Dimensiune Jante 18
- CristianMarin
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mar 16, 2010 3:39 pm
215/60/R16 este echivalent ca si circumferinta cu 215/55/R17 (diferenta este de 0.6%, adica nesemnificativa). Deci e ok si ce scrie in CI si ce scrie pe usa.
Uite o comparatie grafica AICI.
Ala de la Autosoft a aberat (sau s-a uitat la Outlander 2) cu 225/55R18, pentru ca sunt muuuuuult mai mari in circumferinta fata de ce ai tu nevoie.
Uite o comparatie grafica AICI
Daca vrei neaparat sa ramai pe jante de 18 inchi si vrei anvelope cu aceeasi circumferinta ca cea din acte, ar trebui sa-ti cauti 235/45/18.
Uite o comparatie grafica AICI
Dar intervin 3 probleme:
- latimea jantelor de 18 pe care le ai trebuie sa fie intre 8 si 9.5 inch
- In functie de offset-ul jantei, s-ar putea sa-ti atinga guma in contraaripa atunci cand virezi
- o anvelopa de 235/45 R18 mai normala incepe de pe la 850RON bucata.
Uite AICI 4 pagini despre jante (NU genti!) si anvelope. Citeste-le si te vei lamuri cum e cu rotile masinilor.
Toate bune.
Uite o comparatie grafica AICI.
Ala de la Autosoft a aberat (sau s-a uitat la Outlander 2) cu 225/55R18, pentru ca sunt muuuuuult mai mari in circumferinta fata de ce ai tu nevoie.
Uite o comparatie grafica AICI
Daca vrei neaparat sa ramai pe jante de 18 inchi si vrei anvelope cu aceeasi circumferinta ca cea din acte, ar trebui sa-ti cauti 235/45/18.
Uite o comparatie grafica AICI
Dar intervin 3 probleme:
- latimea jantelor de 18 pe care le ai trebuie sa fie intre 8 si 9.5 inch
- In functie de offset-ul jantei, s-ar putea sa-ti atinga guma in contraaripa atunci cand virezi
- o anvelopa de 235/45 R18 mai normala incepe de pe la 850RON bucata.
Uite AICI 4 pagini despre jante (NU genti!) si anvelope. Citeste-le si te vei lamuri cum e cu rotile masinilor.
Toate bune.
Teoretic si practic, tie in bord iti arata cu gume mai mari (in diametru), o viteza mai mica decat cea reala. De exemplu, eu cu 28" aveam 100 km/h reali. Cu 31" aveam 100 in bord si 114 in realitate. Cu 33"-uri aveam 100 in bord si aproape 128 in realitate. Cel putin asa este la mine, vitezometru mecanic pe cablu. La cele mai noi, e posibil sa fie electronic si treaba sa fie exact invers, sa-ti arate o viteza mai mare decat cea reala. Cel mai simplu ca sa iti faci o idee, e sa iei un GPS cu tine si stabilesti daca ai sau nu diferente. Eu foloseam un Terra Trip, insa e foarte greu de montat si calibrat.
Dar pana una-alta, ce te deranjeaza la gumele astea ? Faptul ca sunt mai mari decat prevede legea? Sau ca mergi mei repede ? Daca e prima, stai linistit ca ala o sa fie ultimul lucru la care se uita, mai ales la un SUV. Daca e a doua, se regleza din piciorul drept
Dar pana una-alta, ce te deranjeaza la gumele astea ? Faptul ca sunt mai mari decat prevede legea? Sau ca mergi mei repede ? Daca e prima, stai linistit ca ala o sa fie ultimul lucru la care se uita, mai ales la un SUV. Daca e a doua, se regleza din piciorul drept
In prezent jantele sunt 255/45/R18...are pe ea anvelope michelin primancy pilot(1300lei nou) insa cand am cumparat masina avea inlocuita o anvelopa cu un Federal(5mil).
Am facut si eu calculele pe tipuri si a reiesit asa:
215/60/r16 (CI)=26*8.5/r16
215/55/r17 (usa)=26*8.5/r16
235/45/r18 =26*9.3/r18
Asa ca pe 18 in mod normal ca sa iasa aceleasi calcule tb 215/50/r18 insa cred ca arata urat rotile inalte si mai inguste.
Motivele pe care le invoc in schimbarea lor sunt (desi cam toate ajung la pct.1 pana la urma):
1.financiare-pt la iarna ma rupe un set de anvelope, si deoarece am unul descompletat cat de curand ar tb sa cumpar altele cu preturi ridicate
2.tehnice-rigiditatea masinii dauneaza la articulatii si celelate (bucsi, brate...etc), consum mai mare
3.juridice-ma trezesc dupa investitii in anvelope ca tb sa schimb rotile (ITP, politie)
NU ma deranjeaza ca prinde viteza, desi sunt sceptic ca arata bordul mai putin decat in realitate caci am ajuns la 190..si sa fi aratat mai mult ?
Dupa ce m-am mai interesat si cu informatiile obtinute de la voi( de aceea tin sa va multumesc)
consider ca tb sa cumpar un set de 16 a.i:
- iarna o sa echipez rotile cu anvelope la un cost mai scazut, iar acestea sunt recomandate de specialisti in defavoarea celor late si mari
-vara le las pe acestea pe 18 pana le vand (le-am scos la vanzare) si ulterior o sa cumpar jante pe 17 sau le las tot pe 16 cu anvelope adecvate.
Am facut si eu calculele pe tipuri si a reiesit asa:
215/60/r16 (CI)=26*8.5/r16
215/55/r17 (usa)=26*8.5/r16
235/45/r18 =26*9.3/r18
Asa ca pe 18 in mod normal ca sa iasa aceleasi calcule tb 215/50/r18 insa cred ca arata urat rotile inalte si mai inguste.
Motivele pe care le invoc in schimbarea lor sunt (desi cam toate ajung la pct.1 pana la urma):
1.financiare-pt la iarna ma rupe un set de anvelope, si deoarece am unul descompletat cat de curand ar tb sa cumpar altele cu preturi ridicate
2.tehnice-rigiditatea masinii dauneaza la articulatii si celelate (bucsi, brate...etc), consum mai mare
3.juridice-ma trezesc dupa investitii in anvelope ca tb sa schimb rotile (ITP, politie)
NU ma deranjeaza ca prinde viteza, desi sunt sceptic ca arata bordul mai putin decat in realitate caci am ajuns la 190..si sa fi aratat mai mult ?
Dupa ce m-am mai interesat si cu informatiile obtinute de la voi( de aceea tin sa va multumesc)
consider ca tb sa cumpar un set de 16 a.i:
- iarna o sa echipez rotile cu anvelope la un cost mai scazut, iar acestea sunt recomandate de specialisti in defavoarea celor late si mari
-vara le las pe acestea pe 18 pana le vand (le-am scos la vanzare) si ulterior o sa cumpar jante pe 17 sau le las tot pe 16 cu anvelope adecvate.
Ma bag si eu ca musca...
La mine in talon sunt trecute doua dimensiuni: 215/70R16 si 225/55R18.
Ca idee, daca ai in talon doar una din dimensiuni si vrei sa treci inca una tre buie sa mergi la RAR si sa verifice aia. Daca ce vrei tu sa pui este ok (si asta cred ca tine in functie de cum a explicat CristianMarin: diametrul exterior al rotii sa ramana acelasi) atunci iti trec asta in cartea de identitate a masinii si ulterior mergi la politie si iti schimbi talonul sa apara si noile roti in talon.
Oricum ai face, daca te duci la RAR cu roti de dimensiuni atipice care nu apar in cartea de identitate al masinii o sa ai probleme cu ei si va trebui sa revii la control cu niste roti care se regasesc acolo. Asta doar daca nu ai prieteni buni pe la RAR.
La mine in talon sunt trecute doua dimensiuni: 215/70R16 si 225/55R18.
Ca idee, daca ai in talon doar una din dimensiuni si vrei sa treci inca una tre buie sa mergi la RAR si sa verifice aia. Daca ce vrei tu sa pui este ok (si asta cred ca tine in functie de cum a explicat CristianMarin: diametrul exterior al rotii sa ramana acelasi) atunci iti trec asta in cartea de identitate a masinii si ulterior mergi la politie si iti schimbi talonul sa apara si noile roti in talon.
Oricum ai face, daca te duci la RAR cu roti de dimensiuni atipice care nu apar in cartea de identitate al masinii o sa ai probleme cu ei si va trebui sa revii la control cu niste roti care se regasesc acolo. Asta doar daca nu ai prieteni buni pe la RAR.
Salut!
Aceeasi problema o am si eu. Am doar 16 trecute in cartea de identitate, desi echiparile superioare cu acelasi motor au si 18 trecute.
Pot fi trecute si cele de 18 in carte la RAR? Eventual o hartie de la MCar?
M-ar tenta sa iau un set de 18 de vara si sa platesc pretul pentru cauciucuri. Acum, depinde de ce gasesc SH prin dezmembrari sau pe afara si eventual ce fac cu cauciurile all-weather originale.
La ITP nu as avea probleme ca l-as face prin aprilie-martie cu gumele de iarna si jante de 16. Intrebarea ramane daca se pot trece legal in cartea de identitate pentru echiparea Intense (2008).
Aceeasi problema o am si eu. Am doar 16 trecute in cartea de identitate, desi echiparile superioare cu acelasi motor au si 18 trecute.
Pot fi trecute si cele de 18 in carte la RAR? Eventual o hartie de la MCar?
M-ar tenta sa iau un set de 18 de vara si sa platesc pretul pentru cauciucuri. Acum, depinde de ce gasesc SH prin dezmembrari sau pe afara si eventual ce fac cu cauciurile all-weather originale.
La ITP nu as avea probleme ca l-as face prin aprilie-martie cu gumele de iarna si jante de 16. Intrebarea ramane daca se pot trece legal in cartea de identitate pentru echiparea Intense (2008).
nu merita efortul sa treci pe 18. cauciucurile sunt ENORM de scumpe (1000-1200 RON/buc) iar jentile de asemenea. de asemenea pierzi mult la confort
eu am roti de vara pe 18" si iarna asta am preferat sa achizitionez anvelope de sezon (iarna) pe 16" inclusiv jentile de tabla. afla ca anvelopele de 16" + jentile de tabla m-au ajuns la ~75% din pretul variantei cu roti de 18". confortul pe denivelari este mai bun. diametrul exterior al rotii este acelasi, in amble variante !
chiar nu vad rostul unui efort substantial de a trece pe 18". estimez costuri totale de 5-6000 RON !!!
in cazul meu problema la RAR a fost invers: aveam trecute in actele germane doar dimensiunile pe 18" si la RAR am cerut sa imi treaca in carte si dimensiunile pe 16"
eu am roti de vara pe 18" si iarna asta am preferat sa achizitionez anvelope de sezon (iarna) pe 16" inclusiv jentile de tabla. afla ca anvelopele de 16" + jentile de tabla m-au ajuns la ~75% din pretul variantei cu roti de 18". confortul pe denivelari este mai bun. diametrul exterior al rotii este acelasi, in amble variante !
chiar nu vad rostul unui efort substantial de a trece pe 18". estimez costuri totale de 5-6000 RON !!!
in cazul meu problema la RAR a fost invers: aveam trecute in actele germane doar dimensiunile pe 18" si la RAR am cerut sa imi treaca in carte si dimensiunile pe 16"
Am vazut preturi mult mai omenesti pt cauciucuri de vara pe 225/55/R18 de la 600 pana in 850. Imi plac la nebunie cele cu 7 spite (parca). Ma gandeam ca imbunatatesc putin si comportamentul on-road (care ma termina; dar la cat de putin se inclina roata la virare imi dau seama ca prea mult nu am cum sa ameliorez). Nu sunt chitit, dar am vazut preturi rezonabile SH la jante si cauciucuri de 16 si ar fi de luat in calcul si pentru 18 daca gasesc ceva rezonabil (in niciun caz 5-6000 ron). Nu ma gandeam sa le iau de noi oricum. Stii cum e: cand sare (am luat sh 4 jante tabla cu 4 cauciucuri iarna de polo/ibiza, impecabile, aproape noi, la 250RON toate; no comment, am avut bafta), trebuie sa fii pregatit, ori si sa le iau si sa ma zagarii pe ochi dupa, iar nu e bine.
Multumesc pentru raspuns!
Multumesc pentru raspuns!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori