesc martorii din bord ca si cum as fi cuplat
4H desi eu sunt pe 2H si nici nu am folosit cutia de transfer pe 4H cu o zi inainte. Martorii se sting imediat ce motorul a pornit si nu se mai
aprind decat peste cateva zile tot la pornirea de dimineata si fara a respecta vreo regula anume.
Vi se intampla si voua?
3. prima trecere din treapta I de viteza in treapta II (si tot la prima pornire ) mi se pare cam greoaie - sa aibe vreo legatura
cu zgomotul din cutie? (acel presupus - inca nu am ajuns in service - rulment de presiune?). La fel si uneori cand motorul e cald
retrogradarea din treapta III in treapta II e uneori cam greoaie insa numai cand viteza de deplasare e mai mare - adica daca am intre
40 si 50Km/h si vreau sa retrogradez parca ar avea vreo protectie si intra mai greu in treapta II, daca insa franez si reduc viteza
intra normal. Nu face vreun zgomot ciudat in niciunul din cazuri ci doar parca maneta schimbatorului intampina o rezistenta mai mare
decat de obicei. Stiu ca nu e o cutie foarte precisa de berlina dar totusi as vrea sa stiu daca e ceva normal sau ar trebui sa ma ingrijoreze.
Cu scuze pentru insistenta cu care postez pe acest forum dar nu vreau sa trec cu vederea nicio manifestare care mi se pare suspecta.